Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA

O szkoleniu

Rzeczywistość VUCA, to świat w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. To środowisko cechujące się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) oraz niejednoznacznością (ambiguity).

Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.

Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej  z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).

Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:

Rozwój kompetencji związanej z jasnym określaniem i komunikowaniem osobistej wizji lidera.

Trening umiejętności kształtowania środowiska konstruktywnego feedbacku i zrozumienia.

Nabycie wiedzy i ćwiczenie umiejętności dot. wdrażania i stosowania jasnych, przejrzystych zasad zarządzania opartych na najlepszych praktykach.

Wsparcie postawy adaptacyjności w sposób kaskadowy (budowanie otwartości na zmiany własnej i podległego zespołu.
Kto powinien wziąć udział?
  • kadry menedżerskiej
  • prezesów i właścicieli firm

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu szkolenia

  • Definicja świata VUCA
  • Kontrakt
  • Poznanie uczestników
     

2. Cztery elementy rzeczywistości VUCA

  • Volatility - zmienność, ulotność
  • Uncertainty – niepewność
  • Complexity – złożoność
  • Ambiguity – niejednoznaczność
     

3. VUCA PRIME -  metodyka Boba Johansena

  • V(ision) zamiast V(olatility)
    • Ważny jest cel, a nie droga
    • Sposób dochodzenia do celu może się zmieniać w zależności od zmian kontekstu i uwarunkowań
  • U(nderstanding) zamiast  U(ncertainty)
    • Pracownicy muszą rozumieć sens swojej pracy  i wiązać ją z celami firmowymi
    • Rozumienie biznesu / klientów / pracę innych działów
  • C(larity) zamiast C(omplexity)
    • Empowerment / współodpowiedzialność – każdy powinien wiedzieć za co odpowiada (nie zakres stanowiska tylko cele)
    • Umocowania decyzyjne, aby pracownik mógł podejmować szybkie decyzje w zmiennym świecie
  • A(gility) zamiast A(mbiguity)
    • Minimum Viable Product - więcej szybkich rozwiązań -– czyli coś co już działa, daje wartość
    • Mniej planowania, więcej „rozpoznania w boju” i modyfikowania bieżąco.
    • Quick Win – szybkie zwycięstwa w pracy pracowników
       

4. Zmiana jako proces w organizacji

  • Arkusz Analizy Przebiegu Zmian – kluczowe obszary oraz metody usprawniania przebiegu zmian.
  • Strony zmian w organizacji – określenie obszarów interesów i kierunków przepływu informacji w zmianie.
  • Zmiana i innowacja w kontekście biznesowym: model zarządzania pomysłami (idea management)
  • Agent Zmiany – warunki skutecznego działania Agenta Zmiany i diagnoza własnych kompetencji w zakresie wdrażania zmian  
     

5. Zmiana jako wyjątkowe ludzkie doświadczenie – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?

  • Psychologiczne aspekty zmian
    • Reakcje emocjonalne i występowanie oporu, Sposoby na wspieranie pracowników rodzaje oporu i sposoby
    • Radzenia sobie z oporem w zmianie
  • Emocjonalny cykl zmiany – typowe emocje potrzeby i reakcje ludzi w zmianie
  • Diagnoza zespołów / pracowników w zmianie
  • Omówienie sposobów postępowania z pracownikami w poszczególnych momentach cyklu zmiany
  • Praca z oporem w zmianie
  • Identyfikowanie źródeł oporu
    • 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (Macierzy Oporu) zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie
       

6. Odpowiedzią na zmiennosć jest wizja

  • Triada efektywności - od wizji, misji i strategii do zadań definiujących
  • Poruszanie się po krzywej zmiany, a jakość komunikacji
  • Plan komunikacji na podstawie Strategicznej Kanwy Zmiany
  • Exposee szefa
    • Konstrukcja, w zależności od przyczyny jego wygłoszenia
    • Korzyści i inwestycje
    • Zasady związane z wygłaszaniem exposee
       

7. Odpowiedzią na niepewność jest zrozumienie

  • Krzywa upowszechniania innowacji Rogersa
  • Różne postawy wobec niepewności wynikającej ze zmiany
  • Siła reguły złotego kręgu
  • Budowanie wspólnego zrozumienia trudnych zjawisk
  • Czy wiesz: Co? Jak? Dlaczego? Jeśli tak, zainspiruj innych
     

8. Przywództwa w świecie VUCA.

  • WRAP, czyli:
    • Widen Your Options
    • Reality-Test Your Assumptions
    • Attain Distance Befeore Deciding
    • Prepare to Be Wrong
       

9. Zwinność w świecie VUCA / zmian

  • Co to jest filozofia Agile
  • Agile w codziennej praktyce firm i zespołów projektowych
     

10. Podsumowanie warsztatu

  • Formuła SSC
    • Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
    • Stop – czego zaprzestanę
    • Continue – co będę dalej stosował

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

OLGA HOŁOGA

Od sprzedaży przez konsulting do szkoleń, tak w skrócie można opisać jej drogę zawodową. Jako Field Manager w firmie handlowej, przez 4 lata zarządzała zespołem kilkudziesięciu sprzedawców. W czołowej polskiej firmie konsultingowej pełniła kolejno stanowiska: konsultanta, starszego konsultanta i managera zespołu Centrum Rozwoju Kadr. Była kierownikiem kilku projektów szkoleniowych i koordynowała pracę zespołów odpowiadających za przygotowanie i realizację wieloletnich programów, których celem był rozwój kapitału ludzkiego całych firm. Od ponad 6 lat przybliża studentom Uniwersytetu Ekonomicznego tajniki fundrasingu i zarządzania projektami. Ukończyła także Studium Podyplomowe Zarządzanie Projektami na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada certyfikat konsultanta EXTENDED DISC®.
 

ANETTA WRÓBLEWSKA

Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą.

ROBERT MILCZAREK

Doświadczony menedżer i sprzedawca. Trener który przeprowadził ponad 1000 dni  szkoleń. Zarządzał największym w Polsce projektem podnoszącym standardy sprzedaży bezpośredniej oraz obsługi klienta w sieci resellerskiej. Zajmował się tworzeniem zespołów sprzedażowych. Przez lata związany z branżą farmaceutyczną, bankową, ubezpieczeniową. Od 8 lat współpracuje z zespołem psychologów Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. Jest certyfikowanym coachem ICC i ICF, przeprowadził setki sesji coachingu menedżerskiego i sprzedażowego. Projektuje i realizuje szkolenia sprzedażowe zorientowane na precyzyjnie określone rezultaty biznesowe. Mentor dla menedżerów, coach sprzedażowy, doradca zarządów. Grupy cenią go za łączenie praktyki biznesowej z procesem szkoleniowym.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1 600
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!