Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-zmiana-w-wymagajacej-rzeczywistosci-vuca-75466-id1061

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA


    ID szkolenia: 75466
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Zarządzanie
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    brak danych

    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    2 dni
  • Organizator szkolenia:

    Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
    Mysłowicka 15
    01-612 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Rzeczywistość VUCA, to świat w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. To środowisko cechujące się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) oraz niejednoznacznością (ambiguity).

Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.

Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej  z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).

Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:

Rozwój kompetencji związanej z jasnym określaniem i komunikowaniem osobistej wizji lidera.

Trening umiejętności kształtowania środowiska konstruktywnego feedbacku i zrozumienia.

Nabycie wiedzy i ćwiczenie umiejętności dot. wdrażania i stosowania jasnych, przejrzystych zasad zarządzania opartych na najlepszych praktykach.

Wsparcie postawy adaptacyjności w sposób kaskadowy (budowanie otwartości na zmiany własnej i podległego zespołu.

Szkolenie skierowane jest do:

  • kadry menedżerskiej
  • prezesów i właścicieli firm

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematu szkolenia

  • Definicja świata VUCA
  • Kontrakt
  • Poznanie uczestników
     

2. Cztery elementy rzeczywistości VUCA

  • Volatility - zmienność, ulotność
  • Uncertainty – niepewność
  • Complexity – złożoność
  • Ambiguity – niejednoznaczność
     

3. VUCA PRIME -  metodyka Boba Johansena

  • V(ision) zamiast V(olatility)
    • Ważny jest cel, a nie droga
    • Sposób dochodzenia do celu może się zmieniać w zależności od zmian kontekstu i uwarunkowań
  • U(nderstanding) zamiast  U(ncertainty)
    • Pracownicy muszą rozumieć sens swojej pracy  i wiązać ją z celami firmowymi
    • Rozumienie biznesu / klientów / pracę innych działów
  • C(larity) zamiast C(omplexity)
    • Empowerment / współodpowiedzialność – każdy powinien wiedzieć za co odpowiada (nie zakres stanowiska tylko cele)
    • Umocowania decyzyjne, aby pracownik mógł podejmować szybkie decyzje w zmiennym świecie
  • A(gility) zamiast A(mbiguity)
    • Minimum Viable Product - więcej szybkich rozwiązań -– czyli coś co już działa, daje wartość
    • Mniej planowania, więcej „rozpoznania w boju” i modyfikowania bieżąco.
    • Quick Win – szybkie zwycięstwa w pracy pracowników
       

4. Zmiana jako proces w organizacji

  • Arkusz Analizy Przebiegu Zmian – kluczowe obszary oraz metody usprawniania przebiegu zmian.
  • Strony zmian w organizacji – określenie obszarów interesów i kierunków przepływu informacji w zmianie.
  • Zmiana i innowacja w kontekście biznesowym: model zarządzania pomysłami (idea management)
  • Agent Zmiany – warunki skutecznego działania Agenta Zmiany i diagnoza własnych kompetencji w zakresie wdrażania zmian  
     

5. Zmiana jako wyjątkowe ludzkie doświadczenie – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?

  • Psychologiczne aspekty zmian
    • Reakcje emocjonalne i występowanie oporu, Sposoby na wspieranie pracowników rodzaje oporu i sposoby
    • Radzenia sobie z oporem w zmianie
  • Emocjonalny cykl zmiany – typowe emocje potrzeby i reakcje ludzi w zmianie
  • Diagnoza zespołów / pracowników w zmianie
  • Omówienie sposobów postępowania z pracownikami w poszczególnych momentach cyklu zmiany
  • Praca z oporem w zmianie
  • Identyfikowanie źródeł oporu
    • 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (Macierzy Oporu) zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie
       

6. Odpowiedzią na zmiennosć jest wizja

  • Triada efektywności - od wizji, misji i strategii do zadań definiujących
  • Poruszanie się po krzywej zmiany, a jakość komunikacji
  • Plan komunikacji na podstawie Strategicznej Kanwy Zmiany
  • Exposee szefa
    • Konstrukcja, w zależności od przyczyny jego wygłoszenia
    • Korzyści i inwestycje
    • Zasady związane z wygłaszaniem exposee
       

7. Odpowiedzią na niepewność jest zrozumienie

  • Krzywa upowszechniania innowacji Rogersa
  • Różne postawy wobec niepewności wynikającej ze zmiany
  • Siła reguły złotego kręgu
  • Budowanie wspólnego zrozumienia trudnych zjawisk
  • Czy wiesz: Co? Jak? Dlaczego? Jeśli tak, zainspiruj innych
     

8. Przywództwa w świecie VUCA.

  • WRAP, czyli:
    • Widen Your Options
    • Reality-Test Your Assumptions
    • Attain Distance Befeore Deciding
    • Prepare to Be Wrong
       

9. Zwinność w świecie VUCA / zmian

  • Co to jest filozofia Agile
  • Agile w codziennej praktyce firm i zespołów projektowych
     

10. Podsumowanie warsztatu

  • Formuła SSC
    • Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
    • Stop – czego zaprzestanę
    • Continue – co będę dalej stosował

Informacje o prelegentach:

OLGA HOŁOGA

Od sprzedaży przez konsulting do szkoleń, tak w skrócie można opisać jej drogę zawodową. Jako Field Manager w firmie handlowej, przez 4 lata zarządzała zespołem kilkudziesięciu sprzedawców. W czołowej polskiej firmie konsultingowej pełniła kolejno stanowiska: konsultanta, starszego konsultanta i managera zespołu Centrum Rozwoju Kadr. Była kierownikiem kilku projektów szkoleniowych i koordynowała pracę zespołów odpowiadających za przygotowanie i realizację wieloletnich programów, których celem był rozwój kapitału ludzkiego całych firm. Od ponad 6 lat przybliża studentom Uniwersytetu Ekonomicznego tajniki fundrasingu i zarządzania projektami. Ukończyła także Studium Podyplomowe Zarządzanie Projektami na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada certyfikat konsultanta EXTENDED DISC®.
 

ANETTA WRÓBLEWSKA

Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą.

ROBERT MILCZAREK

Doświadczony menedżer i sprzedawca. Trener który przeprowadził ponad 1000 dni  szkoleń. Zarządzał największym w Polsce projektem podnoszącym standardy sprzedaży bezpośredniej oraz obsługi klienta w sieci resellerskiej. Zajmował się tworzeniem zespołów sprzedażowych. Przez lata związany z branżą farmaceutyczną, bankową, ubezpieczeniową. Od 8 lat współpracuje z zespołem psychologów Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. Jest certyfikowanym coachem ICC i ICF, przeprowadził setki sesji coachingu menedżerskiego i sprzedażowego. Projektuje i realizuje szkolenia sprzedażowe zorientowane na precyzyjnie określone rezultaty biznesowe. Mentor dla menedżerów, coach sprzedażowy, doradca zarządów. Grupy cenią go za łączenie praktyki biznesowej z procesem szkoleniowym.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1600 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.


Wydarzenie: Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA