O szkoleniu
Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.
Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).
Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:
Rozwój kompetencji związanej z jasnym określaniem i komunikowaniem osobistej wizji lidera.
Trening umiejętności kształtowania środowiska konstruktywnego feedbacku i zrozumienia.
Nabycie wiedzy i ćwiczenie umiejętności dot. wdrażania i stosowania jasnych, przejrzystych zasad zarządzania opartych na najlepszych praktykach.
Wsparcie postawy adaptacyjności w sposób kaskadowy (budowanie otwartości na zmiany własnej i podległego zespołu.
- kadry menedżerskiej
- prezesów i właścicieli firm
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Definicja świata VUCA
- Kontrakt
- Poznanie uczestników
2. Cztery elementy rzeczywistości VUCA
- Volatility - zmienność, ulotność
- Uncertainty – niepewność
- Complexity – złożoność
- Ambiguity – niejednoznaczność
3. VUCA PRIME - metodyka Boba Johansena
- V(ision) zamiast V(olatility)
- Ważny jest cel, a nie droga
- Sposób dochodzenia do celu może się zmieniać w zależności od zmian kontekstu i uwarunkowań
- U(nderstanding) zamiast U(ncertainty)
- Pracownicy muszą rozumieć sens swojej pracy i wiązać ją z celami firmowymi
- Rozumienie biznesu / klientów / pracę innych działów
- C(larity) zamiast C(omplexity)
- Empowerment / współodpowiedzialność – każdy powinien wiedzieć za co odpowiada (nie zakres stanowiska tylko cele)
- Umocowania decyzyjne, aby pracownik mógł podejmować szybkie decyzje w zmiennym świecie
- A(gility) zamiast A(mbiguity)
- Minimum Viable Product - więcej szybkich rozwiązań -– czyli coś co już działa, daje wartość
- Mniej planowania, więcej „rozpoznania w boju” i modyfikowania bieżąco.
- Quick Win – szybkie zwycięstwa w pracy pracowników
4. Zmiana jako proces w organizacji
- Arkusz Analizy Przebiegu Zmian – kluczowe obszary oraz metody usprawniania przebiegu zmian.
- Strony zmian w organizacji – określenie obszarów interesów i kierunków przepływu informacji w zmianie.
- Zmiana i innowacja w kontekście biznesowym: model zarządzania pomysłami (idea management)
- Agent Zmiany – warunki skutecznego działania Agenta Zmiany i diagnoza własnych kompetencji w zakresie wdrażania zmian
5. Zmiana jako wyjątkowe ludzkie doświadczenie – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?
- Psychologiczne aspekty zmian
- Reakcje emocjonalne i występowanie oporu, Sposoby na wspieranie pracowników rodzaje oporu i sposoby
- Radzenia sobie z oporem w zmianie
- Emocjonalny cykl zmiany – typowe emocje potrzeby i reakcje ludzi w zmianie
- Diagnoza zespołów / pracowników w zmianie
- Omówienie sposobów postępowania z pracownikami w poszczególnych momentach cyklu zmiany
- Praca z oporem w zmianie
- Identyfikowanie źródeł oporu
- 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (Macierzy Oporu) zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie
- 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (Macierzy Oporu) zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie
6. Odpowiedzią na zmiennosć jest wizja
- Triada efektywności - od wizji, misji i strategii do zadań definiujących
- Poruszanie się po krzywej zmiany, a jakość komunikacji
- Plan komunikacji na podstawie Strategicznej Kanwy Zmiany
- Exposee szefa
- Konstrukcja, w zależności od przyczyny jego wygłoszenia
- Korzyści i inwestycje
- Zasady związane z wygłaszaniem exposee
7. Odpowiedzią na niepewność jest zrozumienie
- Krzywa upowszechniania innowacji Rogersa
- Różne postawy wobec niepewności wynikającej ze zmiany
- Siła reguły złotego kręgu
- Budowanie wspólnego zrozumienia trudnych zjawisk
- Czy wiesz: Co? Jak? Dlaczego? Jeśli tak, zainspiruj innych
8. Przywództwa w świecie VUCA.
- WRAP, czyli:
- Widen Your Options
- Reality-Test Your Assumptions
- Attain Distance Befeore Deciding
- Prepare to Be Wrong
9. Zwinność w świecie VUCA / zmian
- Co to jest filozofia Agile
- Agile w codziennej praktyce firm i zespołów projektowych
10. Podsumowanie warsztatu
- Formuła SSC
- Start – co wdrożę jako nową dobrą praktykę
- Stop – czego zaprzestanę
- Continue – co będę dalej stosował
Czas trwania
Prelegenci
OLGA HOŁOGA
Od sprzedaży przez konsulting do szkoleń, tak w skrócie można opisać jej drogę zawodową. Jako Field Manager w firmie handlowej, przez 4 lata zarządzała zespołem kilkudziesięciu sprzedawców. W czołowej polskiej firmie konsultingowej pełniła kolejno stanowiska: konsultanta, starszego konsultanta i managera zespołu Centrum Rozwoju Kadr. Była kierownikiem kilku projektów szkoleniowych i koordynowała pracę zespołów odpowiadających za przygotowanie i realizację wieloletnich programów, których celem był rozwój kapitału ludzkiego całych firm. Od ponad 6 lat przybliża studentom Uniwersytetu Ekonomicznego tajniki fundrasingu i zarządzania projektami. Ukończyła także Studium Podyplomowe Zarządzanie Projektami na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada certyfikat konsultanta EXTENDED DISC®.
ANETTA WRÓBLEWSKA
Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą.
ROBERT MILCZAREK
Doświadczony menedżer i sprzedawca. Trener który przeprowadził ponad 1000 dni szkoleń. Zarządzał największym w Polsce projektem podnoszącym standardy sprzedaży bezpośredniej oraz obsługi klienta w sieci resellerskiej. Zajmował się tworzeniem zespołów sprzedażowych. Przez lata związany z branżą farmaceutyczną, bankową, ubezpieczeniową. Od 8 lat współpracuje z zespołem psychologów Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. Jest certyfikowanym coachem ICC i ICF, przeprowadził setki sesji coachingu menedżerskiego i sprzedażowego. Projektuje i realizuje szkolenia sprzedażowe zorientowane na precyzyjnie określone rezultaty biznesowe. Mentor dla menedżerów, coach sprzedażowy, doradca zarządów. Grupy cenią go za łączenie praktyki biznesowej z procesem szkoleniowym.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Masz pytania? Napisz do nas
