Szkolenie

Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE: 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Do adresatów szkolenia zaliczyć można przede wszystkim następujące grupy:

• Specjaliści ds. zamówień w projektach unijnych
• Kadra zarządzająca Beneficjenta (właściciel, członkowie zarządu, służby księgowe, kierownicy jednostek)
• Członkowie kadry administracyjnej projektów unijnych (koordynatorzy / kierownicy projektów, specjaliści ds. rozliczeń)
• Członkowie kadry merytorycznej projektów unijnych ( inżynierowie kontraktu, kierownicy i członkowie zespołów projektowych, konsultanci merytoryczni, doradcy)
• Audytorzy projektów unijnych
• Konsultanci i doradcy w zakresie rozliczania i zarządzania projektami UE

Cel szkolenia

Celem głównym oferowanego szkolenia jest poprawa efektywności w zakresie realizacji zamówień pozaustawowych w ramach przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE.
Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
• Usprawnienie procesu dokonywania zamówień na potrzeby projektów dofinansowanych z dotacji UE;
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu dla weryfikacji zamówień w projektach unijnych;
• Usprawnienie procesu rozliczania przyznanych środków pomocowych;
• Zmniejszone ryzyko negatywnych wyników kontroli projektu;
• Uniknięcie konieczności zwrotu niepoprawnie wykorzystanych lub nienależnie wypłaconych środków z dotacji;

Korzyści dla uczestników

Do podstawowych korzyści, jakie niesie za sobą udział w projekcie zaliczyć trzeba:
• Podniesienie potencjału kadrowego i administracyjnego w realizacji procesów zakupowych w projektach UE
• Nabycie umiejętności właściwej realizacji i dokumentacji zamówień podejmowanych w trybach pozaustawowych;
• Nabycie umiejętności w zakresie obsługi Bazy konkurencyjności i publikacji zapytań ofertowych
• Skuteczna realizacja Umowy o dofinansowanie w zakresie zapewnienia przejrzystego, racjonalnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych
• Nabycie umiejętności właściwej weryfikacji poprawności stosowanych procedur udzielania zamówień w projektach
• Zapewnienia właściwej ścieżki audytu dla dokonywanych zakupów
• Zapoznanie się z przykładami naruszeń zasad udzielania zamówień w trybach innych niż PZP

Metodologia
Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu

Program szkolenia

 

Program szkolenia

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|


Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych
• Ustawa PZP a zamówienia w projektach współfinansowanych ze środków UE
• Ustawa o finansach publicznych w kontekście realizacji projektów dofinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych
• Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 jako podstawa pozaustawowych trybów udzielania zamówień
• Wewnętrzne procedury udzielania zamówień niepodlegających rygorowi PZP
Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie
• Obowiązek stosowania zasad uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień
• Możliwe wyjątki od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych
• Zasady szacowania wartości zamówienia i sposób ich udokumentowania
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie szacowania wartości zamówienia
• Zamówienia udzielane w częściach
• Zamówienia publiczne a koszty osobowe (koszty personelu, umowy cywilnoprawne, podwykonawcy na zasadzie B2B)
• Progi unijne w zamówieniach niepodlegających rygorowi PZP
Zasada konkurencyjności
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych zasadą konkurencyjności
• Sposoby upubliczniania zapytań ofertowych dla zasady konkurencyjności
• Minimalne terminy w zakresie upubliczniania zapytań ofertowych
• Wymagany zakres zapytania ofertowego
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Wymogi wobec kryteriów oceny ofert
• Wymagany zakres protokołu z wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o zasadę konkurencyjności
• Zamówienia sektorowe a zasada konkurencyjności
• Warsztaty i studia przypadku w zakresie analizy zapytań ofertowych i stosowanych kryteriów oceny ofert
• Taryfikator korekt finansowych za naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE"
Procedura rozeznania rynku
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych procedurą rozeznania rynku
• Obowiązkowe dla rozeznania rynku sposoby upubliczniania zapytań ofertowych
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o procedurę rozeznania rynku
Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto
• Próg 20 000 zł netto i zakres podmiotowy dla zamówień poniżej wartości progowej
• Obowiązek posiadania wewnętrznych regulaminów i procedur zakupowych
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania sposobu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej 20 000 zł netto
Zamówienia publiczne w systemie SL2014
• Sposób i obowiązek obsługi modułu „Zamówienia Publiczne” w systemie SL2014
• Zasady przekazywania dokumentacji z udzielonych zamówień poprzez system SL2014
• Obowiązek powiązania dowodów księgowych z kontraktami zawartymi w rezultacie udzielenia zamówienia publicznego w ramach projektu
Baza Konkurencyjności
• Obowiązek upubliczniania zapytań ofertowych w Bazie Konkurencyjności
• Możliwe odstępstwa od stosowania Bazy Konkurencyjności jako wymaganego publikatora dla zamówień niepodlegających rygorowi PZP o wartości powyżej 50 000 zł netto
• Rodzaje Zamawiających
• Zasady rejestracji i zakładania konta na portalu bazakonkurencyjnosci.gov.pl
• Sposób tworzenia publikacji zapytania ofertowego
• Obsługa załączników
• Modyfikacja treści zapytania ofertowego
• Publikacja otrzymanych pytań i udzielonych odpowiedzi
• Upublicznianie wyniku zapytania ofertowego
• Warsztaty - Sposób obsługi on-line Bazy Konkurencyjności z punktu widzenia Wnioskodawcy lub Beneficjenta.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:

Dzień I
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
Dzień II
Godz.09.30-11.00-szkolenie
Godz.11.00 -11.10 -przerwa
Godz.11.10-12.40 -szkolenie
Godz.12.40-12.50 -przerwa
Godz.12.50-14.00 -szkolenie
Godz.14.00-14.10 -przerwa
Godz.14.10-15.30 -szkolenie
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Inwestycja
1090.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

-

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 kwietnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 marca 2021

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 lutego 2021

Gdzie i kiedy

Online 28 - 29 stycznia 2021

Weź udział

Szkolenie online
zł netto
1090 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

 

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań Grottgera 16/1
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!