O szkoleniu
Szkolenie prezentuje ramowo system komercjalizacji w Polsce – podstawowe definicje i rozwiązania wynikające z prawa oraz instytucje i fundusze wspierające ich rozwój.
Uczelnię przyszłości i innowacyjną gospodarkę łaczy komercjalizacja wiedzy i technologii. Zarówno dla sektora nauki, jak i biznesu jest to coraz większe wyzwanie, w tym konieczność coraz większej współpracy w kontekście nadchodzącej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
Uczelnię przyszłości i innowacyjną gospodarkę łaczy komercjalizacja wiedzy i technologii. Zarówno dla sektora nauki, jak i biznesu jest to coraz większe wyzwanie, w tym konieczność coraz większej współpracy w kontekście nadchodzącej perspektywy finansowej UE 2014-2020.
Kto powinien wziąć udział?
Pracownicy naukowi oraz administracyjni,
Studenci studiów doktoranckich jednostek naukowych w Polsce, przede wszystkim szkół wyższych,
Przedsiębiorcy zainteresowani potencjałem badawczym środowiska akademickiego,
Przedstawiciele konsorcjów naukowo – przemysłowych,
Przedstawiciele inwestorów prywatnych,
Pracownicy instytucji wdrażających i zarządzających, odpowiedzialni za nabór i wdrażanie projektów w perspektywie finansowej UE 2014-2020, w tym szcególnie projektów badawczych i wdrożeniowych.
Studenci studiów doktoranckich jednostek naukowych w Polsce, przede wszystkim szkół wyższych,
Przedsiębiorcy zainteresowani potencjałem badawczym środowiska akademickiego,
Przedstawiciele konsorcjów naukowo – przemysłowych,
Przedstawiciele inwestorów prywatnych,
Pracownicy instytucji wdrażających i zarządzających, odpowiedzialni za nabór i wdrażanie projektów w perspektywie finansowej UE 2014-2020, w tym szcególnie projektów badawczych i wdrożeniowych.
Program szkolenia
DZIEŃ 1:
Moduł 1:
Własność intelektualna – nowy podział praw i obowiązków w jednostce naukowej w kontekście aktualizacji prawa
Kapitał intelektualny,
Rodzaje praw własności intelektualnej,
Zasady ochrony prawa,
Prawo własności – elementy uwłaszczenia w szkole wyższej,
Rola przedsiębiorcy w procesie zabezpieczenia praw IP,
Formy wyceny własności intelektualnej.
Moduł 2:
Innowacyjność podstawą budowy wartości projektu badawczego i/lub wdrożeniowego
Różnice między własnością intelektualną a innowacją,
Definicja i rodzaje innowacyjności, wraz z z przykładami dobrych praktyk (wg Oslo Manual):
-Innowacja produktowa
-Innowacja procesowa
-Innowacja marketingowa
-Innowacja organizacyjna
Strategia innowacji w jednostce naukowej oraz przedsiębiorstwie – nowe możliwości,
Nowy system innowacji w kontekście nowelizacji ustawy – szanse i zagrożenia,
Oferta jednostki naukowej dla przemysłu – fakty i mity,
Platformy współpracy naukowo – biznesowej dla wsparcia innowacji.
Moduł 3:
Ścieżki komercjalizacji wyników badań naukowych – cz. 1
Definicja komercjalizacji oraz części składowe procesu,
Strategia komercjalizacji – rola partnera biznesowego,
Terminy w procesie komercjalizacji po nowelizacji ustawy,
Cykl komercjalizacji technologii – schemat działań,
Ścieżki komercjalizacji – analiza efektywności.
Moduł 4:
Ścieżki komercjalizacji wyników badań naukowych – cz. 2
Rola naukowca, jednostki naukowej oraz przedsiębiorstwa zewnętrznego w procesie komercjalizacji – nowe uregulowania,
Wynagrodzenie w procesie komercjalizacji,
Obciążenia publiczno-prawne w cyklu komercjalizacji,
Rola jednostek wspierających naukę i biznes w procesie komercjalizacji – linia demarkacyjna pomiędzy kompetencjami CTT, AIP oraz spółką celową.
DZIEŃ 2:
Moduł 5:
Ekosystem innowacji – polski model
Formy włączania przedsiębiorców w proces dydaktyki, prac badawczych i usług eksperckich,
Rola partnerów gospodarczych w budowie ekosystemu innowacji w uczelni,
Konieczność nowelizacji posiadanych regulacji uczelni w obszarze komercjalizacji,
Dobre przykłady uregulowań w obszarze wsparcia innowacji na uczelniach,
Regulaminy wykorzystania infrastruktury badawczej uczelni – oferta dla biznesu,
Kluczowe umowy w procesie zarządzania własnością intelektualną,
Formy finansowania publicznego procesu komercjalizacji wiedzy / technologii.
Moduł 6:
Przedsiębiorczość akademicka – pożądane efekty
Modele przedsiębiorczości akademickiej,
Spółka spin-off / przedsiębiorstwo spin-out jako metoda komercjalizacji innowacyjnych pomysłów,
Zasady tworzenia spółek przy uczelniach, w tym kwestia aportu własności intelektualnej,
Wykorzystanie infrastruktury uczelni przez spółki zewnętrzne,
Rola partnera strategicznego,
Formy współpracy spółki spin-off/out z jednostką naukową.
Moduł 7:
Przedsiębiorczość akademicka – kwestie formalno-prawne
Podział zadań – spółka celowa a centrum transferu technologii,
Grupa kapitałowa przy jednostce naukowej – szanse i zagrożenia,
Działalność typu spin-off / spin- out na gruncie nowych przepisów prawnych,
Formy prawne spółek akademickich, w tym spólki celowej,
Oferta spółki celowej dla przemysłu,
Przykłady działających spółek „odpryskowych”.
Moduł 8:
Kapitałowe finansowanie innowacji
Zapotrzebowanie na kapitał dla start – up,
Fundusze kapitału podwyższonego ryzyka jako źródło wsparcia finansowego dla innowacyjny przedsięwzięć gospodarczych (seed i venture capital, anioły biznesu),
Rola inwestora kapitałowego w nowym systemie innowacji – szanse dla uczelni oraz jej pracowników,
Finansowanie branżowe,
Rynek giełdowy dla małych i innowacyjnych przedsiębiorstw (New Connect).
Moduł 1:
Własność intelektualna – nowy podział praw i obowiązków w jednostce naukowej w kontekście aktualizacji prawa
Kapitał intelektualny,
Rodzaje praw własności intelektualnej,
Zasady ochrony prawa,
Prawo własności – elementy uwłaszczenia w szkole wyższej,
Rola przedsiębiorcy w procesie zabezpieczenia praw IP,
Formy wyceny własności intelektualnej.
Moduł 2:
Innowacyjność podstawą budowy wartości projektu badawczego i/lub wdrożeniowego
Różnice między własnością intelektualną a innowacją,
Definicja i rodzaje innowacyjności, wraz z z przykładami dobrych praktyk (wg Oslo Manual):
-Innowacja produktowa
-Innowacja procesowa
-Innowacja marketingowa
-Innowacja organizacyjna
Strategia innowacji w jednostce naukowej oraz przedsiębiorstwie – nowe możliwości,
Nowy system innowacji w kontekście nowelizacji ustawy – szanse i zagrożenia,
Oferta jednostki naukowej dla przemysłu – fakty i mity,
Platformy współpracy naukowo – biznesowej dla wsparcia innowacji.
Moduł 3:
Ścieżki komercjalizacji wyników badań naukowych – cz. 1
Definicja komercjalizacji oraz części składowe procesu,
Strategia komercjalizacji – rola partnera biznesowego,
Terminy w procesie komercjalizacji po nowelizacji ustawy,
Cykl komercjalizacji technologii – schemat działań,
Ścieżki komercjalizacji – analiza efektywności.
Moduł 4:
Ścieżki komercjalizacji wyników badań naukowych – cz. 2
Rola naukowca, jednostki naukowej oraz przedsiębiorstwa zewnętrznego w procesie komercjalizacji – nowe uregulowania,
Wynagrodzenie w procesie komercjalizacji,
Obciążenia publiczno-prawne w cyklu komercjalizacji,
Rola jednostek wspierających naukę i biznes w procesie komercjalizacji – linia demarkacyjna pomiędzy kompetencjami CTT, AIP oraz spółką celową.
DZIEŃ 2:
Moduł 5:
Ekosystem innowacji – polski model
Formy włączania przedsiębiorców w proces dydaktyki, prac badawczych i usług eksperckich,
Rola partnerów gospodarczych w budowie ekosystemu innowacji w uczelni,
Konieczność nowelizacji posiadanych regulacji uczelni w obszarze komercjalizacji,
Dobre przykłady uregulowań w obszarze wsparcia innowacji na uczelniach,
Regulaminy wykorzystania infrastruktury badawczej uczelni – oferta dla biznesu,
Kluczowe umowy w procesie zarządzania własnością intelektualną,
Formy finansowania publicznego procesu komercjalizacji wiedzy / technologii.
Moduł 6:
Przedsiębiorczość akademicka – pożądane efekty
Modele przedsiębiorczości akademickiej,
Spółka spin-off / przedsiębiorstwo spin-out jako metoda komercjalizacji innowacyjnych pomysłów,
Zasady tworzenia spółek przy uczelniach, w tym kwestia aportu własności intelektualnej,
Wykorzystanie infrastruktury uczelni przez spółki zewnętrzne,
Rola partnera strategicznego,
Formy współpracy spółki spin-off/out z jednostką naukową.
Moduł 7:
Przedsiębiorczość akademicka – kwestie formalno-prawne
Podział zadań – spółka celowa a centrum transferu technologii,
Grupa kapitałowa przy jednostce naukowej – szanse i zagrożenia,
Działalność typu spin-off / spin- out na gruncie nowych przepisów prawnych,
Formy prawne spółek akademickich, w tym spólki celowej,
Oferta spółki celowej dla przemysłu,
Przykłady działających spółek „odpryskowych”.
Moduł 8:
Kapitałowe finansowanie innowacji
Zapotrzebowanie na kapitał dla start – up,
Fundusze kapitału podwyższonego ryzyka jako źródło wsparcia finansowego dla innowacyjny przedsięwzięć gospodarczych (seed i venture capital, anioły biznesu),
Rola inwestora kapitałowego w nowym systemie innowacji – szanse dla uczelni oraz jej pracowników,
Finansowanie branżowe,
Rynek giełdowy dla małych i innowacyjnych przedsiębiorstw (New Connect).
Czas trwania
10.00-17.15 - Dzień 1
9.00 - 16.15 - Dzień 2
9.00 - 16.15 - Dzień 2
Prelegenci

Kamil Kipiel - Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytety Ekonomicznego w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w zakresie realizacji projektów europejskich.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
(VAT zwolniony - dla uczestników, których udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych).
1 250
zł
Cena zawiera:
- Cena zawiera: koszt materiałów szkoleniowych, obiad (2 daniowy) wraz z 2 przerwami kawowymi (kawa, herbata, napoje, owoce, ciastka)
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Europoint
31-532 Kraków
ul. Grzegórzecka 33
woj. małopolskie
Firma Szkoleniowo-Doradcza EUROPOINT powstała w 2003 roku i od początku swojej działalności zajmuje się organizacją szkoleń o tematyce unijnej oraz doradztwem w zakresie pozyskiwania funduszy europejskich. Oferta szkoleniowa została następnie rozbudo...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie formularza zgłoszeniowego za pomocą faxu lub na adres:
EUROPOINT Group
31-532 Kraków,
ul.Grzegórzecka 33
tel. (012) 422-30-65,
fax. (012) 262-92-07
biuro@europoint.com.pl
Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń (max. 20 osób)
Możecie Państwo skorzystać z systemu rezerwacji miejsca. W takim przypadku otrzymacie Państwo e-mail potwierdzający rezerwację, wraz z formularzem zgłoszenia, którego przesłanie stanowi ostateczną formę zapisu na szkolenie.
Forma płatności:
przelew
mBank 07 1140 2004 0000 3002 7076 3224
EUROPOINT Group, 31-532 Kraków, ul. Grzegórzecka 33/5
EUROPOINT Group
31-532 Kraków,
ul.Grzegórzecka 33
tel. (012) 422-30-65,
fax. (012) 262-92-07
biuro@europoint.com.pl
Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń (max. 20 osób)
Możecie Państwo skorzystać z systemu rezerwacji miejsca. W takim przypadku otrzymacie Państwo e-mail potwierdzający rezerwację, wraz z formularzem zgłoszenia, którego przesłanie stanowi ostateczną formę zapisu na szkolenie.
Forma płatności:
przelew
mBank 07 1140 2004 0000 3002 7076 3224
EUROPOINT Group, 31-532 Kraków, ul. Grzegórzecka 33/5
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Europoint
31-532 Kraków
ul. Grzegórzecka 33