O szkoleniu
PRAWO
Od połowy 2020 roku przedsiębiorca w wielu okolicznościach będzie traktowany jako konsument. Spowoduje to konieczność zmiany wszystkich umów oraz ogólnych warunków sprzedaży/zakupów. Co konkretnie zmieni się od 1 czerwca 2020 roku? Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconemu zmianom w prawie konsumenckim.
Zapraszamy do rezerwacji miejsc!
A jeśli potrzebują Państwo dedykowanego projektu, dostosowanego do Państwa potrzeb i dla dowolnej liczby pracowników, z przyjemnością zorganizujemy to szkolenie w wersji zamkniętej. Zapraszamy do kontaktu.
Od połowy 2020 roku przedsiębiorca w wielu okolicznościach będzie traktowany jako konsument. Spowoduje to konieczność zmiany wszystkich umów oraz ogólnych warunków sprzedaży/zakupów. Co konkretnie zmieni się od 1 czerwca 2020 roku? Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconemu zmianom w prawie konsumenckim.
Zapraszamy do rezerwacji miejsc!
A jeśli potrzebują Państwo dedykowanego projektu, dostosowanego do Państwa potrzeb i dla dowolnej liczby pracowników, z przyjemnością zorganizujemy to szkolenie w wersji zamkniętej. Zapraszamy do kontaktu.
Kto powinien wziąć udział?
pracowników działów prawnych,
pracowników działów zakupów,
pracowników działów sprzedaży,
pracowników działów umów.
pracowników działów zakupów,
pracowników działów sprzedaży,
pracowników działów umów.
Program szkolenia
17 KWIETNIA 2020
9.00-9.30 Rejestracja, powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć
Podstawy prawne regulujące relacje konsument – przedsiębiorca
Kodeks cywilny, w tym nowelizacja od dnia 1-06-2020 r.
Ustawa o prawach konsumenta
Definicja terminu „konsument”
Miejski Rzecznik Konsumentów
Nowelizacja Kodeksu cywilnego od dnia 1-06-2020 r. a klauzule abuzywne
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
Niedozwolone klauzule
Ocena umowy i katalog klauzul abuzywnych
Konflikt formularzy
Rejestr klauzul niedozwolonych
Rękojmia – nowe zasady od 1-06-2020 r.
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
Wyłączenie stosowania przepisów dotyczących konsumenta
Niezgodności rzeczy sprzedanej z umową
Wady fizyczne i wady prawne, wada nieistotna
Zakres odpowiedzialności
Obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy
Usunięcie wady lub wymiana rzeczy na wolną od wad
Termin obowiązywania rękojmi
Utrata uprawnień z tytułu rękojmi
Procedura gwarancyjna w praktyce
Złożenie oświadczenia gwarancyjnego i jego treść
Okres gwarancji i obowiązki gwaranta
Wykonanie uprawnień z gwarancji
Roszczenia sprzedawcy wobec producenta lub hurtownika
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą od dnia 1-06-2020 r.
Kto ponosi odpowiedzialność względem sprzedawcy?
Odszkodowanie a zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta
Obowiązek naprawienia szkody
Przedawnienie roszczenia
Obowiązki przedsiębiorstwa
Czy należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
Drobne umowy życia codziennego – wyłączenia
Konsekwencje zaniechania obowiązków informacyjnych
Zgoda konsumenta na każdą dodatkową płatność
Opłata dla konsumenta za połączenie telefoniczne ze sprzedawcą
Obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem firmy lub na odległość
Czy należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
Forma udzielenia informacji
Uprawnienia do odstąpienia od umowy a wzór pouczenia
Wydanie konsumentowi dokumentu umowy
Obowiązki przedsiębiorcy, gdy wynagrodzenie nie przekracza sześciuset złotych
Czy należy informować w rozmowie telefonicznej?
Potwierdzenie zawarcia umowy na odległość
Prawo odstąpienia od umowy
Termin odstąpienia od umowy i sposób jego liczenia
Wydłużenie terminu, gdy konsument nie został należycie poinformowany
Jak należy skutecznie od umowy odstąpić?
Skutki odstąpienia od umowy
Co przedsiębiorca zwraca konsumentowi, a do czego nie jest zobowiązany?
Zwrot rzeczy przedsiębiorcy
16.30 Zakończenie zajęć
9.00-9.30 Rejestracja, powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć
Podstawy prawne regulujące relacje konsument – przedsiębiorca
Kodeks cywilny, w tym nowelizacja od dnia 1-06-2020 r.
Ustawa o prawach konsumenta
Definicja terminu „konsument”
Miejski Rzecznik Konsumentów
Nowelizacja Kodeksu cywilnego od dnia 1-06-2020 r. a klauzule abuzywne
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
Niedozwolone klauzule
Ocena umowy i katalog klauzul abuzywnych
Konflikt formularzy
Rejestr klauzul niedozwolonych
Rękojmia – nowe zasady od 1-06-2020 r.
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
Wyłączenie stosowania przepisów dotyczących konsumenta
Niezgodności rzeczy sprzedanej z umową
Wady fizyczne i wady prawne, wada nieistotna
Zakres odpowiedzialności
Obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy
Usunięcie wady lub wymiana rzeczy na wolną od wad
Termin obowiązywania rękojmi
Utrata uprawnień z tytułu rękojmi
Procedura gwarancyjna w praktyce
Złożenie oświadczenia gwarancyjnego i jego treść
Okres gwarancji i obowiązki gwaranta
Wykonanie uprawnień z gwarancji
Roszczenia sprzedawcy wobec producenta lub hurtownika
Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą od dnia 1-06-2020 r.
Kto ponosi odpowiedzialność względem sprzedawcy?
Odszkodowanie a zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta
Obowiązek naprawienia szkody
Przedawnienie roszczenia
Obowiązki przedsiębiorstwa
Czy należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
Drobne umowy życia codziennego – wyłączenia
Konsekwencje zaniechania obowiązków informacyjnych
Zgoda konsumenta na każdą dodatkową płatność
Opłata dla konsumenta za połączenie telefoniczne ze sprzedawcą
Obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem firmy lub na odległość
Czy należy konsumenta poinformować i w jakim momencie?
Forma udzielenia informacji
Uprawnienia do odstąpienia od umowy a wzór pouczenia
Wydanie konsumentowi dokumentu umowy
Obowiązki przedsiębiorcy, gdy wynagrodzenie nie przekracza sześciuset złotych
Czy należy informować w rozmowie telefonicznej?
Potwierdzenie zawarcia umowy na odległość
Prawo odstąpienia od umowy
Termin odstąpienia od umowy i sposób jego liczenia
Wydłużenie terminu, gdy konsument nie został należycie poinformowany
Jak należy skutecznie od umowy odstąpić?
Skutki odstąpienia od umowy
Co przedsiębiorca zwraca konsumentowi, a do czego nie jest zobowiązany?
Zwrot rzeczy przedsiębiorcy
16.30 Zakończenie zajęć
Czas trwania
9.30-16.30
Prelegenci

Radca prawny, specjalizuje się w obszarze kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej. Ekspert prawa nieruchomości.
Prowadzi szkolenia od 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c.
Prowadzi szkolenia od 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
+VAT
1 170
zł
Cena zawiera:
- CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ!
Co nas wyróżnia?
1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
-
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15