Warsztat

Content Marketing od A do Z – jak pisać w sieci? – Sztuka aktywizacji słowem, perswazja i neuromarketing w komunikacji online

O warsztatach

Podczas warsztatu postaramy się dostarczyć wskazówek i odpowiedzieć:

w jaki sposób internauci przeglądają strony w sieci?
wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
jak zacząć? – od prototypu szablonu po kompletny serwis
w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje?
czy i w jaki sposób promować content zwiększając audytorium czytelników?
jak mierzyć skuteczność publikowanej treści i poinformować o trendach?

Forma warsztatowa z dużą ilością ćwiczeń indywidualnych i w grupach. Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów.
Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas kursu zaprezentujemy praktyczne ćwiczenia i narzędzia:

  • projektowanie wireframes i prototypy szablonów treści
  • praktyczne zasady formatowania i redagowania informacji pod kątem segmentów odbiorców (persony)
  • najlepsze praktyki i antywzorce publikacji contentu
  • sprawdzone techniki perswazji, które przekładają się na sprzedaż
  • gotowe narzędzia i aplikacje rozpowszechniania informacji
  • mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci
Kto powinien wziąć udział?

Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów. Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

Program warsztatu

Dzień I Content Marketing

1. Content Marketing bez tajemnic
a. Jak, po co i dlaczego? – Content Marketing od A do Z
b. Budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
c. Profil odbiorcy:
   – jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy?
   – typy odbiorców – od researchera do decydenta
   – punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
d. Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
e. Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
e. Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
f. Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony

2. Fundamenty Content Marketingu
a. WWW jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
b. Treść a rodzaj projektu – jak dobierać treść do narzędzi online?
c. Prototypowanie informacji (AI) w sieci – makietowanie w praktyce
d. Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart”
e. Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu
f. Dekalog redaktora – jak pisać by przykuć uwagę odbiorcy?
g. Ton publikacji – ekspert,  doradca czy żartowniś ?
h. przegląd narzędzi content marketingu od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki.
i. formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia infografik, checklist i poradników
k. Psychologia online jako oręż Content Managera:
  – efekt złudzenia
  – sposoby postrzegania i selektywna uwaga
  – afordancje, zapamiętywanie i zapominanie
  – strategia postępującego ujawniania
  – storytelling
  – motywacje odbiorcy
case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat

3. Promocja w ramach content marketingu
a. jak promować własne treści i pozyskiwać odbiorców?
b. sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
c. Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
d. SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści?
e. pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)?
g. newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu?
h. content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
i. content w social media – własne platformy (blog) versus platformy publiczne (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
j. reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

Dzień II Redagowanie treści online

1. Praktyka redagowania treści
a. Dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy” – 10 zasad, które każdy redaktor powinien znać na pamięć!
b. Od nano przez mikro po makro, czyli rodzaje treści w sieci
c. Style komunikacji i redagowania treści – złote zasady budowania przekazu w Internecie
d. Formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany?
e. Układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo – dlaczego każdy szczegół ma znaczenie przy przeciętnej, 30-sekundowej wizycie internauty?
f. Zasady redagowanie kontentu w projektach internetowych:
  – newsletter i e-mail
  – checklista SEO i Adwords
  – display, social media i mobile
  – pozostałe formaty
Ćwiczenia praktyczne – redagowanie informacji do Internetu

2. Perswazja, sprzedaż i neuromarketing – jak “manipulować” słowem by skłaniać użytkowników do podejmowania oczekiwanych przez biznes akcji?
a. Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie? – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
b. Czy i w jaki sposób można „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji? – o prostych i teoretycznie słowach bez znaczeniach, które wpływają na efekt sprzedażowy
c. 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
d. Neuromarketing w praktyce – 7 złotych zasad oddziaływania na odbiorcę.
Ćwiczenie praktyczne – analiza treści sprzedażowych, zadania perswazji online

3. Content Marketing a sprzedaż
a. Jak pozyskiwać  prospekty i leady sprzeadażowe w zamian za treść?
b. Content marketing a lead nurturing (pielęgnowanie leadów)
c. Automation marketing – jak content wspiera automatyzację w marketingu?
d. Content a lejek sprzedażowy – jakie treści dystrybuować w zależności od etapu potencjalnego w procesie sprzedażowym?
e. landind pages – jak skłaniać użytkownika do pozostawienia danych w zamian za content?
f. Przykłady content marketingu w pozyskiwaniu leadów
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie mailingu/LP w ramach akcji content marketing

4. Pomiar skuteczności contentu online
a. Audyt treści – jak zweryfikować skuteczność contentu?
b. Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
c. Badania online i monitoring Internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
d. Role i funkcje w ramach strategii content marketingowej
e. Estymacja efektywności działań – od CPV do ROI

Czas trwania

10:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

Trener Akademii MDDP

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 lipca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 maja 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 11 marca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena
za osobę
1250 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!