Warsztat

Content Marketing, SEO i redagowanie tekstów w internecie.

O warsztatach

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się:
-jak wzmacniać widoczność strony firmowej w wyszukiwarce, jak poprawić SEO
-wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
-jak wdrażać strategię content marketingową
-w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
-jak stosować narzędzia perswazji skuteczne w internecie
-jakie stosować mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci
Kto powinien wziąć udział?

Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów.
Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

Program warsztatu

1. Content marketing bez tajemnic

  • Budowanie strategii content marketingowej - etapy
  • Profil odbiorcy:
    jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy
    typy odbiorców – od researchera do decydenta
    punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
  • Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
  • Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
  • Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
  • Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety

Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony

2.  Promocja w ramach content marketingu

  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
  • newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu
  • w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści
  • własne platformy (blog) versus platformy publiczne (Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn)
  • reklama natywna jako przykład aktywności CM

Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

3. Content Marketing a SEO

  • Budowanie strategii content marketingowej z myślą o pozycjonowaniu krok po kroku
  • Uxer Experience a SEO
  • Pozyskiwanie wartościowych linków w zamian za wartościowy content (link-building SEO)
  • Ocena skuteczności, czyli jak sprawdzić, czy dany content przyniósł oczekiwany efekt?
  • Jak mierzyć działania i skuteczność content marketingu - sprawdzone narzędzia

4. SEO - pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania Google

  • Audyt serwisu pod kątem SEO – jak sprawdzić w praktyce siłę i słabości naszego serwisu?
  • Strategia pozycjonowania – taktyka on-site i off-site
  • Optymalizacja serwisu – techniczne aspekty i merytoryczna treść
  • SEO On-site - jak redaktor może przyczynić się do pozycjonowania witryny
  • 10 zasad redaktora i dziennikarza internetowego w redagowaniu informacji pod SEO
  • znajomość podstawowych pojęć - takich jak: link-buliding, meta-tagi; przyjazne linki
  • podstawowa znajomość struktury kodu HTML i jej związku z SEO (tytuł strony, znaczniki H1...H3, meta-tagi, alt-text)

Dzień 2: Redagowanie treści w internecie – copywriting i neuromarketing w praktyce sprzedażowej

1. Jak pisać, by zdobyć uwagę odbiorcy i go zaangażować

  • 10 sprawdzonych sposobów na pochwycenie uwagi odbiorcy – jak budować atrakcyjny temat
  • Nano, mikro i marko content – jak redagować komunikaty by zostać precyzyjnie zrozumianym
  • Visual Content – jak obraz i wideo wpływ na odbiorcę
  • Mobile vs desktop – jak pisać na urządzenia mobilne i obniżać współczynnik odrzuceń
  • Webwritering w praktyce – odwrócona piramida, skanowanie i skimming 
  • Przegląd dobrych i złych przykładów redagowania treści – od WWW i SEO przez e-mail marketing i AdWords po social media
  • Przegląd narzędzi webwritera

Ćwiczenie praktyczne

2. Copywriting, jak pisać w internecie, aby sprzedać

  • Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
  • W jaki sposób „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji
  • 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
  • W jaki sposób przestawiać oferty pakietowe, by skłaniać do zakupów
  • Siła "9-tki" i limitowanie oferty na klienta - jak tricki psychologiczne wpływają na mózg klienta
  • Kolory w marketingu - jak kształt i kolor wpływa na kliknięcia
  • Kotwiczenie - jak tworzyć punkt odniesienia do ceny czy innych cech oferty
  • Kupon na 20 zł teraz czy 30 zł do wykorzystania za miesiąc - co w praktyce oznacza awersja do ryzyka
  • Różnice płci - co działa na mężczyzn a jak argumentować ofertę do kobiet?
  • Straszyć czy śmieszyć – które komunikaty lepiej działają na odbiorcę?
  • W jaki sposób używać liczb i procentów, by zwiększać sprzedaż i minimalizować "ból" klienta

Praktyczne przykłady copywritingu, neuromarketingu i tricki psychologiczne

3. Projektowanie formatów reklamowych

  • Tworzenie postów w social media budujących zaangażowanie – przegląd dobrych i złych praktyk
  • W jaki sposób projektować formaty reklamy display by zwracały uwagę i skłaniały do kliknięcia
  • Jak projektować e-mailingi i newslettery przykuwające wzrok
  • Copywriting w Google AdWords
  • Niestandardowe formaty text-grafika-wideo w komunikacji marketingowej
  • Przykłady i dobre praktyki

4. Pomiar skuteczności contentu 

  • Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
  • Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
  • Szacowanie efektywności działań – od CPV do ROI

Czas trwania

10:00 - 17:00

Prelegenci

Cytat

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.

Gdzie i kiedy

Warszawa 15 - 16 lipca 2020
CK Golden Floor

00-121 Warszawa

Sienna 39

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1750 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, lunch i przerwy kawowe, certyfikat
Weź udział

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!