Warsztat

Design Thinking – jak wychodzić poza schemat i szukać nowych rozwiązań

O warsztatach

„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów.”
Albert Einstein

Skąd wziąć nowe pomysły? Jak wymyślić rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce i przyniesie oczekiwany efekt, a nie tylko pozostanie być może innowacyjnym, ale bezużytecznym projektem?

Metoda Design Thinking ma w tym pomóc. Opisuje ona sposób postępowania i kolejne kroki służące do wygenerowania kreatywnego i użytecznego rozwiązania.

Najważniejsze w metodzie Design Thinking jest otwarcie się i spojrzenie na problem oczami klienta, a następnie poszukanie takiego rozwiązania, które w najlepszy sposób rozwiąże ten problem / zaspokoi potrzebę klineta (czy organizacji - w zależności od problemu, nad jakim pracujemy).

Metoda Design Thinking służy poszukiwaniu kreaktywnych rozwiązań dla naszych klientów, zamiast poszukiwania klientów dla naszych (być może także kreaktywnych) rozwiązań.

W jaki sposób wyzwolić kreatywne siły drzemiące w zespołach i przekuć je na wspólny sukces?

Każdy ma pokłady kreatywności, ale nie każdy korzysta z nich w jednakowym stopniu. Nie pozwalamy sobie na nieszablonowe pomysły często z obawy przed wyjściem poza utarte schematy. Praca pod presją czasu i potrzeba uzyskania rozwiązania „na już” powoduje, że rezygnujemy z analizowania zbyt wielu różnych opcji. Odrzucamy pomysły, które wymagałyby od nas większych nakładów czasu i uwagi oraz odwagi.

Ideą przewodnią Design Thinking jest to, by odkryć w sobie kreatywny potencjał i nabyć odwagę, by ten potencjał wykorzystać.

Kreatywność w rozumieniu Design Thinking to otwartość na szukanie rozwiązań. Design Thinking to w najprostszym ujęciu myślenie projektowe umożliwiające połączenie kreatywności i innowacyjności. Umożliwia wytworzenie takiego rozwiązania, które jest atrakcyjne dla odbiorców. Może ono przybrać formę nowego produktu, usługi lub zmiany wewnętrznych procedur danej organizacji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Na szkoleniu dowiesz się:

  • na czym polega proces Design Thinking i jego poszczególne etapy,
  • jak zaplanować, przygotować i przeprowadzić tworzenie założeń projektowych w oparciu o metodę Design Thinking,
  • jak wyjść poza nawyki myślenia i działania,
  • jak uruchomić tzw. „świeże spojrzenie”, które służy przewadze konkurencyjnej firmy,
  • jak czerpać z wiedzy i doświadczeń innych osób,
  • jak zrozumieć odbiorcę i spojrzeć na problem z jego perspektywy,
  • jak wzmacniać poczucie własnej odpowiedzialności za projekt.

Jakie korzyści odniesie organizacja:

  • pracownicy lepiej rozumieją potrzeby klientów,
  • pracownicy generują kreatywne rozwiązania, które służą klientom,
  • firma uzyskuje przewagę konkurencyjną dzięki umiejętności generowania rozwiązań trafiających w potrzeby odbiorców,
  • wzrasta satysfakcja pracowników ze względu na możliwość wdrażania własnych kreatywnych rozwiązań,
  • wzrasta zaangażowanie pracowników w pełnione zadania,
  • zwiększają się umiejętności współpracy i współdziałania zespołów.
Kto powinien wziąć udział?

To szkolenie będzie dla Ciebie wartościowe, jeśli:

  • chcesz wyzwolić kreatywność w sobie lub w swoim zespole, by wykorzystać ją dla rozwoju biznesu, produktów, usług
  • poszukujesz nowych rozwiązań dla swojego biznesu,
  • chcesz udoskonalić produkty z wykorzystaniem technik kreatywnych,
  • jesteś menedżerem lub specjalistą ds. obsługi klienta, customer experience oraz marketingu,
  • zarządzasz zespołem projektowym,
  • wiesz, że twój zespoł może więcej, ale poszukujesz metody dotarcia do tych możliwości, uruchomienia ich i wykorzystania

Program warsztatu

  1. Przywitanie uczestników, wprowadzenie do warsztatu. Czyli: o czym, jak i z jakiego powodu.
     
  2. Czym jest Design Thinking. Krótka historia o początkach metody, jej założeniach i przebiegu procesu DT.
     
  3. Zacznij od początku, czyli rola zrozumienia klienta w procesie DT. Ćwiczenie: Mapa empatii. Praca w grupach.
     
  4. Co jest wyzwaniem. Ćwiczenie: Drabina problemu. Wyciągamy wnioski z pierwszego etapu i definiujemy, co jest wyzwaniem – jakiego produktu/rozwiązania tak naprawdę potrzebuje klient?
     
  5. Prototypowanie. Ćwiczenie: Dzień z życia klienta. Które z pomysłów będących odpowiedzą na wyzwanie wydają się być najlepsze?
     
  6. Testowanie. Jak możemy przetestować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą?
     
  7. Wdrażanie. Czego potrzebujemy, by aktywnie obserwować produkt/rozwiązanie w relacji z odbiorcą i reagować na informację z rynku? Ćwiczenie: Karta feedbacku. Uczenie się na przyszłość.
     
  8. Dyskusja, podsumowanie, wnioski.

Czas trwania

09.30 - 16.30

Prelegenci

Cytat

Z wykształcenia dr prawa, doktorat na uniwersytecie w Bournemouth w Wielkiej Brytanii, pracowała jako prawnik z Polsce a także w Brukseli w Komisji Europejskiej.

Od wielu lat pasjonuje się nauczaniem i inspirowaniem innych do rozwoju i życia zgodnie z własnymi wartościami.

Wykładowca MBA, powołała do życia i prowadzi studia podyplomowe, które przygotowują do pracy w strukturach unijnych, jest także kierownikiem studiów podyplomowych „Neuro-Przywództwo”.

Prowadzi liczne wykłady, wystąpienia i prezentacje, zarówno w języku polskim i angielskim, w kraju jak i za granicą (między innymi w Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii).

Jest certyfikowaną trenerką metody Points of You™, metody MTQ48 oraz metody HeartMath™. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje do wspierania innych w rozwoju, by potrafili lepiej zarządzać, być lepszymi sprzedawcami, czy lepiej współpracować w zespole.

Prowadzi szkolenia:

  • dla biznesu, pracowała m.in. dla: DHL, EY, IKEA, AVIVA, SAS Institute, Procter & Gamble, PGNIG Termika, Bioderma, Leroy Merlin, Polpharma, Roche, Gedeon Richter, Merck, Oceanic, Tauron, Nationale-Nederlanden, Grupa Muszkieterowie, Apteki Zdrowit, PKO Ubezpieczenia, Wydawnictwo Nowa Era, HP Enterprise, Accenture, Szlachetna Paczka, OTIS, Grupa Muszkieterowie, Orbis, Kiesow, imf electronic, USP Zdrowie, Bonduelle,
     
  • dla sektora administracji publicznej, m.in. dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, czy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie, sądów rejonowych, dla Miasta Warszawy.

Gdzie i kiedy

Warszawa 8 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 8 lutego 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

J.G. Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G. Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!