Warsztat

Google Ads - reklama w wyszukiwarce

O warsztatach

Uczestnik szkolenia pozna zasady i najlepsze praktyki reklamy w ekosystemie Google. Będzie mógł samodzielnie planować i realizować kampanie reklamowe w Google Ads, a następnie mierzyć efekty kampanii i optymalizować kolejne działania w sposób zapewniający im, jak największą skuteczność. Posiądzie umiejętności zarówno technicznej, jak i merytorycznej pracy nad kreacją reklamową dla celów kampanii. Dowie się, jak najefektywniej przyciągnąć ruch internautów na witrynę poprzez działania Search Engine Advertising.
Kto powinien wziąć udział?

Specjaliści ds. marketingu, Brand Managerowie, Product Managerowie, Content Managerowie, Digital Media Managerowie,, E-Commerce Managerowie

Program warsztatu

  1. Czym jest SEA (Search Engine Advertising)?
  • Reklama w wyszukiwarce na tle rynku reklamy digitalowej
  • Reklama w wyszukiwarce w lejku zakupowym, na ścieżce zakupowej Klienta
  • Mikromomenty, punkty styku, ZMOT
  • Mechanika działania wyszukiwarki
  • SERP – strona z wynikami wyszukiwania
  • Co ważniejsze: SEA czy SEO?
  • Jak wyszukują internauci?
  • Google Search Console
  • Jak klikają internauci? Efekt „Zero Click”

    Ćwiczenie. Zidentyfikuj kluczowe mikromomenty Twojego Klienta. Przypisz im działania, które podejmiesz, z obszaru digital marketingu.

  1. Czym jest Google Ads?
  • Podstawowe pojęcia, definicje
  • Struktura konta reklamowego w Google Ads
  • Tryb podstawowy vs profesjonalny
  • Czym jest Google Display Network?
  • Do czego służy Google Merchant Center?
  • Google Shopping
  • Brand Safety
  • Kampanie inteligentne
  1. Definiowanie słów kluczowych
  • Dlaczego słowa kluczowe są kluczem do sukcesu?
  • Długi ogon
  • Narzędzia do identyfikacji słów kluczowych
  • Planer słów kluczowych Google
  • Wykluczające słowa kluczowe

    Ćwiczenie. Stwórz listę słów kluczowych dla swojej firmy /produktu /marki.

  1. Definiowanie celów
  • Cele biznesowe, marketingowe, komunikacyjne
  • Cele wizerunkowe, zasięgowe, sprzedażowe
  • Konwersje jako cel kampanii

Ćwiczenie. Rozpocznij definiowanie kampanii bez celu.

  1. Targetowanie (kierowanie) reklamy w Google Ads
  • Targetowanie podstawowe
  • Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach
  • Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
  • Odbiorcy na rynku
  • Zdarzenia z życia
  • Remarketing
  • Remarketing dynamiczny
  • Geotargeting
  1. Budżetowanie kampanii reklamowych w Google Ads
  • Bidding w reklamie PPC
  • Strategie ustalania stawek
    •           docelowy CPA (koszt pozyskania)
    •           docelowy ROAS (zwrot z nakładów na reklamę)
    •           maksymalizacja liczby konwersji
    •           maksymalizacja wartości konwersji
    •           ulepszony CPC (eCPC)
  • Modele rozliczeń: CPM, CPC, CPV, vCPM
  • Wynik jakości reklamy
  • Automatyzacja, AI, ML

    Ćwiczenie. Utwórz reklamę tekstową.

  1. Rodzaje kreacji i dobre praktyki tworzenia kreacji
  • Efektywne reklamy tekstowe (linki sponsorowane)
  • Oglądane reklamy wideo (YouTube). YouTube Video Builder
  • Perswazyjne reklamy graficzne (display)
  • Konwertujące reklamy produktowe (PLA)
  • Reklamy elastyczne. Mechanika tworzenia

    Ćwiczenie. Utwórz kampanię wideo.

  1. Efektywność kampanii w Google Ads
  • Pomiar skuteczności kampanii; KPI
  • Dlaczego UTM-y są ważne? Campaign URL Builder
  • Raportowanie
  • Wprowadzenie do Google Analytics
  • Modele atrybucji
  • Ścieżki konwersji
  • Porównywanie efektywności reklamy SEA z innymi kanałami komunikacji
  • Optymalizacja kampanii. Testy A/B

     Ćwiczenie. Oblicz podstawowe wskaźniki sukcesu dla podanego przykładu.

Prelegenci

Cytat

Leszek A. Nowak

Certyfikowany trener IAB Polska programu DIMAQ, jak również certyfikowany specjalista Google Adwords. Ekspert i doradca w zakresie marketingu internetowego. Posiada 20-letnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. Prowadził również własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst & Young.

Gdzie i kiedy

Online 26 marca 2021

Weź udział

Cena
za osobę
590 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!