Warsztat

Instrukcja Kancelaryjna dla Urzędników

O warsztatach

Serdecznie zapraszamy na szkolenie z instrukcji kancelaryjnej dla urzędników.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy zapoznają się z zasadami procesu tworzenia prawa wewnętrznego, przybliżone zostaną zagadnienia związane z organizacją obiegu korespondencji, czynności kancelaryjnych, trybu przekazywania dokumentacji akt spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum zakładowego lub składnicy akt.

Kto powinien wziąć udział?

Kierowników i pracowników rejestrujących pisma i zakładających sprawy.

Program warsztatu

MODUŁ I. INSTRUKCJA KANCELARYJNA - zasady ogólne

MODUŁ II. PRAWIDŁOWY OBIEG PISMA W PODMIOCIE - zarówno w podmiocie tradycyjnym jak i elektronicznym

MODUŁ III. PUNKTY ZATRZYMANIA PISMA

  1. Kancelaria
  2. Punkt Obsługi Klienta
  3. Sekretariat
  4. Prowadzący Sprawy - pracownik merytoryczny
  5. Kierownik
  6. Dyrektor

MODUŁ IV. ZADANIA PUNKTÓW ZATRZYMANIA PISMA

  1. Rejestracja przesyłki wpływającej papierowej i elektronicznej, dziennik korespondencji wpływającej / RPW- (Rejestr Przesyłek Wpływających)
  2. Skanowanie lub nie
  3. Rozdział przesyłek wpływających
  4. Dekretacja przesyłek
  5. Dobór JRWA (Jednolitego Rzeczowego Wykaz Akt)
  6. Zakładanie spraw
  7. Pisanie projektów pism
  8. Prowadzenia spisów spraw
  9. Nadawania znaków spraw na piśmie
  10. Zakładania teczek dla spraw papierowych
  11. Zakładanie spraw elektronicznych EZD
  12. Zakładanie podteczek dla spraw papierowych i spraw elektronicznych
  13. Archiwizacja akt spraw zakończonych zarówno papierowych i elektronicznych

MODUŁ V. JRWA - konstrukcja i jego rozbudowa

MODUŁ VI. WSPÓŁDZIAŁANIE 

MODUŁ VII. KOORDYNATOR CZYNNOŚCI KANCELARYJNYCH W PODMIOCIE - jego rola i zadania

MODUŁ VIII. PORZĄDKOWANIE WEWNĘTRZNE TECZEK AKTOWYCH O RÓŻNYCH KATEGORIACH ARCHIWALNYCH DO ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO/SKŁADNICY AKT W TYM AKT OSOBOWYCH po zmianie przepisów obowiązujących od 1.01.2019 r., do archiwum zakładowego/składnicy akt przez pracowników merytorycznych

  1. Paginacja czy foliacja?
  2. Opisy teczek, podteczek i pudeł archiwalnych
  3. Sporządzanie spisów zdawczo - odbiorczych dokumentacji tradycyjnej z papierowych teczek aktowych przez pracowników merytorycznych prowadzących sprawy
  4. Sporządzanie spisów zdawczo - odbiorczych dokumentacji tradycyjnej - papierowej ze składu chronologicznego i dokumentacji elektronicznej ze składu informatycznych nośników danych przez pracowników kancelarii

MODUŁ IX. WARSZTATY - OKOŁO 30 ZADAŃ Z INSTRUKCJI KANCELARYJNEJ

Czas trwania

09:00 - 15:00

Prelegenci

Cytat

Małgorzata Bieda

Prawnik z 25-letnim doświadczeniem w administracji publicznej, posiada uprawnienia archiwistyczne 1 i 2 stopnia. Od kilkunastu lat jest kierownikiem Archiwum w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim. Jest również trenerem w lubelskich szkołach szkolących w dziedzinie archiwistyki, kancelarii i sekretariatu. Konsultant w sprawie wydawania koncesji na prowadzenie archiwów prywatnych. Konsultant w dziedzinie archiwistyki na portalu internetowymwww.archiwistyka.pl.

Autorka książki „Zasady zarządzania dokumentacją w administracji publicznej. Kwalifikowanie, obieg, archiwizowanie”, 2012, wydawnictwo samorządowe Municipium oraz opracowania normatywów kancelaryjno-archiwalnych tj. instrukcji kancelaryjnej, rzeczowego wykazu akt i instrukcji archiwalnej dla wielu instytucji w Polsce.

Ma długoletnie doświadczenie w archiwizacji dokumentacji urzędów, przedsiębiorstw, spółek, spółdzielni  i w prowadzeniu szkoleń.

Obecnie jest w trakcie realizacji cyklu kilkunastu szkoleń w ramach projektu pn. "E-administracja w Powiecie Lubelskim", w ramach POKL, Priorytet V, Dobre Rządzenie, Działanie 5.2, Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej.

Gdzie i kiedy

Warszawa 14 czerwca 2021
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-684 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 marca 2021
Centrum Szkoleniowe WSPÓLNA

00-686 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena standardowa
za osobę
590 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!