Komunikacja interpersonalna

O warsztatach

Szkolenie komunikacja interpersonalna obejmuje szereg zagadnień dotyczących komunikacji interpersonalnej, pomagających zrozumieć co dzieje się między ludźmi w trakcie wymiany informacji.

W głównej mierze koncentruje się na ćwiczeniach związanych z precyzją oraz zrozumiałością przekazu zarówno wtedy, gdy się go „wysyła” jak i „odbiera”. Kurs komunikacja interpersonalna ukazuje też siłę wpływania na innych poprzez umiejętne dostosowanie komunikatu do odbiorcy. Szkolenie komunikacja interpersonalna obejmuje również zagadnienia teoretyczne i praktyczne dotyczące rozumienia i rozwiązywania konfliktów spowodowanych zakłóceniami w komunikacji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Uzyskane umiejętności podczas szkolenia komunikacja interpersonalna

  • Przekazywanie informacji w sposób zrozumiały
  • Świadomość roli przekazu werbalnego i niewerbalnego
  • Przedstawianie informacji w sposób precyzyjny, klarowny, przejrzysty i spójny
  • Korzystanie z przykładów, agendy, tabel, diagramów, piktogramów
  • Świadome stosowanie argumentacji i kontrargumentacji
  • Aktywne słuchanie ze zrozumieniem
  • Świadomość postawy pro aktywnej w komunikacji (m.in. inicjowanie dialogu)
  • Parafrazowanie i klaryfikacja mające na celu upewnienie się, czy przekaz został poprawnie zrozumiany
  • Umiejętność dopasowania komunikatu do odbiorcy
  • Znajomość własnego stylu komunikacji
  • Znajomość barier i zakłóceń w komunikacji społecznej
  • Wczesne rozpoznawanie sygnałów konfliktu
Kto powinien wziąć udział?
  • liderów
  • kierowników
  • dyrektorów
  • przełożonych
  • pracowników obsługi klienta
  • wszystkich chętnych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej

Program warsztatu

1. Czym jest komunikacja interpersonalna

  • co mówić i jak mówić
  • świadomość celu w przekazywaniu informacji
  • ćwiczenia precyzji mówienia
  • ćwiczenia jasności, przejrzystości i spójności przekazu
  • stosowanie pytań
  • stosowanie przykładów

2. Typy osobowości a styl komunikacji. Test osobowości Hartmana w kontekście potrzeb i przeszkód poszczególnych Uczestników w komunikacji

3. Poznanie swojego stylu komunikacji

  • Określenie własnego stylu w komunikacji
  • Analiza swojego sposobu interakcji z innymi – okno Johari

4. Komunikacja niewerbalna

  • Funkcje komunikacji niewerbalnej
  • Komunikaty niewerbalne – ćwiczenie
  • Komunikaty interakcyjne
  • Emocje w komunikacji niewerbalnej: jak z nich korzystać
  • Zakłócenia komunikacji – ćwiczenie

5. Bariery w komunikacji społecznej i ich przezwyciężanie

  • Bariery komunikacyjne
  • Bariery utrudniające słuchanie – ćwiczenie
  • Zakłócenia komunikacji w bliskich relacjach
  • Parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja – jako techniki znoszące bariery w komunikacji
  • Budowanie przekonań oraz umiejętności sprzyjających nieoceniającemu komunikowaniu

6. Słuchanie jako element komunikacji

  • Cztery kroki skutecznego słuchania
  • Czym jest aktywne słuchanie
  • 4 uszy i 4 usta w komunikacji

7. Elementy asertywności w komunikacji

  • Asertywna odmowa, pochwała, krytyka – odgrywanie scenek
  • Asertywne wyrażanie złości
  • Wyrażanie próśb / poleceń

8. Konflikty jako skutek trudności w komunikacji

  • Analiza transakcyjna E. Berne’a
  • Rozwiązywanie konfliktów (style reakcji na konflikt, etapy)
  • Model stylów reakcji na konflikt – test oparty na samoocenie uczestników
  • Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązanie
  • Odgrywanie scenek

9. Wywieranie wpływu na innych poprzez komunikację

  • Argumentacja
  • Kontrargumentacja
  • Język korzyści
  • Stosowanie przykładów
  • Stosowanie „pomagaczy” takich jak: diagramy, tabele, wykresy, piktogramy, zdjęcia

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Trener KM Studio

Gdzie i kiedy

Łódź 7-8 czerwiec 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 7-8 czerwiec 2022

Gdzie i kiedy

Łódź 12-13 lipiec 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 12-13 lipiec 2022

Gdzie i kiedy

Łódź 9-10 sierpień 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 9-10 sierpień 2022

Gdzie i kiedy

Łódź 8-9 wrzesień 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 8-9 wrzesień 2022

Gdzie i kiedy

Łódź 12-13 maj 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 12-13 maj 2022

Gdzie i kiedy

Łódź 12-13 kwiecień 2022
KM Studio

90-430 Łódź

Piotrkowska 125

woj. łódzkie

Gdzie i kiedy

Online 12-13 kwiecień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

KM Studio
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
KM Studio organizuje szkolenia dla pracowników dużych, średnich i małych firm, a także dla osób indywidualnych od 2004 roku. W ofercie KM Studio można znaleźć szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, zarządzania, sprzedaży, zarządzania czasem, zar...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

KM Studio
90-430 Łódź Piotrkowska 125
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!