O warsztatach
Szkolenie komunkacja w biznesie składa się szereg kwestii związanych z komunikacją interpersonalną, ułatwiających zrozumienie relacji zachodzących między współpracownikami podczas wymiany informacji. W dominującym stopniu koncentrujemy się na trenowaniu umiejętności w zakresie precyzji odbieranych i przekazywanych komunikatów.
W trakcie kursu dowiedzą się również Państwo jaki wpływ potrafi wywrzeć odpowiednie dobranie informacji do odbiorcy. Szkolenie komunikacja w biznesie skupia się ponadto na zagadnieniach praktycznych jak i teoretycznych związanych z rozumieniem i rozwiązywaniem sporów wynikających z niejasnego przepływu treści w notyfikacjach.
Podczas szkolenia komunikacja w biznesie Uczestnicy uzyskują poniższe umiejętności:
- klarowna, składna i przejrzysta komunikacja interpersonalna
- orientacja w roli informacji werbalnych i niewerbalnych
- wykorzystywanie przykładów, harmonogramów, wykazów, diagramów i piktogramów
- odpowiedzialne i świadomie eksploatowanie argumentów i kontrargumentów
- aktywne słuchanie i inicjowanie dialogu oraz świadomość ich istotności w biznesie
- parafrazowanie i indagowanie w celu jasnego przekazania komunikatu i upewnienia się, że został on poprawnie zrozumiany
- poprawne dobieranie stylu do odbiorcy i znajomość osobistych manier
- świadomość barier i zakłóceń w kontaktach społecznych
- niezwłoczne spostrzeganie reakcji sygnalizujących potencjalność konfliktu oraz poznanie skutecznych technik ich rozwiązywania, a nawet wykorzystywania
- zwiększenie świadomości siebie w relacjach międzyludzkich nie tylko biznesowych
- liderów
- kierowników
- dyrektorów
- przełożonych
- pracowników obsługi klienta
- wszystkich chętnych poszerzeniem wiedzy i umiejętności
Program warsztatu
Na czym polega komunikacja w biznesie?
- newralgiczność tego co mówimy i jak mówimy
- świadomość, że celem komunikacji jest przekaz konkretnej informacji
- praktyczny trening precyzji wyrażania treści
- ćwiczenia na klarowność i integralność przekazu
- nauka wykorzystywania pytań
- nauka korzystania z przykładów
Jak typ osobowości wpływa na styl komunikacji. Uczestnicy wykonują test osobowości Hartmana w kontekście ich potrzeb i barier komunikacyjnych w biznesie.
Jak się komunikuję? Poznanie swojego stylu przekazywania informacji
- Rozpoznanie własnego stylu komunikacyjnego
- Analiza określonego sposobu interakcji z innymi – okno Johari
Porozumienie pozawerbalne
- Funkcje mowy ciała i mimiki
- Ćwiczenie porozumienia niewerbalnego
- Komunikaty interakcyjne
- Jak wykorzystywać emocje w komunikacji niewerbalnej
- Zakłócenia komunikacji – ćwiczenie
Rozpoznawanie i przezwyciężanie utrudnień w porozumieniu biznesowym
- Bariery komunikacyjne
- Ćwiczenia na ograniczenia utrudniające słuchanie
- Zakłócenia przepływu informacji w relacjach, również bliskich
- Poznanie technik ułatwiających porozumiewanie: parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja.
- Jak nie oceniać komunikatów – budowanie pożytecznych przekona
Aktywne słuchanie częścią dialogu
- Cztery kroki skutecznego słuchania
- Na czym polega aktywne słuchanie
- 4 uszy i 4 usta w komunikacji
Segment poświęcony asertywności
- Praktyczne scenki i ćwiczenia na asertywną odmowę, pochwałę oraz krytykę
- Jak asertywnie wyrażać złość
- Formułowanie próśb/dyspozycji
Z czego wynikają konflikty? O skutkach trudności w komunikacji
- Analiza transakcyjna E. Berne’a
- Rozwiązywanie sporów (style odpowiedzi na sytuacje konfliktowe, etapy)
- Model rodzajów reakcji na konflikt – test oparty na samoocenie uczestników
- Poznanie technik wspomagających sukcesywne zarządzanie i rozwiązywanie sytuacji niezgody
- Praktyczne odgrywanie scenek
Skuteczna perswazja poprzez komunikację
- Wywieranie wpływu za pomocą argumentacji
- Kontrargumentacja
- Co to jest i jak stosować Język korzyści
- Wykorzystywanie przykładów
- Stosowanie pomocy technicznych typu: diagramy, tabele, wykresy, piktogramy, zdjęcia, prezentacje
Czas trwania
2 dni, 9:15-15:15
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
90-430 Łódź
Piotrkowska 125
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Jeśli strony nie ustalą inaczej opłata za szkolenie powinna być wniesiona przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie faktury proforma dostarczonej mailowo.
W przypadku rezygnacji z udziału w zajęciach w terminie późniejszym niż 7 dni robocze przed jego rozpoczęciem zobowiązuję się do uiszczenia 50% wartości szkolenia.
Masz pytania? Napisz do nas
