Lean Management w zakupach

O warsztatach

Lean Management to koncepcja efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, która zakłada dostosowanie firmy do warunków optymalnego gospodarowania własnymi zasobami. Lean jest procesem ciągłej racjonalizacji całej organizacji oraz jej stosunków z otoczeniem poprzez wprowadzanie licznych zmian w zakresie działalności, w strukturze majątku oraz sposobach zarządzania, ale także w dziedzinie przygotowania zawodowego oraz kształtowania postaw pracowników.

Lean Management jest sposobem zarządzania przedsiębiorstwem, wykorzystywanym szczególnie w procesie reformowania. Jego istotą jest „wyszczuplanie” przedsiębiorstwa poprzez racjonalizowanie zadań dotyczących zarządzania wartością firmy, zarządzanie personelem, jak też skupienie się na kształtowaniu pozytywnych kontaktów z otoczeniem. Koncepcja Lean Management zmierza do uzyskania wysokiej produktywności i jakości produktów, przy maksymalnym usprawnieniu organizacji i wszelkich procesów pracy.

W myśl zasad ogólnych wprowadzenie koncepcji zarządzania Laean Management do działu zakupów ma swoje strategiczne uzasadnienie, ponieważ poprzez wyszczuplenie procesów i eliminację szumów ( „przeszkadzaczy”) , można zoptymalizować procesy, jeszcze efektywniej zarządzać KPI będąc czynnym i efektywnym zespołem zakupowym, który w myśl filozofii Lean przyczyni się do obniżenia kosztów, większego dbania o jakość produktów, czy usług co w konsekwencji spowoduje wzrost wartości przedsiębiorstwa na rynku.

Celem szkolenia jest przedstawienie narzędzi i technik Lean Management, które od wczesnych lat 90 są uznane i cenione jako filozofia szczupłego podejścia do zarządzania wytwarzania produktu lub usług zgodnych z oczekiwaniami klientów, przy minimalnym koszcie i optymalnym użyciu zasobów, przez eliminację marnotrawstwa w obszarze działu zakupów jako elementu działalności przedsiębiorstwa. Wykażemy, że Lean Management jest metodyką zarządzania umożliwiającą istnienie w organizacji takiej kultury pracy, która pozwala wszystkim jej członkom być zainteresowanym ustawiczną eliminacją marnotrawstwa i podnoszeniem poziomu jakości, aby maksymalnie spełniać oczekiwania klientów oraz dostosowywać się do zmiennych warunków rynku i otoczenia.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane jest do pracowników średniego i wyższego szczebla działów zaopatrzenia, magazynów, a także wszystkich pracowników przedsiębiorstw wpływających na funkcjonowanie omawianych na szkoleniu.

Program warsztatu

  1. Organizacja procesu zaopatrzenia:
    • rola działu zakupów w przedsiębiorstwie,
    • wewnętrzny i zewnętrzny łańcuch dostaw,
    • elastyczność i efektywność łańcucha dostaw,
    • zadania dla procesu zaopatrzenia,
    • punkt rozdziału a proces zaopatrzeniowy.
  1. Założenia koncepcji Lean Management:
    • podstawy Lean Management,
    • wymagania klienta – warunki zewnętrzne dla procesu,
    • wartość, której chce klient.
  2. Charakterystyka wybranych narzędzi Lean Management i innych dostosowanych do procesów zakupowych/zaopatrzeniowych:
    • standaryzacja pracy,
    • KPI (dostępność, wydajność, jakość),
    • wskaźnik perfekcyjności dostaw,
    • ocena ryzyka współpracy z dostawcą,
    • poziom obsługi,
    • systemy ERP – jakość dokonywanych analiz dla dokonywania zakupów,
    • 5S – podstawa skutecznego procesu zaopatrzenia,
    • Kaizen – rozwój procesów.
  3. Analiza strumienia wartości:
    • VSM - podstawy,
    • obszary marnotrawstwa w zakupach,
    • niezbędne warunki dla wdrożenia Lean Management,
    • analiza strumieni wartości,
    • mapowanie strumienia wartości,
    • metody przeprowadzania zmian,
    • wybór projektu – ustalanie kolejności zadań.
  4. Procesy zakupowe:
    • wyszczególnienie etapów zachodzących w procesie zarządzania zakupami i wskazanie płaszczyzn, w których można wyeliminować niekorzystne zachowania,
    • optymalizacja procesu zarządzania dostawcami,
    • analiza opłacalności współpracy z dostawcą – model TCO (Total Cost of Ovnership),
    • zarządzanie produktem w gospodarce budowania przewagi konkurencyjnej,
    • kontrola zapasów,
    • optymalizacja zapasów,
    • ryzyko w procesie a zapas bezpieczeństwa.
  5. Integracja procesów zależnych – symulacja przedsiębiorstwa produkcyjnego:
    • wskazanie głównych i wspierających procesów w przedsiębiorstwie,
    • organizacja i optymalizacja procesów,
    • monitorowanie kosztów i zwiększanie efektywności procesów,
    • praktyczne wprowadzenie mechanizmów JiT i Kanban w przedsiębiorstwie.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Centrum Konferencyjne SWPS Sopot

81-745 Sopot

Polna 16/20

woj. pomorskie

Nosalowy Dwór Resort & SPA

34-500 Zakopane

Balzera 21d

woj. małopolskie

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!