O warsztatach
Warsztaty w praktyczny sposób przygotowują uczestników do pełnienia ról Agentów LEAN pozwalających na motywację i budowanie dobrych relacji z pracownikami. Liczne ćwiczenia i przykłady uczą metodycznego rozwiązywania problemów w kontaktach międzyludzkich w firmie. Idea KAIZEN wymaga od liderów umiejętności eliminowania trudności związanych z wprowadzaniem ciągłego doskonalenia. Dlatego warsztaty kształtują również umiejętności zapobiegania i rozwiązywania konfliktów wynikających z niezrozumienia celów, strachu przed „nieznanym” czy też z wzajemnych animozji i niechęci.
Zapraszamy menagerów niższego i średniego, ale również wyższego szczebla LEAN odpowiedzialnych za ciągłe doskonalenie w firmach produkcyjnych i usługowych.
Program warsztatu
- Wprowadzenie do szkolenia – cele i zadania:
- SUKCES, który porywa do działania – „REWOLWEROWIEC” - zadanie zespołowe na forum,
- najtrudniejsze elementy pracy lidera LEAN,
- co motywuje – demotywuje lidera?
- co motywuje – demotywuje podwładnych?
- analiza problemu – czyli nad czym powinniśmy pracować?
- strefa wpływu i strefa troski – mądrość lidera Lean.
- Zrozumieć LEAN na rynku konkurencyjnym:
- trójkąt konkurencyjności,
- czym jest ideologia LEAN?
- cele organizacji LEAN,
- korzyści i zagrożenia dla pracowników w realizacji LEAN.
- Motywacja w pracy zespołowej LEAN:
- „Most Leonarda” – zadanie zespołowe,
- zaangażowanie uczestników – źródła motywacji,
- jak budować zmotywowane zespoły LEAN?
- Ograniczanie strat MUDA jako źródło motywacji:
- czym jest MUDA?
- MUDA w waszej firmie – przykłady,
- narzędzia LEAN stosowane do ograniczenia MUDA,
- cele firmy, klienta i pracowników a ograniczenie strat MUDA,
- jak motywować aby ograniczać MUDĘ,
- wnioski do dalszej pracy.
- Psychologia motywacji:
- kluczowe kompetencje Lidera LEAN, które decydują o motywacji,
- doświadczenie z długopisem – Gracz czy ofiara?
- postawy i zachowania czy można na nie wpływać?
- determinizm czyli jak DNA, wychowanie i środowisko wpływają na nasze postawy?
- motywacja wewnętrzna i motywacja zewnętrzna – przykłady z Waszej pracy,
- mity i fakty na temat motywacji,
- wnioski do dalszej pracy.
- Warunki organizacji w firmie LEAN – filary motywacji:
- odpowiednie wynagrodzenie czyli…?
- jasne cele i zadania możliwe do osiągnięcia oraz właściwy sposób ich delegowania,
- docenienie sukcesów i zaangażowania,
- sprawiedliwy i prosty system okresowej oceny pracy,
- sprawiedliwy i prosty system premiowania,
- możliwość rozwoju – planowane instruktarze, szkolenia i kursy..,
- możliwość awansu – ścieżka kariery,
- możliwość rotacji pracowników w obszarach pracy – przeciwdziałanie monotonni,
- komunikowanie systemów motywacyjnych i oceny pracy.
- Trzy kluczowe zasady myślenia wymagane od pracowników i przełożonych w środowisku Lean:
- dobre procesy dają dobre rezultaty,
- problemy to możliwości,
- nie musisz od razu potrafić musisz chcieć się nauczyć!
- „Najwyższa konstrukcja” – jak osiągnąć cel i mieć zmotywowany zespół – zadanie symulacyjne:
- gdzie tkwią największe ograniczenia i bariery naszej motywacji?
- rola lidera LEAN – ludzie staną za Tobą albo przeciwko Tobie!
- jak i dlaczego niemożliwe stało się możliwe?!!!
- typowe błędy lidera, które ograniczają efektywność zespołu,
- wnioski do dalszej pracy.
- Motywowanie czyli…? Teoria i praktyka motywacji – najlepsze wzorce:
- nasza definicja motywacji,
- piramida Maslowa w waszej firmie,
- czynniki higieny i motywatory wg Herzberga - Nie tylko kasa się liczy!
- polska mapa motywacji,
- lista 25 motywatorów – sprawdź czy znasz swoich podwładnych?
- motywatory społeczne i finansowe,
- lista praktycznych kar i nagród.
- Techniki komunikacji interpersonalnej lidera LEAN w motywacji zespołów:
- test Millgrama – jak zbudować autorytet lidera poprzez odpowiednią komunikację,
- techniki niewerbalne w motywacji,
- techniki werbalne motywacji - Sztuka przekonywania na bazie korzyści i zagrożeń,
- pochwała i nagana,
- komunikaty typu Ja i TY,
- konstruktywna Kanapka Krytyki,
- metodologia komunikatu FUKO,
- „Stawianie granic” – jak być konsekwentnym i wyciągać konsekwencje?
- Siedem czynników motywujących w środowisku Lean:
- 7 niezbędników LEAN,
- 7 niezbędników w realizacji 5S – praca w podzespołach,
- 7 niezbędników w realizacji zarzadzania wizualnego Kanban,
- 7 niezbędników w realizacji Kaizen (system sugestii),
- 7 niezbędników w realizacji SMED,
- 7 niezbędników w realizacji TWI.
- Motywacja i KAIZEN:
- na czym polega idea KAIZEN?
- przykłady KAIZEN w Waszej pracy,
- „Zarządzanie zespołem niewidomych” – wyzwanie dla prawdziwych liderów KAIZEN!!! – zadanie symulacyjne,
- co nas motywowało do doskonalenia?
- jak do tego podeszliśmy?
- wnioski do dalszej pracy.
- Motywacja w sytuacji konfliktowej w organizacji LEAN:
- konflikt, jako sytuacja rozwojowa - kierowanie energią konfliktu do współpracy,
- konflikt pomiędzy pojedynczymi osobami, a konflikt zespołowy,
- reguły kryzysu grupowego.
- Interwencja lidera w sytuacjach konfliktowych – studia przypadków i trening umiejętności:
- brak dyscypliny – spóźnienia, opuszczenie stanowiska, nie uprawnione rozmowy, nieprzestrzeganie zasad BHP,
- brak zaangażowania – Dlaczego Ja?
- brak współpracy – Nie będę nikogo uczył, Niech inni to zrobią, To nie moja wina,
- podważanie autorytetu lidera – Zrób to sam, co znowu wymyśliłeś?, to jest bez sensu,
- nieprzestrzeganie standardów – tak mi jest łatwiej, co to za różnica?, kto to wymyślił?
- brak motywacji i doskonalenia – za takie pieniądze mogę tylko guzik naciskać! Niby po co mam coś wymyślać? Ty jesteś od myślenia a ja od roboty…,
- konflikt w zespole – 6 kroków wg Gordona,
- mechanizmy najczęściej pojawiających się konfliktów w obszarach pracy LEAN – jak zapobiegać w przyszłości?
- Podsumowanie i wnioski:
- jak poprzez prawidłowe kierowanie zespołem i motywację można ograniczyć MUDA?
- nad czym powinniśmy dalej pracować?
- zadania poszkoleniowe,
- ocena szkolenia.
Czas trwania
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
02-180 Warszawa
Aleja Krakowska 226
woj. mazowieckie
60-829 Poznań
Roosevelta 20
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Światowa 22
- Kod pocztowy: 02-229
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5252382647
Masz pytania? Napisz do nas
