O warsztatach
Praca w obsłudze klienta wymaga dużej empatii. By wczuć się w sytuację osoby po drugiej stronie, musimy choć trochę ją poznać. Szkolenie służy oswojeniu tematu niepełnosprawności, by jakość obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, także z niepełnosprawnością, nie odbiegała od jakości obsługi pozostałych klientów.
Szkolenie kompleksowo ujmuje zagadnienia związane z:
- komunikacją z osobami ze szczególnymi potrzebami oraz z różnymi rodzajami niepełnosprawności,
- obsługą klientów ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami,
- organizacją standardów i udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami.
Na spotkaniu omawiamy także ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Cele szkolenia:
- przełamanie mitów i stereotypów w zakresie osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością,
- uwrażliwienie pracowników na niepełnosprawność, czyli zapoznanie ze statusem osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie oraz z systemem prawnym dotyczącym osób z niepełnosprawnością,
- wypracowanie kompletnej komunikacji z osobami o szczególnych potrzebach.
Korzyści ze szkolenia:
- redukcja stresu w sytuacjach obsługi klienta z niepełnosprawnością,
- większa pewność siebie w kontaktach z osobami o szczególnych potrzebach,
- wyższa jakość obsługi klienta zarówno w kontekście indywidualnego pracownika, jak i całej organizacji.
Uczestnicy nabędą wiedzę:
- jak profesjonalnie komunikować się z osobą z niepełnosprawnością w zgodzie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- jak budować relacje z klientami o szczególnych potrzebach,
- jak efektywnie obsługiwać klientów o szczególnych potrzebach.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- dostosowywania się do różnych stylów komunikacji swoich klientów,
- empatycznego reagowania na potrzeby klienta,
- zadawania pytań osobom z niepełnosprawnością.
- pracownicy działów obsługi klienta w firmach i instytucjach,
- kadry zarządzające, które odpowiadają za obsługę klientów,
- wszystkie osoby mające na co dzień kontakt z klientami.
Program warsztatu
Osoby z niepełnosprawnością jako osoby ze szczególnymi potrzebami w świetle ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Krótkie przypomnienie podstawowych zasad ochrony danych osobowych dotyczących zdrowia w kontekście komunikacji i obsługi osób z niepełnosprawnością
Status prawny i społeczny osoby z niepełnosprawnością
Mity i stereotypy na temat niepełnosprawności – przełamywanie stereotypów
Rodzaje i stopnie niepełnosprawności. Co to jest orzeczenie o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
Zapewnienie dostępności komunikacyjno-informacyjnej w myśl ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, czyli sprawa obsługa klienta będącego osobą ze szczególnymi potrzebami – rozpoznawanie potrzeb
Savoir-vivre i asertywność wobec osób z niepełnosprawnością – czyli praktyczne zasady obsługi klienta oraz zasady komunikacji z osobami z niepełnosprawnością. Teoria, praktyka i przykłady z codziennego życia
- Zasady podstawowe
- Osoby niepełnosprawne intelektualnie
- Osoby z niepełnosprawnością psychiczną
- Osoby niesłyszące/niedosłyszące
- Osoby niewidome/niedowidzące
- Osoby niepełnosprawne ruchowo
- Osoby z epilepsją
- Osoby z chorobami układu oddechowego i krążenia
- Osoby z chorobami układu pokarmowego
- Osoby z chorobami układu moczowo-płciowego
- Osoby z chorobami neurologicznymi/z porażeniem mózgowym
- Osoby z innymi schorzeniami
- Osoby z autyzmem
- Osoby korzystające z pomocy psa asystującego/przewodnika
Zapewnienie ewakuacji osób z niepełnosprawnością – potencjalne problemy i sposoby radzenie sobie z problemami
Skargi do PFRON na brak dostępności. Czy nam to grozi? Zasygnalizowanie problemu. Praktyczne porady
Dyskusja i pytania zgłaszane przez uczestników
Podsumowanie szkolenia
Czas trwania
Prelegenci
Radca Prawny, od kilkunastu lat zajmuje się tematyką komunikacji i obsługą osób z niepełnosprawnością w różnych obszarach życia, także od strony prawnej.
Ukończył Studia Prawnicze na Wydziale Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, a także podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi uzyskując tytuł Menedżer HR.
Od 2006 r. merytorycznie związany z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem lub wykluczonymi. Prowadzi kancelarię radcowska specjalizującą się m.in. w prawie danych osobowych, prawie pracy i prawie rodzinnym. Szczególnym zainteresowaniem darzy jednak prawo dotyczące osób z niepełnosprawnością, prawo pomocy społecznej oraz prawo antydyskryminacyjne.
Doświadczony trener, szkoleniowiec i prelegent. Prowadzi m.in. szkolenia dotyczące obsługi klienta będącego osobą z niepełnosprawnością, szkolenia dla koordynatorów ds. dostępności, a także szkolenia z dostępności komunikacyjnej dla Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w zakresie dostępności komunikacyjnej.
Ekspert w zakresie prawa osób z niepełnosprawnością, orzeczenia o niepełnosprawności, renty socjalnej i renty z tytułu niezdolności do pracy. Długoletni pracownik merytoryczny pracujący bezpośrednio z osobami z niepełnosprawnością, a następnie dyrektor w największej organizacji pozarządowej zajmującej się osobami z niepełnosprawnością INTEGRACJA.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
