Warsztat

Ochrona tajemnic rynkowych (know-how) w praktyce - zabezpieczenie przed nielojalnymi pracownikami i konkurencją, compliance, zwalczanie naruszeń

O warsztatach

Ochrona informacji poufnych i know – how ma kluczowe znaczenie dla sukcesu rynkowego w środowisku konkurencyjnym. Ochrona ta dla swojej skuteczności wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii działania uwzględniającej zarówno przepisy ustawowe, jak i uregulowania umowne oraz odpowiednie zabezpieczenie dostępu do informacji. Z tej przyczyny na przedsiębiorców chcących chronić swoje know – how oraz informacje poufne czeka szereg wyzwań.

Wyzwania te są szczególne w przypadku firm o licznej strukturze osobowej oraz przedsiębiorstw innowacyjnych. Częstym na rynku problemem jest bowiem tworzenie przez pracowników opuszczających takie przedsiębiorstwa firm konkurencyjnych, bazujących na wiedzy i danych poprzedniego pracodawcy.

Co niemniej istotne, regulacja chroniąca tajemnice przedsiębiorstwa i know-how uległa w ostatnim czasie istotnym zmianom ze względu na jej ujednolicenie w ramach Unii Europejskiej. Po kilkunastu miesiącach od jej wprowadzenia możliwa jest już praktyczna ocena skutków tych zmian dla polskich przedsiębiorców.

Celem szkolenia jest przedstawienie obszarów, w których zostały wprowadzone zmiany w systemie ochrony tajemnic przedsiębiorstwa oraz ich praktycznych skutków, a także możliwości przeciwdziałania ryzykom wynikającym z nowej regulacji ze szczególnym uwzględnieniem umów oraz warunków dobrej strategii ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
Uzyskanie dodatkowej wiedzy na temat rozwoju ochrony tajemnicy handlowej w Unii Europejskiej ma szczególne znaczenie dla firm współpracujących z podmiotami zagranicznymi.
Kto powinien wziąć udział?

prawników in – house, jak i pracowników działów bezpieczeństwa informacji, R&D, compliance oraz kadry managerskiej i członków zarządu.

Program warsztatu

  1. Kiedy i pod jakimi warunkami informacje poufne mogą być objęte ochroną jako tajemnica przedsiębiorstwa?
    • Obowiązujące warunki ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa i know how.
    • Jakie informacje mogą być chronione jako tajemnica przedsiębiorstwa: pomysł na biznes? Listy klientów? Dane rynkowe?
    • Nowa definicja tajemnicy przedsiębiorstwa wprowadzona w związku z regulacją unijną.
    • Jakie działania są potrzebne dla utrzymania ochrony informacji poufnych?
    • Elementy dobrej strategii ochrony know – how i informacji poufnych w przedsiębiorstwie.
  2. Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa – jak się przed nim bronić i jak reagować?
    • Środki ochrony prawnej tajemnicy przedsiębiorstwa.
    • Odszkodowania za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa – nowe roszczenia.
    • Przygotowanie do procesu.
    • Ochrona informacji poufnych składanych jako dowody w postępowaniach cywilnych.
  3. Ochrona informacji poufnych w relacjach z pracownikami.
    • Zabezpieczenie informacji poufnych przed ich ujawnieniem przez pracownika
    • Prawo pracownika do korzystania z nabytej wiedzy i doświadczenia a ochrona informacji poufnych.
    • Założenie działalności konkurencyjnej przez byłych pracowników – sposoby postępowania i ochrony interesów pracodawcy.
    • Przejęcie pracowników przez konkurenta.
    • Prawna ochrona sygnalistów (whistleblowers) ujawniających tajemnice przedsiębiorstwa.
  4. Umowna ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa – case study.
    • Charakterystyka ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa za pomocą umów – na co zwrócić uwagę, aby powstała dobra umowa?
    • Na co zwrócić uwagę w trakcie audytu umów dotyczących know – how? Błędy w umowach.
    • Czy wejście w życie nowej regulacji powoduje istotne zmiany w tym zakresie?

Czas trwania

10:00 – 16:00

Prelegenci

Cytat

Zbigniew Pinkalski

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów i reklamy, prawie farmaceutycznym, a także w prawie sportowym i prawie konkurencji. Obsługuje postępowania sądowe m.in. dla wiodących przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, chemicznej i kosmetycznej, w tym wygrane spory przed Sądem Najwyższym.
W kancelarii kieruje pracami zespołu Life Science oraz uczestniczy w pracach praktyki prawa własności intelektualnej i konkurencji. Członek Rady Ekspertów Krajowej Rady Suplementów i Odżywek.
Autor nagradzanej monografii pt. „Prawna ochrona formatów telewizyjnych” (Wolters Kluwer 2015) oraz licznych publikacji zarówno w prasie branżowej, blogosferze, jak i w prestiżowych czasopismach naukowych m.in. na temat tzw. ambush marketingu, zakresu ochrony prawnoautorskiej, zarządzania marką, prawa reklamy i promocji oraz prawa prasowego. Doktor nauk prawnych (doktorat obronił w 2014 roku na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie), absolwent WPiA UJ. Wykładowca na studiach podyplomowych „E-marketing” prowadzonych przez Uczelnię Łazarskiego.
Prelegent na seminariach i konferencjach związanych z wyżej wymienionymi dziedzinami. Wyróżniony w rankingu Rising Stars – Prawnicy – liderzy jutra prowadzonym przez Dziennik Gazetę Prawną (edycja 2016, miejsce 5.).

Gdzie i kiedy

Warszawa 28 października 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 16 października
890 PLN
Cena zawiera:
  • udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.
Weź udział
Cena 2
zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 17 października
990 PLN
Cena zawiera:
  • udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.
Weź udział

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa
Międzyborska 50
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa Międzyborska 50
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!