Podejście do zarządzania projektami - model "tradycyjny" i Agile

O warsztatach

Wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji. Właśnie dla takich klientów powstała poniższa koncepcja szkolenia - traditional project management vs agile.

Program można elastycznie konfigurować, wybierając określone części i tematy, ostatecznie decydując się na jedno, dwu lub trzydniowe szkolenie.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach i dobrych praktykach zarządzania projektami (tzw. Traditional Project Management) uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników. Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane defniowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie świadomości wpływu realizowanych projektów na działalność operacyjną przedsiebiorstwa.
  • Możliwość nadania obecnie i w przyszłości realiowanym projektom powtarzalnej struktury, co pozwoli na zmniejszenie poziomu przypadkowości w zarządzaniu całym portfelem projektów.
  • Transfer wiedzy opartej na międzynarodowych standardach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie typowych technik i metod rekomendowanych przez dobre praktyki zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI PMBoK, IPMA NCB oraz PRINCE 2 oraz filozofią Agile i umiejętność ich praktycznego zastosowania w działaniach projektowych i pracy operacyjnej.
  • Ułatwienia w pracach projektowych dzięki możliwości zastosowania prostych narzędzi zarządzania ludźmi w projekcie
  • Uświadomienie ścieżki rozwoju i kariery zawodowej związanej z zarządzaniem projektami w organizacji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Umiejętność czytelnego osadzenia projektu w strukturze organizacyjnej i nadania mu poziomu priorytetu spójnego z celami strategicznymi oraz pozornie rozbieżnymi celami poszczególnych obszarów.
  • Zwiększenie zaangażowania i zrozumienia dla celów projektów u osób udostepniających zasoby do projektów
  • Zwiększenie motywacji do pracy w projektach
Kto powinien wziąć udział?

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z popularnymi podejściami do zarządzania projektami

Program warsztatu

1. Uporządkownie głównych pojęć

  • Różnica między pracą operacyjną (procesową) a zadaniami projektowymi
  • Główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu w zależności od jego specyfiki – kiedy podejście tradycyjne, kiedy model adaptacyjny, a kiedy typowo zwinnie (agile). Jak wykorzystać silne strony każdego z tych podejść i stworzyć hybrydę dopasowaną do potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa
  • Kontekts - jak umieścić projekt w strukturze przedsiębiorstwa?

2. Rozpoczynanie projektu

  • Definiowanie celów – od problemu do rozwiązania, poprzez cele realizacyjne aż po mierniki oceny ich osiągnięcia
  • Uzasadnienie Biznesowe – analiza ekonomiczna, wykonalności i wybór formuły realizacyjnej projektu
  • Struktura zarządzania projektem – Sponsor (lub Komitet Sterujący), kierownik projektu, członkowie zespołu projektowego, kluczowi interesariusze – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Analiza wymagań – czego tak naprawdę oczekują interesariusze zarówno zewnętrzni, jak i zewnętrzni
  • Kluczowe ryzyka projektu – analiza ryzyk projektu względem całej organizacji i ryzyk realizacji samego projektu. Planowanie reakcji na ryzyko

3. Planowanie zakresu i przebiegu projektu

  • Struktura Podziału Prac – definiowanie szczegółowego zakresu projektu i jego produktów cząstkowych
  • Macierz Podziału Odpowiedzialności – przypisanie ról względem poszczególnych pakietów prac w projekcie
  • Diagram Sieciowy – określenie zależności między wszystkimi zadaniami w projekcie, pierwsza analiza terminów, zadań krytycznych i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Harmogram – przeniesienie planu na oś czasu (Wykres Gantta), budżetowanie zasobów projektu
  • Kamienie Milowe – ważne punkty kontroli zakresu i zaplanowane miejsca dużych bezkosztowych zmian w projekcie – korzyści finansowe z podejścia etapowego
  • Metoda Łańcucha Krytycznego – jak skrócić teoretycznie już nieskracalny plan projektu i zwiększyć szansę realizacji celu projektu w terminie
  • Plan Zarządzania Ryzkiem – szczegółowa analiza ryzyk, plan reakcji na nie, budżetowanie ryzyk

4. Realizacja projektu i jego monitoring

  • Zarządzanie zmianami – procedury vs. podejście elastyczne
  • Raporty okresowe i na kamieniach milowych – metody monitorowania projektu z poziomu Sponsora i Zarządu. Partycypacja w raportowaniu osób odpowiedzialnych za prace głównych obszarów firmie.
  • Metody analizy stanu projektu i jego dalszych perspektyw oparte na harmonogramie i przepływach finansowych

5. Zamykanie projektu

  • Formalne rozliczanie projektu
  • Przekazywanie produktów projektu do życia w działalności operacyjnej i standardy monitowania skutecznosci implemantacji
  • Zbieranie doświadczeń z projektów – podejście systemowe pod kątem uczącej się organizacji

Czas trwania

2 dni, 9.30-15.30

Prelegenci

KATARZYNA KAGANIEC

Trener i praktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem we współpracy z klientami, partnerami w wielu branżach w Polsce i poza granicami (rejon EMEA i Rosja). Realizuje projekty w podejściach klasycznych i zwinnych od 1999 roku. W swojej pracy łączy doświadczenie związane z strategicznym podejściem do organizacji, projektowaniem i wdrażaniem systemów zarządzania i optymalizacją procesów biznesowych oraz zarządzaniem ofertami produktowo usługowymi. Doświadczenie trenerskie i konsultingowe to ponad 20 000 godzin. Podejścia Agile w zarządzaniu procesami i projektami, Lean, Agile Project Management, Scrum, wykorzystuje od początku swojej praktyki zawodowej. Współpracuje również z organizacjami jako Agile Coach. Posiada certyfikacje w zakresie: Agile PM, Scrum, ITIL, Lean, Lean IT oraz uprawnienia Professional Scrum Master I Agile Project Management Approved Trainer- APMG International. Pełniła funkcję Eksperta Polskiej Nagrody Jakości. Jeden z wielu ulubionych cytatów to cytat Nie zawsze mamy wpływ na to co nam się przydarza, ale zawsze mamy wybór co z tym zrobimy.

 

OLGA HOŁOGA

Kierownik projektu, Product Owner i Business Sponsor. Od 2005 roku współwłaściciel i Partner w spółce zajmującej się doradztwem informatycznym, obsługą bieżącą i tworzeniem oprogramowania wspierającego rozwój biznesu. Jako kierownik projektu na co dzień zarządza projektami rozwojowymi zasobów ludzkich. Jako Product Owner i Business Sponsor nadaje projektom informatycznym, realizowanym przez zespoły developerskie, kształtu uwzględniającego przede wszystkim potrzeby biznesowe klienta i odbiorcy. Jako trener od kilkunastu lat skutecznie przygotowuje zespoły do zarzadzania projektami kaskadowymi i przedsięwzięciami zwinnymi. Posiada certyfikat AgilePM Foundation©. Wyznaje zasadę, że najlepsze rozwiązania o projekty podchodzą od samoorganizujących się zespołów.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 400
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!