Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych

O warsztatach

Rozmowy windykacyjne nie należą do łatwych – dłużnicy stosują wymówki, negocjują, bywają agresywni. Prowadzenie takich rozmów wymaga szeregu kompetencji miękkich oraz znajomości technik, które z jednej strony pozwolą na ściągnięcie należności, z drugiej na utrzymanie pozytywnych relacji z klientem. Podczas warsztatu uczestnicy przećwiczą metody, dzięki którym będą mogli z sukcesem przeprowadzać rozmowy windykacyjne w praktyce zawodowej.

Cel szkolenia:

Podniesienie kompetencji uczestników z zakresu windykacji miękkiej w obszarze negocjacji windykacyjnych z naciskiem na utrzymanie pozytywnych relacji z kontrahentem.

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie pozwoli na:

  • zapoznanie się z podstawowymi zasadami prowadzenie rozmów z dłużnikami, które decyzują o sukcesie windykatora,
  • zrozumienie i uświadomienie dlaczego te zasady są ważne i dlaczego powinny być przestrzegane oraz jak ich przestrzeganie wpływa na sukces,
  • przekazanie uczestnikom oraz przećwiczenie jak w praktyce powinno wyglądać zastosowanie zasad i reguł skutecznej windykacji.
Kto powinien wziąć udział?

Do udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które kontaktują się z dłużnikami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności wpływania na dłużników i tym samym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności.

Program warsztatu

Przyczyny niepłacenia

  • etapy zachowania dłużników
  • dlaczego dłużnicy nie płacą swoich zobowiązań
  • jak rozpoznać przyczynę powstania wymówki w rozmowie

Ćwiczenie: „Jak stajemy się dłużnikami?” pomagające zrozumieć psychologiczne mechanizmy działania osób zadłużonych oraz wskazujące na najefektywniejsze metody reakcji windykatora.

 

Gry i wymówki dłużników

  • typologia gier dłużników i typowe wymówki na niepłacenie
  • jak je rozróżnić i odpowiednio reagować zadając trafne pytania

Ćwiczenie: „Gorące krzesło” pozwalające na wyuczenie szybkich i najbardziej adekwatnych reakcji na różne wymówki dłużników, a tym samym na łatwiejsze ich pokonanie

 

Dłużnik trudny, typologia dłużników i metody radzenia sobie z dłużnikiem trudnym

  • rozróżnienie typów dłużników i motywów ich zachowań
  • jak dostosować swój komunikat w zależności od typu dłużnika - podejmowanie adekwatnych działań i reakcji prowadzących do znalezienia wspólnego stanowiska w sprawie

Ćwiczenie: „Dobry czy zły dłużnik?” pozwalające na wyodrębnienie typów dłużników i motywów ich zachowań oraz wykształcenie umiejętności odpowiedniego dostosowania komunikatów, ułatwiające wpływ na decyzyjność dłużnika.

 

Negocjacje windykacyjne

  • rodzaje negocjacji
  • jak dobrać sposób prowadzenia negocjacji do typu rozmówcy, zasady negocjacji i ich wykorzystanie
  • budowanie poczucia przewagi nad dłużnikiem i umiejętność zachowania kontroli nad rozmową

Ćwiczenie: „Godzę się na wszystko” obrazujące podstawowe i niezbędne do stosowania w negocjacjach zasady, ułatwiające skuteczny odzysk należności

 

Sankcje - konsekwencje niepłacenia

  • rodzaje sankcji
  • jak wykorzystywać w rozmowie znajomość różnych sankcji, dopasowywać je do sytuacji w sprawie i typu dłużnika
  • metodologia zapowiadania sankcji
  • wachlarz sankcji i metoda "dociskania sprężyny" jako skuteczny sposób wywierania wpływu na dłużnika

Ćwiczenie: „Boli” obrazujące mechanizm działania sankcji, ułatwiające zrozumienie i wyuczenie metod zapowiadania sankcji adekwatnie do sytuacji dłużnika.

 

Wywieranie wpływu w rozmowie telefonicznej, struktura rozmowy windykacyjnej

  • algorytm rozmowy windykacyjnej i poszczególne jej etapy - jakie znaczenie ma każdy z etapów rozmowy
  • prowadzenie rozmowy windykacyjnej zgodnie z kolejnością etapów jako jeden z podstawowych elementów sukcesu
  • metody wywierania wpływu
  • które elementy rozmowy są zastosowaniem perswazji

Ćwiczenia z zakresu „case study” – scenki, przykłady, sytuacje trudne.

Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników

Czas trwania

Dzień I: 10.00-16.00, dzień II: 09.00-15.00

Prelegenci

TRENER I

Od 1997 roku zajmuje się obszarami związanymi z windykacją należności. Zarządzał windykacją należności w firmach windykacyjnych a także realizował czynności windykacyjne na rynku farmaceutycznym, finansowym i ubezpieczeniowym. 

Wykładowca akademicki i twórca pierwszych w Polsce studiów podyplomowych z windykacji należności w Wyższych Szkołach Bankowych (2007 rok). Kierownik merytoryczny kierunku oraz wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów z obszarów negocjacji windykacyjnych. Pomysłodawca, współautor i wykładowca kierunku studiów podyplomowych z windykacji należności w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Zasiadał w zarządzie a także był udziałowcem w kilku podmiotach związanych z windykacją należności. Przez wiele lat był też konsultantem ds. należności w jednym z największych towarzystw ubezpieczeniowych w kraju.

Od 2005 roku jest jednym z czołowych trenerów negocjacji windykacyjnych w kraju, współpracował w tym czasie z ponad 200 podmiotami, realizuje również projekty konsultingowe w tym obszarze, często jako Interim Menager.

TRENER II

Trener i coach, prowadzi działalność doradczą od 2006 roku, od 2012 szkoli z zakresu windykacji.

W ramach prowadzonej działalności szkoleniowo-doradczej odpowiada za całokształt procesów szkoleniowych i coachingowych w przedsiębiorstwach finansowych i windykacyjnych, obsługujących wszelkie rodzaje wierzytelności (bankowe, ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne itd.) na różnych etapach windykacji (monitoring należności, zobowiązania 30, 60, 90 dni, przed- i ponakazowe, przedawnione itd.), zarówno w kontakcie B2B jak i B2C.

Prowadzi również zajęcia ze studentami w zakresie psychologicznych aspektów windykacji.

TRENER III

Trener windykatorów, coach, trener biznesowy, mediator. Posiada gruntowne przygotowanie merytoryczne i doświadczenie w operacyjnych obszarach windykacji. Przygotowanie merytoryczne uzyskał w Studium Zawodowym Coacha Biznesu Pracowni Coachingu NOVO, Studium Zawodowym Trenera Biznesu, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Kieruje się kompetencjami wyznaczonymi przez International Coach Federation. Posiada blisko 25 letnie doświadczenie w środowisku korporacyjnym m.in. w branży finansowej: zarządzanie zespołami rozporoszonymi, modelowanie strategii biznesowych, projektowanie narzędzi wspierających procesy biznesowe, procesy rozwojowe kompetencji biznesowych przedstawicieli / sprzedawców / konsultantów oraz managerów niskiego i średniego szczebla. Zrealizował 12000 godzin bezpośrednich negocjacji indywidualnych oraz 5000 godzin coachingu i treningu indywidualnego.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Platforma Zoom

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne (hybrydo
za osobę
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
  2. Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
  3. Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
  4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
  7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J.G.Training
  • Ulica i nr: Olesińska 21
  • Kod pocztowy: 02-548
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 8981505607

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska Olesińska 21

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa, Polska
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!