O warsztatach
Szkolenie dotyczy projektów z perspektywy 2014-2020 - będą one realizowane jeszcze do grudnia 2023 r. Po ukazaniu się dokumentów opisujących sposób udzielania zamówień w nowej perspektywie, program szkolenia zostanie odpowiednio zmodyfikowany. Zasady udzielania zamówień w ramach projektów unijnych w nowej perspektywie będą podobne, gdyż będą oparte na Ustawie Prawo Zamówień Publicznych.
Jedną z głównych przyczyn obniżenia dofinansowania i uznania wydatków za niekwalifikowane są wykryte nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień publicznych w projekcie. Dla beneficjentów nie stosujących zasad PZP na co dzień, jest to zupełna nowość.
Stara prawda doświadczonych beneficjentów środków UE mówi o tym, że nie jest sztuką pozyskać dofinansowanie na projekt, sztuką jest dowieźć projekt do końca i uniknąć niekwalifikowalności wydatków i zwrotu części lub całości dotacji.
Cele szkolenia:
- Nabycie umiejętności prawidłowego postępowania przy wyborze wykonawców dostaw, usług czy robót budowlanych w projektach UE,
- Podniesienie kompetencji w zakresie konstruowania zapytań ofertowych, dobieraniu odpowiednich kryteriów oceny ofert, pracy z bazą konkurencyjności,
- Nabycie pewności co do prawidłowości przeprowadzonego postępowania i uniknięcie ewentualnych korekt finansowych.
Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności, które umożliwią prawidłowe udzielanie zamówień i nie narażanie się na ryzyko korekt finansowych przy wdrażaniu swoich projektów.
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności i wiedzę:
- jak dobrać odpowiedni tryb udzielania zamówienia do zakupów przewidzianych w projekcie,
- jak prawidłowo skonstruować zapytanie ofertowego i załączniki do zapytania,
- jak prawidłowo dokonać wyboru Wykonawcy,
- jak posługiwać się bazą konkurencyjności.
Beneficjenci środków UE nabędą wiedzę, jak uniknąć korekt finansowych i zmniejszenia dofinansowania ze względu na nieprawidłowości przy udzielaniu zamówień publicznych.
Osoby odpowiedzialne za zarządzanie projektami i rozliczanie wydatków finansowanych ze środków UE. Osoby odpowiedzialne za zakupy w projektach. Beneficjenci środków EFRR i EFS.
Program warsztatu
- WSTĘP DO ZAGADNIENIA UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W OKRESIE 2014-2020
- Czym są zamówienia publiczne? Jakie akty prawne regulują udzielanie zamówień przez Beneficjentów funduszy UE?
- Obowiązki Beneficjenta dotyczące udzielania zamówień wynikające z Umowy o dofinansowanie,
- Obowiązki Beneficjenta dotyczące udzielania zamówień wynikające z Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
- TRYBY I SPOSOBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ DLA BENEFICJENTÓW NIE STOSUJĄCYCH PZP
- Zamówienia poniżej 20 tys. zł.
- Zamówienia w trybie rozeznania rynku.
- Zamówienia zgodne z zasadą konkurencyjności.
- Jakie kryteria brać pod uwagę szacując wartość zamówienia?
- Dzielenie zamówienia na części - jak nie popełnić błędu?
- W jakich przypadkach Beneficjent może odstąpić od stosowania zasady konkurencyjności?
- PRZYGOTOWANIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO
- Opis przedmiotu zamówienia - jakich zapisów unikać?
- Warunki udziału w postępowaniu:
- podstawy do wykluczenia Wykonawców,
- stosowanie wadium, kaucji, innych zabezpieczeń,
- warunki stawiane potencjalnym Wykonawcom - kiedy przewyższają wymagania wystarczające do należytego wykonania zamówienia?
- Kryteria oceny ofert:
- kryteria cenowe,
- kryteria jakościowe, stosowanie punktacji i wag procentowych,
- jakich dokumentów możemy żądać od Wykonawców na etapie postępowania.
- Zamówienia dodatkowe.
- Oferty wariantowe.
- ZAWIERANIE UMÓW Z WYKONAWCĄ
- Zmiana terminów realizacji - warunki.
- Zmiana terminów i sposobów płatności - warunki.
- Stosowanie kar umownych.
- PROTOKÓŁ Z WYBORU OFERT
- Poprawne sporządzenie dokumentacji z wyboru Wykonawcy.
- Poprawne sporządzenie dokumentacji z wyboru Wykonawcy.
- WARSZTATY Z PRZYGOTOWANIA ZAPYTAŃ OFERTOWYCH
- Praca na przykładowych zapytaniach ofertowych, analiza popełnionych błędów.
- Dobór kryteriów oceny ofert w zależności od rodzaju zamówienia.
- Dobór odpowiednich warunków udzielenia zamówienia.
- Istotne zmiany warunków umowy.
- PRACA Z BAZĄ KONKURENCYJNOŚCI
- Publikowanie ogłoszenia.
- Jak przygotować zapytanie z możliwością składania ofert częściowych?
- Odpowiedzi na pytania Wykonawców.
- Publikowanie rozstrzygnięcia.
- Anulowanie zamówienia.
-
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W UDZIELANIU ZAMÓWIEŃ
- Stosowanie korekt finansowych za nieprawidłowości.
- Analiza indywidualnych przypadków.
- Podsumowanie szkolenia - sesja pytań i odpowiedzi.
Czas trwania
Prelegenci
Od 2004 r. zaangażowana w pozyskiwanie środków z funduszy UE na inwestycje dla przedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego, spółek komunalnych i innych Beneficjentów.
Jest autorką i/lub współautorką ponad stu projektów w ramach różnych programów operacyjnych m.in. w latach 2004-2006 (ZPORR, SPO- WKP, SPO- RZL); 2007-2013 (POIS, POIG, RPO WD, POKL) oraz 2014-2020 (POIS, POIR, POPC, RPO WD, POWER).
Na zlecenie kilkunastu podmiotów zarządzała projektami i rozliczała dotacje zarówno przedsiębiorstw jak i jednostek sektora finansów publicznych. W latach 2013-2016 członek zarządu dużej firmy konsultingowej specjalizującej się w pozyskiwaniu dotacji z UE.
Od 10 lat szkoli wnioskodawców i beneficjentów w zakresie prawidłowego zarządzania projektami, rozliczenia środków, tworzenia aplikacji projektowych, kwalifikowalności kosztów, przygotowania do kontroli. Jest też doradcą w zakresie wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach.
Z wykształcenia socjolog, ukończone studia MBA w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
