Warsztat

Warsztaty z ochrony danych osobowych dla Inspektorów Ochrony Danych oraz Specjalistów ds. ochrony danych osobowych.

O warsztatach

3-DNIOWE „WARSZTATY Z OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH DLA PRAKTYKÓW – INSPEKTORÓW OCHRONY DANYCH I SPECJALISTÓW DS. OCHRONY DANYCH”

Intensywne, przekrojowe i bogate w case study warsztaty dla wszystkich, którzy potrzebują ugruntowania i zaktualizowania wiedzy oraz konkretnego wsparcia / pogłębionej dyskusji na temat praktycznych problemów z zakresu ochrony danych osobowych.
Dlaczego warto wziąć udział?

METODY I ŚRODKI WARSZTATÓW:

  • studia przypadków (case study),
  • praktyczne ćwiczenia,
  • prezentacja multimedialna,
  • dyskusja uczestników, wymiana doświadczeń wynikających z codziennej praktyki związanej z przetwarzaniem danych osobowych.
Kto powinien wziąć udział?

DLA KOGO? 
Warsztaty skierowane są do praktyków – osób zajmujących się problematyką ochrony danych osobowych, które na co dzień borykają się z różnorodnymi problemami w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych w organizacjach i potrzebują:

informacji, jakie zmiany praktyczne dla administratora danych oraz inspektora ochrony danych (wcześniej administratora bezpieczeństwa informacji ABI) niesie ze sobą Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (tzw. RODO);
ugruntowania i zaktualizowania posiadanej wiedzy;
praktycznych porad, jak wdrożyć i zaktualizować sprawnie działający system ochrony danych osobowych w organizacji;
udoskonalenia praktycznych umiejętności tworzenia i aktualizacji dokumentacji systemu ochrony danych osobowych;
wspólnego poszukiwania optymalnych rozwiązań bardziej i mniej zaawansowanych problemów związanych ze stosowaniem prawa ochrony danych osobowych w praktyce (case study) – na bazie doświadczeń trenera i innych uczestników;
ciekawej dyskusji i moderowanej wymiany poglądów na tematy związane z ochroną danych osobowych.
Warsztaty prowadzone są przez praktyka, inspektora ochrony danych (wcześniej wieloletniego administratora bezpieczeństwa informacji), osobę prowadzącą wdrożenia systemów ochrony danych osobowych w dużych i mniejszych organizacjach. Adresowane są w szczególności do osób, które posiadają już pewien stopień wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych (np. uczestników „Kursu podstawowego z ochrony danych osobowych – Inspektor Ochrony Danych”): Inspektorów Ochrony Danych, Specjalistów ds. ochrony danych osobowych, Administratorów Danych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za system ochrony danych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką ochrony danych osobowych.

Warsztaty są doskonałą okazją do dyskusji, podzielenia się wypracowanymi rozwiązaniami, wymiany doświadczeń oraz nawiązania kontaktów z osobami z branży w celu wzajemnego wspiera się w wykonywaniu zadań z obszaru ochrony danych osobowych.

Program warsztatu

  1. TEMATYKA WARSZTATÓW

  2. Na czym polega efektywne zarządzanie ochroną danych osobowych w organizacji?
  3. Jak zrozumieć i prawidłowo zdefiniować elementy systemu ochrony danych osobowych:
  4. bezpieczeństwo osobowe,
  5. bezpieczeństwo fizyczne,
  6. organizacja ochrony danych osobowych w organizacji,
  7. bezpieczeństwo teleinformatyczne.
  8. Aktualny stan prawny – krajowe i unijne regulacje w zakresie ochrony danych osobowych. Zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych oraz ich praktyczne zastosowanie w organizacji. Przesłanki prawne do przetwarzania danych osobowych zwykłych oraz danych szczególnych kategorii.
  9. Analiza decyzji administracyjnych wydanych przez PUODO i ich wpływ na system ochrony danych osobowych. Jak postępować, aby nie narazić się na odpowiedzialność administracyjną, cywilną i karną?
  10. Omówienie rocznego sprawozdania PUODO w zakresie ochrony danych osobowych.
  11. Zagrożenia dla systemu ochrony danych osobowych. Przykłady incydentów w ochronie danych osobowych. Jakie procedury postępowania należy wdrożyć w przypadku ich wystąpienia, a także kiedy dojdzie do naruszenia praw i wolności osób fizycznych.
  12. Na czym polega monitorowanie systemu ochrony danych osobowych w organizacji? W jaki sposób dokonać weryfikacji poprawności jego funkcjonowania? Audyt – czyli jak przygotować się do oceny zgodności przetwarzania danych osobowych?
  13. Praktyczne ćwiczenia w zakresie przygotowania się do przeprowadzenia kontroli w organizacji w oparciu o listę pytań audytowych.
  14. Jak zrozumieć system ochrony danych osobowych oparty na analizie ryzyka? Analiza ryzyka w oparciu o wybrane procesy, w których dochodzi do przetwarzania danych osobowych w organizacji. Różnica pomiędzy analizą ryzyka a oceną skutków dla ochrony danych?
  15. Udostępnianie danych osobowych i powierzanie przetwarzania danych osobowych (outsourcing) – różnice. Kiedy dochodzi do powierzenia danych osobowych, a kiedy do ich udostępnienia?
  16. Zasady współpracy pomiędzy ADO a Procesorem. Praktyczne wskazówki w zakresie realizacji prawidłowego powierzenia danych osobowych.
  17. Kto ponosi odpowiedzialność za ochronę danych osobowych w organizacji? Zależności pomiędzy Inspektorem Ochrony Danych a Administratorem? Obowiązki i zadania oraz zasady współpracy.
  18. Jak skutecznie szkolić personel w zakresie ochrony danych osobowych? Praktyczne wskazówki i metody przeprowadzania efektywnych szkoleń w organizacji.
  19. Procesy przetwarzania danych osobowych dla różnych branż. Co i jak rejestrujemy w rejestrze czynności przetwarzania danych osobowych i rejestrze kategorii czynności przetwarzania danych?
  20. Klauzula informacyjna adekwatna do procesów przetwarzania danych osobowych. Zgody na przetwarzanie danych osobowych. Kiedy niezbędne jest udzielenie zgody? Przykłady i wzory prawidłowych klauzul informacyjnych oraz zgód na przetwarzanie danych osobowych.
  21. Opracowanie i wdrożenie dokumentów wewnętrznych związanych z ochroną danych osobowych. Polityka ochrony danych osobowych wraz z załącznikami.
  22. Gdzie szukać pomocy: opinii, interpretacji, wytycznych?
  23. Każdy z uczestników otrzymuje imienny certyfikat ukończenia warsztatów.

    Czas trwania zajęć: 20 godzin.

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

Cytat

dr Agata Lasota – Jądrzak

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o bezpieczeństwie. Specjalista w zakresie ochrony danych osobowych.

W 2016 roku, na Wydziale Zarządzania i Dowodzenia Akademii Obrony Narodowej w Warszawie obroniła rozprawę doktorską pt.: „Wpływ jakości informacji na skuteczność funkcjonowania organizacji zhierarchizowanej”. Absolwentka Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Obrony Narodowej w Warszawie na kierunku zarządzanie kryzysowe.

Od blisko 22 lat zawodowo związana z ochroną informacji prawnie chronionych. Od 2006 do 2020 pełniła funkcję Pełnomocnika Komendanta Miejskiego Policji ds. Ochrony Informacji Niejawnych, a od 2009 do 2020 stanowisko Naczelnika Wydziału ds. Ochrony Informacji Niejawnych. Od roku 2020 zatrudniona na stanowisku Pełnomocnika Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

W latach 2013 – 2017 wykładowca w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe oraz Zarządzanie. Związana z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechniką Białostocką, Politechniką Poznańską oraz Akademią Biznesu w Dąbrowie Górniczej w zakresie prowadzenia wykładów z tematyki ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych.

Od 2021 roku podjęła współpracę z Wydziałem Nauk Społecznych Akademii Kaliskiej.

Aktywny trener i wdrożeniowiec w obszarze związanym z ochroną danych osobowych i informacji niejawnych zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.

Autorka wielu publikacji dotyczących zarządzania bezpieczeństwem informacji, zarządzania kryzysowego oraz ochrony informacji niejawnych.

LUB

Jarosław Wyrwa

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1996 r.). Pracownik kilku kancelarii prawnych, samodzielny prawnik, praktyk w obsłudze podmiotów gospodarczych, od 2006 roku doradca prawny prowadzący własną Kancelarię Doradztwa Prawnego, współpracownik Kancelarii Porada – Małgorzata Karolczyk-Pundyk w Gliwicach. Prowadził cykliczne szkolenia w zakresie prawa pracy, uczestniczył w rozszerzeniu Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i stworzeniu organizacji Zarządzających strefami w RP, opracowywał branżowy program oszczędności budżetowych w ramach działania Agencji Rezerw Materiałowych i SPO, zajmował się opracowaniem i wdrażaniem systemu monitorowania i nadzorowania windykacji należności w oparciu o systemy ISO 9002 i systemy audytów wewnętrznych.

 

Małgorzata Karolczyk-Pundyk

Doktor nauk prawnych, ukończone studia na Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Kierunku Prawo.

Od 2010 roku prowadzi własną kancelarię prawną, zajmującą się obsługą przedsiębiorstw, osób fizycznych oraz stowarzyszeń, fundacji i związków zawodowych.

Od 2011 prowadzi szkolenia z zakresu prawa, szczególnie dotyczące zagadnień prawa pracy, prawa cywilnego (umowy handlowe, gwarancja, rękojmia, odszkodowania itp.), postępowania administracyjnego oraz kodeksu spółek handlowych.

Autorka licznych publikacji z zakresu prawa. Artykuły publikowała między innymi w miesięczniku „Rejent”, „Budowlani” „Tygodnik Śląsko-Dąbrowski”, „Zmiany” i inne. W latach 2014-2015 prezenter programu „Telewizyjna poradnia prawna”.

Jako prawnik pomaga klientom pozytywnie załatwić ich sprawy prywatne i zawodowe. Świadczone przez nią usługi są rzetelne i terminowe. Bardzo dużą uwagę przykłada do jakości i dobrego kontaktu z klientami. Przy niej klienci czują się bezpiecznie i komfortowo, ponieważ sprawy ich prowadzone są z należytą dbałością i starannością.

Podczas szkoleń w przystępny sposób tłumaczy skomplikowane zagadnienia prawne. Posługuje się językiem potocznym przy zachowaniu standardów wynikających z literalnego brzmienia przepisów prawa. Wszystkie zajęcia prowadzi w oparciu o prawdziwe przykłady i doświadczenia zdobyte podczas wieloletniej praktyki zawodowej. Klienci cenią ją za otwartość i kompetentne odpowiedzi na wszystkie pytania.

Gdzie i kiedy

Szczyrk 16-18 marzec 2022
Hotel Elbrus

Szczyrk

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Szczyrk 18-20 maj 2022
Hotel Elbrus

Szczyrk

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 8-10 czerwiec 2022
DW HYRNY

Zakopane

woj. zachodniopomorskie

Gdzie i kiedy

Szczyrk 24-26 listopad 2021
Hotel Elbrus

43-370 Szczyrk

Słoneczna 8

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Białobrzegi 6-8 październik 2021
AMW Rewita – Rynia

05-127 Białobrzegi

Wczasowa 59

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Zakopane 15-17 wrzesień 2021
Ośrodek Konferencyjno-Wypoczynkowy Hyrny

34-500 Zakopane

Piłsudskiego 20

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 18-20 sierpień 2021
Ośrodek Konferencyjno-Wypoczynkowy Hyrny

34-500 Zakopane

Piłsudskiego 20

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 28-30 czerwiec 2021

Gdzie i kiedy

Online 23-25 czerwiec 2021

Zapisz się

Szkolenie stacjonarne
cena za osobę w pokoju 2-osobowym
2090 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenie stacjonarne
cena za osobę w pokoju 1-osobowym
2190 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Krajowe Stowarzyszenie Ochrony Informacji Niejawnych
40-127 Katowice
Pl. Grunwaldzki 8/10
woj. śląskie
KSOIN zajmuje się upowszechnianiem wiedzy, popularyzacją systemu i zasad ochrony informacji niejawnych, danych osobowych i innych chronionych oraz wspieraniem działalności społecznej i zawodowej pracowników pionów ochrony. Organizuje kursy, szkolenia...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenie udziału w szkoleniu i opłacenie uczestnictwa.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Szkolenie online realizowane jest przy pomocy komunikatora (Skype, Microsoft Teams), wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Krajowe Stowarzyszenie Ochrony Informacji Niejawnych
40-127 Katowice Pl. Grunwaldzki 8/10
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!