Wprowadzenie do podejść klasycznych w zarządzaniu projektami

O warsztatach

Fundamenty Agile to orientacja na cel, klienta i wykorzystanie zasobów
Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji, zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za realizację, jak i kluczowych członków zespołów projektowych.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach w podejściu „klasycznym”, między innymi Waterfall Model, Price, PMI, IPMA i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku biznesowym uczestników.

Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane z definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przeglądów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów, uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie świadomości wpływu realizowanych projektów na działalność operacyjną przedsiebiorstwa.
  • Możliwość nadania obecnie i w przyszłości realiowanym projektom powtarzalnej struktury, co pozwoli na zmniejszenie poziomu przypadkowości w zarządzaniu całym portfelem projektów.
  • Transfer wiedzy opartej na międzynarodowych standardach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie typowych technik i metod rekomendowanych przez dobre praktyki zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI PMBoK, IPMA NCB oraz PRINCE 2 i umiejętność ich praktycznego zastosowania w działaniach projektowych i pracy operacyjnej.
  • Ułatwienia w pracach projektowych dzięki możliwości zastosowania prostych narzędzi zarządzania ludźmi w projekcie
  • Uświadomienie ścieżki rozwoju i kariery zawodowej związanej z zarządzaniem projektami w organizacji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Umiejętność czytelnego osadzenia projektu w strukturze organizacyjnej i nadania mu poziomu priorytetu spójnego z celami strategicznymi oraz pozornie rozbieżnymi celami poszczególnych obszarów.
  • Zwiększenie zaangażowania i zrozumienia dla celów projektów u osób udostepniających zasoby do projektów
  • Zwiększenie motywacji do pracy w projektach
Kto powinien wziąć udział?

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z klasycznymi podejściami do zarządzania projektami – PRINCE, PMI, IPMA
  • Członkowie zespołów realizujący projekty

Program warsztatu

1. Traditional Project Management – założenia

  • Złoty trójkąt projektu – główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu i etapy – charakterystyka podejścia klasycznego
  • Wybrane metodyki klasyczne – Prince, PMI, IPMA, …
  • Za i przeciw w podejściu klasycznym

2. Inicjacja projektu

  • Definiowanie wizji i celów projektu
  • Struktura zarządzania projektem – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Identyfikacja interesariuszy – kto i czego może oczekiwać w projekcie
  • Zarządzanie ryzykiem – planowanie procesu zarzadzania
  • Komunikacja w projekcie – zasady obiegu informacji, organizacji spotkań, PR projektu w organizacji

3. Planowanie projektu

  • Struktura Podziału Prac (WBS) – definiowanie produktów w projekcie
  • Diagram Sieciowy – planowanie zależności i terminów
  • Kamienie milowe i ścieżka krytyczna – punkty koncentracji w projekcie, szacowanie i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Zarządzanie ryzykiem – obrazowanie ryzyka i plan zarządzania

4. Realizacja i kontrola przebiegu projektu

  • Zarządzanie zmianą w projekcie
  • Podejścia do zarządzania budżetem
  • Raportowanie – metody monitorowania projektu

5. Zamykanie projektu

  • Przygotowanie do zamykania projektu
  • Podsumowanie i rozliczenie korzyści
  • Doświadczenia – Tops & Flops
  • Satysfakcja zespołu projektowego – jak badać?
  • Dlaczego warto odpocząć zanim zaczniemy następny projekt?

Czas trwania

2 dni, 10:00-16:00

Prelegenci

KATARZYNA KAGANIEC

Trener i praktyk z ponad 20 letnim doświadczeniem we współpracy z klientami, partnerami w wielu branżach w Polsce i poza granicami (rejon EMEA i Rosja). Realizuje projekty w podejściach klasycznych i zwinnych od 1999 roku. W swojej pracy łączy doświadczenie związane z strategicznym podejściem do organizacji, projektowaniem i wdrażaniem systemów zarządzania i optymalizacją procesów biznesowych oraz zarządzaniem ofertami produktowo usługowymi. Doświadczenie trenerskie i konsultingowe to ponad 20 000 godzin. Podejścia Agile w zarządzaniu procesami i projektami, Lean, Agile Project Management, Scrum, wykorzystuje od początku swojej praktyki zawodowej. Współpracuje również z organizacjami jako Agile Coach. Posiada certyfikacje w zakresie: Agile PM, Scrum, ITIL, Lean, Lean IT oraz uprawnienia Professional Scrum Master I Agile Project Management Approved Trainer- APMG International. Pełniła funkcję Eksperta Polskiej Nagrody Jakości. Jeden z wielu ulubionych cytatów to cytat Nie zawsze mamy wpływ na to co nam się przydarza, ale zawsze mamy wybór co z tym zrobimy.

 

OLGA HOŁOGA

Kierownik projektu, Product Owner i Business Sponsor. Od 2005 roku współwłaściciel i Partner w spółce zajmującej się doradztwem informatycznym, obsługą bieżącą i tworzeniem oprogramowania wspierającego rozwój biznesu. Jako kierownik projektu na co dzień zarządza projektami rozwojowymi zasobów ludzkich. Jako Product Owner i Business Sponsor nadaje projektom informatycznym, realizowanym przez zespoły developerskie, kształtu uwzględniającego przede wszystkim potrzeby biznesowe klienta i odbiorcy. Jako trener od kilkunastu lat skutecznie przygotowuje zespoły do zarzadzania projektami kaskadowymi i przedsięwzięciami zwinnymi. Posiada certyfikat AgilePM Foundation©. Wyznaje zasadę, że najlepsze rozwiązania o projekty podchodzą od samoorganizujących się zespołów.

Gdzie i kiedy

Online 16-17 maj 2022

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!