Zadania, obowiązki informacyjne i sprawozdawcze wójtów, burmistrzów i prezydentów miast z zakresu rejestracji i kwalifikacji wojskowej w 2023 roku. Nakładanie obowiązku świadc

O webinarze

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rejestracja i kwalifikacja wojskowa istotna z punktu widzenia działań pracowników USC i wydziałów ewidencji ludności.

Proponujemy Państwu udział w spotkaniu, dzięki któremu uczestnicy będą mogli rozwiązać problemy i wątpliwości związane z wykonywaniem czynności dotyczących rejestracji i kwalifikacji wojskowej, w świetle obowiązujących przepisów i planowanych zmian, które mają wejść w życie pod koniec 2022 r. Ponadto zdobędą i utrwalą wiedzę dotyczącą m. in.: zadań z zakresu nakładania obowiązku świadczeń osobistych czy rzeczowych, czy kwestii świadczeń w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli możliwości wymiany doświadczeń, czy konsultacji ekspertem-praktykiem, posiadającym wieloletnie doświadczenie w stosowaniu ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP.

Uwaga! Problematyka, omawiana podczas zajęć zostanie dostosowana do najnowszych, aktualnych na dzień realizacji szkolenia przepisów prawnych!

Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki zajęciom uczestnik:

  • Pozna obowiązki jst dotyczące rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej w oparciu o stosowanie przepisów ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP oraz wieloletnią praktyką eksperta.
  • Zdobędzie aktualną wiedzę, odpowiedzi na wątpliwości interpretacyjne, wynikające z najnowszych przepisów prawnych, niezbędne do prawidłowego przygotowania procesu przygotowania kwalifikacji wojskowej.
  • Uzyska informacje i cenne wskazówki dotyczące wykonywania przez organ gminy zadań związanych z obowiązkiem świadczeń osobistych i rzeczowych, zgodnie z najnowszymi przepisami prawa.
  • Otrzyma gotowe wzory dokumentów dotyczących tematyki szkolenia.
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy wydziałów/biur ewidencji ludności i spraw obywatelskich urzędów gmin i miast, kierownicy i pracownicy USC, w szczególności osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej oraz zajmujące się obroną cywilną czy zarządzaniem kryzysowym.

Program webinaru

1. Realizacja obowiązków związanych z rejestracją osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej oraz założenia ewidencji wojskowej:
a. Aktualne podstawy prawne regulujące sposób przeprowadzenia rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej (oraz założenia ewidencji wojskowej), sporządzanie i prowadzenie rejestru, przekazywanie rejestru do WKU.
b. Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące rejestracji. Obowiązek zawiadamiania o wpisaniu do rejestru osób zameldowanych na pobyt czasowy, przekazywanie informacji wojewodzie.
2. Terminy realizacji zadań związanych z rejestracją wojskową.
3. Realizacja obowiązków związanych z procesem przygotowania kwalifikacji wojskowej:
a. Aktualne podstawy prawne regulujące przeprowadzenie przez wójtów, burmistrzów i prezydentów kwalifikacji wojskowej, monitorowanie aktualności rejestru, sporządzanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji, prowadzenie wykazu osób o nieregulowanym stosunku do obowiązku obrony RP, wzywanie osób podlegających kwalifikacji wojskowej, grzywna w celu przymuszenia lub przymusowe doprowadzenie wezwanego do kwalifikacji wojskowej przez Policję w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
b. Obowiązki informacyjne wójtów, burmistrzów i prezydentów dotyczące kwalifikacji wojskowej, przekazywanie wojewodzie wniosków do Wojewódzkiego Planu Kwalifikacji Wojskowej, przekazywanie listy stawiennictwa powiatowym komisjom lekarskim, ustalanie przyczyn braku stawienia się osób do kwalifikacji i miejsca ich pobytu oraz przekazywanie tych informacji przewodniczącemu powiatowej komisji lekarskiej oraz wojskowemu komendantowi uzupełnień, przekazywanie WKU dokumentów zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 5 r.k.w., obowiązek zawiadamiania o stawieniu się po raz pierwszy do kwalifikacji.

4. Terminy realizacji zadań związanych z kwalifikacją wojskową.
5. Rodzaje świadczeń na rzecz obrony.
6. Zadania z zakresu nakładania obowiązku świadczeń osobistych:
a. Właściwość organów.
b. Osoby podlegające obowiązkowi świadczeń.
c. Tryb i forma nakładania i wykonywania obowiązku świadczeń osobistych.
d. Zwolnienie z obowiązku świadczeń osobistych.
7. Zadania z zakresu nakładania obowiązku świadczeń rzeczowych:
a. Właściwość organów.
b. Podmioty, na które można nakładać obowiązek świadczeń rzeczowych.
c. Przedmioty świadczeń rzeczowych i wyłączenia.
d. Tryb planowania i forma nakładania obowiązku świadczeń rzeczowych.
e. Obowiązki posiadaczy nieruchomości i rzeczy ruchomych.
8. Świadczenia w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny:
a. Właściwość organów.
b. Świadczenie osobiste i świadczenie rzeczowe – obowiązki osób i podmiotów.
c. Obowiązki organów administracji.
d. Tryb i forma nakładania obowiązku świadczeń.
9. Przepisy przejściowe.
10. Dyskusja, pytania uczestników.

Czas trwania

09:30-14:00

Prelegenci

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada pięcioletnią praktykę w kancelarii prawnej, jest wieloletnim pracownikiem administracji samorządowej, obecnie pracownikiem w urzędzie wojewódzkim na stanowisku kierowniczym z zakresu spraw obywatelskich (tj. zadań zleconych jst z zakresu ustaw o ewidencji ludności, dowodów osobistych, prawa o aktach stanu cywilnego, zmiany imion i nazwisk, rejestracji i kwalifikacji, czy k.p.a.). Prowadzi zajęcia dla pracowników jst dotyczące spraw obywatelskich, które dostosowane są do praktycznych problemów. Jej wykłady są wysoko oceniane przez uczestników.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę do 05.01.2023
392
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
  • Ulica i nr: Plac Inwalidów 10
  • Kod pocztowy: 01-552
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
01-552 Warszawa, Polska Plac Inwalidów 10

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
01-552 Warszawa, Polska
Plac Inwalidów 10
woj. mazowieckie
Fundacja jest organizacją sieciową, dysponującą 16 ośrodkami regionalnymi na terenie całego kraju wraz z filiami, Polskim Instytutem Demokracji Lokalnej, Biurem Krajowym FRDL oraz 3 Wyższymi Szkołami Administracji Publicznej, prowadzącymi studia lice...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!