Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Administracja - szkolenia, kursy, konferencje dla działów administracji

Wyświetlone wszystkie (697)
1
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Cognity

Cognity
Cognity
 Online - 28-29.09.2020
Cognity
ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.

Administracja - szkolenia, kursy, konferencje dla działów administracji Administracja - szkolenia, kursy, konferencje dla działów administracji

Wyświetlone wszystkie (697)
1
Zobacz również

Administracja – kompendium wiedzy

Dział administracji w firmie pełni funkcję pomocniczą, ale niezwykle ważną. I choć praca w nim rzadko kojarzy się z czymś ekscytującym, na członków zespołów administracyjnych czekają zróżnicowane obowiązki, a niekiedy również spore wyzwania. Dowiedz się, czym dokładnie zajmują się działy administracji i sprawdź, czy praca w tym zawodzie jest dla Ciebie.

Czym zajmuje się dział administracji w firmie?

Administracja to pojęcie bardzo rozległe, co oznacza, że w każdym przedsiębiorstwie może być ona rozumiana w inny sposób. Pracowników działów administracji najczęściej postrzega się jako gospodarzy firmy, którzy odpowiadają za organizację pracy innych działów. Zakres ich obowiązków może być jednak zróżnicowany, podobnie jak ich umiejscowienie w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zazwyczaj dział administracji odpowiada za zarządzanie nieruchomościami wykorzystywanymi przez organizację i kwestie związane z ich eksploatacją oraz utrzymaniem. Należą do niego też wszelkie sprawy związane z wyposażeniem biura – począwszy od mebli i wyposażenia, a skończywszy na zaopatrzeniu firmowej kuchni w herbatę czy kawę. To jednak często zaledwie niewielka część pracy działu administracji – jego zadania mogą być bowiem znacznie szersze.

Jak wygląda praca w administracji firmy?

Obowiązki działu administracji zależą od potrzeb i charakterystyki firmy, a także jej struktury. Do najczęstszych zadań jednostki należą jednak:
  • administrowanie budynkiem lub powierzchnią biurową (należącą do firmy lub wynajmowaną), a także np. kwestie związane z ubezpieczeniem nieruchomości;
  • odpowiedzialność za czystość i konserwację biura, budynku oraz jego otoczenia;
  • wyposażenie i zaopatrzenie biur w niezbędny sprzęt oraz materiały, a także nadzór nad ich konserwacją, naprawami i przeglądami;
  • przechowywanie i archiwizacja dokumentów;
  • koordynacja wykorzystania powierzchni biurowej;
  • koordynacja pracy recepcji;
  • obsługa korespondencji;
  • obsługa kontrahentów;
  • koordynacja przepływu informacji i dokumentów pomiędzy poszczególnymi działami organizacji;
  • zawieranie i rozliczanie umów z dostawcami energii elektrycznej, wody, gazu, operatorami telekomunikacyjnymi, dostawcami usług np. ochrony czy sprzątania;
  • nadzór nad umieszczaniem wewnątrz i na zewnątrz budynku tablic informacyjnych, reklam, a także np. flag czy dekoracji świątecznych;
  • zarządzanie flotą samochodową i nadzorowanie sposobu użytkowania aut służbowych.
Z tego też powodu praca w tym dziale może wymagać szeregu różnorodnych kompetencji. W większych firmach i w jednostkach o szerszym zakresie obowiązków zwykle potrzebnych jest przynajmniej kilka osób o zróżnicowanym doświadczeniu i przygotowaniu merytorycznym. Jednocześnie praca w administracji może dawać okazję nabycia wielu kompetencji, otwierając przed pracownikiem liczne ścieżki dalszego rozwoju.

Praca w administracji – podstawowe wymagania

Jakie wymagania powinien spełniać pracownik administracji? Zależy to oczywiście w znacznej mierze od struktury organizacji. Można jednak wyróżnić kilka podstawowych charakterystyk typowego kandydata na to stanowisko. Pracodawcy oczekują zwykle:
  • wykształcenia wyższego (w kierunku administracji, ale również zarządzania, ekonomii lub prawa lub innych kierunków) lub wykształcenia średniego uzupełnionego o odpowiednie kursy;
  • bardzo dobrej znajomości obsługi komputera i najpopularniejszych programów, a często także urządzeń biurowych;
  • umiejętności tworzenia pism i oficjalnych dokumentów;
  • wiedzy z zakresu administracji, prawa, księgowości, logistyki lub HR;
  • znajomości przynajmniej jednego języka obcego (szczególnie w międzynarodowych firmach).
Bardzo duże znaczenie mają też kompetencje miękkie, takie jak:
  • zdolności organizacyjne i analityczne,
  • komunikatywność,
  • samodzielność,
  • sumienność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • wysoka kultura osobista.

Najpopularniejsze szkolenia dla pracowników administracji

Pracowników administracji biurowej powinna charakteryzować również chęć do stałego rozwoju. Stanowiska administracyjne może bowiem wyróżniać duża dynamika i konieczność dostosowania się do zmiennej sytuacji prawnej czy rynkowej. Pracodawcy nie powinni więc zapominać o szkoleniu pracowników administracji – tym sposobem mogą wyposażyć ich w narzędzia pozwalające na sprawniejsze i bardziej precyzyjne realizowanie służbowych zadań. Istnieją również kursy dla osób, które chcą wkroczyć na tę ścieżkę kariery. Do popularnych tematów szkoleń dla administracji należą: Baza kursów jest jednak znacznie bogatsza, dzięki czemu możliwy jest dobór tematyki zgodnej z potrzebami konkretnego pracownika i firmy.
 
Inne szkolenia i kursy dedykowane dla działów administracji: