O szkoleniu
Asertywność to termin z dziedziny psychologii, który oznacza umiejętność odmawiania oraz swobodnego wyrażania własnej opinii, krytyki, emocji i potrzeb. Osoba asertywna komunikuje się z innymi w sposób bezpośredni, otwarty i uczciwy — tak, by wyrażając sprzeciw lub własne zdanie nie tylko bronić swoich praw, ale też szanować prawa innych.
Bycie asertywnym może wydawać się trudne, szczególnie jeśli nie jesteś osobą zbyt pewną siebie (bo asertywność najczęściej utożsamia się z pewnością siebie). Wiedz jednak, że postawę asertywną da się wytrenować — i warto to zrobić, bo dzięki niej Twoje relacje prywatne i zawodowe staną się znacznie zdrowsze.
Praca zawodowa stanowi jeden z najważniejszych obszarów aktywności człowieka. Zwykle praca wymaga empatii ale i racjonalizmu. Bezstronności ale i zauważenia człowieka. Warto więc wiedzieć, jak stosować asertywność w praktyce. Jak zachować się w typowych sytuacjach?
Asertywność ważna jest na co dzień, bo pomaga żyć w zgodzie ze sobą i innymi
Szkolenie skierowane jest do pracowników, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności oraz skuteczność swojego porozumiewania się z ludźmi w życiu zawodowym i prywatnym niezależnie od wieku, płci i profesji.
Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, Cykl Kolba, pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu asertywności skutecznego komunikowania się.
Miniwykład z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o asertywności i zasadach efektywnej komunikacji.
Dyskusje moderowane mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z asertywną komunikacją.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących nauczyć się odmawiania oraz swobodnego wyrażania własnej opinii, krytyki, emocji i potrzeb.
Program szkolenia
Moduł I: Asertywność. Psychologia pracy. Specyfika zawodu.
Czym jest asertywność w pracy?
Skutki braku asertywności oraz korzyści płynące z bycia asertywnym.
Analiza transakcyjna Berne’a, i trójkąt dramatyczny S. Karpmana.
Postawy - Agresja, uległość, asertywność,
Nasze wartości i ich związek z asertywnością.
Poczucie własnej wartości i świadomość własnych umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w pracy.
Moduł II Komunikacja.
Dlaczego warto się dobrze asertywnie komunikować
Stereotypy, nastawianie do rozmówcy, modelowanie nastawiania, automotywacja.
Przekaz werbalny i niewerbalny
Efekt pierwszego wrażenia, budowanie wizerunku specjalisty, wiarygodność.
Różnice interpersonalne w komunikowaniu się introwertyk/ ekstrawertyk, kobieta/ mężczyzna,
Osłabiacze i wzmacniacze komunikacyjne
Bariery komunikacyjne
Moduł III: Budowanie potrzeb
EQ (inteligencja emocjonalna)
Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie
Metoda dowartościowania
Moduł IV: Trudne sytuacja
Uwzględnianie potrzeb innych
Oddzielenie ludzi od problemu
Poszukiwanie rozwiązań
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Prawnik i wieloletni trener zarówno jako prawnik jak i trener kompetencji miękkich. Certyfikowany Trener Biznesu. Absolwentka studiów MBA. Pasjonatka rozwoju osobistego, motywowania pracowników i komunikacji interpersonalnej. Specjalizuje się w tematyce komunikacji interpersonalnej, zarządzania sobą w czasie, asertywności, budowania i zarzadzania zespołem. Z tej tematyki regularnie prowadzi szkolenia m.inn dla Zabrzańskiego Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości i innymi instytucjami. Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła jako trener/ wykładowca tzw. szkoleń twardych, w zakresie prawa międzynarodowego, które nadal prowadzi m.in. dla sądów, kancelarii prawnych, firm windykacyjnych, Okręgowej Izby Radców Prawnych oraz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Z jej ramienia, również panelista - reprezentant z Polski, na Konferencji „European cooperation on judicial training for court staff and bailiffs”. dot. mechanizmów szkoleniowych dla kadr wymiaru sprawiedliwości, w Brukseli (Congress Center Albert Borschette), Przedstawiciel Polski – expert w projektach: Study on training needs of court Staff on EU law in the EU, Better Applying European cross-border procedures, koordynator krajowy projektu project "Legal and language training for court staff in Europe", Prawne i językowe szkolenia dla pracowników sądów, potrzeby i zasady prowadzenia szkoleń dla pracowników w rożnych krajach UE. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa międzynarodowego. Wieloletni Kierownik działu obrotu prawnego z zagranicą w sądzie okręgowym. Obecnie Dyrektor Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
