O szkoleniu
Nabycie kompetencji uczestników szkolenia w zakresie przeprowadzania audytów procesów w oparciu o wymagania podręcznika VDA 6.3, a w tym:
· Planowanie audytów
· Przeprowadzanie analizy potencjału dostawców dla wyboru nowych dostawców;
· Realizacja audytów u dostawców lub audytów wewnętrznych procesów
Omówienie zmian podręcznika VDA 6.3 v4 względem wersji 3 z roku 2016.
Zapoznanie uczestników z firm audytowanych przez klientów z zasadami audytów VDA 6.3 w celu możliwości optymalnego przygotowania się do audytów i uczestniczenia w nich.
· Kandydaci na Audytorów wewnętrznych procesów w firmie produkcyjnej;
· Kandydaci na Audytorów procesów u dostawców w firmie produkcyjnej;
· Pracownicy Działów Zakupów, Logistyki, Jakości odpowiedzialni za zakupy, wybór i ocenę dostawców,
audyty u dostawców,
· Pracownicy firm produkujących części na rynek motoryzacyjny wg wymagań IATF 16949 współpracujący z klientami niemieckimi
· Audytorzy ISO 9001 - realizujący audyty procesów - I i II strony chcący wykorzystać metodologię VDA 6.3
· Szefowie projektów;
· Pracownicy Działów Jakości.
Program szkolenia
1. Przegląd wymagań w firmie produkcyjnej branży automotive - ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych dla audytu procesów
2. Ogólne zasady / zalecenia dla audytowania wynikające z normy ISO 19011
3. Dobre praktyki i kluczowe dokumenty i sytuacje ważne pod kątem przeprowadzania audytu procesu
4. Podejście Procesowe – zasady i uwzględnienie przy planowaniu i realizacji audytu
5. Rodzaje audytów oraz ich podobieństwa i różnice (I, I strony, procesów, SZJ, wyrobu)
6. Kompetencje audytorów wg wymagań normy VDA (audytor wewnętrzny, audytor u dostawcy)
7. Techniki audytowania – kompetencje miękkie audytorów w procesie audytowania.
8. Kiedy audytować - planowanie audytów procesów I i II strony, 3 letni program / harmonogram audytów
9. Planowanie audytu VDA 6.3:
· u nowego dostawcy - na zasadzie Analizy Potencjału (P1)
· pełnego audytu procesów (P2-P7)
10. Realizacja audytu:
· zadawanie pytań z wykorzystaniem Katalogu Pytań
· wykorzystanie dokumentów firmy w konkretnej branży firmy audytowanej
· gromadzenie dowodów (ISO 19011)
· sporządzanie zapisów i dopytywanie w przypadku sytuacji niejednoznacznych i wątpliwości
11. Oceny odpowiedzi – dla Analizy Potencjałów oraz P2-P7. Pytania o szczególnym znaczeniu. Reguły degradacji.
12. Raport z audytu: ocena całkowita audytu, generowanie Raportu oraz Listy działań poaudytowych
z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego i aplikacji dedykowanych VDA 6.3
13. Działania poaudytowe i ciągłe doskonalenie.
14. Omówienie zmian podręcznika VDA 6.3 v4 względem wersji 3 z roku 2016
15. Q&A - pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia.
Ćwiczenia:
· Zaplanowanie audytu z uwzględnieniem Podejścia Procesowego
· Przygotowanie listy pytań dla audytu procesu z uwzględnieniem Podejścia Procesowego
· Przykładowe interpretacje porad z Katalogu Pytań - ćwiczenia w grupach moderowane przez trenera.
· Symulacja audytu na zasadzie ćwiczeń w grupach z scenkami symulującymi odpowiedzi audytowanej strony. Ćwiczenia zapisów spostrzeżeń z audytu. Analizy przypadków
· Omówienie wyników audytów szkoleniowych - spostrzeżeń. Klasyfikacja spostrzeżeń. Ocena audytowanych obszarów. Ocena całościowa audytu. Specyficzne odstępstwa przy ocenie. Zasady realizacji oceny według VDA 6.3.
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: TQMsoft Sp. z o.o. sp. k.
- Ulica i nr: Bociana 22a
- Kod pocztowy: 31-231
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6761158054
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
