O szkoleniu
Wskazanie najnowszych zmian w temacie czasu pracy jakie wprowadzono w związku z COVID-19. Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej z praktycznymi przykładami dotyczącymi czasu pracy. Uczestnicy szkolenia będą zapoznawani z modelami planowania czasu pracy oraz rozliczania nadgodzin. Na szkoleniu są przedstawiane praktyczne rozwiązania w zakresie stosowania nowych uregulowań i najlepszych praktyk wskazywanych przez byłego Inspektora Pracy.
Zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami, najlepszymi rozwiązaniami oraz wskazanie zagrożeń dla organizacji dotyczące Czasu Pracy w 2023 roku.
- Pracodawcy
- Szefowie firmy
- Osoby zarządzające
- Pracownicy działów kadr i płac.
Program szkolenia
1. Czas pracy po coronowirusie
- praca zdalna i jej uwarunkowania
- zmiany systemów, rozkładów czasu pracy oraz okresu rozliczeniowego
- zmiany w wymiarze etatów
2. Czas pracy w 2023
- wymiar czasu pracy
- rozliczenie czasu pracy w razie ustania zatrudnienia w trakcie okresu rozliczeniowego
- planowanie godzin pracy w miesięcznych oraz dłuższych okresach rozliczeniowych
- systemy czasu pracy, rodzaje, uwarunkowania, najlepsze rozwiązania dla organizacji
- ruchomy czas pracy, dłuższe okresy rozliczeniowe
3. Okresy odpoczynku
- kiedy i komu nie trzeba zapewniać odpoczynku dobowego?
- jak i kiedy równoważyć naruszony dobowy odpoczynek?
- odpoczynek tygodniowy jak prawidłowo go zaplanować
4. Harmonogramy pracy
- planowanie harmonogramów
- zasady dokumentowania lub ustalania zmian w harmonogramach
- tworzenie haromonogramów dla części okresu rozliczeniowego
5. Ewidencja czasu pracy
- czym jest ewidencja czasu pracy?
- wyjścia prywatne i służbowe
- ewidencja czasu pracy pracowników zatrudnionych na kontraktach cywilnoprawnych
- różnice pomiędzy ewidencjami czasu pracy pracowników i zleceniobiorców
6. Godziny nadliczbowe i ich rozliczanie
- przesłanki pracy w godzinach nadliczbowych
- godziny nadliczbowe jako konsekwencja naruszenia doby pracowniczej
- oddawanie czasu wolnego: wypłata dodatku za nadgodziny, ustalenie „normalnego wynagrodzenia” za pracę, dodatki za godziny nadliczbowe
- rekompensata pracy w dniu wolnym
- udzielenie dnia wolnego a liczba przepracowanych godzin
7. Praca w niedziele i święta, oraz w dni wolne wynikające z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy – sposoby rekompensowania
- uprawnienia pracowników
- rekompensata za pracę w niedzielę i święta
- praca w święto przypadająca w dniu wolnym (stanowisko GIP)
8. Czas pracy pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy oraz kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych
9. Dyżur poza normalnymi godzinami pracy- zasady rekompensaty
10. Konsekwencje naruszenia norm dotyczących czasu pracy dla organizacji i osób odpowiedzialnych
- normy prawne dotyczące naruszania czasu pracy
- skutki finansowe dla organizacji za błędne ewidencjonowanie i rozliczania czasu pracy oraz – skutki finansowe nieprawidłowości związanych z czasem pracy
Czas trwania
1 dzień
Prelegenci
Daniel Pałyga - pracownik administracji publicznej w Opolu zajmujący się tematyką związaną z kontrolą prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, legalnością zatrudnienia. Specjalista z zakresu czasu pracy oraz wynagrodzeń. Od 14 lat związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz praktyk stosowanych przez podmioty prywatne.
Doświadczenie zawodowe:
- od 4 lat pracownik administracji publicznej
- wcześniej pracował w agencji pracy, gdzie realizował projekty związane z zatrudnianiem osób poza granicami Polski, pracą tymczasową, doradztwem personalnym
- posiada ponad 5-letnie doświadczenie w urzędach zajmujących się kontrolą legalności zatrudnienia
- Specjalizacja w zakresie szkoleń i konsultingu
- systemy i rozkłady czasu pracy
- systemy wynagradzania
- optymalizacja kosztów zatrudnienia
- czas pracy i odpoczynku kierowców
Wykształcenie:
- absolwent studiów administracyjnych na Uniwersytecie Opolskim
- ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje indywidualne
- negocjacja ceny powyżej 5 uczestników z firmy
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: WIK Consulting
- Ulica i nr: Różyckiego 2/23
- Kod pocztowy: 62-510
- Miejscowość: Konin
- Numer NIP: 7781112647