Design Thinking

O szkoleniu

Każdy z nas jest kreatywny, tylko nie każdy jest tego świadomy. Doświadczenie procesu Design Thinking pozwala odkryć w sobie potencjał kreatywności i inwencji. Design Thinking to konkretny sposób postrzegania rzeczywistości i skutecznego działania, który można wykorzystać do rozwiązywania problemów lub tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Dzięki połączeniu twórczego myślenia z ustrukturyzowanym procesem, każdy warsztat jest niepowtarzalny, a jednocześnie efektywny, gdyż jego rezultatem są wykonane przez uczestników prototypy rozwiązań. Szkolenie Design Thinking opiera się na zaangażowaniu i twórczej aktywności grupy, dzięki czemu przebiega w twórczej i wesołej atmosferze. Priorytetem uczestników jest cel, czyli odpowiedź na potrzebę odbiorcy/użytkownika.

Co jest efektem?

Potwierdzeniem nabytej kompetencji jest stworzenie, zaprezentowanie i przetestowanie prototypu, zgodnie z zasadą „gdy umiesz o rzeczy złożonej powiedzieć prosto, to znaczy, że sam ją rozumiesz”.
Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Technikach twórczego myślenia
  • Polskich i zagranicznych przykładach rozwiązań powstałych dzięki Design Thinking
  • Strukturze procesu oraz narzędziach i metodach twórczego myślenia i prototypowania

Nabędą również umiejętności:

  • diagnozowania potrzeby/problemu
  • konstruowania i doprecyzowywania celu
  • tworzenia person (odbiorcy rozwiązania)
  • przygotowywania prostych prototypów i testowania ich skuteczności

Uczestnicy pogłębią kompetencje związane z:

  • współpracą i komunikacją w zespole
  • kreatywnym i nieszablonowym myśleniem
  • identyfikacją i realizacją celu
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do:

  • Grafików
  • Marketerów
  • Twórców stron internetowych
  • Twórców filmów i animacji
  • Kierowników/Managerów

Program szkolenia

DZIEŃ I

Omówienie kontraktu, celów szkolenia i potrzeb uczestników. Ćwiczenie wprowadzające do zagadnienia.

MODUŁ I. Wprowadzenie do Design Thinking – omawiamy założenia procesu, charakterystykę, przyglądamy się przykładom z Polski i zza granicy.

(prezentacja, film, mini wykład, dyskusja).

MODUŁ II. Odkrywanie + definiowanie problemu – za pomocą analizy dostępnych informacji docieramy do istoty problemu, poznajemy szerszy kontekst i definiujemy wyzwanie, na które będziemy szukać rozwiązań.

(ćwiczenie, prezentacja, dyskusja)

MODUŁ III, cz.2. Empatyzacja – na podstawie opracowanego wzorca odbiorcy tworzymy persony wg trzech wybranych technik.

Podsumowanie modułów I-III wraz omówieniem najważniejszych kwestii.

 

DZIEŃ II

Przypomnienie celów szkolenia i potrzeb uczestników. Podsumowanie modułów I-III. Ćwiczenie wprowadzające.

MODUŁ IV. Wymyślanie – faza, podczas której generujemy pomysły, a następnie wybieramy najlepsze
(praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja).

MODUŁ V. Wizualizacja – faza, podczas której zapoznajemy się z różnymi sposobami wizu-alizacji pomysłów i prezentujemy pomysł wybraną metodą.
(prezentacja, mini wykład, praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja).

MODUŁ VI, Prototypowanie – tworzenie konkretnego projektu z dostępnych materiałów, proces, model, produkt, storyboard, lista doświadczeń użytkowania, interfejsy aplikacji, rysunki.
(prezentacja, praca w grupach, prezentacja na forum, dyskusja)

MODUŁ VII, cz.2. Testowanie – wychodzimy do ludzi po to, aby na szybko zebrać od nich feedback odnośnie przygotowanego prototypu.
(wywiad, praca w grupach, przedstawienie na forum)

Podsumowanie procesu Design Thinking i jego efektów. Feedback.
Potwierdzeniem nabytej kompetencji jest stworzenie, zaprezentowanie i przetestowanie prototypu, zgodnie z zasadą „gdy umiesz o rzeczy złożonej powiedzieć prosto, to znaczy, że sam ją rozumiesz”.

Czas trwania

16h (2 dni)8:30-16:30

Prelegenci

Tomasz Biernacki

Doświadczony trener biznesu i menedżer marketingu z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej, edukacyjnej i wydawniczej. Certyfikowany trener Stylów Myślenia FRIS®.
Współtwórca narzędzia rozwojowego opartego na Modelu FRIS® “Styl myślenia Superbohatera

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena
za osobę
1 400
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!