O szkoleniu
Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. Celem tej ustawy jest zapewnienie dominującego udziału elektronicznego obiegu dokumentów w administracji i obrocie gospodarczym. Ustawa wejdzie w życie zasadniczo z dniem 1 lipca 2021 r. Część jej przepisów wejdzie w życie w terminie późniejszym.
- Profesjonalni pełnomocnicy (np. radcowie prawni, adwokaci, notariusze)
- Przedsiębiorcy wpisani do KRS
- Przedsiębiorcy wpisani do CEIDG
Program szkolenia
1. Zmiany w e-doręczeniach w 2021 r. i obowiązywanie od 2022 r.
2. e-doręczenia w JST
- znaczenie potwierdzenia wysłania i otrzymania pisma w postępowaniach,
- na czym polega e-doręczenie,
- od kiedy ustawa wchodzi w życie,
- zakres obowiązywania i wyłączenia,
- zmiany w obiegu dokumentacji i konieczność dostosowania się podmiotu publicznego do zmian,
- wymogi techniczne i organizacyjne do prawidłowego funkcjonowania elektronicznych systemów w administracji,
- praca zdalna lub telepraca w administracji publicznej.
3. Wnoszenie pism do urzędu
- wymogi formalne i wynikające z wewnętrznych unormowań,
- prowadzenie dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej,
- elektroniczna skrzynka podawcza – wymogi i ograniczenia,
- zmiany w prowadzeniu dokumentacji w zakresie: rejestracji, obiegu i przysłania dokumentacji,
- data doręczenia do urzędu,
- potwierdzenie odbioru w wersji elektronicznej i papierowej.
4. Zakres regulacji ustawy
- obowiązek stosowanie e-doręczeń,
- podmioty publiczne i niepubliczne,
- dokument elektroniczny,
- znaczenie adresu do doręczeń elektronicznych i papierowych,
- usługa hybrydowa,
- skrzynka doręczeń elektronicznych i rejestracja doręczenia elektronicznego,
- znaczenie operatorów pocztowych w obiegu dokumentacji.
5. Doręczenia wykorzystaniem wersji elektronicznej
- znacznie posiadania wpisu do bazy adresów do doręczeń,
- doręczenie elektroniczne,
- doręczenie „hybrydowe”,
- pozostałe sposoby doręczeń,
6. Podpis cyfrowy
- rodzaje stosowanych podpisów w administracji od własnoręcznego po elektroniczny,
- znaczenie właściwej formy podpisu lub potwierdzenia dla postępowań administracyjnych,
- weryfikacja podpisów elektronicznych.
7. Co zmieni e-doręczenie w pracach urzędów i organów
- znaczenie możliwości dokonywania wyboru w sposobie prowadzenia korespondencji tj. wersja papierowa czy elektroniczna?
- nowe możliwości dla sposobów pracy i załatwiania spaw w sytuacjach awaryjnych lub szczególnych ( np. pandemia Covid-19),
- możliwości stosowania doręczeń i otrzymywania korespondencji przez całą dobę,
- szansa do skuteczniejsze doręczenia bez konieczności osobistego kontaktu i oczekiwania na usługi operatorów pocztowych,
- racjonalizacja kosztów oraz szybkość prowadzenia korespondencji, ale też wzrost kosztów zapewnienia sprawnej infrastruktury technicznej,
- zagrożenia dla administracji ze strony cyberprzestępczości.
Czas trwania
1 dzień
Prelegenci
Daniel Pałyga - pracownik administracji publicznej w Opolu zajmujący się tematyką związaną z kontrolą prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, legalnością zatrudnienia. Specjalista z zakresu czasu pracy oraz wynagrodzeń. Od 14 lat związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz praktyk stosowanych przez podmioty prywatne.
Doświadczenie zawodowe:
- od 4 lat pracownik administracji publicznej
- wcześniej pracował w agencji pracy, gdzie realizował projekty związane z zatrudnianiem osób poza granicami Polski, pracą tymczasową, doradztwem personalnym
- posiada ponad 5-letnie doświadczenie w urzędach zajmujących się kontrolą legalności zatrudnienia
- Specjalizacja w zakresie szkoleń i konsultingu
- systemy i rozkłady czasu pracy
- systemy wynagradzania
- optymalizacja kosztów zatrudnienia
- czas pracy i odpoczynku kierowców
Wykształcenie:
- absolwent studiów administracyjnych na Uniwersytecie Opolskim
- ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje indywidualne
- negocjacja ceny powyżej 5 uczestników z firmy
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: WIK Consulting
- Ulica i nr: Różyckiego 2/23
- Kod pocztowy: 62-510
- Miejscowość: Konin
- Numer NIP: 7781112647