Dostęp i odmowa dostępu do informacji publicznej

O szkoleniu

Szkolenie z zakresu dostępu do informacji publicznej, z uwzględnieniem procedury rozpatrywania i identyfikowania wniosków o dostęp do informacji publicznej, sposobu redagowania aktów prawnych oraz techniczno-materialnych w ramach udzielania dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej. Szkolenie zapewni przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej.

Cele szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnicy zyskają kompleksową wiedzę z zakresu identyfikowania i rozpatrywania wniosków o dostęp do informacji publicznej. Uczestnicy zapoznają się ze środkami prawnymi przysługującymi w razie odmowy udostępnienia informacji, redagowaniem aktów administracyjnych oraz procedurą administracyjną. Szkolenie zapewni przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej oraz wyjaśni wątpliwości natury prawnej związanej z brzmieniem przepisów powszechnie obowiązujących regulujących problematykę udostępniania informacji publicznych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Efektem prowadzonego szkolenia ma być poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz praktyczna umiejętność zastosowania procedury administracyjnej w zakresie odmowy dostępu do informacji publicznej. Efektem szkolenia będzie zapoznanie słuchaczy z aktualnym orzecznictwem sądów administracyjnych w zakresie dostępu do informacji publicznej.

Kto powinien wziąć udział?
  • pracownicy administracji

Program szkolenia

I Wprowadzenie – prawne podstawy dostępu do informacji publicznej:
1. Regulacje prawne odnoszące się dostępu do informacji publicznej – przegląd.
2. Ograniczenia prawa do informacji publicznej – zasady ograniczenia, zakres ograniczenia
3. Podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznej
4. Podmioty uprawnione do uzyskania dostępu do informacji publicznej

II Pojęcie informacji publicznej:
1. Definicja informacji publicznej
2. Informacja publiczna prosta
3. Informacja publiczna przetworzona
4. Informacja niebędąca informacją publiczną
5. Dokumenty wewnętrzne, organizacyjne, projektowe

III Zakres informacji podlegających udostępnieniu:
1. Katalog danych i informacji określanych przez ustawę jako informacja publiczna
2. Organizacyjno – techniczne aspekty udostępnienia informacji:
a) Forma wniosku
b) Terminy do udostępnienia informacji publicznej
c) Dopuszczalność i przesłanki przedłużenia terminu do udzielenia informacji publicznej

IV Formy udostępniania informacji publicznej
1. Określenie formy udostępnienia – prawo wnioskodawcy
2. Przekształcenie informacji publicznej w inną formę
3. Umorzenie postępowania

V Odmowa udostępnienia informacji publicznej:
1. Decyzja administracyjna jako forma odmowy udostępnienia informacji publicznej,
a) konstrukcja i elementy obligatoryjne decyzji
b) stosowanie przepisów KPA
2. Środki prawne przysługujące wnioskodawcy w razie odmowy udostępnienia informacji
a) Odwołanie, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
b) Skarga na przewlekłość postępowania

VI Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji publicznej

VII Orzecznictwo sądów administracyjnych:
1. Tajemnica przedsiębiorstwa, prywatność osoby fizycznej a udostępnianie informacji publicznej

VIII Zasady pobierania opłat za udostępnienie informacji publicznej.
1. Kontrowersje i racjonalizacja praktyki – orzecznictwo

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Magdalena Tarnowska

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia, negocjacja ceny powyżej 5 uczestników z firmy
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: WIK Consulting
  • Ulica i nr: Różyckiego 2/23
  • Kod pocztowy: 62-510
  • Miejscowość: Konin
  • Numer NIP: 7781112647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin, Polska
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!