O szkoleniu
Szkolenie „Komunikacja NVC – porozumienie bez przemocy” jest autorskim programem szkoleniowym powstałym w efekcie ogromnego zapotrzebowania na kursy doskonalące umiejętności komunikacyjne sprzyjające zrozumieniu, porozumieniu i osiąganiu kompromisu bez konieczności uciekania się do jakichkolwiek form przymusu i przemocy. Szkolenia NVC przeżywają obecnie renesans – uczą budowania zaufania i konstruktywnego dialogu, a te elementy stanowią najlepszy fundament dla synergii i efektywnej współpracy, zarówno w biznesie, jak i życiu osobistym. Prezentowany warsztat to najbardziej poszukiwane obecnie szkolenie z obszaru komunikacji i najchętniej wybierany z tej kategorii szkoleń zamknięty kurs – komunikacja bez przemocy jest podstawą w każdych relacjach i bez niej żaden zespół nie może działać sprawnie. Szkolenia z komunikacji bez agresji polecamy jako obligatoryjny kurs dla wszystkich pracowników, a w szczególności kadry zarządzającej, pracowników działu HR, szefów, liderów, osób decyzyjnych, negocjatorów, handlowców i wszystkich tych, którzy prowadzą w imieniu firmy rozmowy z interesariuszami i dbają o jej politykę komunikacyjną i informacyjną.
Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej Porozumienie bez Przemocy. NVC jako model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji, jak to, które wzmacnia i zachęca do działania, a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania. Model NVC w komunikacji zachęca do wiary w dialog i działania opartego na zaufaniu. To model komunikacji, w którym nawet konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.
Szkolenie „Komunikacja bez przemocy NVC” ma charakter zindywidualizowanego projektu szkoleniowego, co oznacza, że dostosowujemy poszczególne elementy kursu, jego zawartość programową oraz agendę do konkretnych potrzeb grupy realizującej szkolenie. Kurs z komunikacji NVC możemy poprowadzić dla Państwa jako stacjonarny warsztat lub nowoczesne i wygodne w organizacji szkolenie online. Zapraszamy!
Kurs „KOMUNIKACJA EMPATYCZNA NVC…” wyposaża Kursantów w pogłębioną wiedzę o:
Sposobach zwiększania sprawności komunikacji w firmie.
Podstawach teoretycznych komunikacji NVC.
Technikach i metodach efektywnej komunikacji w oparciu empatię i autentyczność
Zasadach budowania dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi.
Metodach ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach w oparciu o ujawnianie uczuć i potrzeb obu stron
Otwarte szkolenie z komunikacji NVC rozwija i doskonali praktyczne umiejętności:
Słuchania i formułowania komunikatów zgodnych z wytycznymi NVC.
Korzystania z technik komunikacyjnych sprzyjających osiąganiu zrozumienia, porozumienia i synergii.
Właściwego reagowania w sytuacjach trudnych oraz sytuacjach konfliktu.
Dbania o siebie, wyznaczania swoich granic przy jednoczesnym poszanowaniu drugiej strony.
Odnalezieniu potrzeb swoich i rozmówców, zbudowanie relacji, na których zyskają obie strony.
Wyrażania swojego stanowiska i emocji w taki sposób, który zwiększy prawdopodobieństwo zrozumienia drugiej strony.
Zbudowania pozycji profesjonalnego a zarazem empatycznego partnera biznesowego.
Kurs porozumiewania się bez przemocy doskonali wysoko cenione kompetencje związane z:
Budowaniem relacji.
Skuteczną komunikacją.
Efektywną komunikacją opartą na empatii, zrozumieniu i dążeniu do porozumienia.
Otwartością na potrzeby własne i innych.
Konstruktywną i szczerą informacją zwrotną.
Inteligencją emocjonalną.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zarządzające zespołami.
- Osoby współpracujące z zespołem.
- Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia: diagnoza potrzeb Kursantów w zakresie NVC, omówienie celów warsztatu, sprawy organizacyjno-techniczne.
Moduł I. Rola empatii w komunikacji i jej kluczowe aspekty
Wprowadzenie, sprawy organizacyjne.
Komunikacja empatyczna, czyli jaka?
„Zabójcy empatii” w komunikacji
Moduł II. Wprowadzenie do metody NONVIOLENT COMMUNICATION (NVC)Główne założenia komunikacji opartej na NVC:
Model komunikacji w oparciu o 4 kroki Porozumienia bez przemocy
Komunikacja bez przemocy w praktyce – korzyści i wyzwania Język żyrafy i język szakala w mojej organizacji:
Rozróżnienie pomiędzy językiem żyrafy i językiem szakala.
Rola intencji w budowaniu kontaktu
Moduł III. Budowanie klarownych komunikatów i konstruktywna informacja zwrotna
Obserwacje vs. oceny:
Dlaczego porozumiewanie się na poziomie faktów, a nie ocen, jest tak ważne w pracy i jak oddzielić jedno od drugiego?
Uczucia vs. uczucia rzekome (myśli)
Czemu zastępujemy uczucia w komunikacji?
Potrzeby vs. strategie:
Moje potrzeby w pracy a odpowiedzialność za emocje
Różne strategie, te same potrzeby – NVC w trudnych sytuacjach w pracy
Prośby vs. żądania
Skuteczna prośba, czyli kiedy masz większe szanse dostać to, czego potrzebujesz.
Konsekwencje stawiania żądań.
Moduł IV. Uszy żyrafy w pracy – 4 kroki NVC w empatycznym słuchaniu
Empatyczne słuchanie – które uszy dziś „nosisz”?
Jak usłyszeć, co inni spostrzegają, czują, czego potrzebują, o co proszą w praktyce? – Empatyczne zgadywanie.
Moduł V. Empatia dla siebie w codziennych działaniach w pracy
Porozumienie bez Przemocy jako narzędzie wspierania empatii dla siebie
Jak zadbać o siebie, by łatwiej odnaleźć w sobie żyrafę, zapobiegać wyczerpaniu i wypaleniu?
Podsumowanie warsztatu: Komunikacja bez Przemocy w praktyce mojej codziennej pracy – co chcę zmienić?
Czas trwania warsztatu: 1 dzień.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
Doświadczenia zawodowe pozwalają jej doskonale rozumieć zarówno potrzeby klientów biznesowych, jak i wywodzących się z administracji publicznej. Od lat wspiera jednych
i drugich w podnoszeniu na wyższy poziom kompetencji uczestników szkoleń. Motywuje i inspiruje ich do wprowadzania zmian.
DOŚWIADCZENIE
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR, w środowisku biznesowym oraz w służbie cywilnej. Pracowała jako konsultant i rekruter w firmach doradztwa personalnego i agencji reklamy RTB (rekrutacje na stanowiska techniczne, IT, menedżerskie, marketingowe, administracyjne oraz wiele innych). Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła, pracując na stanowisku psychologa w służbach mundurowych. W Komendzie Głównej Policji odpowiadała za rozwój obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Szkoliła kadrę kierowniczą, policjantów i pracowników. Przeprowadzała badania psychologiczne i rekrutacje wewnętrzne. Kilka lat pracowała jako trener wewnętrzny oraz specjalista ds. szkoleń i rozwoju w jednym z urzędów centralnych.
Autorka wciągających prezentacji, nieszablonowych warsztatów i przydatnych ćwiczeń.
Doradca wystąpień publicznych.
Blogerka i twórczyni fanage’a psychoedukacyjnego w mediach społecznościowych na temat asertywności i pewności siebie kobiet.
Autorka kursów online oraz e-booków na temat asertywności.
Prowadzi webinary i live’y w mediach społecznościowych. Ceni sobie zarówno szkolenia online, jak i tradycyjny, off-linowy kontakt z uczestnikami – na sali szkoleniowej.
Uwielbia pracować z ludźmi i występować publicznie. Nie wyobraża sobie pracy (i życia) bez stałego uczenia się i dzielenia wiedzą.
Profil Trenera:
- Wspiera przedsiębiorców w tworzeniu kultury organizacyjnej opartej na empatii i high quality connections.
- Wzmacnia rozwój inteligencji emocjonalnej, pomagając liderom i zespołom w rozwijaniu kompetencji budujących efektywną współpracę opartą na zaufaniu, odpowiedzialności i autentyczności.
- Dba o dobrostan psychiczny pracowników, wspierając w rozwoju umiejętności skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, stresem i presją.
- Łączy wieloletnie doświadczenie biznesowe z psychologicznym.
- Praktykuje NVC i Mindfulness na codzień.
Certyfikacje/ wykształcenie Trenera:
- Psycholożka ze specjalizacją komunikacji międzykulturowej.
- Certyfikowana konsultantka ILM72.
- Certyfikowana konsultantka MTQ Plus.
- Certyfikowana Coach MOCNYCH STRON wg Gallupa.
- Mgr psycholożka. SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie.
- Dyplomowana trenerka Szkoły Komunikacji Opartej na Empatii. Doskonalenie Umiejętności Trenerskich w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Psychologicznym (PTP).
- Trenerka Konstruktywnej Komunikacji w nurcie NVC.
- Certyfikowana Business & Life Coach – akredytacja Polskiej Izby Coachingu.
IFS (Internal Family System – System Wewnętrznej Rodziny ) w pracy Coacha. (IFS). - Instytut Transformującej Obecności.
- Transformująca Obecność w pracy Coacha.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
