O szkoleniu
Szkolenie „Komunikacja NVC – porozumienie bez przemocy” jest autorskim programem szkoleniowym powstałym w efekcie ogromnego zapotrzebowania na kursy doskonalące umiejętności komunikacyjne sprzyjające zrozumieniu, porozumieniu i osiąganiu kompromisu bez konieczności uciekania się do jakichkolwiek form przymusu i przemocy. Szkolenia NVC przeżywają obecnie renesans – uczą budowania zaufania i konstruktywnego dialogu, a te elementy stanowią najlepszy fundament dla synergii i efektywnej współpracy, zarówno w biznesie, jak i życiu osobistym. Prezentowany warsztat to najbardziej poszukiwane obecnie szkolenie z obszaru komunikacji i najchętniej wybierany z tej kategorii szkoleń zamknięty kurs – komunikacja bez przemocy jest podstawą w każdych relacjach i bez niej żaden zespół nie może działać sprawnie. Szkolenia z komunikacji bez agresji polecamy jako obligatoryjny kurs dla wszystkich pracowników, a w szczególności kadry zarządzającej, pracowników działu HR, szefów, liderów, osób decyzyjnych, negocjatorów, handlowców i wszystkich tych, którzy prowadzą w imieniu firmy rozmowy z interesariuszami i dbają o jej politykę komunikacyjną i informacyjną.
Komunikacja NVC (Nonviolent communication) to inaczej Porozumienie bez Przemocy. NVC jako model podejścia do budowania relacji powstał w latach 60. Jego twórca Marshall B. Rosenberg zweryfikował, że podejście negujące i wskazujące braki nie jest tak skuteczne w komunikacji, jak to, które wzmacnia i zachęca do działania, a dzięki temu również do korekty tego, co wymaga zaopiekowania. Model NVC w komunikacji zachęca do wiary w dialog i działania opartego na zaufaniu. To model komunikacji, w którym nawet konflikt jest postrzegany jako okazja do zbliżenia oraz lepszego porozumienia.
Szkolenie „Komunikacja bez przemocy NVC” ma charakter zindywidualizowanego projektu szkoleniowego, co oznacza, że dostosowujemy poszczególne elementy kursu, jego zawartość programową oraz agendę do konkretnych potrzeb grupy realizującej szkolenie. Kurs z komunikacji NVC możemy poprowadzić dla Państwa jako stacjonarny warsztat lub nowoczesne i wygodne w organizacji szkolenie online. Zapraszamy!
Szkolenie z komunikacji NVC wyposaża Kursantów w wyspecjalizowaną wiedzę o:
- modelu NVC w komunikacji interpersonalnej;
- komunikatach wspierających dialog i porozumienie;
- korzyściach wynikających ze stosowania modelu NVC.
Kurs „Komunikacja NVC – porozumienie bez przemocy” rozwija wartościowe umiejętności:
- budowania dobrych relacji międzyludzkich, opartych na szacunku i zrozumieniu.
- koncentrowania się na budowaniu porozumienia bez przemocy, poszukiwania kozła ofiarnego i winy;
- bycia uważnym na słowa i czyny;
- budowania komunikacji motywującej, opartej na zrozumieniu i szacunku;
- bycia szczerym, bez ranienia drugiej osoby;
- unikania komunikacji opartej na brakach, wskazującej niedoskonałość drugiej osoby;
- odchodzenia od „etykietyzowania”;
- efektywnego dążenia do wspólnych rozwiązań;
- komunikowania się z intencją porozumienia.
Zamknięty kurs z komunikacji bez agresji doskonali kompetencje związane z:
- komunikacją interpersonalną;
- świadomą interakcją społeczną;
- motywowaniem ludzi do współdziałania.
Adresaci szkolenia:
- Osoby zarządzające zespołami.
- Osoby współpracujące z zespołem.
- Osoby pracujące na stanowiskach wymagających komunikowania się z trudnym rozmówcami.
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji z zakresu komunikacji pisemnej, ustnej, oraz wstępu do poznania technik wywierania wpływu.
- Osoby prowadzące szkolenia i organizujące spotkania grupowe.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Dzień I – Żyrafy wychodzą z szafy
Rozpoczęcie warsztatu. Sprawy organizacyjne.
Moduł I. Komunikacja NVC – wprowadzenie
Historia.
Pojęcia i metafory.
Założenia.
4 kroki komunikacji NVC.
Moduł II. Obserwacja w komunikacji NVC
Czym jest i czym nie jest obserwacja?
Wyrażanie obserwacji.
Praktyka obserwacji.
Moduł III. Emocja w komunikacji NVC
Emocje faktyczne i emocje rzekome.
Lista potrzeb emocji.
Czym faktycznie jest emocja? – rozpoznawanie emocji w ciele.
Skala emocji i intuicja.
Mówienie o własnych emocjach.
Moduł IV. Potrzeba w komunikacji NVC
Potrzeba to źródło emocji.
Lista potrzeb Rosenberga.
Czy wiesz, ile potrzeb jednocześnie zaspokaja Ci fryzjer?
Praktyka rozumienia potrzeb.
Moduł V. Strategia w komunikacji NVC
Co musi się stać, aby twoje potrzeby były zaspokojone?
Analiza.
Podsumowanie pierwszego dnia kursu i wnioski. Omówienie dalszych kroków szkolenia.
Dzień II – Rozmawiasz
Moduł VI. Źródła konfliktu a komunikacja NVC
Hierarchia potrzeb w zwykłej rozmowie.
NIE.
Moje jest „mojsze”.
Praktyka rozmowy w konflikcie.
Socjotechniki w komunikacji.
Moduł VII. Komunikat nadawany w NVC
Słowa zakazane.
Odpowiednie dać rzeczy słowo.
Komunikacja nieeskalująca emocji.
Moduł VIII. Komunikat przyjmowany w NVC
Teatr mentalny.
System przekonań.
Co ja słyszę, gdy ty mówisz?
Czy ja słyszę, gdy ty mówisz?
Warsztat słuchania.
Moduł IX. Praktyka, czyli jak komunikować się bez przemocy?
Ćwiczenia w parach i trójkach oraz na forum grupy (każdy ma możliwość wzięcia udziału w ćwiczeniu na forum i każdy ma prawo odmówić).
Wszyscy Uczestnicy wezmą udział w praktykach kameralnych.
Podsumowanie warsztatu. Powtórzenie najważniejszych reguł komunikacji NVC. Panel podsumowujący wiedzę. Rekomendacje trenerskie na przyszłość.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
Doświadczenia zawodowe pozwalają jej doskonale rozumieć zarówno potrzeby klientów biznesowych, jak i wywodzących się z administracji publicznej. Od lat wspiera jednych
i drugich w podnoszeniu na wyższy poziom kompetencji uczestników szkoleń. Motywuje i inspiruje ich do wprowadzania zmian.
DOŚWIADCZENIE
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR, w środowisku biznesowym oraz w służbie cywilnej. Pracowała jako konsultant i rekruter w firmach doradztwa personalnego i agencji reklamy RTB (rekrutacje na stanowiska techniczne, IT, menedżerskie, marketingowe, administracyjne oraz wiele innych). Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła, pracując na stanowisku psychologa w służbach mundurowych. W Komendzie Głównej Policji odpowiadała za rozwój obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Szkoliła kadrę kierowniczą, policjantów i pracowników. Przeprowadzała badania psychologiczne i rekrutacje wewnętrzne. Kilka lat pracowała jako trener wewnętrzny oraz specjalista ds. szkoleń i rozwoju w jednym z urzędów centralnych.
Autorka wciągających prezentacji, nieszablonowych warsztatów i przydatnych ćwiczeń.
Doradca wystąpień publicznych.
Blogerka i twórczyni fanage’a psychoedukacyjnego w mediach społecznościowych na temat asertywności i pewności siebie kobiet.
Autorka kursów online oraz e-booków na temat asertywności.
Prowadzi webinary i live’y w mediach społecznościowych. Ceni sobie zarówno szkolenia online, jak i tradycyjny, off-linowy kontakt z uczestnikami – na sali szkoleniowej.
Uwielbia pracować z ludźmi i występować publicznie. Nie wyobraża sobie pracy (i życia) bez stałego uczenia się i dzielenia wiedzą.
Profil Trenera:
- Wspiera przedsiębiorców w tworzeniu kultury organizacyjnej opartej na empatii i high quality connections.
- Wzmacnia rozwój inteligencji emocjonalnej, pomagając liderom i zespołom w rozwijaniu kompetencji budujących efektywną współpracę opartą na zaufaniu, odpowiedzialności i autentyczności.
- Dba o dobrostan psychiczny pracowników, wspierając w rozwoju umiejętności skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, stresem i presją.
- Łączy wieloletnie doświadczenie biznesowe z psychologicznym.
- Praktykuje NVC i Mindfulness na codzień.
Certyfikacje/ wykształcenie Trenera:
- Psycholożka ze specjalizacją komunikacji międzykulturowej.
- Certyfikowana konsultantka ILM72.
- Certyfikowana konsultantka MTQ Plus.
- Certyfikowana Coach MOCNYCH STRON wg Gallupa.
- Mgr psycholożka. SWPS Uniwersytet Humanistyczno-Społeczny w Warszawie.
- Dyplomowana trenerka Szkoły Komunikacji Opartej na Empatii. Doskonalenie Umiejętności Trenerskich w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Psychologicznym (PTP).
- Trenerka Konstruktywnej Komunikacji w nurcie NVC.
- Certyfikowana Business & Life Coach – akredytacja Polskiej Izby Coachingu.
IFS (Internal Family System – System Wewnętrznej Rodziny ) w pracy Coacha. (IFS). - Instytut Transformującej Obecności.
- Transformująca Obecność w pracy Coacha.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910