O szkoleniu
Jak zarządzać konfliktem, by wyciągnąć z niego pozytywy i rozwiązać go w sposób konstruktywny, satysfakcjonujący wszystkie strony?
Zarządzanie konfliktem to warsztat oparty przede wszystkim o doświadczenie i refleksje, gry, case study, dyskusje moderowane oraz burze mózgów.
Dzięki warsztatowi będziesz mieć okazję przyjrzeć się konfliktowi w zespole, a na bazie wypracowanych doświadczeń otrzymasz gotowe rozwiązania, które będziesz mógł wdrożyć w swoich zespołach.
Korzyści z udziału w warsztatach:
Dzięki szkoleniu prowadzonemu metodami warsztatowymi uczestnicy:
• poznają swoje postawy wobec sytuacji konfliktowych,
• zdiagnozują przyczyny powstawania konfliktów w zespole,
• wypracują efektywne strategie i metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
• poznają zasady przejęcia subtelnej kontroli nad rozmową / dyskusją w sytuacji konfliktowej, by jej nie eskalować,
• wymienią doświadczenia i stworzą bank dobrych praktyk.
-.
Program szkolenia
Dzień I
I. Istota konfliktu w organizacji
W pierwszym module uczestnicy zostaną wprowadzeni w symulowany „obszar” konfliktu w organizacji. Na bazie gry, case study i dyskusji moderowanych uświadomią sobie normalność zjawiska, podzielą się własnymi doświadczeniami w odniesieniu do konfliktu, wielorakością punktów widzenia na konflikt, nauczą się definiować obszary konfliktu.
„Żelazna dama” - czyli o co chodzi z tym konfliktem
A. Czym jest konflikt i jak powstaje
B. Czego mogę się spodziewać w trudnych sytuacjach
C. Czy warto unikać tego co trudne
D. Co mogę zyskać a co mogę stracić w sytuacji konfliktu
II. Źródła konfliktów w zespole oraz strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Czy tego chcemy, czy nie… musimy sobie zdać sprawę, że nie ma działalności ludzkiej, która może rozwijać się w sposób bezkonfliktowy. Konflikt w organizacji może wynikać z wielu przyczyn: z podziału pracy i obowiązków, z rzadkości występowania zasobów, które mamy do podziału, z dynamiki rynku i zmian zachodzącym w obecnym świecie, a także z błędów w kierowaniu pracownikami, z różnicy ich interesów, celów, do których ludzie dążą.
Czy warto obawiać się konfliktów w zespole?
A. Subiektywne źródła konfliktów w zespole: postawy, zachowania, cele, oczekiwania, doświadczenie, odmienność procesów postrzegania.
B. Skąd się biorą napięcia i konflikty
• detektory konfliktów
• źródła konfliktów - koło Moore’a
„Ogień i woda” - czy cele mogą nam pomóc w trudnych i konfliktowych sytuacjach
A. Strategie radzenia sobie z konfliktami
• praca na tzw „żywym organizmie” czyli co mogę zrobić w sytuacji, gdy…
• mój style reagowania - autoanaliza
• dobór strategi do sytuacji - praca na naszych przykładach.
Dzień II
I. Budowanie wiarygodności w sytuacjach konfliktowych
Komunikacja interpersonalna to wielowymiarowy proces nadawania, przesyłania, odbierania i interpretowania komunikatów. W dobie XXI wieku nabiera ona szczególnego znaczenia. Rolą managera / pracownika jest między innymi doskonalenie porozumienia, współpracy i współdziałania pomiędzy osobami i grupami. W tym module sprawdzimy jakie mamy dostępne zachowania i czym ryzykujemy wybierając poszczególne z nich.
Komunikacja i asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych
A. Czym dla nas jest asertywność
B. Stawianie granic
• czy granice są ważne i jak mogę je wyznaczać w sytuacjach biznesowych
C. Mapa asertywności
• postawy: uległa, agresywna, manipulacyjna i asertywna
• zyski i straty z poszczególnych zachowań
II. Komunikacja a zarządzanie sytuacjami konfliktowymi
W kolejnym module zastanowimy się jak poprowadzić rozmowę w sytuacji trudnej i konfliktowej, tak, aby rozwiązać konflikt lub nie doprowadzić do jego eskalacji. Przećwiczymy różne narzędzia komunikacyjne, dobrane w oparciu o przykłady sytuacji trudnych i konfliktowych, z jakimi spotykają się uczestnicy warsztatów.
Asertywne narzędzia zarządzania konfliktem
A. Informacja zwrotna
B. Techniki obronne / reaktywne
Modele do zarządzania konfliktem - narzędzia będą dobrane na podstawie przykładów sytuacji konfliktowych z którymi mamy styczność w codziennej pracy
A. Schematy rozmów w sytuacjach trudnych i konfliktowych
III. Zakończenie szkolenia
Podsumowanie oraz wyciągnięcie wniosków do przyszłej pracy w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Action plan - Stop / Start / Continue
Podsumowanie szkolenia
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Trener biznesu, certyfikowany konsultant DISC D3, tłumacz języka angielskiego oraz nauczyciel
języka angielskiego. Koncentruje się na wspieraniu rozwoju umiejętności miękkich na wszystkich poziomach zarządzania w firmach. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientem indywidualnym oraz grupami. Na sali szkoleniowej przepracowane ponad 7800 godzin, w tym ponad 750 godzin w języku angielskim. Spotkania indywidualne (coachingowe) to ponad 65 h pracy z klientem, również obcojęzycznym. Od marca 2020 roku pracuje również online, w języku polskim jak i angielskim - prowadzenie szkoleń, moderowanie spotkań biznesowych, wypracowywanie wspólnych rozwiązań oraz nauka j.angielskiego.
Absolwentka studiów filologicznych (Język Biznesu w WSZMiJO w Katowicach, Tłumacz Języka
Angielskiego na Akademii Polonijnej w Częstochowie), studiów podyplomowych - Akademia
Psychologii Biznesu (WSB w Chorzowie) oraz Akademia Trenerów Biznesu (Uniwersytet SWPS w Katowicach).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042