Konflikt i co dalej?

O szkoleniu

Jak zarządzać konfliktem, by wyciągnąć z niego pozytywy i rozwiązać go w sposób konstruktywny, satysfakcjonujący wszystkie strony?
Zarządzanie konfliktem to warsztat oparty przede wszystkim o doświadczenie i refleksje, gry, case study, dyskusje moderowane oraz burze mózgów.
Dzięki warsztatowi będziesz mieć okazję przyjrzeć się konfliktowi w zespole, a na bazie wypracowanych doświadczeń otrzymasz gotowe rozwiązania, które będziesz mógł wdrożyć w swoich zespołach. 

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści z udziału w warsztatach:
Dzięki szkoleniu prowadzonemu metodami warsztatowymi uczestnicy:
• poznają swoje postawy wobec sytuacji konfliktowych,
• zdiagnozują przyczyny powstawania konfliktów w zespole,
• wypracują efektywne strategie i metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
• poznają zasady przejęcia subtelnej kontroli nad rozmową / dyskusją w sytuacji konfliktowej, by jej nie eskalować,
• wymienią doświadczenia i stworzą bank dobrych praktyk.

Kto powinien wziąć udział?

-. 

Program szkolenia

Dzień I

I. Istota konfliktu w organizacji
W pierwszym module uczestnicy zostaną wprowadzeni w symulowany „obszar” konfliktu w organizacji. Na bazie gry, case study i dyskusji moderowanych uświadomią sobie normalność zjawiska, podzielą się własnymi doświadczeniami w odniesieniu do konfliktu, wielorakością punktów widzenia na konflikt, nauczą się definiować obszary konfliktu.

  „Żelazna dama” - czyli o co chodzi z tym konfliktem
A. Czym jest konflikt i jak powstaje
B. Czego mogę się spodziewać w trudnych sytuacjach
C. Czy warto unikać tego co trudne
D. Co mogę zyskać a co mogę stracić w sytuacji konfliktu
II. Źródła konfliktów w zespole oraz strategie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
Czy tego chcemy, czy nie… musimy sobie zdać sprawę, że nie ma działalności ludzkiej, która może rozwijać się w sposób bezkonfliktowy. Konflikt w organizacji może wynikać z wielu przyczyn: z podziału pracy i obowiązków, z rzadkości występowania zasobów, które mamy do podziału, z dynamiki rynku i zmian zachodzącym w obecnym świecie, a także z błędów w kierowaniu pracownikami, z różnicy ich interesów, celów, do których ludzie dążą.

  Czy warto obawiać się konfliktów w zespole?
A. Subiektywne źródła konfliktów w zespole: postawy, zachowania, cele, oczekiwania, doświadczenie, odmienność procesów postrzegania.
B. Skąd się biorą napięcia i konflikty
• detektory konfliktów
• źródła konfliktów - koło Moore’a

  „Ogień i woda” - czy cele mogą nam pomóc w trudnych i konfliktowych sytuacjach
A. Strategie radzenia sobie z konfliktami
• praca na tzw „żywym organizmie” czyli co mogę zrobić w sytuacji, gdy…
• mój style reagowania - autoanaliza
• dobór strategi do sytuacji - praca na naszych przykładach.

Dzień II

I. Budowanie wiarygodności w sytuacjach konfliktowych
Komunikacja interpersonalna to wielowymiarowy proces nadawania, przesyłania, odbierania i interpretowania komunikatów. W dobie XXI wieku nabiera ona szczególnego znaczenia. Rolą managera / pracownika jest między innymi doskonalenie porozumienia, współpracy i współdziałania pomiędzy osobami i grupami. W tym module sprawdzimy jakie mamy dostępne zachowania i czym ryzykujemy wybierając poszczególne z nich.

  Komunikacja i asertywność w sytuacjach trudnych i konfliktowych 
A. Czym dla nas jest asertywność
B. Stawianie granic
• czy granice są ważne i jak mogę je wyznaczać w sytuacjach biznesowych
C. Mapa asertywności
• postawy: uległa, agresywna, manipulacyjna i asertywna
• zyski i straty z poszczególnych zachowań
II. Komunikacja a zarządzanie sytuacjami konfliktowymi
W kolejnym module zastanowimy się jak poprowadzić rozmowę w sytuacji trudnej i konfliktowej, tak, aby rozwiązać konflikt lub nie doprowadzić do jego eskalacji. Przećwiczymy różne narzędzia komunikacyjne, dobrane w oparciu o przykłady sytuacji trudnych i konfliktowych, z jakimi spotykają się uczestnicy warsztatów.

  Asertywne narzędzia zarządzania konfliktem
A. Informacja zwrotna
B. Techniki obronne / reaktywne

  Modele do zarządzania konfliktem - narzędzia będą dobrane na podstawie przykładów sytuacji konfliktowych z którymi mamy styczność w codziennej pracy
A. Schematy rozmów w sytuacjach trudnych i konfliktowych

III. Zakończenie szkolenia
Podsumowanie oraz wyciągnięcie wniosków do przyszłej pracy w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

  Action plan - Stop / Start / Continue
  Podsumowanie szkolenia

Czas trwania

9.00-15.00

Prelegenci

Trener biznesu, certyfikowany konsultant DISC D3, tłumacz języka angielskiego oraz nauczyciel 

języka angielskiego. Koncentruje się na wspieraniu rozwoju umiejętności miękkich na wszystkich poziomach zarządzania w firmach. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientem indywidualnym oraz grupami. Na sali szkoleniowej przepracowane ponad 7800 godzin, w tym ponad 750 godzin w języku angielskim. Spotkania indywidualne (coachingowe) to ponad 65 h pracy z klientem, również obcojęzycznym. Od marca 2020 roku pracuje również online, w języku polskim jak i angielskim - prowadzenie szkoleń, moderowanie spotkań biznesowych, wypracowywanie wspólnych rozwiązań oraz nauka j.angielskiego.

Absolwentka studiów filologicznych (Język Biznesu w WSZMiJO w Katowicach, Tłumacz Języka 

Angielskiego na Akademii Polonijnej w Częstochowie), studiów podyplomowych - Akademia 

Psychologii Biznesu (WSB w Chorzowie) oraz Akademia Trenerów Biznesu (Uniwersytet SWPS w Katowicach). 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena 1
4 550
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.

2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.

Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.

3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.

4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.

6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.

7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
  • Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
  • Kod pocztowy: 05-803
  • Miejscowość: Pruszków
  • Numer NIP: 5661631042

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SEDNO Training Dorota Bieńkowska
05-803 Pruszków, Polska Lipowa 42 D lok 40

Organizator

SEDNO Training Dorota Bieńkowska
05-803 Pruszków, Polska
Lipowa 42 D lok 40
woj. mazowieckie
SEDNO Training to firma szkoleniowo-doradcza, która specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych ściśle dopasowanych do potrzeb klientów. Oferujemy szeroki zakres szkoleń z zakresu prawa i kompetencji interpersonalnych, kierowa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!