O szkoleniu
Kompetencje uzyskane w Szkole L&D Management, znajdują zastosowanie w:
- budowaniu polityki rozwojowej całej firmy;
- skutecznej realizacji odrębnych projektów rozwojowych;
- prowadzeniu procesów diagnozy potrzeb i korzystanie z jej wyników;
- ocenie efektywności działań rozwojowych;
- wybórze efektywnych dostawców usług rozwojowych;
- wzmacnianiu zaangażowania interesariuszy programów rozwojowych;
- Nauczysz się projektować kompleksowe programy, wykorzystując różne formy rozwojowe – szkolenia, coaching, mentoring, facylitację i inne.
- Poszerzysz zestaw metod i narzędzi umożliwiających skuteczną realizację procesów: diagnozy, projektowania, prowadzenia i ewaluacji projektów rozwojowych;
- Zwiększysz gotowość do budowania swojej pozycji w firmie, poprzez przygotowanie się do partnerskiej współpracy z kluczowymi interesariuszami działań rozwojowych wewnątrz organizacji;
- Zwiększysz świadomość potrzeby angażowania interesariuszy programów rozwojowych, w oparciu o pracę z case study i praktyczne ćwiczenia;
Dla kogo jest Szkoła L&D Management
- specjalistów i menedżerów Learning & Development;
- HR Business Partnerów;
- menedżerów HR i specjalistów w działach personalnych;
- liderów wewnętrznych akademii i programów rozwojowych;
Program szkolenia
Moduł 1
DOCIERANIE DO POTRZEB ROZWOJOWYCH
- 3 dni / 16 godzin
- Rola i odpowiedzialność specjalisty Learning & Development;
- Kogo pytać o potrzeby rozwojowe? Źródła diagnozy i interesariusze projektów rozwojowych;
- O co pytać? Cele i struktura treściowa diagnozy potrzeb;
- Jak pytać? Przegląd narzędzi diagnozy;
- Projektowanie planów diagnozy potrzeb – praca na case study uczestników;
Indywidualna konsultacja
DIAGNOZA POTRZEB ROZWOJOWYCH
- 30 minut
- Przekazanie feedbacku dotyczącego przesłanego prowadzącemu planu diagnozy potrzeb rozwojowych organizacji;
Pre-work: materiał filmowy
FORMY WSPIERANIA ROZWOJU KOMPETENCJI
- 60 minut
- Różnorodne formy rozwoju – istota, zastosowania, różnice;
- Przygotowanie do udziału w grupach eksperckich podczas drugiego modułu;
Moduł 2
KOMPLEKSOWE PROGRAMY ROZWOJU KOMPETENCJI
- 3 dni / 16 godzin
- Struktura projektowania programu rozwojowego: od pomysłu do oceny efektywności;
- Poziomy celów rozwojowych: od celów kompetencyjnych do wyników organizacji;
- Metody wspierania rozwoju (szkolenie, coaching, facylitacja, doradztwo): cele, wyzwania realizacyjne, wymagane zaangażowanie interesariuszy;
- Dopasowanie metod wspierania rozwoju do celów projektu;
- Komunikowanie projektu do różnych grup interesariuszy w firmie;
Pre-work: live z praktykiem
REALIZACJA PROJEKTU ROZWOJOWEGO – CASE STUDY
- 90 minut
- Prezentacja case study;
- Sesja pytań i wymiany doświadczeń;
Moduł 3
UTRWALANIE I POMIAR EFEKTÓW DZIAŁAŃ ROZWOJOWYCH
- 3 dni / 16 godzin
- Poziomy oceny szkolenia – poziomy rezultatów szkoleń. Koncepcja D. Kirkpatricka;
- Przegląd narzędzi ewaluacji stosowanych na I, II i III poziomie ewaluacji;
- Ocena rezultatów na poziomie wyników organizacji, w tym wyników biznesowych projektów;
- Return On Investment projektów rozwojowych;
- Zarządzanie wiedzą w organizacji: ocena zapotrzebowania, metody i rozwiązania;
Czas trwania
Moduł I
7-9 października 2024
Moduł II
4-6 listopada 2024
Moduł III
2-4 grudnia 2024
zajęcia w godzinach 9.00-14.30
Prelegenci
Maciej Kocurek
Head of the Board, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
Prowadzę szkolenia i procesy mentoringowe dla menedżerów. Szkolę i doradzam HR w obszarze diagnozy potrzeb i projektowania programów rozwojowych. Jestem konsultantem projektów wdrażających zmianę organizacyjną. Można mnie spotkać na warsztatach Wszechnicy UJ z cyklu Know How Bites, na które zapraszam. Prowadzę także sesje facylitacyjne i jestem Prezesem Zarządu Wszechnicy UJ.
Obszary specjalizacji:
Pracując z menedżerami koncentruję się na zagadnieniach definiujących tę rolę (budowanie pozycji i autorytetu w zespole, koncepcje roli menedżera, prowadzenie spotkań indywidualnych i zespołowych) oraz przygotowuję menedżerów do wdrażania zmian w zespołach. Mam przekonanie do skuteczności indywidualnej pracy z menedżerami w procesach mentoringowych, gdzie można skoncentrować się na indywidualnych wyzwaniach konkretnej osoby.
W obszarze HR specjalizuje się w prowadzeniu procesu diagnozy potrzeb rozwojowych, narzędzi w tym obszarze, a także budowaniu pozycji HR w organizacji, w szczególności wobec różnorodnych interesariuszy projektów rozwojowych.
Magdalena Pęcak
Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator, Coach
We Wszechnicy UJ odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi, przeprowadzanie diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowanie programów rozwojowych (szkoleniowych, doradczych) dla organizacji.
Obszary specjalizacji:
Od ponad 10 lat prowadzę szkolenia i warsztaty rozwojowe, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności osobistych, zwiększaniu samoświadomości oraz wydobywaniu potencjału. Korzystając z własnego doświadczenia menedżerskiego projektuję i prowadzę szkolenia dla kierowników i liderów, rozwijając głównie kompetencje związane z zarządzaniem zespołem. Ze szczególnym zaciekawieniem realizuję projekty diagnostyczne w organizacjach oraz projekty oparte o facylitację.
Aneta Marek
Head of Organizational Development, Consultant of Organizational Development, Trainer, Facilitator
Odpowiadam za kontakt i budowanie relacji z klientami organizacyjnymi Wszechnicy UJ. Projektuję i wspieram firmy w wyborze programów rozwojowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Zarządzam portfelem projektów szkoleniowo-doradczych i zaangażowaniem projektowym członków zespołu konsultantów. Pracuję z klientami w roli konsultanta, trenera oraz facylitatora.
Obszary specjalizacji:
Specjalizuję się w prowadzeniu diagnozy potrzeb rozwojowych i projektowaniu programów doradczych dla organizacji. Uczestniczyłam w procesie tworzenia i testowania gry strategicznej Dynamo, a od 2011 r. należę do zespołu trenerów prowadzących grę. Moje doświadczenie obejmuje prowadzenie szkoleń oraz warsztatów facylitowanych. Jestem trenerem w ramach cyklu spotkań Wszechnicy UJ ? Know How Bites kierowanych do menedżerów, pracowników HR i specjalistów branży Life Long Learnig. Szczególnie interesuję się ideą wdrażania w organizacji partycypacyjnego stylu zarządzania i uruchamiania potencjału pracowników. Współpracowałam m.in. z organizacjami: 3M Poland, Stock Polska, Impel S.A., Bank BGŻ, Politechnika Rzeszowska, Martes Sport.
Katarzyna Gacek
Consultant of Organizational Development, Trainer
Przygotowuję i prowadzę szkolenia oraz programy rozwojowe z obszarów umiejętności osobistych, menedżerskich oraz profesjonalnej obsługi klienta. Prowadzę też moduły szkoleniowe w Szkole Learning and Development Management oraz w Szkole trenerów.
Obszary specjalizacji:
Specjalizuję się w trzech obszarach szkoleń: umiejętności menedżerskie, rozwój osobisty, obsługa klienta. Swoim bogatym doświadczeniem trenerskim chętnie dzielę się na szkoleniach Train the Trainer. Do obszarów moich zainteresowań należy również zarządzanie tzw. employee experience nowo zatrudnionych pracowników.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Wszechnica Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Ulica i nr: Sławkowska 10
- Kod pocztowy: 31-016
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6750002236