Nowe reguły Incoterms 2020 i ich wpływ na rozliczanie podatku VAT. Nowe przepisy dla WDT – będzie trudniej o stawkę 0%?

O szkoleniu

Cel szkolenia

 – dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:

- poznają zmiany w najnowszej wersji Incoterms® 2020 i zasady zmian bazy dostawy w umowach handlowych,

- uporządkują wiedzę na temat zwyczajów Incoterms i zasad ich wykorzystania w bieżącej pracy,

- zdobędą wiedzę na temat skutecznego posługiwania się zwyczajami Incoterms,

-zdobędą wiedzę odnośnie zasad prowadzenia działalności handlowej z wykorzystaniem reguł Incoterms, - zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami handlowymi i transportowymi, zgodnie z regułami Incoterms,

- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów z wykorzystaniem Incoterms,

- zdobędą praktyczne umiejętności zabezpieczania transakcji handlowych w zakresie bazy dostawy,

- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o zwyczajach w zakresie bazy dostawy, uzansach i ich aktualizacjach,

- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynków zagranicznych i rynku krajowego,

- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z różnej interpretacji postanowień reguł Incoterms.
Kto powinien wziąć udział?

księgowych, głównych księgowych

Program szkolenia

  1. Zakres czynności opodatkowanych VAT:
    • kiedy transakcja podlega opodatkowaniu podatkiem VAT (warunki konieczne),
    • kary umowne i odszkodowania, odstępne w VAT, etc.,
    • czynności nieodpłatne.
  2. Dostawa towarów na gruncie ustawy o VAT:
    • definicje ustawowe dostawy towarów i świadczenia usług,
    • przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel,
    • ustalenie momentu dokonania dostawy towarów a reguły handlowe, np. Incoterms,
    • czy ustalenie dostawy na warunkach Incoterms wpływa na ustalenie obowiązków podatkowych w VAT,
    • przykłady rozliczenia dostaw wg reguł Incoterms z punktu widzenia podatku VAT (z uwzględnieniem sytuacji, gdy dostawa jest realizowana na zasadzie wynikającej z grupy E, grupy F, grupy C, grupy D).
    • jakie nowe reguły Incoterms 2020 obowiązują od 1.1.2020 r. – jaki to ma wpływ na rozliczenie podatku VAT
  3. Obowiązek podatkowy, w tym:
    • przepisy regulujące kwestie powstania obowiązku podatkowego w VAT,
    • czy ustalenie dostawy na warunkach Incoterms wpływa na moment powstania obowiązku podatkowego,
    • przykłady rozpoznania obowiązku podatkowego w VAT z uwzględnieniem reguł Incoterms 2010 gdy dostawa jest realizowana na zasadzie z grupy E, grupy F, grupy C, grupy D.
  4. Podstawa opodatkowania, a reguły Incoterms:
    • zasady określania podstawy opodatkowania
    • czy transport należy wliczać do podstawy opodatkowania dostawy towarów?
    • jak na wartość podstawy opodatkowania wpływają reguły Incoterms?
    • czy można refakturować elementy transakcji w sytuacji przyjęcia określonych reguł handlowych wg Incoterms?
  5. Faktura:
    • moment wystawienia faktury - obowiązujące przepisy
    • reguły Incoterms a termin wystawienia faktury (gdy dostawa jest realizowana na zasadzie z grupy E, grupy F, grupy C, grupy D),
    • zbiorcze faktury,
    • elementy faktur, podstawowe dane, obowiązkowe adnotacje,
    • zasady wystawiania faktur korygujących in minus, in plus, not korygujących,
    • anulowanie faktur,
    • duplikaty faktur,
    • faktury elektroniczne,
    • zabezpieczenie faktur, regulaminy fakturowania.
  6. Rozliczanie transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych:
    • znaczenie reguł Incoterms dla opodatkowania VAT transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych,
    • wykazanie różnych sposób rozliczeń transakcji łańcuchowych w zależności od zastosowanych reguł Incoterms,
    • orzecznictwo TSUE, wyroki polskich sądów administracyjnych jak i podejście organów
    • warsztaty praktyczne określające zasady opodatkowania w transakcjach łańcuchowych i trójstronych uproszczonych
    • nowe zasady ustalania transakcji łańcuchowych – obowiązujące od 1.1.2020 r. – czy reguły Incoterms stracą na znaczeniu?
  7. Moment odliczenia podatku naliczonego a Incoterms.
  8. Zmiany w podatku VAT 2020 dotyczące transakcji międzynarodowych:
  9. Nowe zasady opodatkowania transakcji dostaw wewnątrzwspólnotowych – jakie nowe wymogi dokumentacyjne spoczywają na podatniku aby zastosować 0% stawkę podatku VAT,
  10. Nowe zasady opodatkowania dostaw przez tzw. magazyn konsygnacyjny.
  11. Czy zostanie zlikwidowana informacja podsumowująca VAT-UE?
  12. Jak wykazać transakcje międzynarodowe w nowym pliku JPK-DEK – czy będzie obowiązek zaznaczenia w ewidencji, że transakcja miała charakter międzynarodowy?
  13. Pytania i odpowiedzi

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Paweł Barnik

Ekonomista. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: Finanse i Bankowość, Stosunki Międzynarodowe oraz podyplomowego Prawa Podatkowego. Jego specjalnością jest podatek od towarów i usług. Paweł Barnik od początku swojej kariery zawodowej związany jest ze szkoleniami, a jego osiągnięcia na tym polu są imponujące. Brał udział w projektach takiego rozmiaru jak współfinansowane przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów szkolenia dla organów podatkowych i skarbowych.  Szkolił przedstawicieli branż: handlowej, szkolnictwa wyższego, transportu, spedycji i logistyki, farmaceutycznej, turystycznej, wodociągowej, energetycznej, ubezpieczeń społecznych, czy jednostek kulturalnych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Golden Floor

02-326 Warszawa

al. Jerozolimskie 123A

woj. mazowieckie

brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

brak danych

Kraków

woj. małopolskie

Rejestracja

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
480
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: al. Jerozolimskie 123A
  • Kod pocztowy: 02-017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1132836115

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
02-017 Warszawa, Polska
al. Jerozolimskie 123A
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!