O szkoleniu
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Główni księgowi,
Pracownicy działów księgowości,
Dyrektorzy finansowi,
Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
1. Harmonizacja warunków stosowania stawki 0% przy WDT w całej UE, zmiany dotyczące transakcji łańcuchowych:
a) omówienie aktualnych przepisów unijnych w zakresie WDT,
b) przesłanki materialne do stosowania stawki 0%,
c) jakich dokumentów dla zastosowania stawki 0% wymagają przepisy unijne?
d) czy podatnik musi posiadać wszystkie dokumenty przewidziane w rozporządzeniu 282/2011 i w jakich terminach powinien je zgromadzić, żeby zastosować 0% stawkę VAT?
e) zmiany sposobu ustalania miejsca opodatkowania VAT dostaw w ramach transakcji z udziałem większej liczby podmiotów (tzw. transakcje łańcuchowe).
2.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
a) definicja WDT,
b) moment powstania obowiązku podatkowego,
c) zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
d) podstawa opodatkowania WDT,
e) warunki stosowania 0% stawki VAT,
f) szczególne przypadki WDT,
g) korekty in plus i in minus w zakresie WDT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.
3.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a) pojęcie WNT,
b) obowiązek podatkowy – znaczenie daty wystawienia faktury,
c) reguły rozliczania zaliczek na poczet WNT,
d) podstawa opodatkowania w WNT,
e) przemieszczenie towarów własnych jako WNT,
f) kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej,
g) korekty in minus i in plus w zakresie WNT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.
4.Korekty rozliczeń WNT po nowemu:
a) czy po wyroku TSUE o sygn. C-895/19 można bez ograniczeń wykazywać podatek naliczony w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy dla WNT?
b) zakres wyroku – czy można się na niego powoływać tylko w przypadku WNT?
c) reguły korekt rozliczeń po najnowszych zmianach,
d) skutki ostatnich zmian w rozliczeniach WNT.
5. Pakiet paliwowy w praktyce:
a) terminy wpłaty podatku VAT w przypadku WNT paliw,
b) reguły dokonywania transakcji,
c) ostatnie zmiany w przepisach,
d) skutki wyroku TSUE z 9 września 2021 r., zmiany w przepisach mające na celu implementację wyroku.
6.Pojęcie magazynu konsygnacyjnego (call-of-stock) i zasady wykorzystania tej instytucji.
7.Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:
a) kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa,
b) pojęcie dostawy ruchomej,
c) znaczenie warunków Incoterms dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej,
d) szczególne przepisy dotyczące transakcji łańcuchowych między podmiotami unijnymi,
e) zmiany w zakresie transakcji łańcuchowych.
8.Sposób rozliczenia transakcji trójstronnych:
a) miejsce dostawy w transakcjach wielostronnych,
b) obowiązki dokumentacyjne uczestników transakcji trójstronnej,
c) stosowanie procedury uproszczonej – warunki wykorzystania tej instytucji,
d) wymogi formalne dla transakcji trójstronnej uproszczonej – konsekwencje wyroku TSUE z 8.12.2022 r., C-247/21.
9. Opodatkowanie dostawy przez nabywcę towaru (dostawa z montażem):
a) nabywca towaru jako podatnik,
b) podstawa opodatkowania,
c) obowiązek podatkowy.
10. Eksport towarów:
a) definicja eksportu towarów,
b) eksport bezpośredni i pośredni,
c) obowiązek podatkowy,
d) zaliczki w eksporcie, wydłużenie terminu na dokonanie dostawy,
e) podstawa opodatkowania,
f) dokumentowanie prawa do stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim i pośrednim.
11. Import i eksport usług:
a) pojęcie importu i eksportu usługi,
b) omówienie definicji podatnika stosowanej na potrzeby importu usług,
c) miejsce świadczenia usług transgranicznych – reguły ogólne,
d) szczególne przypadki określania miejsca świadczenia,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w imporcie usług,
f) podstawa opodatkowania w imporcie usług,
g) usługi ciągłe w imporcie usług,
h) rozliczanie eksportu usług,
i) skutki wyroku TSUE z 18 marca 2021 r. (C‑895/19),
j) korekty in plus i in minus – rozliczenie dla eksportu usług oraz importu usług.
12. Pakiet SLIM VAT 2 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:
a) usunięcie 3-miesięcznego ograniczenia w odliczaniu VAT w przypadku importu usług i WNT,
b) dodanie przepisów określających sposób ujmowania korekt in minus w przypadku WNT i importu usług,
c) wyraźne określenie zasad rozliczania transakcji łańcuchowych, jeżeli transport organizuje pierwszy lub ostatni podmiot w łańcuchu.
13. Pakiet SLIM VAT 3 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:
a) regulacja dotycząca momentu powstania obowiązku podatkowego dla WDT,
b) dodanie szczegółowych przepisów dotyczących ustalania właściwych kursów walut dla korekt,
c) likwidacja wymogu uzyskania faktury dla WNT.
14. Krajowy System e-Faktur w zakresie sprzedaży zagranicznej:
a) odroczenie wdrożenia obowiązkowego KSeF – konsekwencje dla transakcji w obrocie międzynarodowym,
b) zasady wystawiania faktur w KSeF dla WDT, eksportu towarów, eksportu usług,
c) sposoby przekazywania podmiotom zagranicznym faktur wystawionych w KSeF,
d) sytuacje szczególne, przypadki problematyczne, możliwe rozwiązania.
15. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
