Podatek VAT w obrocie międzynarodowym z uwzględnieniem zmian na 2025 rok - trudne przypadki, praktyka, orzecznictwo. KSeF a sprzedaż zagraniczna.

O szkoleniu

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.  

Kto powinien wziąć udział?

Główni księgowi,

 Pracownicy działów księgowości, 

Dyrektorzy finansowi, 

Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

1. Harmonizacja warunków stosowania stawki 0% przy WDT w całej UE, zmiany dotyczące transakcji łańcuchowych:
a) omówienie aktualnych przepisów unijnych w zakresie WDT,
b) przesłanki materialne do stosowania stawki 0%,
c) jakich dokumentów dla zastosowania stawki 0% wymagają przepisy unijne?
d) czy podatnik musi posiadać wszystkie dokumenty przewidziane w rozporządzeniu 282/2011 i w jakich terminach powinien je zgromadzić, żeby zastosować 0% stawkę VAT?
e) zmiany sposobu ustalania miejsca opodatkowania VAT dostaw w ramach transakcji z udziałem większej liczby podmiotów (tzw. transakcje łańcuchowe).

2.Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
a) definicja WDT,
b) moment powstania obowiązku podatkowego,
c) zaliczki na poczet WDT (zasady rozliczania),
d) podstawa opodatkowania WDT,
e) warunki stosowania 0% stawki VAT,
f) szczególne przypadki WDT,

g) korekty in plus i in minus w zakresie WDT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.

3.Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a) pojęcie WNT,
b) obowiązek podatkowy – znaczenie daty wystawienia faktury,
c) reguły rozliczania zaliczek na poczet WNT,
d) podstawa opodatkowania w WNT,
e) przemieszczenie towarów własnych jako WNT,
f) kurs po jakim należy przeliczać należności wyrażone w walucie obcej,

g) korekty in minus i in plus w zakresie WNT – zasady rozliczania po ostatnich zmianach.

4.Korekty rozliczeń WNT po nowemu:
a) czy po wyroku TSUE o sygn. C-895/19 można bez ograniczeń wykazywać podatek naliczony w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy dla WNT?
b) zakres wyroku – czy można się na niego powoływać tylko w przypadku WNT?
c) reguły korekt rozliczeń po najnowszych zmianach,

d) skutki ostatnich zmian w rozliczeniach WNT.

5. Pakiet paliwowy w praktyce:

a) terminy wpłaty podatku VAT w przypadku WNT paliw,

b) reguły dokonywania transakcji,

c) ostatnie zmiany w przepisach,

d) skutki wyroku TSUE z 9 września 2021 r., zmiany w przepisach mające na celu implementację wyroku.

6.Pojęcie magazynu konsygnacyjnego (call-of-stock) i zasady wykorzystania tej instytucji.

7.Transakcje łańcuchowe na gruncie podatku VAT:
a) kiedy ma miejsce transakcja łańcuchowa,
b) pojęcie dostawy ruchomej,
c) znaczenie warunków Incoterms dla sposobu opodatkowania transakcji łańcuchowej,
d) szczególne przepisy dotyczące transakcji łańcuchowych między podmiotami unijnymi,

e) zmiany w zakresie transakcji łańcuchowych.

8.Sposób rozliczenia transakcji trójstronnych:
a) miejsce dostawy w transakcjach wielostronnych,
b) obowiązki dokumentacyjne uczestników transakcji trójstronnej,
c) stosowanie procedury uproszczonej – warunki wykorzystania tej instytucji,

d) wymogi formalne dla transakcji trójstronnej uproszczonej – konsekwencje wyroku TSUE z 8.12.2022 r., C-247/21.

9. Opodatkowanie dostawy przez nabywcę towaru (dostawa z montażem):
a) nabywca towaru jako podatnik,
b) podstawa opodatkowania,
c) obowiązek podatkowy.

10. Eksport towarów:
a) definicja eksportu towarów,
b) eksport bezpośredni i pośredni,
c) obowiązek podatkowy,
d) zaliczki w eksporcie, wydłużenie terminu na dokonanie dostawy,

e) podstawa opodatkowania,
f) dokumentowanie prawa do stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim i pośrednim.

 11. Import i eksport usług:
a) pojęcie importu i eksportu usługi,
b) omówienie definicji podatnika stosowanej na potrzeby importu usług,
c) miejsce świadczenia usług transgranicznych – reguły ogólne,
d) szczególne przypadki określania miejsca świadczenia,
e) zasady powstawania obowiązku podatkowego w imporcie usług,
f) podstawa opodatkowania w imporcie usług,
g) usługi ciągłe w imporcie usług,
h) rozliczanie eksportu usług,

i) skutki wyroku TSUE z 18 marca 2021 r. (C‑895/19),

j) korekty in plus i in minus – rozliczenie dla eksportu usług oraz importu usług.

12. Pakiet SLIM VAT 2 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:
a) usunięcie 3-miesięcznego ograniczenia w odliczaniu VAT w przypadku importu usług i WNT,
b) dodanie przepisów określających sposób ujmowania korekt in minus w przypadku WNT i importu usług,
c) wyraźne określenie zasad rozliczania transakcji łańcuchowych, jeżeli transport organizuje pierwszy lub ostatni podmiot w łańcuchu.

13. Pakiet SLIM VAT 3 w zakresie obrotu międzynarodowego – zmiany wprowadzone:

a) regulacja dotycząca momentu powstania obowiązku podatkowego dla WDT,

b) dodanie szczegółowych przepisów dotyczących ustalania właściwych kursów walut dla korekt,

c) likwidacja wymogu uzyskania faktury dla WNT.

 14. Krajowy System e-Faktur w zakresie sprzedaży zagranicznej:

a) odroczenie wdrożenia obowiązkowego KSeF – konsekwencje dla transakcji w obrocie międzynarodowym,

b) zasady wystawiania faktur w KSeF dla WDT, eksportu towarów, eksportu usług,

c) sposoby przekazywania podmiotom zagranicznym faktur wystawionych w KSeF,

d) sytuacje szczególne, przypadki problematyczne, możliwe rozwiązania.


15. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!