Stosowanie przepisów RODO w archiwizacji

O szkoleniu

Szkolenie z RODO przygotowuje do prawidłowego stosowania przepisów RODO w archiwach zakładowych i składnicach akt. Uczestnicy zdobędą wiedzę o regulacjach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i nauczą się, jak te przepisy efektywnie wdrażać w procesie archiwizacji.

Poruszone zostaną kwestie praktycznego zarządzania dokumentacją zawierającą dane osobowe, od jej przyjęcia do udostępniania lub brakowania. Szkolenie uwzględnia także omówienie obowiązków archiwów wynikających z RODO, w tym metody zabezpieczania danych i ograniczenia praw osób, których dane dotyczą.

Dlaczego warto wziąć udział?

Głównym celem szkolenia jest:

  1. Zrozumienie regulacji prawnych RODO w kontekście archiwizacji dokumentów i ich praktyczne zastosowanie
  2. Nabycie umiejętności prawidłowego zarządzania dokumentacją zawierającą dane osobowe
  3. Poznanie obowiązków archiwów w zakresie ochrony danych osobowych oraz metod ich zabezpieczania i anonimizacji
  4. Przygotowanie uczestników do skutecznego i zgodnego z prawem postępowania z dokumentacją archiwalną w świetle wymogów RODO
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą zrozumieć i prawidłowo stosować przepisy RODO w kontekście archiwizacji dokumentów, w szczególności:

  • Pracowników archiwów zakładowych i składnic akt,
  • Osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w dokumentacji przechowywanej w archiwach.

Program szkolenia

  1. Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją
    • Przepisy archiwalne
    • Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych
  2. Ochrona danych osobowych zawartych w dokumentacji
  3. Nowe obowiązki archiwów zakładowych i składnic akt w zakresie ochrony danych osobowych
    • Obowiązek przyjmowania, rejestrowania i przechowywania sprostowań i uzupełnień
    • Prawa osób wynikające z RODO, a ograniczenia ich stosowania w archiwum zakładowym/ składnicy akt:
    • Ograniczenie prawa: do bycia zapomnianym, do sprostowania, dostępu do danych
    • Obowiązek nie ingerowania w materiały archiwalne
    • Zapewnienie dostępu do danych w celach naukowych i archiwalnych
  4. Funkcjonowanie archiwum zakładowego a ochrona danych osobowych
    • Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
    • Uprawnienia archiwisty w zakresie dostępu do danych osobowych
    • Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
    • Bezpieczeństwo danych osobowych w archiwum
    • Stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji
    • Zawieranie umów pomiędzy instytucją a użytkownikiem zakazujących dalszego przetwarzania danych przez osobę korzystającą z dokumentów
    • Prowadzenie rejestru sprostowań i uzupełnień oraz zgłoszonych praw osób, których dane dotyczą
    • Prowadzenie rejestru zawartych umów
    • Obowiązek usunięcia danych osobowych po ustaniu celu przetwarzania a archiwizacja
    • Prawo do „bycia zapomnianym” a przetwarzanie danych dla celów archiwalnych
    • Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
    • Kwalifikacja archiwalna dokumentacji a obowiązek usuwania danych osobowych
    • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania w kontekście przepisów RODO
    • Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
  5. Dyskusja

Czas trwania

9:00 - 14:00

Prelegenci

0
Roman Stempel

Dyplomowany archiwista z ponad 19-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych. 
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz z organizacją obiegu dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. 
Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno- archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 12-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka tysięcy godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Aby uczestniczyć w szkoleniu online wystarczy:
- Komputer stacjonarny/ laptop/ notebook
- Stały dostęp do internetu
- Przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)

Rejestracja

Standard
532
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 549 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zniżki grupowe:
  • 9.11% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 18.21% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność dla jednostek administracji publicznych odbywa się w oparciu o fakturę po zakończonym szkoleniu.
Firmy oraz osoby prywatne nierealizujące kursu ze środków publicznych otrzymają fakturę proforma przed szkoleniem do uregulowania.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Pełni Wiedzy
  • Ulica i nr: ul. Fryderyka Chopina 41/2
  • Kod pocztowy: 20-023
  • Miejscowość: Lublin
  • Numer NIP: 7123447989

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Pełni Wiedzy
20-023 Lublin, Polska ul. Fryderyka Chopina 41/2

Organizator

Pełni Wiedzy
20-023 Lublin, Polska
ul. Fryderyka Chopina 41/2
woj. lubelskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!