O szkoleniu
Szkolenie z RODO przygotowuje do prawidłowego stosowania przepisów RODO w archiwach zakładowych i składnicach akt. Uczestnicy zdobędą wiedzę o regulacjach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i nauczą się, jak te przepisy efektywnie wdrażać w procesie archiwizacji.
Poruszone zostaną kwestie praktycznego zarządzania dokumentacją zawierającą dane osobowe, od jej przyjęcia do udostępniania lub brakowania. Szkolenie uwzględnia także omówienie obowiązków archiwów wynikających z RODO, w tym metody zabezpieczania danych i ograniczenia praw osób, których dane dotyczą.
Głównym celem szkolenia jest:
- Zrozumienie regulacji prawnych RODO w kontekście archiwizacji dokumentów i ich praktyczne zastosowanie
- Nabycie umiejętności prawidłowego zarządzania dokumentacją zawierającą dane osobowe
- Poznanie obowiązków archiwów w zakresie ochrony danych osobowych oraz metod ich zabezpieczania i anonimizacji
- Przygotowanie uczestników do skutecznego i zgodnego z prawem postępowania z dokumentacją archiwalną w świetle wymogów RODO
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą zrozumieć i prawidłowo stosować przepisy RODO w kontekście archiwizacji dokumentów, w szczególności:
- Pracowników archiwów zakładowych i składnic akt,
- Osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w dokumentacji przechowywanej w archiwach.
Program szkolenia
- Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją
- Przepisy archiwalne
- Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych
- Ochrona danych osobowych zawartych w dokumentacji
- Nowe obowiązki archiwów zakładowych i składnic akt w zakresie ochrony danych osobowych
- Obowiązek przyjmowania, rejestrowania i przechowywania sprostowań i uzupełnień
- Prawa osób wynikające z RODO, a ograniczenia ich stosowania w archiwum zakładowym/ składnicy akt:
- Ograniczenie prawa: do bycia zapomnianym, do sprostowania, dostępu do danych
- Obowiązek nie ingerowania w materiały archiwalne
- Zapewnienie dostępu do danych w celach naukowych i archiwalnych
- Funkcjonowanie archiwum zakładowego a ochrona danych osobowych
- Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
- Uprawnienia archiwisty w zakresie dostępu do danych osobowych
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Bezpieczeństwo danych osobowych w archiwum
- Stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji
- Zawieranie umów pomiędzy instytucją a użytkownikiem zakazujących dalszego przetwarzania danych przez osobę korzystającą z dokumentów
- Prowadzenie rejestru sprostowań i uzupełnień oraz zgłoszonych praw osób, których dane dotyczą
- Prowadzenie rejestru zawartych umów
- Obowiązek usunięcia danych osobowych po ustaniu celu przetwarzania a archiwizacja
- Prawo do „bycia zapomnianym” a przetwarzanie danych dla celów archiwalnych
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- Kwalifikacja archiwalna dokumentacji a obowiązek usuwania danych osobowych
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania w kontekście przepisów RODO
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
- Dyskusja
Czas trwania
9:00 - 14:00
Prelegenci

Dyplomowany archiwista z ponad 19-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz z organizacją obiegu dokumentów papierowych i elektronicznych w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym.
Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno- archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej. Posiada ponad 12-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził kilka tysięcy godzin kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
- Komputer stacjonarny/ laptop/ notebook
- Stały dostęp do internetu
- Przeglądarka internetowa (np. Google Chrome)
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 549 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 9.11% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 18.21% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność dla jednostek administracji publicznych odbywa się w oparciu o fakturę po zakończonym szkoleniu.
Firmy oraz osoby prywatne nierealizujące kursu ze środków publicznych otrzymają fakturę proforma przed szkoleniem do uregulowania.
- Nazwa firmy: Pełni Wiedzy
- Ulica i nr: ul. Fryderyka Chopina 41/2
- Kod pocztowy: 20-023
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123447989
Masz pytania? Napisz do nas
