Umowy IT w sektorze prywatnym i publicznym

O szkoleniu

1. Rodzaje i ogólna charakterystyka umów IT
• Umowy na wdrożenie systemu informatycznego.
• Umowy outsourcingowe, umowy serwisowe.
• Umowy licencji na korzystanie z oprogramowanie.
• Konstrukcja tzw. legalnego użytkownika.
2. Odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z niewykonaniem umów IT (np. opóźnieniem realizacji projektu, niedochowaniem SLA)
• Ogólne zasady odpowiedzialności odszkodowawczej.
• Pojęcie tzw. siły wyższej.
• Kary umowne.
3. Rozwiązania oraz zmiany umów IT w związku z epidemią koronawirusa COVID 19
• Możliwość wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy przez stronę. Zasady rozliczenia stron.
• Prawo żądania zmiany lub rozwiązania umowy przez sąd (tzw. rebus sic stantibus). Zasady
rozliczenia stron.
4. Zabezpieczenie negocjowanych umów oraz renegocjacja zmiany umów IT w związku z nadzwyczajną sytuacją epidemii (klauzule adaptacyjne itp.).
5. Depozyt kodu źródłowego.
• Modele depozytu kodu źródłowego oprogramowania i praktyka rynkowa.
• Konstrukcja umowy depozytu kodu źródłowego.
• Zapewnienie sobie prawa i rzeczywistej możliwości modyfikacji i rozwoju oprogramowania.
6. Umowy IT – przykładowa SWZ / OPIW w zamówieniu publicznym – case study.
7. Umowy IT a ochrona danych osobowych.
• Odpowiedzialność stron za naruszenie zasad ochrony danych osobowych
• czy i kiedy praca na własnym sprzęcie lub sprzęcie zamawiającego/zleceniodawcy
• umowa powierzenia – wybrane elementy
8. Umowa IT a bezpieczeństwo informacji.
• Dostępność stron internetowych
• Informacje niejawne
• Tajemnica przedsiębiorstwa
• Tajemnica zawodowa
• Ochrona praw autorskich
• Ochrona danych osobowych
• Ustawa o rachunkowości
• Krajowy system cyberbezpieczeństwa
• PZP – cyberbezpieczeństwo i skutki jego naruszenia w PZP
• Inne regulacje ( KRI,KK, KPA)

Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby prowadzące działalność gospodarczą
  • Właściciele firm
  • Analitycy
  • Pracownicy IT
  • Pracownicy kadr

Program szkolenia

1. Rodzaje i ogólna charakterystyka umów IT
• Umowy na wdrożenie systemu informatycznego.
• Umowy outsourcingowe, umowy serwisowe.
• Umowy licencji na korzystanie z oprogramowanie.
• Konstrukcja tzw. legalnego użytkownika.
2. Odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z niewykonaniem umów IT (np. opóźnieniem realizacji projektu, niedochowaniem SLA)
• Ogólne zasady odpowiedzialności odszkodowawczej.
• Pojęcie tzw. siły wyższej.
• Kary umowne.
3. Rozwiązania oraz zmiany umów IT w związku z epidemią koronawirusa COVID 19
• Możliwość wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy przez stronę. Zasady rozliczenia stron.
• Prawo żądania zmiany lub rozwiązania umowy przez sąd (tzw. rebus sic stantibus). Zasady
rozliczenia stron.
4. Zabezpieczenie negocjowanych umów oraz renegocjacja zmiany umów IT w związku z nadzwyczajną sytuacją epidemii (klauzule adaptacyjne itp.).
5. Depozyt kodu źródłowego.
• Modele depozytu kodu źródłowego oprogramowania i praktyka rynkowa.
• Konstrukcja umowy depozytu kodu źródłowego.
• Zapewnienie sobie prawa i rzeczywistej możliwości modyfikacji i rozwoju oprogramowania.
6. Umowy IT – przykładowa SWZ / OPIW w zamówieniu publicznym – case study.
7. Umowy IT a ochrona danych osobowych.
• Odpowiedzialność stron za naruszenie zasad ochrony danych osobowych
• czy i kiedy praca na własnym sprzęcie lub sprzęcie zamawiającego/zleceniodawcy
• umowa powierzenia – wybrane elementy
8. Umowa IT a bezpieczeństwo informacji.
• Dostępność stron internetowych
• Informacje niejawne
• Tajemnica przedsiębiorstwa
• Tajemnica zawodowa
• Ochrona praw autorskich
• Ochrona danych osobowych
• Ustawa o rachunkowości
• Krajowy system cyberbezpieczeństwa
• PZP – cyberbezpieczeństwo i skutki jego naruszenia w PZP
• Inne regulacje ( KRI,KK, KPA)

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Trener prowadzący: mec. Barbara Każarnowicz

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
800
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia, negocjacja ceny powyżej 5 uczestników z firmy
Dostępne zniżki:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!