Wycena przedsiębiorstwa – ile warta jest moja firma? Wycena na potrzeby decyzji zarządczych

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do dokonania wyceny przedsiębiorstw.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

  • znał najważniejsze metody wyceny przedsiębiorstw i przećwiczy je w praktyce trakcie zajęć.
  • wiedział jakie są kryteria doboru oraz zalety i wady poszczególnych metod wyceny przedsiębiorstw
  • posiadał umiejętność wyboru i zastosowania mierników wartości firmy do zarzadzania tą wartością.
  • potrafił zbudować model wyceny przedsiębiorstwa.

Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie wyceny przedsiębiorstw.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Praktyczny program dostosowany do potrzeb zarządczych właścicieli i zarządów.
  • Seminarium przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia wyceny swojej firmy i firm konkurentów, a także do oceny jakości wycen przygotowanych przez firmy specjalistyczne.
  • Każdy Uczestnik otrzyma model wyceny w Excelu.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu różnych metod wycen stosowanych w różnych sytuacjach decyzyjnych.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kluczowe korzyści

  • Poznanie oraz przećwiczenie w praktyce stosowania najważniejszych metod wyceny przedsiębiorstw.
  • Zapoznanie się z kryteriami doboru oraz zaletami i wadami poszczególnych metod wyceny przedsiębiorstw.
  • Nabycie umiejętności wyboru i zastosowania mierników wartości firmy do zarządzania tą wartością.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. finansów, główni księgowi, doradcy finansowi, pracownicy banków i instytucji finansowych, analitycy finansowi, osoby zainteresowane problematyką wyceny przedsiębiorstw.

 

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Metody dochodowe

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Dlaczego wycenia się przedsiębiorstwo? Cele i przesłanki przeprowadzania wycen.
  3. Czym jest wartość przedsiębiorstwa? Aspekty definicyjne pojęcia.
  4. Jakie czynniki kształtują wartość firmy?
  5. Podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw.
  6. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa.
    • Jak powinien wyglądać proces wyceny metodami dochodowymi?
    • Jak oszacować stopę dyskontową? Czynniki determinujące poziomy stopy dyskontowej. – Ćwiczenie
    • Jak długi powinien być okres szczegółowej analizy przy wycenie przedsiębiorstw?
    • Kalkulacja wolnych przepływów w różnych technikach wyceny – Equity Value oraz Firm Value.
    • Jak wygląda budowa modelu wyceny w praktyce? Planowanie finansowe. – Analiza przypadku – Excel
  7. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Metody dochodowe (ciąg dalszy), majątkowe, porównawczo-rynkowe i mieszane

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa (c.d.).
    • Czym jest wartość rezydualna i jak ją ustalić? – Analiza przypadku – Excel
    • Czym są NOA i jak należy uwzględniać ich wartość w wycenie? Ocena planu restrukturyzacyjnego. – Ćwiczenie
  3. Koszt kapitału w procesie wyceny przedsiębiorstw w warunkach polskich.
    • Co to jest WACC i jak go obliczyć? Źródła danych niezbędnych do ustalenia kosztu kapitału.
    • Dlaczego kapitał obcy jest tańszy od kapitału własnego? Wartość zadłużenia a wartość firmy.
    • Jak oszacować koszt kapitału własnego?
    • Model CAPM w warunkach polskich.
    • Jak prawidłowo ustalić współczynnik ß?
    • Koszt kapitału własnego oraz WACC spółek giełdowych i niegiełdowych przy założeniu różnego stopnia efektywności rynku. – Analizy przypadku
    • Metody dochodowe – temat dodatkowy. – Analiza przypadku – Excel
  4. Metody porównawczo-rynkowe.
    • Kiedy wybrać metodę porównawczą do wyceny przedsiębiorstw? Zalety i wady.
    • Jakie wskaźniki wybrać do wyceny? – Ćwiczenia
    • Modele regresyjne w doborze wskaźników porównawczych. – Analiza przypadku
    • Proces i ryzyko wyceny przy zastosowaniu wybranych mnożników.
  5. Metody majątkowe.
    • Metoda aktywów netto a metoda skorygowanych aktywów netto.
    • Jak przebiega wycena metodą skorygowanych aktywów netto? Etapy wyceny.
    • Metoda odtworzeniowa.
    • Gdzie szukać danych do ustalenia wartości odtworzeniowej?
    • Metoda likwidacyjna.
    • Metody mieszane: berlińska, szwajcarska, stuttgarcka, UEC.
  6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, 9.00-17.00

Prelegenci

Paweł Mielcarz

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu wyceny przedsiębiorstw, oceny ryzyka i wpływu opcji decyzyjnych na wartość projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analiz finansowych, controllingu oraz budżetowania.

Doradzał w ocenie inwestycji i pozyskiwaniu kapitału m.in. dla: Gaz System, Gold FM, MCapital, MM Trade, Mazowiecka Agencja Rozwoju, RMF Scena.
Brał udział w projektach doradczych z wyceny przedsiębiorstw, znaków towarowych, wybranych aktywów i pakietów mniejszościowych; doradzał w procesie negocjacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w transakcje np.: 4FTV, Arkad Invest, Energa Obsługa i Obrót, ESKA TV, Green&Joy, IDM, Inter Comm, Media Ekspress, Mitcar, Murator, Murator Expo, NTB Grupa, Polska Energetyka Odnawialna, Radio ESKA, Qnet, Supermedia Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, Timex, Yawal, Vox FM, Huta Stalowa Wola.
Opracował i wdrożył systemy controllingu i planowania finansowego m.in. dla: Asco C&A Polska, Konsalnet, Wkra, Warfama i Plagiat.pl

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Zrealizował ponad osiemdziesiąt seminariów i warsztatów zamkniętych m.in. dla: Banku Gospodarstwa Krajowego, Barlinek, BZ WBK, Citibank, Deutsche Bank, DNB Nord, Enea, Gaz System, Gerlling, Lotos, PKO BP, Man-Star, Mitshubishi, Mostostal Siedlce, Nokia – Simens, Orange, PGNiG, PKP, PKP Energetyka, PKP Centrala, PZU, PWPW, Raiffeisen Leasing, Renault Trucks, RWE Stoen, Agencji Rozwoju Przemysłu.

Prowadził ekspertyzy na rzecz instytucji rządowych i publicznych oraz ekspertyzy (m.in. wyceny i oceny wycen) w rozprawach sądowych na zlecenie prywatnych inwestorów.

Absolwent i profesor w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, od sześciu lat wykłada również w ESSCA – École de Management. Biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstw i wartości niematerialnych i prawnych w Sądzie Okręgowym Warszawa. Autor a także recenzent licznych publikacji z zakresu wyceny oraz analizy ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył program organizowany przez Harvard Business School dla wykładowców kształcących menedżerów.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria dla kadry zarządzającej pn.: „Wycena przedsiębiorstw na potrzeby decyzji zarządczych”, „Corporate Finance for Executives. Understanding the World of Finance.”

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Airport Hotel Okęcie

02-148 Warszawa

Komitetu Obrony Robotników 24

woj. mazowieckie

Airport Hotel Okęcie

Warszawa

Komitetu Obrony Robotników 24

woj. mazowieckie

Rejestracja

Pakiet podstawowy
4 600
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 6.52% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 6.52% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Filtrowa 75/5
  • Kod pocztowy: 02-032
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5251562318

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa, Polska ul. Filtrowa 75/5

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa, Polska
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!