Szkolenie

Wycena przedsiębiorstwa – ile warta jest moja firma? Wycena na potrzeby decyzji zarządczych

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do dokonania wyceny przedsiębiorstw.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się tj. będzie:

Znał najważniejsze metody wyceny przedsiębiorstw i przećwiczy je w praktyce trakcie zajęć.
Wiedział jakie są kryteria doboru oraz zalety i wady poszczególnych metod wyceny przedsiębiorstw
Posiadał umiejętność wyboru i zastosowania mierników wartości firmy do zarzadzania tą wartością.
Potrafił zbudować model wyceny przedsiębiorstwa.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie wyceny przedsiębiorstw.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Praktyczny program dostosowany do potrzeb zarządczych właścicieli i zarządów.
  • Seminarium przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia wyceny swojej firmy i firm konkurentów, a także do oceny jakości wycen przygotowanych przez firmy specjalistyczne.
  • Każdy Uczestnik otrzyma model wyceny w Excelu.
  • Praktyczny charakter zajęć, ćwiczenia, formatki, instrukcje i inne narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
  • Program obejmuje niezbędne kompendium wiedzy z zakresu różnych metod wycen stosowanych w różnych sytuacjach decyzyjnych.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, sukcesorzy, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy ds. finansów, główni księgowi, doradcy finansowi, pracownicy banków i instytucji finansowych, analitycy finansowi, osoby zainteresowane problematyką wyceny przedsiębiorstw.

 

Program szkolenia

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Metody dochodowe

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Dlaczego wycenia się przedsiębiorstwo? Cele i przesłanki przeprowadzania wycen.
  3. Czym jest wartość przedsiębiorstwa? Aspekty definicyjne pojęcia.
  4. Jakie czynniki kształtują wartość firmy?
  5. Podstawowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw.
  6. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa.
    1. Jak powinien wyglądać proces wyceny metodami dochodowymi?
    2. Jak oszacować stopę dyskontową? Czynniki determinujące poziomy stopy dyskontowej. – Ćwiczenie
    3. Jak długi powinien być okres szczegółowej analizy przy wycenie przedsiębiorstw?
    4. Kalkulacja wolnych przepływów w różnych technikach wyceny – Equity Value oraz Firm Value.
    5. Jak wygląda budowa modelu wyceny w praktyce? Planowanie finansowe. – Analiza przypadku – Excel
  7. Podsumowanie dnia.

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Metody dochodowe (ciąg dalszy), majątkowe, porównawczo-rynkowe i mieszane

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa (c.d.).
    1. Czym jest wartość rezydualna i jak ją ustalić? – Analiza przypadku – Excel
    2. Czym są NOA i jak należy uwzględniać ich wartość w wycenie? Ocena planu restrukturyzacyjnego. – Ćwiczenie
  3. Koszt kapitału w procesie wyceny przedsiębiorstw w warunkach polskich.
    1. Co to jest WACC i jak go obliczyć? Źródła danych niezbędnych do ustalenia kosztu kapitału.
    2. Dlaczego kapitał obcy jest tańszy od kapitału własnego? Wartość zadłużenia a wartość firmy.
    3. Jak oszacować koszt kapitału własnego?
    4. Model CAPM w warunkach polskich.
    5. Jak prawidłowo ustalić współczynnik ß?
    6. Koszt kapitału własnego oraz WACC spółek giełdowych i niegiełdowych przy założeniu różnego stopnia efektywności rynku. – Analizy przypadku
    7. Metody dochodowe – temat dodatkowy. – Analiza przypadku – Excel
  4. Metody porównawczo-rynkowe.
    1. Kiedy wybrać metodę porównawczą do wyceny przedsiębiorstw? Zalety i wady.
    2. Jakie wskaźniki wybrać do wyceny? – Ćwiczenia
    3. Modele regresyjne w doborze wskaźników porównawczych. – Analiza przypadku
    4. Proces i ryzyko wyceny przy zastosowaniu wybranych mnożników.
  5. Metody majątkowe.
    1. Metoda aktywów netto a metoda skorygowanych aktywów netto.
    2. Jak przebiega wycena metodą skorygowanych aktywów netto? Etapy wyceny.
    3. Metoda odtworzeniowa.
    4. Gdzie szukać danych do ustalenia wartości odtworzeniowej?
    5. Metoda likwidacyjna.
    6. Metody mieszane: berlińska, szwajcarska, stuttgarcka, UEC.
  6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, w godzinach 9.00 - 17.00

Prelegenci

Cytat

Paweł Mielcarz

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach z zakresu wyceny przedsiębiorstw, oceny ryzyka i wpływu opcji decyzyjnych na wartość projektów inwestycyjnych, finansów przedsiębiorstw, analiz finansowych, controllingu oraz budżetowania.

Doradzał w ocenie inwestycji i pozyskiwaniu kapitału m.in. dla: Gaz System, Gold FM, MCapital, MM Trade, Mazowiecka Agencja Rozwoju, RMF Scena.
Brał udział w projektach doradczych z wyceny przedsiębiorstw, znaków towarowych, wybranych aktywów i pakietów mniejszościowych; doradzał w procesie negocjacji pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w transakcje np.: 4FTV, Arkad Invest, Energa Obsługa i Obrót, ESKA TV, Green&Joy, IDM, Inter Comm, Media Ekspress, Mitcar, Murator, Murator Expo, NTB Grupa, Polska Energetyka Odnawialna, Radio ESKA, Qnet, Supermedia Holding, Supermedia Interactive, Tamark, Target, Timex, Yawal, Vox FM, Huta Stalowa Wola.
Opracował i wdrożył systemy controllingu i planowania finansowego m.in. dla: Asco C&A Polska, Konsalnet, Wkra, Warfama i Plagiat.pl

Posiada wieloletnie doświadczenia trenerskie. Zrealizował ponad osiemdziesiąt seminariów i warsztatów zamkniętych m.in. dla: Banku Gospodarstwa Krajowego, Barlinek, BZ WBK, Citibank, Deutsche Bank, DNB Nord, Enea, Gaz System, Gerlling, Lotos, PKO BP, Man-Star, Mitshubishi, Mostostal Siedlce, Nokia – Simens, Orange, PGNiG, PKP, PKP Energetyka, PKP Centrala, PZU, PWPW, Raiffeisen Leasing, Renault Trucks, RWE Stoen, Agencji Rozwoju Przemysłu.

Prowadził ekspertyzy na rzecz instytucji rządowych i publicznych oraz ekspertyzy (m.in. wyceny i oceny wycen) w rozprawach sądowych na zlecenie prywatnych inwestorów.

Absolwent i profesor w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, od sześciu lat wykłada również w ESSCA – École de Management. Biegły sądowy w zakresie wyceny przedsiębiorstw i wartości niematerialnych i prawnych w Sądzie Okręgowym Warszawa. Autor a także recenzent licznych publikacji z zakresu wyceny oraz analizy ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych. Ukończył program organizowany przez Harvard Business School dla wykładowców kształcących menedżerów.

We Francuskim Instytucie Gospodarki prowadzi m.in. seminaria dla kadry zarządzającej pn.: „Wycena przedsiębiorstw na potrzeby decyzji zarządczych”, „Corporate Finance for Executives. Understanding the World of Finance.”

Gdzie i kiedy

Online 28 - 29 czerwca 2021

Weź udział

Cena
za osobę
3250 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!