O szkoleniu
Liczne nowelizacje przepisów o odpadach wprowadziły szereg zmian w zakresie wydawania decyzji w zakresie gospodarki odpadami. Jaki organ będzie właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów, jeżeli posiadacz odpadów posiada także pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a łączna masa magazynowanych odpadów przekroczy 3000 Mg? Kiedy można uznać, że odpady nie powstają w wyniku eksploatacji instalacji? Jak określić wymagania wynikające z warunków ochrony przeciwpożarowej? Jak obliczyć wysokość zabezpieczenia roszczeń? Kiedy ustanowienie zabezpieczenia roszczeń nie jest wymagane? Jak prawidłowo skontrolować wydane decyzje? Co zrobić, kiedy kontrolowany utrudnia przeprowadzenie kontroli? Z tymi i wieloma innymi problemami spotykają się pracownicy organów administracji publicznej przy wydawaniu i przeprowadzaniu kontroli wydanych decyzji administracyjnych z zakresu ochrony środowiska przed odpadami.
Celem szkolenia jest omówienie obowiązujących przepisów z uwzględnieniem najnowszych zmian i aktualnego orzecznictwa oraz wskazanie możliwych sposobów rozwiązywania problemów pojawiających się przy przeprowadzaniu wydawaniu i kontroli wykonania decyzji z zakresu ochrony środowiska przed odpadami.
Udział w szkoleniu pozwoli na:
• pogłębienie wiedzy dotyczącej wydawania decyzji z zakresu gospodarki odpadami, zapoznanie z najnowszym orzecznictwem i poglądami doktryny,
• poszerzenie wiedzy z zakresu procedury ustanawianie zabezpieczenia roszczeń oraz doskonalenie umiejętności prawidłowego obliczania jego wysokości,
• poznanie zasad przeprowadzania kontroli wydanych decyzji oraz praw i obowiązków kontrolowanych i kontrolujących.
Na szkolenie zapraszamy osoby, których praca związana jest z wydawaniem decyzji w zakresie gospodarowania odpadami, wszystkich zainteresowanych tym tematem.
Program szkolenia
I. Wydawanie decyzji w zakresie gospodarki odpadami
- Przesłanki wydawania zezwoleń na zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów
- Przesłanki pozwoleń na wytwarzanie odpadów oraz pozwoleń zintegrowanych, pojęcie eksploatacji instalacji i odpadów wytworzonych w wyniku eksploatacji instalacji oraz odpadów pozainstalacyjnych
- Właściwość organów
- Stosowanie przepisów o zezwoleniach na zbieranie lub przetwarzanie odpadów do pozwoleń na wytwarzanie odpadów oraz pozwoleń zintegrowanych, uwzględniających zbieranie lub przetwarzanie odpadów
- Wniosek o wydanie zezwolenia albo pozwolenia, problematyka maksymalnej i największej masy odpadów
- Problematyka operatu przeciwpożarowego oraz określenia wymagań wynikających z warunków ochrony przeciwpożarowej
- Ocena oddziaływania na środowisko w procesie wydawania decyzji z zakresu gospodarki odpadami
- Weryfikacja prawa do nieruchomości oraz niekaralności posiadacza odpadów przed wydaniem decyzji z zakresu gospodarki odpadami
- Kontrola Inspekcji Ochrony Środowiska i Państwowej Straży Pożarnej przed wydaniem decyzji z zakresu gospodarki odpadami
- Przesłanki odmowy wydania decyzji oraz wygaśnięcia i cofnięcia decyzji z zakresu gospodarki odpadami
- Obligatoryjna zmiana decyzji z zakresu gospodarki odpadami wynikająca z nowelizacji z 2018 r., tzw. ustawy przeciwpożarowej
- Utrzymanie w mocy zezwoleń na zbieranie lub przetwarzanie odpadów oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów
II. Zabezpieczenie roszczeń w związku ze zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów
- Podmioty obowiązane do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń
- Wyłączenia
- Przeznaczenie zabezpieczenia roszczeń
- Zabezpieczenie roszczeń w procedurze usuwania odpadów na podstawie art. 26a ustawy o odpadach
- Stosowanie przepisów art. 48a ustawy o odpadach do pozwoleń na wytwarzanie odpadów i pozwoleń zintegrowanych
- Pojęcia: maksymalnej masy odpadów i największej masy odpadów
- Obliczanie wysokości zabezpieczenia roszczeń: problematyka przypisania odpadów do poszczególnych kategorii, od których zależy wysokość stawki, metody obliczania wysokości stawki
- Formy zabezpieczenia i sposób ich wniesienia
- Zwrot zabezpieczenia roszczeń
- Zmiana wysokości zabezpieczenia roszczeń w czasie obowiązywania decyzji z zakresu gospodarki odpadami
- Skutki nieustanowienia zabezpieczenia roszczeń, ustanowienia w niewystarczającej wysokości albo nieutrzymywania zabezpieczenia
III. Kontrola wydanych decyzji
- Podstawy prawne kontroli
- Stosowanie ustawy – Prawo przedsiębiorców
- Uprawnienia kontrolującego i obowiązki kontrolowanego
- Przebieg kontroli
- Udaremnianie lub utrudnianie kontroli jako przestępstwo
- Asysta Policji przy kontroli
- Uprawnienia kontrolne Inspekcji Ochrony Środowiska
IV. Konsultacje, dyskusja
V. Ocena efektywności szkolenia
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- wsparcie poszkoleniowe
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- Rozwiń
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
I. CZĘŚĆ OGÓLNA
- Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych określa zasady udziału w szkoleniach organizowanych przez firmę AMG Szkolenia s.c. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, zwaną dalej Organizatorem, która jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie.
- Oferty organizowanych przez nas szkoleń (stacjonarnych i online) są dostępne na naszej stronie www.amgszkolenia.pl i obejmują zakresy tematyczne, informacje dotyczące wykładowców oraz informacje organizacyjne. Wszystkie organizowane przez nas szkolenia zostały zaprojektowane w taki sposób, by jak najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę, by były interesujące oraz możliwie jak najbardziej angażujące dla uczestników. Dbamy również o zaplecze techniczne, bezstresowy przebieg i atrakcyjną oprawę szkoleń.
- Udział w szkoleniach możliwy jest jedynie po akceptacji postanowień niniejszego regulaminu.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie oraz podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA I PŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIE
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) na adres biuro@amgszkolenia.pl prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego lub zgłoszenie uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza online. Formularze dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl. Organizator potwierdzi otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na wskazany adres. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Korespondencja dotycząca organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu, wykładowcy itp.) odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej. W formularzu zgłoszeniowym musi zostać podany przynajmniej jeden adres e-mail, na który będą wysyłane informacje organizacyjne.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta. Dokument proforma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu. W takim przypadku opłata za szkolenia uiszczana jest na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu szkolenia. Termin płatności wynosi od 7 dni do 14 dni od daty wystawienia faktury.
Nr konta: PL 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627 - Przysługujące zniżki należy zaznaczyć na formularzu zgłoszeniowym. Brak wpisanej informacji o rabacie lub promocji spowoduje, że nie zostaną one uwzględnione.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia online lub najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia stacjonarnego. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator potwierdzi realizację szkolenia w zaplanowanym terminie: w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia stacjonarnego lub terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia), a także do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych. Zmiany te wymagają pisemnej akceptacji. Brak akceptacji Organizator traktuje jako bezkosztową rezygnację ze szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia). W takim przypadku zwrot ewentualnej przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- W przypadku braku realizacji szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora i bez wymaganego zgodnie z Regulaminem wcześniejszego powiadomienia, podmiot zgłaszający nie ponosi kosztów szkolenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy strony postanowią inaczej.
- Wsparcie poszkoleniowe: w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia uczestnikom szkolenia umożliwiamy kontakt z wykładowcą w celu uzyskania pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących zakresu tematycznego szkolenia.
- Uczestnik szkolenia może złożyć reklamację w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamację w formie pisemnej należy wysłać na adres biuro@amgszkolenia.pl Organizator ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w tym czasie może zwrócić się do składającego reklamację o dodatkowe pisemne wyjaśnienia. Organizator zastrzega sobie prawo braku odpowiedzi na złożoną reklamację w przypadku, gdy będzie niezrozumiała lub będzie sprzeczna z innymi zapisami Regulaminu. Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej drogą elektroniczną i w przypadku uznania zasadności reklamacji zaproponuje wybraną formę rekompensaty.
Formy rekompensaty: 10%, 20% lub 50% zniżki na udział w szkoleniu zaproponowanym przez Organizatora i zaakceptowanym przez składającego reklamację. - Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę ich utrwalania, kopiowania, dalszej odsprzedaży, rozpowszechniania i udostępniania oraz nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
III. RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia Agnieszka Ochmańska i Grzegorz Ochmański, z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576, www.amgszkolenia.pl, e-mail: biuro@amgszkolenia.pl, tel. 789 172 032. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Pozostałe informacje dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl w zakładkach Polityka prywatności i Bezpieczeństwo.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
