Jak sprzedawać więcej na Eventis.pl?

Ponad 70 tysięcy użytkowników odwiedzających Eventis.pl każdego miesiąca to doskonała baza do osiągnięcia dobrych wyników sprzedaży organizowanych przez nas szkoleń, kursów, webinarów i konferencji. Zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem wyjaśniającym jak sprzedawać więcej na Eventis.pl!

  • Na co zwrócić uwagę, żeby nasze wydarzenia cieszyły się zainteresowaniem?
  • Co zrobić, żeby pozyskać więcej zgłoszeń z Eventis?
  • O czym warto pamiętać dodając ofertę w serwisie?
Artykuł

Jak sprzedawać więcej na Eventis.pl?

Serwis Eventis.pl zaczynał od prezentowania informacji o nadchodzących szkoleniach, kursach i konferencjach o tematyce biznesowej. Dzisiaj Eventis to portal z wydarzeniami merytorycznymi na każdy temat. Poprzez serwis z powodzeniem pozyskamy uczestników na szkolenia biznesowe, ale także na eventy kierowane do konkretnej branży, grupy zawodowej czy też poświęcone danemu tematowi, na przykład umiejętnościom miękim lub aplikacjom komputerowym. Na stronach serwisu znajdziemy kursy masażu, seminaria podatkowe, warsztaty UX, kursy dla grafików komputerowych, ale też szkolenia skierowane do nauczycieli i rodziców, którzy chcą lepiej zrozumieć zasady efektywnego komunikowania się ze współczesną młodzieżą.

Czołowi organizatorzy wydarzeń merytorycznych z szeroką ofertą umieszczoną w serwisie pozyskują nawet powyżej 200 zgłoszeń i zapytań miesięcznie. Co więc decyduje o powodzeniu danej oferty w serwisie? Na co zwrócić uwagę, aby nasze wydarzenia cieszyły się zainteresowaniem użytkowników serwisu?

1. Szeroka i regularnie aktualizowana oferta

Jednym z najważniejszych czynników jest regularność umieszczania wydarzeń. Jeśli organizujemy kilka lub kilkanaście wydarzeń dużo lepszym wyborem będzie dodawanie 2-3 wydarzeń tygodniowo, niż hurtowe uzupełnienie oferty jednego dnia. Pozwala to zapewnić równomierną indeksację ofert i większą liczbę odwiedzin, dzięki lepszej ekspozycji oferty. Pozytywnie wpływa to również na budowanie marki organizatora poprzez zapewnienie częstszego z nią kontaktu.

2. Pełny i atrakcyjny opis wydarzenia

Dla potencjalnych uczestników szkolenia, kursu czy konferencji istotne są nie tylko tytuł, program wydarzenia czy opis grupy docelowej, ale też cały szereg innych informacji, takich jak życiorysy, warunki przyjmowania zgłoszeń, akceptowane formy płatności itp. Dlatego im pełniejszy opis, tym wyższe szanse na otrzymanie większej liczby zgłoszeń. Warto dbać też o jakość opisów, czyli:

  • Opisy naszych wydarzeń powinny być unikalne, a więc przeredagowane względem opisu wydarzenia, który zamieściliśmy na własnej stronie internetowej – pozwala to uniknąć zakwalifikowania oferty jako duplicated conent przez wyszukiwarki internetowe, a dzięki temu dotrzeć do większej liczby użytkowników. 

  • Nasze wydarzenie powinno być opisane językiem korzyści i w formie bezpośrednich zwrotów do odbiorców. Warto używać takich zwrotów jak „Zapraszamy do udziału w wyjątkowym szkoleniu…”, „W trakcie szkolenia dowiesz się…”. Używanie bezosobowego języka, w którym koncentrujemy na szkoleniu, a nie na potencjalnym uczestniku i jego potrzebach, obniża szanse na otrzymanie większej liczby zgłoszeń.

  • Jeśli to nie jest absolutnie koniecznie nie dodawaj słów „szkolenie”, „kurs” itp. w tytule wydarzenia. Zostaną one automatycznie dodane przez system przed tytułem wydarzenia na podstawie wybranego typu wydarzenia. Jeśli więc wybierzesz, że dodajesz wydarzenie typu „szkolenie” i wpiszesz jego tytuł „Excel dla początkujących”, system samodzielnie utworzy nazwę „Szkolenie: Excel dla początkujących”. Powielenie słowa "szkolenie" w tytule sprawi, że stanie się on mniej czytelny, a przez wyszukiwarki oceniany jako błędny.
3. Na bieżąco oznaczaj terminy gwarantowane

Bolączką polskiego rynku szkoleniowego jest częste odwoływanie szkoleń z powodu niezebrania odpowiednio dużej grupy uczestników itp. Odwołanie szkolenia to problem nie tylko dla jego organizatora, ale też dla zapisanych uczestników. Chcą oni poznać dane zagadnienie i są gotowi za to zapłacić, ale z przyczyn od siebie niezależnych realizacja tych potrzeb jest niemożliwa. Często oznacza to utratę cennego czasu i konieczność szukania innego dostawcy oraz oczekiwania na nowy termin z nadzieją, że tym razem nie zostanie odwołany. Godzi to w wiarygodność szkoleń jako dobrego sposobu zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.

Dlatego w Eventis.pl organizatorzy mogą oznaczyć, które terminy są gwarantowane. Nie tylko zwiększa to wiarygodność organizatora i branży, ale też znacznie podnosi zainteresowanie danym szkoleniem oraz satysfakcję klientów. Nasze statystyki pokazują, że terminy oznaczone jako gwarantowane są wybierane przez użytkowników blisko trzykrotnie częściej od wydarzeń z terminami standardowymi.

4. Podaj dokładny adres wydarzenia, godziny rozpoczęcia zajęć i czas trwania

Udział w szkoleniu wymaga zaplanowania, aby to zrobić użytkownik musi otrzymać szczegółowe informacje o miejscu realizacji wydarzenia, godzinach i czasie trwania zajęć. Ma to szczególne znaczenie dla osób dojeżdżających na szkolenie z innego miasta, ale też dla mieszkańców. Możliwość uzyskania dokładnych informacji o miejscu, godzinach i czasie trwania szkolenia czy innego wydarzenia pozwala zdecydować o bardzo wielu rzeczach:

  • czy będą w stanie dojechać na miejsce szkolenia w dniu jego rozpoczęcia, czy też konieczny jest przyjazd dzień wcześniej, rezerwacja hotelu i pokrycie kosztu noclegu,

  • czy długość trwania zajęć odpowiada ich potrzebom i możliwościom, np. czy zajęcia kończą się na tyle wcześnie, że będą w stanie odebrać dziecko ze szkoły czy przedszkola,

  • czy po zakończeniu zajęć zdążą dojechać na dworzec i złapać pociąg powrotny do swojego miejsca zamieszkania.

Dostępność tych informacji uwiarygadnia ofertę oraz jest potwierdzeniem wysokiej jakości zapewnianej przez organizatora. Brak informacji sprawia, że większość użytkowników rezygnuje z dopytywania o szczegóły oraz udziału w wydarzeniu. Jedynie najbardziej zmotywowani użytkownicy decydują się na zadanie organizatorowi pytań wyjaśniających. Tego typu braki w opisie oferty znacząco obniżają liczbę otrzymywanych zgłoszeń. Jeśli w dniu dodawania oferty nie możemy podać szczegółowych informacji np. o miejscu realizacji szkolenia, gdyż nie mamy jeszcze rezerwacji sali szkoleniowej, dodajmy informację ogólną, np. „Sala szkoleniowa w centrum miasta” itp.

5. Uzupełnij informacje o warunkach uczestnictwa i płatności

Uzupełnienie pola z opisem warunków przyjmowania zgłoszeń, ich ewentualnego anulowania oraz dostępnych metod i zasad płatności za udział w wydarzeniu ma kluczowe znaczenie dla użytkowników. Nikt z nas nie lubi zawierać umowy bez poznania kluczowych jej warunków. Koniecznie uzupełnij pole na warunki uczestnictwa i płatności podając w nich między innymi:

  • jakie stosujesz zasady przyjmowania zgłoszeń i potwierdzania zarejestrowania użytkownika na liście uczestników,

  • jakie są warunki płatności, czy płatność wymagana jest z góry czy z dołu, czy wystawiasz proformę, a później fakturę VAT, jakie są akceptowane przez Ciebie formy płatności, czy możliwa jest płatność w ratach itp.

  • jakie są warunki anulowania udziału w wydarzeniu, na ile dni przed wydarzeniem możliwa jest bezkosztowa rezygnacja z udziału w zajęciach itp.

Podanie warunków uczestnictwa i płatności zabezpiecza Cię również na wypadek ewentualnego sporu ze zgłaszającym się. Każdy zgłaszający się za pośrednictwem Eventis.pl potwierdza zapoznanie się i akceptację warunków uczestnictwa i płatności.

6. Podaj warunki techniczne uczestnictwa w wydarzeniu online

Jeśli organizujesz wydarzenie online podaj jakiego narzędzia używasz do prowadzenia zajęć (np. Microsoft Teams, Zoom, Webex…) i poinformuj czy użytkownik będzie musiał zainstalować program na komputerze czy też możliwe będzie uczestniczenie w zajęciach z poziomu przeglądarki internetowej. Wiele osób nie ma możliwości instalowania oprogramowania na komputerze firmowym, inne nie chcą tego robić, dlatego zapewnij ich, że nie muszą tego robić, aby wziąć udział w twoim wydarzeniu.

7. Uzupełnij życiorysy prelegentów wraz ze zdjęciami

Dla uczestnika szkolenia, kursu czy konferencji liczą się nie tylko program zajęć, ale również ludzie, których w ich trakcie spotka oraz którzy poprowadzą zajęcia. Jedną z kluczowych rzeczy wpływających na poziom otrzymywanych zgłoszeń jest zamieszczenie informacji o prelegentach i trenerach prowadzących zajęcia, wraz z ich życiorysami i zdjęciami. Warto pamiętać, że jedno zdjęcie mówi często więcej niż tysiąc słów. Zdjęcia prelegentów nadają naszej ofercie ludzkiego charakteru i pomagają przełamać anonimowość, która zniechęca do zapisywania się na szkolenia, kursy i konferencje.

8. Na bieżąco odpowiadaj na zapytania i zgłoszenia

Potwierdzenie rejestracji w wydarzeniu powinno być przesłane do użytkownika w ciągu max. 48h od jego otrzymania. Jeśli zbierasz grupę poinformuj o tym w mailu rejestracyjnym i dostarcz informację, kiedy możliwe będzie potwierdzenie realizacji wydarzenia. Jeśli dotarło do Ciebie zapytanie odpowiedz na nie jak najszybciej, zbuduje to pozytywny wizerunek twojej firmy i przełoży się na liczbę otrzymywanych zgłoszeń.

9. Stosuj promocje i zachęty cenowe

Popularną techniką podnoszenia liczby otrzymywanych zgłoszeń jest stosowanie promocji oraz zachęt cenowych. Serwis umożliwia dodanie wielu cen do tego samego wydarzenia:

  • możesz dodać niższą cenę Early Bird z tytułu zgłoszenia się z dużym wyprzedzeniem, której zadaniem jest zmotywowanie użytkowników do rejestracji bez zbędnej zwłoki,

  • możesz dodać zniżki z tytułu zgłoszenia 2, 3, 4, 5 i więcej uczestników na jednym zgłoszeniu (np. z jednej firmy).
10. Nigdy nie duplikuj wydarzeń

Jeśli dane wydarzenie organizujesz w kilku terminach czy lokalizacjach, możesz dodać informacje o nich w sekcji Terminy i miejsca. Nigdy nie dodawaj tego samego wydarzenia (nawet pod zmodyfikowanym tytułem) dwa razy, gdyż prowadzi to do powstania tzw. duplicated conent. Ta sama treść prezentowana na dwóch różnych podstronach jest szkodliwa dla wypozycjonowania twojej oferty i spowoduje znacznie niższe zainteresowanie i obniżoną liczbę zgłoszeń.

11. Dodaj wzór certyfikatu

Dla wielu użytkowników niezwykle ważne jest czy organizator szkolenia, kursu lub konferencji wystawia certyfikat potwierdzający udział w wydarzeniu. Większość użytkowników chciałaby mieć możliwość podejrzenia wzoru certyfikatu zanim zapiszą się na wydarzenie. Dlatego w profilu firmy możesz zamieścić wzór certyfikatu, jaki wystawiasz uczestnikom. Wzór będzie dostępny do podglądu na wszystkich twoich wydarzeniach, w których zaznaczysz, że wystawiasz certyfikat.

12. Rozważ przejście na pakiet PREMIUM

Doskonałym sposobem poprawienia widoczności twoich ofert oraz zwiększenia sprzedaży jest przejście na pakiet PREMIUM. Pozwala on nie tylko wyświetlać wydarzenia wyżej na listach wydarzeń i w wynikach wyszukiwania, ale też zapewnia ich obecność przy powiązanych tematycznie artykułach, w newsletterze oraz w kampaniach reklamowych prowadzonych przez Eventis (mailingi reklamowe, działania PR, działania w Social Media, sprzedaż poprzez handlowców...). Dzięki pakietowi będziesz mieć również możliwość przypisania wydarzeń do większej liczby kategorii, a także budowania marki firmy poprzez wyświetlanie na wszystkich ofertach kolorowego logotypu firmy. Zapoznaj się ze szczegółowym opisem pakietu PREMIUM i jego porównaniem z podstawowym pakietem PRIME.

Stosowanie się do wymienionych zasad pozytywnie wpłynie na zainteresowanie organizowanymi przez Ciebie szkoleniami, kursami, webinarami, warsztatami i konferencjami i przełoży się na liczbę otrzymywanych zgłoszeń!

Jak sprzedawać więcej na Eventis.pl?