O forum
Obowiązki z zakresu ochrony danych osobowych w szczególny sposób wpływają na organizację systemu ochrony danych osobowych w sądach i organach ochrony prawnej, ale także licznych podmiotów, które działają w obrębie sektora sądowego – kuratorów, biegłych, mediatorów, tłumaczy przysięgłych. Wszystkie te podmioty borykają się zarówno z tym, jak zastosować, ale także jak efektywnie ułożyć wzajemną współpracę, a często także, jak zgodnie z prawem stosować reguły wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości. Te ostatnie zwłaszcza są nader skomplikowane, niejasne.
Ponieważ w sądach z mocy prawa funkcjonuje równocześnie kliku administratorów wciąż kłopotliwe jest ustalenie granic ich działania, kompetencji i odpowiedzialności, a z racji ustawowego wprowadzenia dwojakiej formy nadzoru nad administratorami, aktualne są problemy efektywnego sprawowania nadzoru zwłaszcza przez organy sądowe. Do tego dochodzi jeszcze administrowanie zasobami informacyjnymi kuratorów, mediatorów, biegłych sądowych, podmiotów, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności i wielu innych, które pojawiają się w różnych kontekstach postępowań sądowych.
Wciąż problematyczne pozostaje, jak prawidłowo zabezpieczyć dane w sądzie, u mediatora, kuratora, czy biegłego, jak stosować monitoring, jak kształtuje się odpowiedzialność za nieprzestrzeganie zasad ochrony danych osobowych.
Na te pytania postaramy się znaleźć odpowiedzi podczas naszego forum.
Adresaci: inspektorzy ochrony danych wyznaczeni w sądach powszechnych i administracyjnych, w Służbie Więziennej, pracownicy administracji sądowej odpowiadający za organizację i bezpieczeństwo informacji, pracownicy sekretariatów sądów, kuratorzy, mediatorzy, biegli, oraz osoby, które działając na rzecz biegłych i mediatorów, odpowiadają za bezpieczeństwo i organizację ochrony danych osobowych.
Program forum
9:00 Otwarcie Forum, przedstawicie programu.
dr hab. Marlena Sakowska-Baryła
9:15 Smishing, phishing, spoofing w świetle ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej:
- pojęcie smishingu, phishingu i spoofingu,
- sposoby działania sprawców naruszeń,
- podstawowe założenia ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej,
- odpowiedzialność karna sprawców.
dr hab. inż. Agnieszka Gryszczyńska, prof. UKSW10:00Administrator w sądzie - próba podsumowania:
- wielość administratorów w sądownictwie fikcja czy rzeczywistość?
- administrator - ujęcie formalne przegląd dokumentacji,
- ocena funkcjonalności przyjętych rozwiązań - potencjalne zmiany.
dr Krzysztof Wygoda
10:45 Przerwa
11:00 Przetwarzanie danych osobowych pracowników sądów i prokuratur:
- Specyfika zatrudnienia w jednostkach sądów i prokuratur. Podstawy prawne,
- Podstawy przetwarzania danych osobowych w stosunkach zatrudnienia pracowników sądów i prokuratur,
- Zakres danych i podstawy przetwarzania w naborze i w związku z realizacją zatrudnienia pracowników sądów i prokuratur,
- Administrator w stosunkach zatrudnienia pracowników sądów i prokuratur.
dr Arleta Nerka
Część II
11:45 Ochrona danych osobowych w fazie projektowania a realizacja procesu zakupowego w sektorze sądowy.
- Kupić bezpiecznie - z uwzględnieniem ochrony danych osobowych - czyli jak?
- W jaki sposób uwzględniać ochronę danych osobowych przy kreowaniu umów?
- Zakupione, ale co dalej z tą ochroną danych osobowych?
dr Beata Konieczna-Drzewiecka12:30Uwzględnienie prawa do prywatności w toku postępowania cywilnego:
- zasady rządzące postępowaniem dowodowym, a prawo do poszanowania życia prywatnego,
- zasada minimalizacji danych w toku postępowania cywilnego.
dr Ewa Haratym
13:15 Przerwa
Część III
13:30 Naruszenia obowiązków przez administratora:
- Przegląd decyzji PUODO i sądów z perspektywy definiowania naruszeń w wymiarze sprawiedliwości.
- Analiza naruszeń ochrony danych osobowych i naruszeń przepisów prawna w tym okoliczności uzasadniających stwierdzenie naruszenia.
- Wykonywanie obowiązków według standardów organu nadzoru i sądów.
- Akty staranności uczestników systemu ochrony danych osobowych.
mec. Magdalena Czaplińska, radczyni prawna14:15Przetwarzanie danych osobowych w sektorze sądowym na podstawie sprawozdań Prezesa UODO:
- podstawy prawne,
- przegląd zagadnień istotnych dla organu nadzorczego,
- przegląd ustaleń dokonanych w sprawozdaniach i ich wpływ na praktykę.
dr hab. Marlena Sakowska-Baryła, prof. UŁ, radczyni prawna
15:00 Posumowanie Forum, zakończenie.
Czas trwania
09:00–15:00
Prelegenci
Magdalena Czaplińska
Radczyni prawna i partnerka w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp.p. specjalizującej się sprawach z zakresu ochrony danych osobowych, prawa autorskiego i informacyjnego, prezeska zarządu w SBC Inspektor Sp. z o.o., doktorantka w Katedrze Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, przygotowała dysertację na temat odpowiedzialności cywilnej na gruncie RODO.
Specjalizuje się w zagadnieniach prawnych dotyczących nowych technologii (prawo autorskie, nieuczciwa konkurencja oraz dobra osobiste). Jej zawodowe zainteresowania skupiają się także na prawie własności intelektualnej (znaki towarowe, patenty). W ramach świadczenia pomocy prawnej współpracuje z podmiotami gospodarczymi i jednostkami sektora finansów publicznych. Zajmuje się obsługą prawną bieżącej działalności spółek prawa handlowego i innych podmiotów gospodarczych obejmującą doradztwo w zakresie prowadzenia projektów inwestycyjnych dotyczących sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania. Na co dzień zajmuje się wdrożeniami ochrony danych osobowych, przygotowując podmioty gospodarcze i jednostki sektora finansów publicznych do stosowania zabezpieczeń zgodnych z wymogami RODO. Prowadzi szkolenia i warsztaty – ma za sobą kilkadziesiąt autorskich szkoleń.
Autorka publikacji w prasie branżowej w tym w „ABI Expert” - magazynie poświęconym ochronie danych i informacji, współautorka monografii „Miasto w budowie. Prawne problemy inwestycji komunalnych” oraz „Samorządowe centra usług wspólnych”.
Agnieszka Gryszczyńska
Doktor habilitowany nauk prawnych, inżynier informatyk, profesor uczelni w Katedrze Prawa Informatycznego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Rady do Spraw Cyfryzacji.
Prelegentka licznych konferencji krajowych i międzynarodowych oraz autorka publikacji poświęconych prawnym aspektom informatyzacji, rejestrom publicznym, ochronie danych osobowych, tajemnicom prawnie chronionym oraz cyberprzestępczości i cyberbezpieczeństwu.
Ewa Haratym
Doktor nauk prawnych, starszy asystent sędziego w Sądzie Okręgowym w Elblągu oraz adwokat kościelny przy Sądzie Diecezjalnym w Elblągu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze skupiają się na szeroko pojętym prawie do prywatności, prywatności w postępowaniu cywilnym, w szczególności w sprawach z zakresu prawa rodzinnego.
Beata Konieczna-Drzewiecka
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Autorka publikacji poświęconych ochronie danych osobowych. Wykładowca na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz trener szkoleniowy z przedmiotowego zakresu. Referentka licznych konferencji naukowych poświęconych prawnym aspektom ochrony danych osobowych. Opecnie pełni funkcje inspektora ochrony danych w sektorze publicznym.
Arleta Nerka
Doktor nauk prawnych, wykładowca w Zakładzie Prawa Pracy, kierownik Podyplomowego Studium Ochrony Danych Osobowych w Akademii Leona Koźmińskiego. Sekretarz redakcji miesięcznika Praca i Zabezpieczenie Społeczne. Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i praktycznych z zakresu prawa ochrony danych osobowych, m.in. współautorka komentarza do RODO (Wydawnictwo C.H.Beck, 2018), monografii poświęconych ochronie danych osobowych w sektorze zatrudnienia (Wydawnictwo Wolters Kluwer: 2009, 2012, 2020), oraz prawa ubezpieczeń społecznych, indywidualnego i zbiorowego prawa pracy; prelegentka wielu konferencji naukowych i wydarzeń biznesowych poświęconych problematyce ochrony danych osobowych. Prelegent na konferencjach naukowych i branżowych; trener i konsultant; wykładowca studiów podyplomowych na kierunkach: ochrona danych osobowych, prawo pracy, kadry i płace, polityka Compliance w organizacji, i in.
Marlena Sakowska-Baryła
Jest profesorem w Katedrze Europejskiego Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, radczynią prawną, partnerką w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., wiceprezeską SBC Inspektor Sp. z o.o. oraz redaktor naczelną kwartalnika "ABI Expert”, członkinią Komisji ds. Nowych Technologii Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi.
W 2022 r. znalazła się na „Liście 25 najlepszych prawniczek w biznesie” magazynu „Forbes Women” oraz Fundacji Women in Law wyróżniona w dziedzinie „Działalność naukowa”. Znalazła się na Liście 100 Osób, które w 2023 r. w wyróżniający sposób przyczyniły się do podniesienia umiejętności cyfrowych obywateli w Polsce w plebiscycie prowadzonym przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce).
Specjalizuje się w prawie informacyjnym.
Pod jej redakcją naukową powstał komentarz do RODO – „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych”, C.H. Beck 2018 i komentarz do UDIP- „Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz”, Wolters Kluwer 2023 oraz jedyna na rynku książka o transferach danych – „Transfery danych osobowych na podstawie RODO”, Wolters Kluwer 2023. Jest autorką ponad 170 publikacji z zakresu ochrony danych osobowych, nowych technologii i prawa informacyjnego.
Wykłada na kliku wyższych uczelniach. Bierze czynny udział w konferencjach naukowych oraz branżowych seminariach. Jest autorką koncepcji merytorycznych cyklicznych forów branżowych.
W przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 20 000 uczestników.
Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący ochronę danych osobowych, prawo informacyjne i nowe technologie.
Krzysztof Wygoda
Specjalista z zakresu ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej zajmujący się kompleksowym doradztwem i obsługą prawną administratorów danych osobowych. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w obszarze szkoleń, doradztwa i audytów w zakresie ochrony danych osobowych, ochrony informacji i dostępu do informacji publicznej. Współtwórca i wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych z tego obszaru.
Adiunkt na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Wspólnik w Leximum RWW. Autor i współautor ponad 100 publikacji, w tym kilkudziesięciu monografii i artykułów poświęconych problematyce ochrony danych osobowych, a także współautor komentarza do rozporządzenia ogólnego o ochronie danych oraz do ustawy o dostępie do informacji publicznej. Współtwórca opinii i ekspertyz dla GIODO i Prezesa UODO
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 750 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 850 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840