O forum
Zachęcamy do udziału w XXXI edycji FORUM ADMINISTRATORÓW DANYCH OSOBOWYCH/INSPEKTORÓW OCHRONY DANYCH.
W tym roku na naszym Forum łączymy praktyczną wiedzę z zakresu RODO z narzędziami wspierającymi codzienną pracę Inspektorów Ochrony Danych. W dobie ciągle przyspieszającego świata i przetwarzania coraz to większej ilości danych profesjonalny Inspektor Ochrony Danych potrzebuje sprawnego narzędzia, które pomoże mu wykazać realizację zasady „rozliczalności”, a także wesprze go w metodycznej pracy i realizacji codziennych obowiązków.
Zaprosiliśmy do udziału w naszym Forum wyróżniających się dostawców na polskim rynku oraz ich przedstawicieli radców prawnych, doświadczonych ekspertów i inspektorów ochrony danych, którzy praktycznie omówią najważniejsze i ciągle aktualne tematy RODO takie jak: tworzenie rejestru czynności, szacowanie ryzyka, DPIA, ocena incydentów i zgłoszenie naruszeń, transfer danych do krajów trzecich, audyt w organizacji i szerzenie wiedzy wśród współpracowników, czyli edukacje. Ważnym elementem tego szkolenia będzie aspekt praktyczny tj. pokazanie jak narzędzie może usprawnić dany obszar realizacji obowiązków. Wybrane tematy są najważniejsze w kwestie zapewnienia rozliczalności osób odpowiedzialnych za realizacje wymogów prawnych przez organizację.
Konferencja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką ochrony danych osobowych. Zarówno inspektorzy ochrony danych, doradcy prawni a także osoby zajmujące się kwestiami technicznymi (IT).
Program forum
10:00 - Wprowadzenie. Technologiczne wsparcie do zarządzania ochroną danych w organizacji – obserwacje po 5 latach stosowania RODO.
Mikołaj Otmianowski
(radca prawny, wiceprezes DAPR)
10:20 - Rola inspektora ochrony danych (IOD) w zarządzaniu RODO w organizacji. Wyzwanie "rozliczalności".
zaproszenie zostało skierowane
11:05 - Szacowanie ryzyka zgodne z RODO.
- Podejście oparte na ryzyku – założenia.
- Mapowanie procesów w organizacji.
- Ustalenie kontekstu przetwarzania danych osobowych.
- Metody szacowania ryzyka.
- GDPR Risk Tracker jako narzędzie do analizy ryzyka i rozliczalności, w tym prowadzenia RCP i RKCP.
dr Dominik Lubasz
(radca prawny, wspólnik Lubasz i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych)
12:10 - Przerwa
12:30 - Jak zapewnić rozliczalność dla transferu danych do krajów trzecich?
- Transfer danych okiem RODO.
- Schrems II, czyli wyrok kierunkujący uwagę na bezpieczeństwo danych.
- Standardowe Klauzule Umowne w obliczu wyzwań. Jak je spełnić?
- Jak przejść przez Transfer Impact Assessment, czyli ocenę ryzyka transferu danych wobec wytycznych EROD.
- Rozliczalność podmiotów transferujących dane, a praktyka i możliwości własne.
Kamil Guzak
(prawnik, specjalista ds. ochrony danych osobowych, DARP)13:15Ocena incydentu i naruszenia RODO. Co z tego wynika?
- Incydent czy naruszenie - czyli zgłaszać, nie zgłaszać?
- Organizacja gromadzenia informacji o zdarzeniach niebezpiecznych, czyli co zrobić żeby ludzie nie bali się zgłaszać incydentów?
- Dlaczego warto dokładnie ewidencjonować informacje o zdarzeniach niebezpiecznych?
- Nieśmietelne pytanie:PO CO zawracać sobie tym głowę czyli jaka nauka płynie ze zbierania informacji o takich zdarzeniach? Piotr Sojka
(specjalista ds. ochrony danych osobowych, DARP)
14:00 - Przerwa
14:10 - Jak efektywnie zbudować proces edukacji zespołu oraz wydawania upoważnień?
- Dlaczego szkolić pracowników z zakresu RODO?
- Kogo i jak często szkolić?
- Jak przyjaźnie przekazywać RODO-wiedzę?
- W jakiej formie szkolić?
- Jak zachować aktualność RODO-szkoleń?
- Jak zbudować skuteczny i rozliczalny proces szkoleniowy?
- Jak nowocześnie szkolić? Praktyczne przykłady i inspiracje
- W jakiej formie nadawać i ewidencjonować upoważnienia do przetwarzania danych? Papier vs. forma elektroniczna
Łukasz Zegarek
(właściciel Lex Artist, Inspektor Ochrony Danych, YouTuber i podcaster (Czas na RODO), Redaktor Naczelny Blog-daneosobowe.pl)
15:00 - Jak przeprowadzić audyt zgodności z RODO?
Maciej Kaczmarski
(Prezes ODO24)
15:50 - Podsumowanie.
Mikołaj Otmianowski
(radca prawny, wiceprezes DAPR)
16:00 - Zakończenie Forum.
Czas trwania
10:00-16:00
Prelegenci
Kamil Guzak
Prawnik, specjalista ds. ochrony danych osobowych
Specjalizuje się w kwestiach ochrony prawnej w cyberprzestrzeni, w szczególności transferach danych oobowych poza obszar EOG w związku z plikami cookies czy serwerami witryn. Pracuje nad tworzeniem polityk prywatności, regulaminów oraz wykonywaniu oceny ryzyka dla witryn internetowych. Zajmuje się również sporządzaniem i weryfikacją umów pomiędzy administratorem a podmiotem przetwarzającym, umów o współadministrowaniu. Wykonuje audyty, prawny i bezpieczeństwa danych, w ramach analiz ryzyka dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Od początku pracy zawodowej związany z firmą DAPR. Ponadto od 2 lat inspektor ochrony danych w instytucji publicznej. Wcześniej stażysta m.in. w takich instytucjach, jak Kancelaria Prezydenta RP, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. W uznaniu wyników stażu w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich odznaczony ambasadorem Rzecznika Praw Obywatelskich przez RPO prof. Irenę Lipowicz.
Mgr prawa administracyjnego – Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego. Mgr bezpieczeństwa wewnętrznego – Wydziału Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Maciej Kaczmarski
Z biznesem związany od blisko 30 lat, pracując w amerykańskich i polskich grupach kapitałowych oraz rozwijając własne projekty. Zarządza działaniami operacyjnymi spółki, nadzoruje procesy marketingu, PR, sprzedaży, obsługi klienta i rekrutacji.
Przede wszystkim - inspektor ochrony danych czuwający, aby klienci, którzy mu zaufali przetwarzali dane osobowe bezpiecznie i zgodnie z prawem. Orędownik budowania społecznej świadomości w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Współtwórca aplikacji ABIeye, ODO Nawigator i Dr RODO, założyciel fundacji Wiedza to Bezpieczeństwo.
Dominik Lubasz
Specjalizuje się w prawie nowych technologii, e-commerce, własności intelektualnej, ochronie danych osobowych oraz w prawie gospodarczym, w tym europejskim prawie gospodarczym. Prelegent na licznych konferencjach oraz prowadzący autorskie warsztaty dotyczące powyższej problematyki. Autor licznych publikacji z zakresu ochrony danych osobowych oraz handlu elektronicznego, w tym komentarzy do ustaw, a także cyklicznych artykułów na portalach tematycznych www.PortalPrawaIT.com i www.PortalODO.com prowadzonych przez ekspertów Kancelarii Lubasz i Wspólnicy.
Doktor nauk prawnych (rozprawę doktorską pt. „Prawne bariery rozwoju handlu elektronicznego w Unii Europejskiej w świetle polskiej implementacji dyrektywy 2000/31/WE” wyróżniono w prestiżowym Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa”). Ekspert Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ds. handlu elektronicznego. Ekspert legislacyjny Izby Gospodarki Elektronicznej ds. handlu elektronicznego i ochrony danych osobowych. Członek Rady Programowej czasopisma „Compliance” Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w której reprezentuje Izbę Gospodarki Elektronicznej. Członek Rady Naukowej Centrum Ochrony Danych Osobowych i Zarządzania Informacją na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ekspert ds. sztucznej inteligencji (AI) i grupy roboczej ad hoc ds. prywatności w EADPP – Europejskie Stowarzyszenie Specjalistów ds. Ochrony Danych. Członek SABI – Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych. Członek założyciel komisji przeglądowej Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii. Ekspert Izby Gospodarczej i Ministerstwa Cyfryzacji ds. wdrożenia RODO w Polsce. Autor i współtwórca aplikacji GDPR Risk Tracker.
W 2023,2022 2021 i 2020 roku wyróżniony w rankingu „The Legal 500” jako „Leading Individual” w kategorii „Data Privacy and Data Protection” dla obszaru Europe, Middle East & Africa.
W 2023, 2022, 2021, 2020, 2019 i 2018 roku otrzymał rekomendację w rankingu Chambers and Partners Europe w kategorii TMT Data Protection.
W 2021, 2019 i 2017 roku otrzymał rekomendację od Global Law Experts w zakresie ochrony danych osobowych.
Rekomendowany w rankingu Who’s Who Legal 2021, 2023 w sektorze „Data – Data Privacy & Protection” w Polsce oraz Thought Leader 2021 w tej samej kategorii. Zdobył nagrodę Client Choice 2021 jako jeden z 5 laureatów w Polsce i jedyny w kategorii „Data Security”.
Wyróżniony w dziedzinie ochrony danych osobowych w rankingu dziennika Rzeczpospolita 2022 oraz wskazany jako lider w 2023 roku.
Mikołaj Otmianowski
Doświadczenie zawodowe Mikołaja obejmuje kilka legaltechowych projektów startupowych (między innymi: outlookzadania.pl oraz luxlex.pl – abonamenty prawnicze), wieloletnią pracę radcy prawnego w kraju i za granicą, w spółce giełdowej Polimex Mostostal, a także we własnej kancelarii.
Obszerna wiedza prawna, zamiłowanie do legaltech oraz wrodzona umiejętność łączenia wartościowych ludzi w odpowiednim miejscu, które Mikołaj posiada, umożliwiły powstanie w firmie DAPR narzędzia Red Into Green, mającego dziś ma istotny wpływ na komfort i jakość pracy Inspektorów Ochrony Danych.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale prawa i administracji w latach 2000 – 2005.
Piotr Sojka
Od ponad dwudziestu lat zajmuje się ochroną danych osobowych, ze szczególnym zainteresowaniem w obrębie organizacji bezpieczeństwa danych, ochrony przed manipulacją, tworzenia i nadzorowania Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Pasjonuje się analizowaniem ryzyk w organizacji i opracowywaniem działań mających na celu obniżanie prawdopodobieństwa i skutków negatywnych zdarzeń. Jest członkiem Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Informacji Niejawnych i Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych – SABI.
Łukasz Zegarek
Właściciel Lex Artist, Inspektor Ochrony Danych, YouTuber i podcaster (Czas na RODO), Redaktor Naczelny Blog-daneosobowe.pl
Ochroną danych osobowych zajmuję się już od czasów „przedRODyjskich”. W 2010 roku zostałem współwłaścicielem Lex Artist – firmy, która specjalizuje się wyłącznie w tematyce ochrony danych osobowych.
Przez jedenaście lat realizacji audytów, wdrożeń, szkoleń i sprawowania funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji (kiedyś) i Inspektora Ochrony Danych (dziś) poznałem „od środka” setki firm i instytucji. Zebrane przez lata doświadczenie pozwala mi skutecznie przezwyciężać wyzwania i problemy jakie stoją przed biznesem i instytucjami przy wdrażaniu RODO.
Uwielbiam udowadniać, że nawet o tak złożonym temacie jak ochrona danych osobowych można mówić w sposób zrozumiały dla każdego. Realizuję tą misję poprzez nowoczesne media: podcast i kanał na YouTube Czas na RODO i blog www.blog-daneosobowe.pl.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840
Masz pytania? Napisz do nas
