O konferencji
Forum Finansów Publicznych to największa w Polsce konferencja dla służb finansowo-księgowych jednostek sektora finansów publicznych. Pierwsza edycja odbyła się w 2009 roku. Od tego czasu liczba uczestników stale rośnie, a w ostatniej edycji wzięło udział ponad 250 osób. W trakcie Forum omawiane są najważniejsze tematy z zakresu: rachunkowości, budżetowania, podatków, sprawozdawczości i kontroli. Ze względu na fakt, że konferencja odbywa się w listopadzie, nieodzownym tematem jest zamknięcie bieżącego roku i otwarcie kolejnego. W pierwszym dniu Forum swój finał ma konkurs Mistrz Finansów Publicznych. Po ostatnim etapie odbywa się uroczyste wręczenie nagród.
Kluczowe tematy:
- Poznaj najważniejsze zagadnienia dotyczące finansów publicznych.
Najlepsi eksperci:
- Wysłuchaj prelekcji praktyków oraz przedstawicieli instytucji mających wpływ na tworzenie zasad rachunkowości.
Wymiana doświadczeń:
- Spotkaj osoby, które z powodzeniem rozwiązują w pracy podobne problemy do Twoich.
Zmiany w prawie:
- Dowiedz się, jakie przepisy wchodzą właśnie w życie i jakie są planowane kolejne zmiany.
Przykłady dobrych praktyk:
- Ucz się na doświadczeniach innych i poznaj wzorce godne naśladowania.
Malownicza lokalizacja i komfortowy hotel:
- Po intensywnych wykładach oderwij się od codziennej pracy.
Do udziału zapraszamy:
- księgowe i księgowych jednostek sektora finansów publicznych
- naczelników i pracowników wydziałów kontroli
- kierowników jednostek
- audytorów i radców prawnych obsługujących jednostki sfery budżetowej
- osoby odpowiedzialne za gospodarowanie majątkiem w jednostkach
Program konferencji
Dzień 1
14:00-16:00 Rejestracja uczestników
16:00-16:15 Otwarcie Forum
16:15-17:15 Kontrola wstępna dokonywana przez głównego księgowego a odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (pozycja głównego księgowego w jednostce sektora finansów publicznych; istota kontroli wstępnej dokonywanej przez głównego księgowego; znaczenie podpisu głównego księgowego na dokumencie; naruszenia dyscypliny finansowej, za jakie odpowiada główny księgowy)
17:15-18:00 Sposoby niwelowania poziomu stresu w pracy księgowego (utajone objawy stresu; rodzaje stresu i różne jego symptomy; identyfikacja źródeł stresu; sposoby niwelowania poziomu stresu długofalowego i krótkich uderzeń stresu; najskuteczniejsze indywidualne metody niwelowania własnego stresu; przełamywanie drogi stresu: „alarm – odporność – wyczerpanie” oraz szybkie uspokojenie)
18:00-18:15 Przerwa
18:15-19:15 Zamknięcie roku 2022 (ocena zasad sporządzania sprawozdań finansowych jednostek sektora publicznego w świetle wystąpień pokontrolnych regionalnych izb obrachunkowych i Najwyższej Izby Kontroli)
20:00 Kolacja
Dzień 2
7:30-9:00 Śniadanie
09:00-10:15 Gospodarowanie składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa po zmianach przepisów (zmiany wprowadzone rozporządzeniem z 14 lipca 2022 r.; rola zespołów spisowych w procesie identyfikacji składników majątkowych nadających się do likwidacji; sposób dokumentowania likwidacji składników mienia ruchomego oraz zasady ich wyceny i ewidencji; warunki nieopłatnego przekazania majątku innym jednostkom)
10:15-11:00 Sprawozdawczość z zakresu operacji finansowych (termin powstania zobowiązania; błędy w wykazywaniu zobowiązań z tytułu zakupów na raty, umów nienazwanych, leasingu finansowego; rozszerzenie definicji zobowiązań wymagalnych; wartość nominalna należności; wykazywanie środków pieniężnych w drodze i należności jednostki opłaconych kartą płatniczą; prawidłowe prezentowanie nadpłat, zaliczek, refundacji oraz należności z tytułu sprzedaży lokali, zbycia, najmu i dzierżawy nieruchomości w sprawozdaniu Rb-N)
11:00-11:30 Przerwa
11:30-12:15 Sprawozdawczość budżetowa (dochody wykonane w sprawozdaniach Rb-27, Rb-27S i Rb-27ZZ; zaległości netto w sprawozdaniach Rb-27 i Rb-27S; pożyczki udzielane przez jst w sprawozdaniu Rb-NDS; inne problemy dotyczące wykazywania danych w sprawozdaniach budżetowych)
12:15-13:00 Klasyfikacja budżetowa po zmianach przepisów (ujmowanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu świadczenia usług publicznych; wydatki ponoszone na utrzymanie stanowisk pracy; nowe rozdziały oraz paragrafy przeznaczone do ujmowania dochodów i wydatków związanych z pomocą dla obywateli Ukrainy; inne zmiany w klasyfikacji budżetowej)
13:00-14:30 Obiad
14:30-16:00 Odsetki od należności cywilnoprawnych i podatkowych oraz od niepodatkowych należności o charakterze publicznoprawnym (rodzaje odsetek, ich wysokość oraz sposób i terminy ich naliczania; zasady rozliczania wpłat; zaokrąglanie kwot odsetek; udzielanie ulg w spłacie; odsetki od należności skierowanych na drogę sądową; odsetki od odsetek; przedawnienie należności odsetkowych; ujęcie odsetek w ewidencji księgowej i sprawozdawczości)
16:00-16:30 Przerwa
16:30-18:00 Wybrane problemy podatkowe w sektorze publicznym
(koszty samochodów – przełomowe orzeczenie WSA; VAT w projektach realizowanych w ramach Polskiego Ładu; MDR – pierwsze orzeczenia w sprawie schematów podatkowych; fakturowanie elektroniczne w Krajowym Systemie e-Faktur – problemy praktyczne i zmiany; najnowsze orzecznictwo dotyczące rozliczania VAT przez instytucje kultury; korzyści z uzyskania wiążącej informacji stawkowej – przybliżenie przepisów i wnioski płynące
z doświadczeń sektora samorządowego; umowy niepieniężne i nieodpłatne – praktyczne problemy z rozliczeniem VAT i CIT)
19:00 Kolacja
Dzień 3
23 listopada (środa)
7:30-09:00 Śniadanie
9:00-10:00 Rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów a zamknięcie roku (istota, wycena, ewidencja; zakres ujawnień w sprawozdaniu finansowym; praktyczne zastosowanie w rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych)
10:00-11:00 E-inwentaryzacja (ujęcie inwentaryzacji wspomaganej informatycznie w regulacjach prawnych; e-inwentaryzacja w praktyce jednostek sektora finansów publicznych oraz organów kontrolnych; zastosowanie kodów kreskowych, ich czytników oraz urządzeń wykorzystujących technologię RFID, a także inne wyzwania związane z przeprowadzaniem nowoczesnej inwentaryzacji)
10:00-11:00
12:00 Zamknięcie Forum
Czas trwania
Prelegenci
Paulina Wiśniewska-Paluch - Redaktor naczelna miesięcznika „Finanse Publiczne”. Członek SKwP, były wieloletni pracownik sfery budżetowej pełniący funkcję zastępcy skarbnika gminy i głównej księgowej.
Elżbieta Gaździk - Ekspert w dziedzinie rachunkowości i zarządzania finansami w jsfp. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowisku głównej księgowej, autorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości budżetowej.
Joanna Rudzka - Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, ceniony szkoleniowiec, ekspert Senatu RP, członek Rady Podatkowej PKPP Lewiatan, autorka licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego oraz współautorka komentarza do ustawy o kontroli skarbowej, komentatorka w programach telewizyjnych.
Rafał Guzowski - Dyrektor biura ds. szkoleń i pozyskiwania środków UE. Starszy trener (5EQF) prowadzący warsztaty i szkolenia dotyczące mediów społecznościowych, budowania relacji z mediami i kreowania nowoczesnej polityki informacyjnej administracji publicznej i komunikacji. Ekspert dwumiesięcznika „Marketing w sektorze publicznym”.
Piotr Rybicki - Biegły rewident, aktywny członek rad nadzorczych. Wykładowca zagadnień z zakresu inwentaryzacji, środków trwałych, odpisów aktualizujących oraz informacji dodatkowej w jednostkach budżetowych.
Lucyna Kuśnierz - Specjalistka w dziedzinie sprawozdawczości budżetowej i finansów publicznych. Ekonomistka, wieloletni naczelnik wydziału informacji, analiz i szkoleń regionalnej izby obrachunkowej.
dr Bożena Rudnicka - Ekspert z dziedziny rachunkowości budżetowej. Doktor nauk ekonomicznych, szkoleniowiec służb finansowo-księgowych jednostek sektora finansów publicznych, wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu prowadzenia rachunkowości w jednostkach administracji państwowej i samorządowej.
dr Małgorzata Borowik - Trener z zakresu zagadnień gospodarki finansowej, ewidencji i wyceny majątku trwałego oraz inwestycji w jsfp. Wieloletni pracownik komórek finansowo-księgowych, była dyrektor Biura Logistyki Policji w Komendzie Głównej Policji oraz główna księgowa jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych.
dr Dorota Adamek-Hyska - Członek składu Regionalnej Komisji Orzekającej przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach. Doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych.
Krystyna Gąsiorek - Specjalista w zakresie sprawozdawczości budżetowej i finansów publicznych. Ekonomista, była główna księgowa państwowej jednostki budżetowej, były pracownik RIO.
Zofia Wojdylak-Sputowska - Współautorka kilkunastu książek i kilkudziesięciu specjalistycznych artykułów z zakresu prawa podatkowego. Prawnik, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wiedzy o integracji europejskiej oraz zarządzania środkami UE, licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 344/2004) wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych.
Arkadiusz Sputowski - Ekspert i praktyk z zakresu finansów komunalnych, budżetu jst, podatków oraz opłat lokalnych. Prawnik, absolwent studiów podyplomowych w zakresie skarbowości i podatków, wiedzy o integracji europejskiej oraz zarządzania środkami UE, licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 134/2004) wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
87-100 Toruń
Bulwar Filadelfijski 11
woj. kujawsko-pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- dopłata 700zł do pokoju 1-osobowego
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- dopłata 700zł do pokoju 1-osobowego
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Wydawnictwo Presscom Sp. z o.o.
- Ulica i nr: T. Kościuszki 29
- Kod pocztowy: 50-011
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8971688084
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
