O konferencji
To jedyna w Polsce konferencja, podczas której w kompleksowy sposób zostaną omówione zagadnienia dotyczące odpowiedzialności kierowników jsfp z zakresu zamówień publicznych, rachunkowości, ochrony danych osobowych, kontroli finansowej oraz kwestii związanych z IT.
W programie m.in.:
Stanowisko Prokuratorii Generalnej RP w sprawie okoliczności zmiany umowy o zamówienie publiczne z uwagi na nadzwyczajny wzrost cen (waloryzacja wynagrodzenia)
Podpis elektroniczny kwalifikowany, podpis zaufany a podpis osobisty w zamówieniach publicznych – problemy praktyczne
API – wymagania dla udostępniania danych w jednostkach sektora publicznego
Odpowiedzialność zamawiającego za waloryzację wynagrodzenia wykonawcy w świetle przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Najczęściej stosowane klauzule waloryzacyjne w praktyce
Odpowiedzialność kadry zarządzającej jsfp za realizację projektu w nowej perspektywie 2021–2027
Zmiany w przepisach o rodzicielstwie
Do udziału zapraszamy:
- kierowników departamentów zamówień publicznych
- głównych księgowych, skarbników i kierowników departamentów finansowych
- kierowników departamentów prawnych
- kierowników wydziałów kontroli oraz innych wydziałów organizacyjnych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej
- marszałków, starostów, prezydentów, burmistrzów, wójtów, sekretarzy kierowników i dyrektorów jednostek administracji państwowej
- zarządy i kadrę zarządzającą spółek komunalnych oraz innych jednostek organizacyjnych
Program konferencji
Dzień 1
14:00 - 16:00 Rejestracja uczestników
16:00-16:15 Otwarcie Forum
16:15-18:30 I BLOK MERYTORYCZNY
Odpowiedzialność zamawiającego za waloryzację wynagrodzenia wykonawcy w świetle przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Najczęściej stosowane klauzule waloryzacyjne w praktyce
Stanowisko Prokuratorii Generalnej RP w sprawie okoliczności zmiany umowy o zamówienie publiczne z uwagi na nadzwyczajny wzrost cen - (waloryzacja wynagrodzenia)
Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych za wydanie pracownikowi polecenia służbowego naruszającego obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w zakresie zamówień publicznych
18:30 - 20:00 Czas wolny
20:00 Kolacja
Dzień 2
7:30 - 9:00 Śniadanie
9:00-13:15 II BLOK MERYTORYCZNY
Elektroniczny podpis kwalifikowany, podpis zaufany a podpis osobisty w zamówieniach publicznych – problemy praktyczne
Zapomniany obowiązek, czyli nieco informacji o rejestrze korzyści
(przepisy a rzeczywistość; rejestr jako element systemu antykorupcyjnego; korzyści istnienia rejestru; jawność życia publicznego kontra prawo do prywatności; konsekwencje naruszenia obowiązków)
Oświadczenia majątkowe – niepotrzebna uciążliwość czy słuszny obowiązek
(plusy i minusy obowiązujących rozwiązań; społeczna kontrola; odpowiedzialność osób składających oświadczenia; obowiązki ich odbiorców oraz narzędzia weryfikacji przedłożonych dokumentów; przyszłość i kierunki zmian)
11:15-11:45 Przerwa
Odpowiedzialność kadry zarządzającej jsfp za realizację projektu w nowej perspektywie unijnej 2021–2027
(podstawy negatywnych skutków finansowanych dla jsfp – stwierdzenie nieprawidłowości, korekta finansowa, wymiar korekty; negatywne konsekwencje dla kadry zarządzającej jsfp – odpowiedzialność karna, odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych, odpowiedzialność pracownicza)
Wirtualni asystenci - robotyzacja procesów w jednostkach administracji publicznej
(sposoby usprawniania obiegu dokumentów finansowych przy użyciu nowoczesnych narzędzi informatycznych)
13:15-15:00 Przerwa obiadowa
15:00-17:15 III BLOK MERYTORYCZNY
API – wymagania dla udostępniania danych w jednostkach sektora publicznego
(metody automatycznej komunikacji między różnymi systemami informatycznymi)
Strategia cyfryzacji państwa na lata 2022-2024
(kierunki rozwoju informatycznego Polski ze szczególnym uwzględnieniem usług chmurowych)
Prewencja stresu zawodowego oraz mapowanie stresorów w miejscu pracy i życiu osobistym. Sposoby niwelowania poziomu stresu w pracy kadry kierowniczej jsfp
(utajone objawy stresu; rodzaje stresu i różne jego symptomy; identyfikacja źródeł stresu; sposoby niwelowania poziomu stresu długofalowego i krótkich uderzeń stresu; najskuteczniejsze indywidualne metody niwelowania własnego stresu; przełamywanie drogi stresu: „alarm – odporność – wyczerpanie” oraz szybkie uspokojenie)
17:15 - 18:30 Czas wolny
18:30 Kolacja
Dzień 3
7:30 - 9:00 Śniadanie
9:00 - 11:15 IV BLOK MERYTORYCZNY
Zmiany w przepisach o rodzicielstwie
(nowy krąg osób uprawnionych do szczególnej ochrony stosunku pracy, obowiązek przywrócenia osób powracających do pracy z urlopów rodzicielskich, nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich i urlopów ojcowskich)
Dyrektywa dot. równowagi życia zawodowego i prywatnego w polskich przepisach
(dyrektywa dot. równowagi życia zawodowego i prywatnego w polskich przepisach: reforma zawierania umów o pracę na okres próbny i na czas określony oraz reguł ich rozwiązywania, równoległe dodatkowe zatrudnienie w kontekście dopuszczalności realizacji zadań, założenia elastycznej organizacji czasu pracy, dodatkowe dni wolne od pracy oraz urlopy opiekuńcze jako forma uelastyczniania pracy i godzenia obowiązków zawodowych z obowiązkami prywatnymi)
Koncepcje i perspektywy rozwojowe pracy zdalnej
(praca zdalna w ujęciu stałym, okresowym oraz okazjonalnym, a także incydentalnym; praca zdalna jako koncepcja rozwoju życia zawodowego i godzenia z obowiązkami rodzinnymi; aspekt bhp i kosztów organizacji pracy zdalnej jako obciążających pracodawcę nowych obowiązków)
11:15 Zakończenie Forum
Czas trwania
Prelegenci
Tomasz Marcinek - Manager z wieloletnim doświadczeniem w planowaniu, zarządzaniu złożonymi projektami informatycznymi. Zawodowo związany z Centralnym Ośrodkiem Informatyki oraz Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.
Dominik Sybilski - Doktor nauk prawnych, naczelnik Wydziału Regulacji Wykorzystywania i Wymiany Danych w Departamencie Zarządzenia Danymi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ekspert i autor publikacji z zakresu ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, otwartych danych.
Agnieszka Wilczek - Szefowa Centrum Robotyzacji Procesów MF, od 16 lat związana z branżą IT. Posiadająca doświadczenie w budowie Data Center, projektowaniu i budowie systemów informatycznych, a ostatnio w automatyzacji i robotyzacji procesów biznesowych.
Iwona Ziarniak - Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 r. Posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998 r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce).
Katarzyna Skiba-Kuraszkiewicz - Radca prawny, ekspert ds. prowadzenia procesów inwestycyjnych, prawa zamówień publicznych i gospodarki odpadami; szkoleniowiec i autorka publikacji; partner w Square Kancelaria Prawna.
dr Ewaryst Kowalczyk - Prawnik, doktor nauk prawnych, wykładowca, ekspert z zakresu prawa finansów publicznych w licznych instytucjach. Autor wielu publikacji i opinii prawnych dotyczących m.in. odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publiczznych.
Grzegorz Karwatowicz - Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych w projektach unijnych, a także kontroli i nieprawidłowości w projektach, korekt finansowych i procedur zwrotu środków unijnych oraz postępowań odwoławczych w przypadku negatywnej oceny projektu i nieprzyznania dotacji unijnej, procesowo zaangażowany w szereg postępowań kontrolnych, administracyjnych i sądowoadministracyjnych.
Rafał Guzowski - Autor książek dotyczących polityki informacyjnej, mediów społecznościowych i kreowania wizerunku, starszy trener (5EQF) prowadzący warsztaty i szkolenia dotyczące mediów społecznościowych, budowania relacji z mediami i kreowania nowoczesnej polityki informacyjnej w administracji publicznej,
Łukasz Paroń - Redaktor naczelny „Kadr i Płac w Administracji”, wieloletni pracownik służb kadrowo-płacowych, doświadczony trener i szkoleniowiec, autor kilkudziesięciu artykułów z obszaru prawa pracy, a także współautor kilku publikacji książkowych poświęconych tej tematyce.
Marek Choczaj - Doświadczony praktyk w obszarze prawa pracy, szczególnie koncentrujący się na rozwiązywaniu złożonych problemów prawnych w dziedzinie zbiorowego i indywidualnego prawa pracy, w tym zagadnień kontaktów z partnerami społecznymi. Uznany szkoleniowiec i trener wielu firm szkoleniowych.
Waldemar Witer - Radca prawny z wieloletnią praktyką w obsłudze sektora publicznego i prywatnego, koordynator ds. compliance, były funkcjonariusz CBA specjalizujący się w sprawach oświadczeń majątkowych, zapobiegania korupcji i konfliktom interesów oraz przestrzegania zasad etyki, ekspert z zakresu postępowań dotyczących zapewniania dostępności.
Krzysztof Puchacz - Prawnik. Wieloletni pracownik organu kontroli państwowej (główny inspektor kontroli RIO w Lublinie). Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne”.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-032 Wrocław
Piłsudskiego 53/57
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- dopłata 700zł do pokoju 1-osobowego
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- dopłata 700zł do pokoju 1-osobowego
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Wydawnictwo Presscom Sp. z o.o.
- Ulica i nr: T. Kościuszki 29
- Kod pocztowy: 50-011
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8971688084