Konferencja

Kampanie marketingowe i promocyjne zgodnie z prawem

O konferencji

Przygotowywanie kampanii reklamowych, czy komunikacji zewnętrznej spółek to chleb powszedni pracy w marketingu. Poza atrakcyjną treścią, czy przykuwającymi wzrok obrazami, warto pamiętać o aspektach prawnych.

„Chwila zapomnienia” i braku świadomości prawnej w komunikacji może sporo kosztować. Dlatego podczas warsztatów przeanalizujemy przykłady całych kampanii czy pojedynczych spotów reklamowych, które zostały zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, sądy lub Komisję Etyki Reklamy. Brak odpowiednich informacji w reklamie, informacje niepełne czy wprowadzające w błąd mogą skutkować nie tylko czarnym PR dla spółki, ale również sankcjami finansowymi. Co istotne, od niedawna za błędy w kampaniach odpowiadają nie tylko same spółki czy agencje marketingowe, ale również osoby zarządzające tymi podmiotami. Grożą im kary nawet do 5 mln zł!

W trakcie warsztatów zajmiemy się różnymi typami promocji m.in. zawartych w sms, czy z zastosowaniem „gwiazdki”. Zajmiemy się również kwestią danych osobowych i tematem rozpowszechniania wizerunku. Zadamy sobie pytania: jak nie przygotowywać materiałów marketingowych? Gdzie i czy są granice promocji? Kto i kiedy poniesie odpowiedzialność za kampanię reklamową zorganizowaną niezgodnie z prawem.

Odpowiedzi na powyższe pytania udzielą znamienici eksperci z kancelarii Affre & Wspólnicy Sp.k.
Kto powinien wziąć udział?

Osób odpowiedzialnych za tworzenie lub opiniowanie kampanii reklamowych czy komunikację zewnętrzną w spółkach – pracowników działów prawnych, marketingowych, PR w firmach, agencji marketingowych, domów mediowych. 

Program konferencji

09:25

Rozpoczęcie warsztatów

09:30

Marketing konkursów i loterii

Przemysław Rybicki, Radca Prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.

  • Warunki promocji na opakowaniach produktów
  • Warunki promocji w treści reklam
  • Jak zmieścić warunki promocji w treści sms / spocie reklamowym / na opakowaniu? 
  • Promocja z „gwiazdką”
  • Kolor lub wielkość liter a ryzyka prawne
  • Konkursy w mediach społecznościowych

11:15

ABC konkursów i loterii

Rafał Czerwiec, Radca prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.

  • Czym różni się konkurs od loterii?
  • Wymogi organizacyjne, opłaty i podatki
  • Regulamin akcji promocyjnej i zakazane klauzule

13:00

RODO w kampaniach reklamowych

Dagmara Cieniawska, Radca prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.

  • Wprowadzenie
  • Administrator, podmiot przetwarzający oraz współadministrowanie
  • Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
  • Obowiązki informacyjne
  • Pozostałe obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych przy okazji organizowania konkursów lub loterii

14:30

Zakończenie warsztatów

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Cytat

Dagmara Cieniawska

Radca prawny Affre i Wspólnicy sp. k.

Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, e-commerce oraz prawie konsumenckim. W Kancelarii Affre i Wspólnicy zajmuje się również prawem konkurencji. Była członkiem zespołu Inspektora Ochrony Danych Osobowych w jednej z wiodących grup mediowych na polskim rynku. Jako pierwsza osoba w Polsce pełniła funkcję punktu kontaktowego ustanowionego przy Prezesie UOKiK do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów. Reprezentowała także stanowisko Urzędu przed Komisją Europejską w Brukseli w odniesieniu do Platformy ODR (platforma do internetowego rozwiązywania sporów).

 

Rafał Czerwiec

Radca prawny Affre i Wspólnicy sp. k.

Specjalizuje się obsłudze prawnej przedsiębiorców z rynku motoryzacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem umów B2B i B2C oraz prawa konkurencji. Posiada doświadczenie w postępowaniach administracyjnych i sądowych, w tym przed sądami administracyjnymi.

 

Przemysław Rybicki

Radca Prawny Affre i Wspólnicy sp. k.

Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotyczących:kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczających konkurencję, nadużyć pozycji dominującej, naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, oraz stosowania klauzul abuzywnych. Uczestniczy w projektach związanych z oceną i wprowadzaniem polityki dystrybucyjnej oraz oceną zgodności regulaminów i umów z prawem konsumenckim. Posiada wieloletnie doświadczenie w prawie ochrony konkurencji i konsumentów zapoczątkowane pracą w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W 2016 r. został laureatem ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną i Wolters Kluwer „Rising Stars – Prawnicy, liderzy jutra”.

Gdzie i kiedy

Online 27 września 2021

Zapisz się

Cena standardowa
cena za osobę
595 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa
Kijowska 1
woj. mazowieckie
Dział konferencji „Pulsu Biznesu” powstał w 2004 r. Silna marka "Puls Biznesu" oraz wieloletnie doświadczenia w organizacji konferencji i szkoleń sprawiły, że dzisiaj zajmujemy czołowe miejsce na rynku konferencji biznesowych adresowanych...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Komputer z dostępem do Internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa Kijowska 1
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!