O konferencji
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej organizowanej przez naszą firmę konferencji. Podobnie jak w poprzednich edycjach naszym celem jest przedstawienie aktualnych problemów z zakresu szeroko rozumianego prawa pracy i wynagrodzeń.
Nowością podczas naszej wiosennej konferencji będzie panel specjalny „Budowanie siebie i swojego wizerunku w życiu osobistym
i biznesowym”.
Temat ten przedstawimy na zakończenie pierwszego dnia. Przed nim zapraszamy na krótką sesję networkingową, gdzie przy lampce wina będziemy mogli poznać się bliżej i podzielić się swoimi doświadczeniami zawodowymi oraz nawiązać nowe kontakty.
Konferencja przeznaczona jest dla wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami Prawa Pracy i Wynagrodzeń.
Program konferencji
Program konferencji:
Dzień pierwszy
PROBLEMY Z ROZWIĄZYWANIEM UMÓW O PRACĘ PO OSTATNICH ZMIANACH PRZEPISÓW.
- Rozwiązanie stosunku pracy – różnice w wypowiedzeniu umowy: na okres próbny, na czas określony, na czas nieokreślony.
- Wniosek pracownika o zmianę rodzaju umowy lub o bardziej przewidywalne i bezpieczne warunki pracy.
- Dodatkowe zatrudnienie a umowa o zakazie konkurencji.
- Ograniczenie dopuszczalności wypowiedzenia lub rozwiązania umowy o pracę (art. 294 k.p.)
- Urlop opiekuńczy a szczególna ochrona stosunku pracy, przerzucenie ciężaru dowodu na pracodawcę.
- Elastyczna organizacja pracy – ochrona pracownika przed zwolnieniem, odwrócony ciężar dowodu.
- Nowe kompetencje sądów pracy:
– nakładanie na pracodawcę obowiązku dalszego zatrudnienia pracownika do czasu prawomocnego zakończenia postępowania,
– udzielanie zabezpieczenia przez nakazanie dalszego zatrudnienia przez pracodawcę do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
prowadzenie: mec. Anna TELEC
Radca Prawny prowadzący kancelarię prawa pracy, były sędzia sądu pracy.
DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW ORAZ WZROST ZNACZENIA KAR PORZĄDKOWYCH
PO NOWELIZACJI KODEKSU PRACY.
- Etapy nakładania kar – wskazówki praktyczne.
- Zawieszanie terminów na udzielenie kary.
- Błędy popełniane podczas wysłuchanie pracownika – na co warto zwrócić uwagę.
- Osoby upoważnione do nakładania kar – czy muszą posiadać upoważnienie szczególne.
prowadzenie: mec. Anna TELEC
Radca Prawny prowadzący kancelarię prawa pracy, były sędzia sądu pracy.
ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY W ORGANIZACJI – WSKAZÓWKI PRAKTYCZNE.
- Moment rozpoczęcia czasu pracy – o czym należy pamiętać.
- Przerywanie ciągłości czasu pracy – tzw. przerwy środkowe – zasady wprowadzania.
- Moment zakończenia pracy – na co należy zwrócić uwagę.
- Niechciane nadgodziny – zasady ich unikania.
- Zadaniowy system czasu pracy – kiedy się zaczyna a kiedy kończy?
prowadzenie: mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy,
były Wicedyrektor Departamentu Prawa Pracy w Głównym Inspektoracie Pracy.
PODNOSZENIE KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH PRACOWNIKÓW PO OSTATNICH ZMIANACH.
- Kiedy przysługuje urlop szkoleniowy w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych?
- Czy pracownicy przebywający na urlopach z tytułu pełnienia funkcji rodzicielskich mogą się szkolić w ramach podnoszenia kwalifikacji?
- Jak rozliczyć czas poświęcony na podnoszenie kwalifikacji zawodowych?
- Jaka jest relacja między podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, a szkoleniami o których mowa w art. 9413 Kodeksu pracy?
- Na jakich zasadach i w jakich okolicznościach można zawrzeć umowę szkoleniową?
- Jakie postanowienia można wprowadzić w umowie szkoleniowej?
- Jaka jest odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz innych szkoleń?
prowadzenie: Monika FRĄCZEK
Ekspertka prawa pracy, były główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy
w Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.
BUDOWANIE SIEBIE I SWOJEGO WIZERUNKU W ŻYCIU OSOBISTYM I BIZNESOWYM.
- Dlaczego wizerunek jest ważny – znaczenie wizerunku i autoprezentacji.
- Tworzenie wizerunku zawodowego.
- Błędy wizerunkowe tzw. „złodzieje wizerunku” w zachowaniu i wyglądzie.
- Jak zbudować własny styl w zgodzie z osobowością.
- Typy kolorystyczne urody – jak znaleźć swoje kolory.
- Sprzymierzeńcy i wrogowie pozytywnego wizerunku.
- Autentyczność – spójność tego co wewnątrz i na zewnątrz.
- Zachowania, postawy, składniki poczucia własnej wartości.
prowadzenie: Aneta WABIŃSKA
Doradca wizerunku, stylistka, psycholog i certyfikowany coach.
Dzień drugi
WSPÓŁPRACA PRACODAWCY ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI WG NAJNOWSZYCH INTERPRETACJI.
- Zakładowa organizacja związkowa i obowiązek informacyjny.
- Rola związku zawodowego w sprawach indywidualnych.
- Wprowadzenie i zmiana regulaminów pracy, wynagradzania i ZFŚS.
- Spór zbiorowy i akcje protestacyjne w pigułce.
- Nieszczelna ochrona działaczy związkowych.
prowadzenie: dr mec. Patrycja ZAWIRSKA
Radca Prawny, Doktor nauk prawnych, Partner zarządzający w Kancelarii Zawirska Ruszczyk sp.k.
ISTOTNE ELEMENTY REGULAMINÓW WEWNĄTRZZAKŁADOWYCH,
ZWIĄZANE ZE ZMIANAMI W PRZEPISACH.
1. Obszar – Warunki zatrudnienia.
- Relacje podwładnych z przełożonymi.
- Organizacja pracy.
- Tryb składania wniosków w relacji pracownik pracodawca.
- Sposoby usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
- Sposoby korzystania z przerw w pracy i innych zwolnień od pracy.
2. Obszar – Urlopy wypoczynkowe.
- Zasady wykorzystania urlopu na żądanie.
- Zasady wykorzystania urlopu zaległego.
- Zasady korzystania z urlopu opiekuńczego i zwolnienia z powodu siły wyższej.
3. Obszar – Czas pracy.
- Okresy rozliczeniowe czasu pracy.
- Systemy i rozkłady czasu pracy.
- Dodatkowe przerwy w pracy.
- Szkolenia wliczane i niewliczane do czasu pracy.
4. Obszar – Organizacja pracy.
- Zasady korzystania z monitoringu wizyjnego.
- Zasady korzystania z innych monitoringów.
- Oznaczenie przestrzeni monitorowanej.
- Kontrola trzeźwości.
prowadzenie: mec. Karol SIERGIEJ
Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Siergiej i Partnerzy.
PRZEGLĄD NAJWAŻNIEJSZYCH ORZECZEŃ DLA PRACODAWCÓW Z 2023 R.
ORAZ ZMIAN NADCHODZĄCYCH W PRAWIE PRACY W 2024 R.
1. Najważniejsze orzecznictwo w 2023 r.
- Orzecznictwo sądów polskich.
- Wyrok TSUE w sprawie godzin nadliczbowych pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy.
2. Jakich zmian pracodawcy mogą się spodziewać w prawie pracy w 2024 r.?
- Zmiany przepisów regulujących zasadę równego traktowania w zatrudnieniu, w tym implementacja Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/970 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości dla mężczyzn i kobiet poprzez mechanizmy przejrzystości wynagrodzeń i ich egzekwowania.
- Zmiany w zakresie czasu pracy (w tym dotyczące: godzin nadliczbowych pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy; pięciodniowego tygodnia pracy czy zakazu handlu w niedzielę i święta).
- Zmiany w zakresie wynagradzania pracowników, w tym za czas choroby jak również implementacja Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2041 Z 19.10.2022 r. w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w Unii Europejskiej.
- Nowe przepisy o sygnalistach – czy ustawodawca wdroży przepisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii?
prowadzenie: dr. mec. Agata MIĘTEK
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy. Doktor nauk prawnych.
WYBRANE PROBLEMY OPODATKOWANIA ŚWIADCZEŃ NA RZECZ PRACOWNIKÓW.
- Oświadczenia i wnioski wpływające na naliczaną zaliczkę na podatek a nowe stanowisko organów skarbowych
– czyli pomijać czy nie dyspozycje podatników? - Limity zwolnień podatkowych w 2024 roku.
- Połączenie zwolnienia podatkowego „zerowy PIT” i wniosku o niepobieranie zaliczki na podatek
– kto z tego skorzystał i dlaczego tak niewielu podatników. - Schemat opodatkowania świadczeń niepieniężnych a ich wycena dla pracowników i osób niebędących pracownikami.
- Ostatnie interpretacje ogólne i indywidualne, które warto znać.
- Najciekawsze orzeczenia sądowe dotyczące świadczeń pracowniczych.
prowadzenie: Elżbieta MŁYNARSKA-WEŁPA
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych.
Czas trwania
Zajęcia będą się odbywały
w dniu 20.03.2024 – w godz. 9.00 - 17.15
w dniu 21.03.2024 – w godz. 9.00 - 16.00
Prelegenci
mec. Anna TELEC
Radca prawny, założycielka Kancelarii Prawa Pracy specjalizującej się w szeroko pojętej problematyce prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Były wieloletni sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie odwoławczego Wydziału Pracy.
Doświadczony wykładowca prawa pracy ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień i problemów związanych z czasem pracy. Prowadziła szkolenia sędziów, asystentów, aplikantów sądowych, pracowników działów personalnych i HR. Wykładowca w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
Autorka licznych publikacji z zakresu prawa pracy na łamach m.in. “Rzeczpospolitej”, “Gazety Prawnej”, Wydawnictwa C.H.Beck, Wydawnictwa Wiedza i Praktyka. Współautor Komentarza do Kodeksu pracy pod redakcją dr. Krzysztofa Walczaka Wydawnictwo C.H.Beck.
Członek Stowarzyszenia Prawa Pracy. Prowadzi wykłady dla aplikantów radcowskich OIRP w Warszawie z zakresu prawa pracy.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez nią szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Patrycja ZAWIRSKA
Doktor nauk prawnych. Radca prawny. Partner zarządzający w kancelarii Zawirska Ruszczyk sp.k.
Posiada osiemnaście lat doświadczenia w doradztwie z zakresu prawa pracy.
Uznawana za jednego z najlepszych prawników w zakresie prawa pracy w Polsce przez ranking Chambers and Partners Europe nieprzerwanie od 2010 r. (od 2013 r. w “Band 3”). W rankingu The Legal 500 EMEA 2020 – 2022 została uznana za wiodącego prawnika w obszarze prawa pracy w Polsce (Leading Individual).
Autorka licznych publikacji prasowych, w tym dla: Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej oraz Monitora Prawa Pracy.
Patrycja Zawirska specjalizuje się w skomplikowanych procesach restrukturyzacyjnych, zarządzaniu relacjami z przedstawicielami pracowników oraz w sprawach z zakresu czasu pracy. Ma bogate doświadczenie we „wrażliwych” sporach z pracownikami (wypadki przy pracy, dyskryminacja, mobbing, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa i zasad etycznych).
mec. Agata MIĘTEK
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy. Doktor nauk prawnych.
Adwokat, ekspert w obszarze prawa pracy, posiada doświadczenie w kompleksowej obsłudze przedsiębiorców w obszarze indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz zatrudnienia cudzoziemców. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, których przedmiotem są roszczenia wynikające ze stosunku pracy oraz w postępowaniach przeciwko ZUS.
Łączy pracę w Kancelarii z pracą adiunkta w Zakładzie Prawa Pracy w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest także autorką publikacji z zakresu prawa pracy, w tym zdobyła trzecią nagrodę w XXI edycji konkursu na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej przyznaną przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
Jest autorką publikacji z zakresu prawa pracy.
Aneta WABIŃSKA
Doradca wizerunku, stylistka, psycholog i certyfikowany coach.
Od ponad 15 lat z pasją kreuje wizerunek, styl prywatny oraz biznesowy klientów dbając o to, żeby był autentyczny i w pełni odzwierciedlał m.in. osobowość, styl życia.
Równolegle prowadzi praktykę psychologiczną oraz coaching osobisty i biznesowy.
Nad wizerunkiem pracuje kompleksowo, stąd cały wachlarz działań obejmujących pracę nad wyglądem, stylizacją, wizażem, doborem kolorystyki i garderoby na zakupach, ale także w zakresie rozwoju osobistego i autoprezentacji, wzmacnianiem kompetencji w różnych obszarach życia oraz budujących markę osobistą.
Prowadzi szkolenia, warsztaty dla firm w zakresie doradztwa wizerunkowego, dress code, psychologii wizerunku, jak również coaching biznesowy.
Stworzyła dla kobiet warsztaty rozwoju osobistego i stylu „Piękno wyrazem wewnętrznej harmonii” oraz psychologiczne „Droga do celu, jakim jesteś Ty sama”.
Monika FRĄCZEK
Prawnik specjalizujący się w prawie pracy.
Były Główny Specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestnik prac legislacyjnych w MPiPS, Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych oraz w Parlamencie. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy.
Autorka wielu opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników działów personalnych, a także osób zarządzających.
Doświadczony wykładowca z zakresu prawa pracy, w szczególności z czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, zatrudniania i zwalniania, uprawnień rodzicielskich.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez nią szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
Elżbieta MŁYNARSKA–WEŁPA
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych.
Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
Prowadzone przez nią szkolenia cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy.
W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy.
W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez niego szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
mec. Karol SIERGIEJ
Radca prawny specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy.
Wspólnik Zarządzający w kancelarii radców prawnych Siergiej i Partnerzy.
Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (1995), aplikacja radcowska (1996-99), w latach 1995-2000 specjalista w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Olsztynie, od 2000 r. wspólnik kancelarii.
Kancelaria Siergiej i Partnerzy prowadzi kompleksową obsługę prawną podmiotów gospodarczych jak również osób fizycznych w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY.
Prowadzone przez niego szkolenia zawsze cieszą się dobrą opinią uczestników.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-697 Warszawa
al. Jerozolimskie 65/79
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunki uczestnictwa
- Organizatorem szkolenia jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. ul. Jasna 11 A, 05-506 Wilcza Góra, KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051.
- Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszenia (mailowo skan) lub rejestracja przez Internet na stronie https://dom-wiedzy.pl/ .
- Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji szkolenia, kursu, konferencji zgłaszający powinien dokonać wpłaty w terminie zgodnym z potwierdzeniem, nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami.
- Jeden dostęp online oznacza udział online jednej osoby.
- W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, kursu lub konferencji, jednak nie później niż 7 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 100% wartości szkolenia, kursu lub konferencji.
- W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji z winy organizatora koszty zostaną zwrócone w 100%. W przypadku odwołania szkolenia, kursu, konferencji nie z winy organizatora uczestnikowi zostanie zaproponowany kolejny termin szkolenia, kursu, konferencji.
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. z siedzibą w Wilczej Górze, ul. Jasna 11A w celach marketingowych oraz wysyłanie do mnie ofert drogą elektroniczną. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Moje dane osobowe udostępniam dobrowolnie, a także przyjmuję do wiadomości, że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.
- Administratorem danych osobowych jest Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy Sp.j. KRS: 0000539200, NIP: 5213687495, REGON: 360692051. Dane przetwarzane są w celu i według zasad określonych w Polityce prywatności.
- Nazwa firmy: Dom Wiedzy Staniurski i Wspólnicy SP.J.
- Ulica i nr: ul. Jasna 11A
- Kod pocztowy: 05-506
- Miejscowość: Wilcza Góra
- Numer NIP: 5213687495