Podatki 2024 – kompendium zmian oraz bieżące problemy

O konferencji

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • sala fitness.
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • księgowi, pracownicy działów księgowości
  • dyrektorzy finansowi
  • właściciele firm
  • doradcy podatkowi
  • biura rachunkowe

Program konferencji

Dzień 1 i 2

  Program:  

  1. VAT – Należyta staranność w praktyce fakturowania:
    • zasady prawidłowego dokumentowania sprzedaż towarów i usług
    • terminy wystawiania faktur VAT – praktyczne przykłady
    • rodzaje faktur
    • najczęściej popełniane błędy podczas wystawiania faktur – przykłady
    • konsekwencje wystawienia faktury VAT za wcześnie
    • faktury wystawione po terminie, wadliwe, nierzetelne - konsekwencje karne i karno-skarbowe
    • zaliczki w fakturowaniu po nowelizacji przepisów w 2023 r.
    • co to jest zaliczka i czy każda wpłata jest zaliczką?
    • w jakich sytuacjach umieszczamy na fakturze określenia: MPP, ,,metoda kasowa" lub „samofakturowanie"?
    • korygowanie faktury do „zera” lub anulowanie faktury,
    • postępowanie w przypadku otrzymania zaliczki i wykonania świadczenia w tym samym miesiącu,
    • jak postąpić, gdy po wpłacie zaliczki nabywca rezygnuje ze świadczenia a jego kontrahent nie dokona zwrotu zaliczki,
    • podstawa opodatkowania przy refakturowaniu kosztów
    • dokumentacja, terminy, stawki VAT przy refakturowaniu
    • nota księgowa a nota korygująca - zasady wystawiania
  2. KSeF - faktura ustrukturyzowana
    • KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    • KSeF – ewidencja faktur?
    • Jakie uprawnienia i komu przekazać,
    • Wysyłka wsadowa i interaktywna,
    • Faktury pro forma
    • Postępowanie w przypadku awarii KSeF,
    • Kursy walut a KSeF,
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    • jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną osobie prywatnej lub kontrahentowi zagranicznemu?
    • korygowanie (anulowanie) faktur ustrukturyzowanych,
    • archiwizacja faktur ustrukturyzowanych,
    • zalety KSeF,
    • możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie,
    • podatnicy zwolnieni podmiotowo a KSeF,
    • paragony do 450 zł z NIP nabywcy – przestają być fakturami (2024),
    • faktury emitowane przez kasy fiskalne – zostają tylko do końca 2024 r.,SLIM VAT 3
  3. SLIM VAT 3
    • podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
    • określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
    • zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
    • zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej;
    • likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
    • zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);
  4. JPK w 2024 roku - wybrane zagadnienia
    • ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
    • korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
    • korekta JPK na wezwanie urzędu,
  5. Kasy rejestrujące
    • podmioty zobowiązane do rejestrowania sprzedaży przy pomocy kas,
    • zasady ich wprowadzania,
    • ulga z tytułu nabycia kasy fiskalnej,
    • przeglądy techniczne oraz sankcje za ich brak,
    • ewidencja korekt do sprzedaży kasowej.
  6. Prawo do odliczenia VAT:
    • zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    • przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    • możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    • gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
    • zasada neutralności (wyrok TSUE),
    • należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  7. Sprzedaż mieszana i rozliczanie strukturą sprzedaży - srodków trwałych, nieruchomości, samochodów; korekta roczna
  8. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
    • termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    • warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    • obowiązki nabywcy,
    • ulga na złe długi a termin płatności,
    • wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    • sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
    • zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    • wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
  9. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
    • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
    • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
    • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
    • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
    • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
    • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
    • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
    • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
    • rozliczenie transakcji objętej odwrotnym obciążeniem po upływie trzech miesięcy liczonych po miesiącu powstania obowiązku podatkowego,
  10. Eksport i import towarów
    • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
    • moment powstania obowiązku podatkowego,
    • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
    • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
    • definicja importu towarów,
    • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
    • podstawa opodatkowania,
  11. Kontrakty wielostronne
    • definicja kontraktu wielostronnego,
    • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
    • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
    • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
  12. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
    • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
    • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
    • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
    • refakturowanie usług,
    • zasady odliczania podatku naliczonego,
    • usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
    • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji.
  13. Nieodpłatne świadczenia:
    • darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    • nieodpłatne świadczenie usług,
    • dokumentacja,
  14. Pozostałe zmiany w podatku VAT na 2024 rok.
  15. Przegląd orzecznictwa i interpretacji w zakresie podatku VAT.
  16. Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.


Dzień 3:
Podatek dochodowy CIT w 2024 roku

  Program:  

  1. Podmiot i przedmiot opodatkowania
    • podmioty podlegające opodatkowaniu PDOP
    • spółka komandytowa, spółka jawna podatnikiem PDOP
    • podatkowa grupa kapitałowa
    • wyłączenia przedmiotowe - zmiany
      /wyłączenie ryczałtu od spółek kapitałowych/
    • podstawowe pojęcia i definicje
      - spółka nieruchomościowa
    • ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy
    • przedmiot opodatkowania
    • rozliczanie straty podatk. ze źródła przychodów z lat ubiegłych – nowelizacja od stycznia 2021
    • pojęcie „roku podatkowego”.
       
  2. Przychody
    • zasady opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych /estoński CIT/
      • zasady przekształcenia
      • ustalenie przychodów i kosztów na dzień przekształcenia
    • przychody z zysków kapitałowych
    • wpływ „estońskiego CIT” na ustalenie przychodów z innych źródeł
    • przychody z pozostałych źródeł
    • przedmiotowe źródła przychodów
    • ustalanie daty powstania przychodu
    • przychody z działalności gospodarczej – ustalenie przychodu
    • przychody nie zaliczane do przychodów podatkowych
    • przypadki szczególne
      • przychody ze zbycia wierzytelności, papierów wartościowych
      • przychody związane z niezastosowaniem zasad tzw „białej listy, płatności bezgotówkowej, MPP”
    • korekta przychodu – terminy zaliczenia
    • zwolnienia przedmiotowe.
       
  3. Koszty uzyskania przychodów
    • definicja kosztów uzyskania - zasada ogólna
    • koszty związane z przychodami opodatkowanymi i zwolnionymi
    • koszty dotyczące przychodów z zysków kapitałowych i pozostałych źródeł
    • nowe odpisy na fundusz na cele inwestycyjne
      • zasady tworzenia odpisów a k-ty uzyskania
      • warunki
    • nabycie (objęcie) udziałów a koszty uzyskania
    • sposób zapłaty a koszty uzyskania (wartość transakcji > 15 000,0 zł) a „biała lista”
    • koszty prac rozwojowych
    • koszty pośrednie a bezpośrednie – data zaliczenia w koszty uzyskania
    • korekta kosztów uzyskania
    • koszty finansowania dłużnego
    • koszty nabycia usług niematerialnych i prawnych od podmiotów powiązanych – ograniczenia
    • wydatki wyłączone z kosztów uzyskania
      • środki sfinansowane z funduszu na cele inwestycyjne – odpisy umorzeniowe.
         
  4. Amortyzacja i opłaty leasingowe jako koszt uzyskania
    • przedmiot amortyzacji
    • podstawowe zasady i okresy amortyzacja
    • stawki amortyzacyjne, możliwość modyfikacji, jednorazowe umorzenie
    • podstawa dokonywania odpisów amortyzacyjnych
    • remont a modernizacja
    • indywidualne stawki amortyzacyjne
    • definicja umowy leasingowej
    • leasing tzw „operacyjny” a leasing „finansowy” w rozumieniu przepisów podatkowych
    • wady i zalety umów leasingowych
    • wyeliminowanie unikania opodatkowania / wielokrotnego zaliczania w koszty.
       
  5. Ceny transferowe
    • zasady ogólne, definicje
    • pojęcie „znaczącego wpływu”, definicje powiązań
    • zasada „ceny rynkowej”
    • pojęcie transakcji kontrolowanych
    • dokumentacje cen transferowych
    • wyłączenia z obowiązku tworzenia dokumentacji podatkowej
    • typy dokumentacji:
      • dokumentacja lokalna (lokal file)
      • dokumentacja grupowa (master file) - nowe obowiązki dokumentacyjne transakcji z „rajami podatkowymi”
      • analiza porównawcza
    • obowiązki sprawozdawcze.
       
  6. Podstawa opodatkowania i wysokość podatku
    • zasady ustalenia dochodu
    • odliczenia od dochodu – ustalenie podstawy opodatkowania
      • straty z lat ubiegłych
      • przekazane darowizny
      • wydatki dotyczące działalności badawczo – rozwojowej (koszty kwalifikowane)
      • wartości wierzytelności wynikających z „ulgi na złe długi”
    • stawka podatku
      • 19% podstawy
      • 9% podstawy – warunki zastosowania ( 2 mln euro)
    • opodatkowanie dywidend otrzymanych – zasady i warunki stosowania zwolnienia
    • specyficzne zasady opodatkowania dochodu komandytariuszy i komplementariuszy
    • podatek u źródła”
      • obowiązek zapłaty podatku przez płatnika
      • stawki podatku
      • zwolnienia a certyfikat rezydencji
      • wyłączenia.
         
  7. Zasady opodatkowania dochodu ze sprzedaży walut wirtualnych.
  8. Opodatkowanie dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych.
  9. Podatek od dochodów z niezrealizowanych zysków.
  10. Podatek z nieruchomości (komercyjnych).
  11. Spółka nieruchomościowa a przedstawiciel podatkowy.
  12. Zeznania roczne, pobór podatku, pobór zaliczek (metoda uproszczone).
  13. Nowe obowiązki informacyjne o realizowanej strategii podatkowej
  14. Ryczałt od dochodów spółek kapitałowych /estoński CIT/
    • podstawowe pojęcia i definicje
    • warunki niezbędne do wyboru tej formy opodatkowania
    • zakres podmiotowy
    • przedmiot i podstawa opodatkowania
    • naliczenie i wysokość podatku, domiar podatkowy
    • obowiązki informacyjne
    • zapłata podatku.
       
  15. Odpowiedzi na pytanie, dyskusja.

Czas trwania

  • od: 14 maja (kolacja)
  • do: 17 maja (obiad)

Prelegenci

0
Henryk Grychtoł
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat M.F. uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz  uprawnienia M.F.  do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego,  doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik ESALszkolenia.pl (ESAL sp.z o.o.).

Dariusz Polakowski
ESAL Business Promotion Office Sp.z o.o.

Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Ikar Plaza SPA & WELLNESS

Kołobrzeg

Wschodnia 35

woj. zachodniopomorskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 080
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
  • pełne wyżywienie
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 3.25% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 3.25% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 3.25% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia (inne warianty po uzgodnieniu z organizatorem) – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
  • rabaty nie łączą się, dodatkowe upusty nie dotyczą zgłoszeń dokonywanych na platformie eventis.pl
     
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie

Cena zawiera:

  • 2 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe w trakcie szkolenia,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem.

Po opłaceniu zakwaterowania korzystają Państwo z atrakcji hotelowych (SPA itp.)

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!