Przełomowe technologie 2022 z punktu widzenia biznesu i prawa

O konferencji

Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w unikatowej konferencji: Przełomowe technologie 2022 z punktu widzenia biznesu i prawa, która odbędzie się w formule stacjonarnej w Warszawie.

W programie istotne biznesowo kwestie, które pozwalają budować nowoczesne, bezpieczne i konkurencyjne organizacje, m.in.:

  • Hakerzy i haktywizm na froncie cyberwojny – czy to jest legalne?
  • Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w dawstwie danych?
  • W jaki sposób dezinformacja stała się manipulacją i czym różni się od fake newsów?
  • Czy komputery kwantowe to fantazja czy narzędzie do podejmowania decyzji biznesowych?
  • Jak wyglądają relacje software house – zamawiający – jak modelować i outsourcować umowy IT?
  • Dlaczego coraz więcej firm przenosi się do metawersum?
  • Czym jest NFT i skąd się wzięła jego popularność?
  • Jak uniknąć ryzyk prawnych i biznesowych w relacjach IT i cyberbezpieczeństwa?
  • Co dyktują najwięksi uczestnicy rynku reklamy i jakie są nowe wymogi prawne?
  • Regulatorzy vs. Google, Facebook, Amazon, IAB – jakie błędy zostały popełnione i jakie nałożono kary?
  • Czy no third party cookies oznacza koniec reklamy programatycznej i świata e-commerce, jaki znamy?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzą znakomici eksperci świata nowych technologii umiejętnie łączący wiedzę technologiczną i prawniczą, a wśród nich praktycy z takich firm jak: Deloitte Legal, APLAW Artur Piechocki, IBM, Accenture, Data Lake, Info Ops, Hackerspace i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.

Udział pozwoli poznać najnowsze trendy, wymienić się doświadczeniem, pogłębić wiedzę ekspercką i zyskać pomysły na rozwiązania warte zaimplementowania w każdej firmie.

Kto powinien wziąć udział?

Konferencja skierowana jest do:

  • przedstawicieli działów prawnych
  • przedstawicieli działów IT, BI oraz cyberbezpieczeństwa
  • przedstawicieli działów nowych technologii
  • przedstawicieli działów rozwoju biznesu i innowacji

Program konferencji

08:25

Rejestracja Uczestników, poranna kawa.

08:55

Przywitanie Uczestników.

09:00

Sztuczna inteligencja w bankowości

  • Kamila Mróz, Senior Managing Associate, Deloitte Legal
  • Definicja i zastosowanie sztucznej inteligencji
  • Historia legislacji
  • Projekt rozporządzenia w sprawie sztucznej inteligencji
  • Stanowisko EBF
  • Stanowisko KNF
  • Raport ZBP

09:35

Dawstwo danych jako sposób na uwolnienie potencjału danych medycznych

  • Ligia Kornowska - Najbuk, Dyrektor zarządzająca, Polska Federacja Szpitali oraz Data Lake

CASE STUDY

  • Dlaczego dostęp do danych medycznych jest potrzebny?
  • Jak obecnie pozyskujemy dane medyczne do celów B+R?
  • Czym jest „altruizm danych”?
  • Czy pacjent powinien być wynagradzany za dzielenie się danymi medycznymi?

10:10

Dezinformacja - perspektywa operacyjna

  • Kamil Basaj, CEO, Info Ops Poland Foundation
  • Dezinformacja jako narzędzie operacji wpływu
  • Dezinformacja a kontrola procesu decyzyjnego
  • Środki aktywne jako element operacji dezinformacyjnych 

10:45

Przerwa na kawę i networking.

11:05

Panel dyskusyjny - Największe zaskoczenia i fenomeny w nowych technologiach ostatniego roku

  • Moderator: dr inż. Andrzej Dulka, MBA, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
  • Andrzej Czechowski, Head of BI & Digital, Samsung
  • Prof. dr hab Dominik Ślęzak, Założyciel i Prezes QED Software. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji
  • Dorota Zaremba, dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska

11:55

Ruch hakerski na świecie i w Polsce - jego wartości i ewolucja

  • Michał "czesiek" Czyżewski, Aktywista praw cyfrowych, specjalista bezpieczeństwa cyfrowego dziennikarzy, Współzałożyciel Warszawskiego Hackerspace-u
  • Haker a przestępca
  • Historia ruchu hakerskiego
  • Czym są hakerspejsy?
  • Hakerzy a aktywizm
  • Kierunek rozwoju i przyszłość (transhumanizm, solarpunk)

12:30

Zmiany na rynku reklamy internetowej

  • Artur Piechocki, Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • Wpływ profilowania na podejmowane przez nas decyzje zakupowe
  • Reklama internetowa – tradycja vs real time bidding
  • Role uczestników programmatic: demand i supply site, pozycja pośredników. Identyfikacja administratorów i procesorów, wspólne przetwarzanie danych
  • Identyfikatory internetowe
  • No third party cookies world, decyzja w sprawie IAB Europe i inne problem świata reklamy
  • Plany największych pośredników reklamowych

Podczas wystąpienia Artura Piechockiego będziemy weryfikować, kto i w jaki sposób śledzi nasze preferencje w Internecie, na co jesteśmy narażeni podczas przypisywania nas do stereotypów (profili). Świat reklamy może z kolei zainteresować się tym, na co będzie wkrótce narażony w reklamie internetowej, jak dotkliwe będą to zmiany i w końcu jak można do nich się przygotować już teraz, aby wyprzedzić konkurencję.

13:05

Przerwa na lunch

14:00

Komputery kwantowe, czy kubity zrewolucjonizują świat IT

  • Piotr Biskupski, IBM Client Engineering, IBM Security

Przez dziesięciolecia obliczenia kwantowe były postrzegane jako technologia o charakterze futurystycznym: mogłyby zmienić wszystko, gdyby tylko przeszły od fantazji do praktyki. Nawet w ostatnich latach, pomimo miliardów dolarów zainwestowanych w badania i obszernych relacji w mediach, dziedzina ta jest czasami odrzucana przez osoby podejmujące decyzje biznesowe jako zbyt tajemnicza, odległa i oderwana od rzeczywistości, będąca celem naukowców i teoretyków. Wkraczając w Dekadę Kwantową - dekadę, w której przedsiębiorstwa zaczną dostrzegać wartość biznesową wynikającą z obliczeń kwantowych - ta perspektywa szybko staje się anachronizmem. Czy 2022 rok stanie się przełomowy, czy technologie kwantowe zmienią postrzeganie nowoczesnego centrum przetwarzania danych. Postarajmy się wspólnie odpowiedzieć na te pytania i sprawdzić jak blisko znajdujemy się w naszym wyścigu technologicznym.

14:35

Czy cyberbezpieczeństwo jest potrzebne w produktach software house

  • Tomasz Wodziński, Security Manager, Accenture

Zakup oprogramowania pisanego na zamówienie wraz z jego wdrożeniem jest nieodłącznie zwiane z ryzykiem postawienia na działającego nieprofesjonalnie dostawcę. Zamawiający, który decyduje się korzystać z usług softwarehouse przyjmuje, że:

  • dostawca stosuje się do najlepszych praktyk,
  • analizuje ryzyka związane z praktyką,
  • posiada odpowiednie zasoby i doświadczenie zawodowe.

Zamawiający w dokumentach przetargowych lub zapytaniu o ofertę umieszczają zapisy o bezpiecznym produkcie i zakładają dekompozycje tej sentencji, na wszystko co jest potrzebne, aby spełnić wymagania przepisów w tym RODO. Określenie przedmiotu zamówienia szczególnie przy metodyce zwinnej jest trudne i pozostawia wiele kwestii, które są niedookreślone. Do takiego opisu trudno jest nawet wprawnemu ekspertowi z zakresu bezpieczeństwa dopisać wymagania inne, niż zalecenie spełnienia wymagań np. drugiego poziomu OWASP ASVS.

Ale czy to znaczy, że … :

  • Zamawiający w czasie zakupu zabezpieczył swoje interesy poprawnie?
  • Czy dział zakupu może sprawdzić jak wykonawca realizuje swoją praktykę i czy robi to zgodnie ze standardami światowymi?
  • Czy na pewno wykonawca analizuje ryzyko w zakresie wytwarzanych produktów,
  • Czy zamawiający jest bez żadnych narzędzi aby zminimalizować ryzyko wyboru firmy „partacza”?

Prowadzący, na podstawie kilku przykładów z życia zademonstruje konsekwencje dla stabilności biznesu kupującego oprogramowanie na zamówienie lub składane z gotowych komponentów. W czasie wykładu omówiony zostanie OWASP SAMM w wersji 2.0 jako narzędzie oceny wykonawcy oprogramowania mogące pomóc prokurentowi lepiej wykonywać swoje obowiązki.

15:10

Przerwa

15:20

Migracja biznesu do chmury: projekt IT czy projekt prawny?

  • Bartłomiej Ofierski, Radca prawny, Grupa KRUK
  • Paweł Bury, Head of Cloud Area, KRUK S.A.
  • Rola chmury obliczeniowej w rzeczywistości pandemicznej i postpandemicznej
  • Wdrożenie chmury jako kilka kliknięć? Krótka charakterystyka, podstawowe zagadnienia prawne
  • Best practice dobrego wdrożenia chmury, czy lekcja wyciągana z wymogów na rynku finansowym
  • Dlaczego projekt chmurowy może (ale nie musi) być projektem prawnym
  • Projekt chmurowy a interdyscyplinarność zespołu wdrożeniowego

15:55

Panel dyskusyjny – Hop i bęc w nowych technologiach – aspekty prawne i biznesowe

  • Moderator: Marcel Zatoński, dziennikarz, Puls Biznesu
  • Maciej Buś, Customer Fixe / Klientomania
  • Artur Piechocki, Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • Grzegorz Marczak, CEO, Antyweb.pl

16:35

Blockchain i kryptowaluty – najnowsze trendy dotyczące NFT i metawersum

  • Katarzyna Gorzkowska, Prawnik, Kancelaria APLAW
  • Wirtualizacja życia społecznego
  • Dlaczego coraz więcej firm przenosi się do metawersum
  • Czym jest NFT i skąd się wzięła jego popularność

17:10

Zakończenie konferencji.

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

  •  
  • Michał "czesiek" Czyżewski - Aktywista praw cyfrowych, specjalista bezpieczeństwa cyfrowego dziennikarzy Współzałożyciel Warszawskiego Hackerspace-u
  • Kamil Basaj - CEO Info Ops Poland Foundation
  • Katarzyna Gorzkowska - Prawnik Kancelaria APLAW
  • Ligia Kornowska - Najbuk - Dyrektor zarządzająca Polska Federacja Szpitali oraz Data Lake
  • Kamila Mróz - Senior Managing Associate Deloitte Legal
  • Artur Piechocki - Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT
  • Tomasz Wodziński - Security Manager Accenture
  • Piotr Biskupski - IBM Client Engineering IBM Security
  • Paweł Bury - Head of Cloud Area, KRUK S.A.
  • Maciej Buś - Customer Fixe / Klientomania
  • Andrzej Czechowski - Head of BI & Digital, Samsung
  • dr inż. Andrzej Dulka, MBA - Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
  • Grzegorz Marczak - CEO, Antyweb.pl
  • Bartłomiej Ofierski - Radca prawny, Grupa KRUK
  • Prof. dr hab Dominik Ślęzak - Założyciel i Prezes QED Software. Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji
  • Dorota Zaremba - dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska
  • Marcel Zatoński - dziennikarz, Puls Biznesu
  •  

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
cena za osobę
2 295
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 7 października
1 795
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa
Kijowska 1
woj. mazowieckie
Dział konferencji „Pulsu Biznesu” powstał w 2004 r. Silna marka "Puls Biznesu" oraz wieloletnie doświadczenia w organizacji konferencji i szkoleń sprawiły, że dzisiaj zajmujemy czołowe miejsce na rynku konferencji biznesowych adresowanych...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa Kijowska 1
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!