O konferencji
Niewątpliwie przyszło nam funkcjonować w niełatwych czasach. Galopująca inflacja oraz następujące po sobie kryzysy i kolejne wyzwania, pośrednio i bezpośrednio determinują powodzenie naszych przedsiębiorstw na rynku. Żeby nadążyć za wszechobecnymi zmianami, musimy się do nich dostosować podejmując, niekiedy trudne, kroki wewnątrz firmy.
W przypadku wszelkich zmian, transformacji czy restrukturyzacji w przedsiębiorstwie, kluczową rolę odgrywa odpowiednie przygotowanie oraz wdrożenie strategii komunikacyjnej przez działy HR. To w jaki sposób zaplanujemy oraz przeprowadzimy komunikację, będzie miało olbrzymie znaczenie dla naszych pracowników, dla nas jako pracodawców, naszych kontrahentów oraz partnerów biznesowych. Zapraszamy więc na praktyczne warsztaty „Rola HR w procesie transformacji. Jak skutecznie komunikować trudne zmiany organizacyjne”, które odbędą się 2 lutego 2023r w formule online.
W efekcie warsztatów uczestnicy:
- Poznają kluczowe wyzwania w procesie zmian (perspektywa pracownika i organizacji) oraz nabędą wiedzę w zakresie psychologicznych aspektów zmian organizacyjnych (na czym polega proces „przemiany” - co dzieje się z pracownikami w procesie zmian)
- Zostaną przygotowani do analizy sytuacji wyjściowej oraz definiowania strategicznych celów komunikacji w procesie zmian organizacyjnych
- Dowiedzą się jak właściwie dobierać narzędzia w planie komunikacji zmiany
- Nabędą świadomość tego, na jakie aspekty należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu zmianą organizacyjną (jakie są kluczowe czynniki sukcesu w zmianie)
- Rozwiną umiejętność komunikacji zmian z wykorzystaniem narracji intencjonalnej (emocje + fakty).
Warsztaty adresujemy do pracowników działów HR, którym zależy na zdobyciu wartościowej wiedzy, praktycznych wskazówek oraz konkretnych umiejętności, pozwalających tworzyć oraz wdrażać efektywną strategię komunikacyjną w czasach kryzysu.
Program konferencji
09:00
Rozpoczęcie warsztatów
- Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
09:05
CZĘŚĆ 1. Zmiana w kontekście neurobiologicznym i psychologicznym
- Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
- Wprowadzenie. O co w zasadzie walczymy?
- Czemu z założenia komunikowanie zmian jest trudne?
- Co od strony psychologicznej dzieje się z pracownikami w procesie zmiany i jaki ma to wpływ na Planowanie strategii komunikacyjnej?
- Komunikacja trudnych zmian – wyzwania po stronie organizacji
10:35
Przerwa
10:50
Część 2. Komunikowanie zmian – podejście strategiczne
- Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
- Analiza sytuacyjna jako punkt wyjścia w strategicznej komunikacji zmiany
- Definiowanie celów strategii komunikacyjnej: co pracownicy mają myśleć / czuć / zrobić
- Jaki mix narzędzi sprawdzi się najlepiej?
- Wybrane elementy strategii komunikacyjnej w restrukturyzacji na przykładzie
12:20
Przerwa
12:35
Część 3. Komunikacja intencjonalna. Rola HR, CEO i menedżerów
- Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
- Komunikacja zmiany to nie tylko fakty, ale również emocje. Jak komunikować emocjonalny aspekt zmian?
- Pracownicy oczekują, że zostaną potraktowani fair! Co to oznacza dla komunikacji w zmianie?
- Jakie działania może podjąć HR, aby zminimalizować ryzyka i zmaksymalizować szanse w procesie komunikacji zmiany
- Podsumowanie i zakończenie
14:30
Zakończenie warsztatów
- Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
- Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
Czas trwania
Prelegenci
Monika Kantowicz-Gdańska
Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek employer brandingu w Polsce. Projektowała i wdrażała jedne z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy, zarówno w obszarze komunikacji wewnętrznej (2003-2005), jak i zewnętrznej (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy, strategiczne doradztwo w obszarze komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji, 2007-2022). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii komunikacyjnych pracodawcy m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska. Oprócz wspierania organizacji w obszarze komunikacji wizerunkowej zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach. Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in. Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (w latach 2007-2009 członek zarządu oddziału śląskiego). Certyfikowany WIAL Action Learning Coach i praktyk Points of You Coaching Game.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Puls Biznesu Konferencje
- Ulica i nr: Kijowska 1
- Kod pocztowy: 03-738
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1130155210