Rola HR w procesie transformacji

O konferencji

Niewątpliwie przyszło nam funkcjonować w niełatwych czasach. Galopująca inflacja oraz następujące po sobie kryzysy i kolejne wyzwania, pośrednio i bezpośrednio determinują powodzenie naszych przedsiębiorstw na rynku. Żeby nadążyć za wszechobecnymi zmianami, musimy się do nich dostosować podejmując, niekiedy trudne, kroki wewnątrz firmy. 

W przypadku wszelkich zmian, transformacji czy restrukturyzacji w przedsiębiorstwie, kluczową rolę odgrywa odpowiednie przygotowanie oraz wdrożenie strategii komunikacyjnej przez działy HR. To w jaki sposób zaplanujemy oraz przeprowadzimy komunikację, będzie miało olbrzymie znaczenie dla naszych pracowników, dla nas jako pracodawców, naszych kontrahentów oraz partnerów biznesowych. Zapraszamy więc na praktyczne warsztaty „Rola HR w procesie transformacji. Jak skutecznie komunikować trudne zmiany organizacyjne”, które odbędą się 2 lutego 2023r w formule online. 

Dlaczego warto wziąć udział?

W efekcie warsztatów uczestnicy:

  • Poznają kluczowe wyzwania w procesie zmian (perspektywa pracownika i organizacji) oraz nabędą wiedzę w zakresie psychologicznych aspektów zmian organizacyjnych (na czym polega proces „przemiany” - co dzieje się z pracownikami w procesie zmian)
  • Zostaną przygotowani do analizy sytuacji wyjściowej oraz definiowania strategicznych celów komunikacji w procesie zmian organizacyjnych
  • Dowiedzą się jak właściwie dobierać narzędzia w planie komunikacji zmiany
  • Nabędą świadomość tego, na jakie aspekty należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu zmianą organizacyjną (jakie są kluczowe czynniki sukcesu w zmianie)
  • Rozwiną umiejętność komunikacji zmian z wykorzystaniem narracji intencjonalnej (emocje + fakty).
Kto powinien wziąć udział?

Warsztaty adresujemy do pracowników działów HR, którym zależy na zdobyciu wartościowej wiedzy, praktycznych wskazówek oraz konkretnych umiejętności, pozwalających tworzyć oraz wdrażać efektywną strategię komunikacyjną w czasach kryzysu.

Program konferencji

09:00

Rozpoczęcie warsztatów

  • Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu

09:05

CZĘŚĆ 1. Zmiana w kontekście neurobiologicznym i psychologicznym

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Wprowadzenie. O co w zasadzie walczymy?
  • Czemu z założenia komunikowanie zmian jest trudne?
  • Co od strony psychologicznej dzieje się z pracownikami w procesie zmiany i jaki ma to wpływ na Planowanie strategii komunikacyjnej?
  • Komunikacja trudnych zmian – wyzwania po stronie organizacji

10:35

Przerwa

10:50

Część 2. Komunikowanie zmian – podejście strategiczne

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Analiza sytuacyjna jako punkt wyjścia w strategicznej komunikacji zmiany
  • Definiowanie celów strategii komunikacyjnej: co pracownicy mają myśleć / czuć / zrobić
  • Jaki mix narzędzi sprawdzi się najlepiej?
  • Wybrane elementy strategii komunikacyjnej w restrukturyzacji na przykładzie

12:20

Przerwa

12:35

Część 3. Komunikacja intencjonalna. Rola HR, CEO i menedżerów

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Komunikacja zmiany to nie tylko fakty, ale również emocje. Jak komunikować emocjonalny aspekt zmian?
  • Pracownicy oczekują, że zostaną potraktowani fair! Co to oznacza dla komunikacji w zmianie?
  • Jakie działania może podjąć HR, aby zminimalizować ryzyka i zmaksymalizować szanse w procesie komunikacji zmiany
  • Podsumowanie i zakończenie

14:30

Zakończenie warsztatów

  • Monika Kantowicz-Gdańska, Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach
  • Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

Monika Kantowicz-Gdańska

Doradca strategiczny HR / EB / IC, certyfikowany trener i coach

Ekspert w dziedzinie employer branding i komunikacji wewnętrznej - konsultant, certyfikowany trener, audytor. Jest jedną z pionierek employer brandingu w Polsce. Projektowała i wdrażała jedne z pierwszych polskich strategii wizerunkowych pracodawcy, zarówno w obszarze komunikacji wewnętrznej (2003-2005), jak i zewnętrznej (dla Mars Polska, w latach 2005-2006). Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe (m.in. badanie wizerunku pracodawcy, strategiczne doradztwo w obszarze komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji, 2007-2022). Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Z jej ekspertyzy skorzystało wiele organizacji biznesowych, publicznych i z sektora NGO. W zakresie planowania i realizacji strategii komunikacyjnych pracodawcy m.in. Toyota Motor Manufacturing Poland, Alfa Laval oraz RSSC TÜV Reihnland Polska. Oprócz wspierania organizacji w obszarze komunikacji wizerunkowej zajmuje się szeroko rozumianym strategicznym HR – na poziomie organizacji, zespołu i indywidualnym. Bada opinie pracowników i doradza w zakresie doskonalenia procesów HR, projektuje i realizuje programy rozwojowe (dla zarządów i grup menedżerskich, zespołów funkcjonalnych i projektowych), rozwija kompetencje liderskie kadry zarządzającej (top management, menedżerowie liniowi oraz osoby przygotowywane do ról liderskich). Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach, buduje na pozytywach. Z jej ekspertyzy korzystali członkowie zarządów, menedżerowie i pracownicy wielu organizacji, a wśród nich: GlaxoSmithKline, Tchibo, Bergerat Monnoyeur (Catepillar), Polkomtel S.A. (Plus), Idea Bank, Spółdzielcza Mleczarnia „Spomlek”, EXATEL S.A., IBM, Metro Group (Makro), Tesco Polska Sp. z o.o., TNT, Allianz, QXL Poland Sp. z o.o. (Allegro), Raiffeisen Bank Polska S.A., ING Bank Śląski, PKO BP, Volkswagen Bank Polska S.A., Eaton Automotive Sp. z o.o., Valeo Electric and Electronic Systems Sp. z o.o., Enersys Sp. z o.o., TP S.A., P4 Sp. z o.o. (Play), JTI Polska Sp. z o.o., Sanofi-Aventis Sp. z o.o., Volkswagen Poznań, Scott Wilson, Passus Sp. z o.o., Urząd Marszałkowski w Łodzi, UM Wodzisławia Śląskiego i in. Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (w latach 2007-2009 członek zarządu oddziału śląskiego). Certyfikowany WIAL Action Learning Coach i praktyk Points of You Coaching Game.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
cena za osobę
450
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Puls Biznesu Konferencje
  • Ulica i nr: Kijowska 1
  • Kod pocztowy: 03-738
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1130155210

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa, Polska
Kijowska 1
woj. mazowieckie
Dział konferencji „Pulsu Biznesu” powstał w 2004 r. Silna marka "Puls Biznesu" oraz wieloletnie doświadczenia w organizacji konferencji i szkoleń sprawiły, że dzisiaj zajmujemy czołowe miejsce na rynku konferencji biznesowych adresowanych...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!