O konferencji
Już pandemia COVID, a przede wszystkim jej skutki, nadwyrężyły łańcuchy dostaw do granic możliwości. I gdy wszyscy mieliśmy nadzieję na powrót do normalności przyszedł okres gwałtownych zmian. Dziś rzeczywistość stawia przed przedsiębiorstwami nowe wyzwanie, inflacja, rosnące ceny energii, problemy z dostępnością komponentów to tylko niektóre z nich.
Teraz, jak nigdy wcześniej, potrzeby klientów wzrastają, a tym samym zintegrowane zarządzanie procesami odgrywa kluczową rolę. Jak planować, gdy zmienić się może wszystko? Obecnie bardziej niż kiedykolwiek liczy się umiejętność dopasowania, planowania i przygotowania się na różne scenariusze.
Chcesz dowiedzieć się jak budować najlepsze plany awaryjne, czy zmienić "stare" strategie operacyjne i dostosowywać je do obecnych wyzwań. Jak inni radzą sobie z obecną sytuacją i jakie są widoki na przyszłość łańcucha dostaw?
Podczas konferencji m.in.:
- O co warto zadbać przy prognozowaniu oraz czy wiem czego potrzebuje moja organizacja i jak to przełożyć na prognozę
- Brak stabilności na rynku surowców – jak planować i zabezpieczyć firmę na przedłużające się kryzysy
- Najczęstsze pułapki, których należy unikać podczas wdrażania S&OP
- „Sprzedaż jest od sprzedawania, a produkcja od produkowania” jak odczarować to hasło i przyzwyczajenie w firmie
- Digitalizacja S&OP - warunek konieczny czy nowa moda
- Jak zarządzać biznesem w czasach wielkiej niepewności
Jeśli odpowiadasz za S&OP, planujesz popyt, zarządzasz logistyką, łańcuchem dostaw, operacjami czy sprzedażą nie może zabraknąć Cię na tej konferencji!
Program konferencji
08:30
Rejestracja uczestników, poranna kawa.
08:55
Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie
- Renata Grzeszczak, Project Manager – Team Leader, Puls Biznesu
09:00
Rozerwane łańcuchy dostaw i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w Polsce i Europie
09:45
Rola S&OP w zarządzaniu zmiennością otoczenia rynkowego w organizacji
- Marcin Baron, Dyrektor Operacyjny BMZ Poland, Global COO, BMZ Group
10:30
Poprawność prognozowania, czyli o kompromisie pomiędzy nauką i biznesem, ale przede wszystkim o zdrowym rozsądku
- Natalia Rychel-Skolik, Dyrektor ds. Projektowania Łańcucha Dostaw, Auchan
- Czym jest prognoza i dlaczego jest potrzebna w cyklu S&OP
- Czy wiem czego potrzebuje moja organizacja i jak to przełożyć na prognozę
- Co to jest poprawna prognoza i jak to zmierzyć
- O co warto zadbać przy prognozowaniu
11:15
Przerwa na kawę
11:30
Komunikacja w procesie zintegrowanego planowania pomiędzy dostawcą surowców, producentem i klientem
- Współpraca i komunikacja w ramach S&OP – jak sprawdzić czy wprowadzone rozwiązania przynoszą zamierzone cele
12:15
Najczęstsze pułapki, których należy unikać podczas wdrażania S&OP
- Sandra Bagniewska, APS Project Manager, Kimball Electronics
- S&OP to nie bezzałogowy statek – o roli dyrekcji i GM na pokładzie S&OP, ich zaangażowaniu. Zrozumienie procesu przez GM, jako podstawa sukcesu wdrożenia S&OP
- „Sprzedaż jest od sprzedawania, a produkcja od produkowania” jak odczarować to hasło i przyzwyczajenie w firmie. Budowanie współodpowiedzialności i niszczenie silosów kluczem do sukcesu firmy
- Wdróżmy narzędzia, zautomatyzujmy procesy – o tym czego nie wdrażać (skomplikowanych narzędzi!) a co zmieniać (kulturę organizacji!). Prosty Excel na początek
13:00
Rola S&OP w organizacji
- Andrzej Kaźmierczak, Dyrektor Działu Łańcucha Dostaw, MPS International
- Dlaczego S&OP – jakie były Moje oczekiwania, jakie Zarządu z czym się zmagałem jako SCM Manager
- Jak wdrażałem S&OP – sukcesy (także te małe), porażki
- Zachowania ludzi – jak było przed, jak jest teraz, jaki efekt, jak proces wdrażania rozwinął mnie jak o menadżera
- Zmiany w procesach – jak było przed, jak teraz, co przed nami, do czego dążymy jako firma
- Zmiany na wszystkich szczeblach menadżerskich – (przykład : zaangażowanie członków Zarządu w poszerzanie wiedzy z obszaru SCM – udział w zawodach TFC)
- Współpraca z producentem ERP w budowie narzędzi wspomagających proces S&OP
13:45
Lunch
14:45
Cyfrowe procesy łańcucha dostaw
- Wpływ przyspieszonej transformacji cyfrowej na procesy IBP
- Zmiana procesu planowania wymuszona zmianą narzędzia
- Narzędzia IBP - od systemów planowania do systemów innowacji
- Wybór narzędzi do planowania oraz sposobu na określenie zwrotu z inwestycji w tego typu narzędzia
15:30
Synchronizacja dla optymalizacji: Jak wykorzystać demand planning, by usprawnić strategiczne decyzje w S&OP
- Jak demand planning kształtuje Twoje procesy sprzedaży, operacji, logistyki i łańcucha dostaw?
- Jak skutecznie zarządzać popytem by wspierać przyjętą strategię S&OP?
- Jakie metody stosować do usprawniania procesu planowania i prognozowania popytu?
- W jaki sposób ocena procesu planowania wpływa na efektywność samych spotkań S&OP?
- Jak określić zależności między planowaniem popytu a poziomem zapasów?
16:15
Panel dyskusyjny: Digitalizacja S&OP - warunek konieczny czy nowa moda
- Moderator: Zbigniew Sobkiewicz, Consulting Director CPIM Master Instructor, DDLP, Jonah®, MPM Productivity Management Sp. z o.o.
17:15
Zakończenie konferencji.
Czas trwania
Prelegenci
- Sandra Bagniewska - APS Project Manager Kimball Electronics
- Marcin Baron - Dyrektor Operacyjny BMZ Poland, Global COO BMZ Group
- Arkadiusz Dengusiak - Senior Purchase Manager, Logistics (Production Plant - Poland) KK Wind Solutions Polska sp. z o.o.
- Andrzej Kaźmierczak - Dyrektor Działu Łańcucha Dostaw MPS International
- Natalia Rychel-Skolik - Dyrektor ds. Projektowania Łańcucha Dostaw Auchan
- Zbigniew Sobkiewicz - Consulting Director CPIM Master Instructor, DDLP, Jonah® MPM Productivity Management Sp. z o.o.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Puls Biznesu Konferencje
- Ulica i nr: Kijowska 1
- Kod pocztowy: 03-738
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1130155210
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
