Strategic Pricing Management

O konferencji

Jak konsekwentnie wykorzystywać dźwignię pricingu mimo zmian na rynku?

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek liczy się umiejętność dopasowania i przygotowania się na różne scenariusze, bo sytuacja jest zmienna i nie do końca przewidywalna. Jak w takiej sytuacji zarządzać – zarządzać firmą, zarządzać sprzedażą, zarządzać cenami? W stabilnych czasach pricing jest najsilniejszą dźwignią zysku. Dobrze zaprojektowana i właściwie wdrożona strategia cenowa to najbardziej skuteczny i efektywny sposób na zwiększenie zysków, potrzebnych zarówno do rozwoju firmy i udoskonalania jej produktów. Tylko jak działać w dobie dużej niepewności? Który scenariusze wybierać, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo sukcesu? Czyli jak najlepiej wykorzystać siłę pricingu mimo zmiennych i mocno niepewnych czasów? 

O tym właśnie będziemy mówić w trakcie konferencji. Oprócz tematów strategicznych, poruszymy aktualne kwestie związane z zarządzaniem rentownością w dobie wysokiej inflacji. Skupimy się na praktycznym i skutecznym podejściu do prognozowania, "scenariuszowania", wargamingu. Przedstawimy wykorzystanie algorytmów i narzędzi optymalizacyjnych zarówno w kanale tradycyjnym, jak i e-commerce. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pragmatycznymi wskazówkami w formacie prezentacji, case studies, mini warsztatów będą dzielić się bardzo doświadczeni praktycy biznesu – ludzie na co dzień wykorzystujący siłę pricingu w praktyce. Interaktywna formuła z elementami warsztatowymi, z pewnością podsunie uczestnikom odpowiedzi na istotne dzisiaj pytania i pomoże im we wdrożeniu wybranych rozwiązań bezpośrednio po wydarzeniu. Inspiracji na pewno nie zabraknie!

Dlaczego warto wziąć udział?

 DOWIEDZĄ SIĘ PAŃSTWO MIĘDZY INNYMI jak w aktualnej rzeczywistości:

  • Zarządzać rentownością w dobie wysokiej inflacji
  • Symulować i tworzyć scenariusze, żeby zwiększyć szanse sukcesu
  • Wykorzystać wargaming do ograniczenia ryzyka decyzji cenowych
  • Uwzględniać potencjalne zmiany zachowań klientów końcowych
  • Podchodzić do ustalania cen w kontraktach rocznych
  • Optymalizować sposób ustalania zmiennych cen kolejnych
  • Harmonizować ceny w różnych kanałach, żeby uniknąć konfliktów
  • Włączyć strategię cenową do codziennych działań
  • Zachować strukturę i spójność reguł pricingu mimo zmienności otoczenia
  • Podejść do pricingu w kanale cyfrowym i e-commerce
  • Czerpać inspirację i wykorzystywać nowe modele pricingowe
  • Wykorzystywać bardziej zaawansowane algorytmy i narzędzia w pricingu
Kto powinien wziąć udział?

Konferencję kierujemy zarówno do osób kierujących polityką cenową, jak i odpowiedzianych za strategię i wyniki firmy:

  • Dyrektor, Kierownik Marketingu
  • Dyrektor, Kierownik Sprzedaży
  • Dyrektor Finansowy
  • Prezes, Dyrektor Zarządzający
  • Dyrektor, Kierownik Revenue Management (ds. Zarządzania Przychodami)
  • Revenue Manager, Kierownik ds. zarządzania przychodami
  • Pricing Manager, Kierownik ds. strategii cenowych

Program konferencji

08:30

Rejestracja uczestników, poranna kawa.

08:55

Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

  • Renata Grzeszczak, Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu

09:00

Zmiana vs. Spójność – Jak przeprowadzić zmianę pricingu w kierunku spójności?

  • Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
  • 3S ustalania cen: struktura, sekwencja, symulacja
  •  "Magiczna formuła" na pricing - niby nie istnieje, a jednak...
  • Niezmienne w zmienności - co robić a czego nie robić "pricingowo"?
  • Od czego zacząć?

09:30

Zmieniamy ceny bo koszty rosną… czyli jak przygotować się do wprowadzenia nowego cennika na rynek

  • Leszek Banaś, Revenue Manager, Nestle Polska
  • Etap przygotowania – na co zwrócić uwagę?
  • Etap wdrożenia – a jak to mam zrobić?
  •  Etap ewaluacji – no to jak, jest sukces czy go nie ma?

10:00

Zarządzanie cenami na rynku FMCG w kontekście presji inflacyjnej

10:30

Show me the… value” - jak dane i informacje o potrzebach klientów przełożyć na skuteczną strategię cenową?

  • Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Director, eRecruiter
  • "Quick wins" - od czego zacząć i co zrobić, aby projekt szybko dostarczył organizacji wartość?
  • Dane i narzędzia - jak nie utonąć w gąszczu informacji, badań i hipotez oraz kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu dedykowanych systemów?
  • Wdrożenie - jak sprawić, aby nowa oferta budowała pozytywne doświadczenia klientów (Customer Experience)?

11:00

Przerwa na kawę

11:20

Warsztat 1&2

  • Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
  • Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

Movens pricing wargame - B2B (w sytuacji podwyżek kosztów)

Movens pricing wargame - B2C

  • Symulacja efektów ruchów cenowych
  • Która strategia się opłaci?
  • Kto wygra?
  • Jakie wnioski i konkluzje z tego wynikają dla Twojego biznesu?

12:10

Znaczenie zarządzania cenami i przychodami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

  • Dawid Trojan, Board Member, Revenue & Commercial Insights Director, Śnieżka Trade of Colours
  • Czy miejsce usytuowania zespołu do spraw zarządzania cenami oraz przychodami ma wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jego wskaźniki finansowe?
  • Jaki powinien być podział odpowiedzialności kluczowych obszarów związanych z zarządzaniem cenami oraz przychodami w przedsiębiorstwach? Do kogo powinien raportować obszar cenowy w organizacji?
  • Jak powinna wyglądać współpraca na linii zespołu zarządzania cenami oraz przychodami z innymi interesariuszami w organizacji?

12:40

Algorytmy cenowe – szanse i zagrożenia wykorzystania nowoczesnych rozwiązań

13:10

Lunch

14:10

Wycena produktów vs konkurencja vs rotacja produktu vs kanał sprzedaży

  • Łukasz Dębski, Head of Pricing, Packhelp

14:40

Pozafinansowe ceny, czyli czym, jeśli nie pieniędzmi, może płacić nam klient?

  • Paweł Paczuski, Współwłaściciel, Wiseprice.pl
  • Czas, niewygoda, wysiłek, ryzyko - co w oczach klienta zwiększa koszt zakupu produktu i musimy uwzględniać to w cenach
  • Niepieniężne opłaty od klientów, które można zamienić w realne korzyści biznesowe. Przykłady ze świata, pomysły i trendy
  • Model freemium - jak rozdawać produkty lub usługi za darmo i solidnie na tym zarabiać?

15:10

Pricing w oczach UOKiK – na co uważać w umowach B2C i B2B

  • Katarzyna Racka, Radca prawny, Wspólnik, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy

Umowy B2C

  • Informacja o cenie – czy wszystko jasne?
  • Ogłaszanie obniżek/promocji - doświadczenia po wdrożeniu Omnibusa
  • Zmiana cen usług – czy w umowie jest właściwa klauzula modyfikacyjna?

Umowy B2B

  • Zakaz RPM (Retail Price Maintenance)
  • Algorytmy cenowe a porozumienia cenowe
  • Informacje o cenach konkurentów – kiedy pojawia się ryzyko?

15:40

Warsztat 3&4 Narzędzia wspierające ustalanie cen

  • Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
  • Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

Macierz przewag konkurencyjnych

  • Jak "złapać" i zwymiarować wartość dostarczaną klientowi?
  • Jak to wykorzystać do pozycjonowania cenowego?
  • Jakie działania i w których obszarach podejmować, żeby móc podnosić ceny?

Price/Volume trade-off

  • Dlaczego nie tak łatwo "w głowie" policzyć czy lepiej podnosić czy obniżać ceny?
  • Znajomość elastyczności cenowej vs. krzywe reakcji wolumenu/ przychodów/ zysku na zmianę ceny
  • Jak to wykorzystać w praktyce?

16:30

Zakończenie.

Czas trwania

1 dzień

Prelegenci

  • Leszek Banaś, Revenue Manager Nestle Polska
  • Łukasz Dębski, Head of Pricing Packhelp
  • Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence Movens Capital
  • Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym Movens Capital
  • Paweł Paczuski, Współwłaściciel Wiseprice.pl
  • Katarzyna Racka, Radca prawny, Wspólnik BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
  • Dawid Trojan, Board Member, Revenue & Commercial Insights Director Śnieżka Trade of Colours
  • Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Director eRecruiter
  • Adam Woźniak, Net Revenue Manager GlaxoSmithKline

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
cena za osobę
2 495
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za zapis do 24 lutego
1 995
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Puls Biznesu Konferencje
  • Ulica i nr: Kijowska 1
  • Kod pocztowy: 03-738
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 1130155210

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Puls Biznesu Konferencje
03-738 Warszawa, Polska
Kijowska 1
woj. mazowieckie
Dział konferencji „Pulsu Biznesu” powstał w 2004 r. Silna marka "Puls Biznesu" oraz wieloletnie doświadczenia w organizacji konferencji i szkoleń sprawiły, że dzisiaj zajmujemy czołowe miejsce na rynku konferencji biznesowych adresowanych...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!