O konferencji
Jak konsekwentnie wykorzystywać dźwignię pricingu mimo zmian na rynku?
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek liczy się umiejętność dopasowania i przygotowania się na różne scenariusze, bo sytuacja jest zmienna i nie do końca przewidywalna. Jak w takiej sytuacji zarządzać – zarządzać firmą, zarządzać sprzedażą, zarządzać cenami? W stabilnych czasach pricing jest najsilniejszą dźwignią zysku. Dobrze zaprojektowana i właściwie wdrożona strategia cenowa to najbardziej skuteczny i efektywny sposób na zwiększenie zysków, potrzebnych zarówno do rozwoju firmy i udoskonalania jej produktów. Tylko jak działać w dobie dużej niepewności? Który scenariusze wybierać, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo sukcesu? Czyli jak najlepiej wykorzystać siłę pricingu mimo zmiennych i mocno niepewnych czasów?
O tym właśnie będziemy mówić w trakcie konferencji. Oprócz tematów strategicznych, poruszymy aktualne kwestie związane z zarządzaniem rentownością w dobie wysokiej inflacji. Skupimy się na praktycznym i skutecznym podejściu do prognozowania, "scenariuszowania", wargamingu. Przedstawimy wykorzystanie algorytmów i narzędzi optymalizacyjnych zarówno w kanale tradycyjnym, jak i e-commerce. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pragmatycznymi wskazówkami w formacie prezentacji, case studies, mini warsztatów będą dzielić się bardzo doświadczeni praktycy biznesu – ludzie na co dzień wykorzystujący siłę pricingu w praktyce. Interaktywna formuła z elementami warsztatowymi, z pewnością podsunie uczestnikom odpowiedzi na istotne dzisiaj pytania i pomoże im we wdrożeniu wybranych rozwiązań bezpośrednio po wydarzeniu. Inspiracji na pewno nie zabraknie!
DOWIEDZĄ SIĘ PAŃSTWO MIĘDZY INNYMI jak w aktualnej rzeczywistości:
- Zarządzać rentownością w dobie wysokiej inflacji
- Symulować i tworzyć scenariusze, żeby zwiększyć szanse sukcesu
- Wykorzystać wargaming do ograniczenia ryzyka decyzji cenowych
- Uwzględniać potencjalne zmiany zachowań klientów końcowych
- Podchodzić do ustalania cen w kontraktach rocznych
- Optymalizować sposób ustalania zmiennych cen kolejnych
- Harmonizować ceny w różnych kanałach, żeby uniknąć konfliktów
- Włączyć strategię cenową do codziennych działań
- Zachować strukturę i spójność reguł pricingu mimo zmienności otoczenia
- Podejść do pricingu w kanale cyfrowym i e-commerce
- Czerpać inspirację i wykorzystywać nowe modele pricingowe
- Wykorzystywać bardziej zaawansowane algorytmy i narzędzia w pricingu
Konferencję kierujemy zarówno do osób kierujących polityką cenową, jak i odpowiedzianych za strategię i wyniki firmy:
- Dyrektor, Kierownik Marketingu
- Dyrektor, Kierownik Sprzedaży
- Dyrektor Finansowy
- Prezes, Dyrektor Zarządzający
- Dyrektor, Kierownik Revenue Management (ds. Zarządzania Przychodami)
- Revenue Manager, Kierownik ds. zarządzania przychodami
- Pricing Manager, Kierownik ds. strategii cenowych
Program konferencji
08:30
Rejestracja uczestników, poranna kawa.
08:55
Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie
- Renata Grzeszczak, Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu
09:00
Zmiana vs. Spójność – Jak przeprowadzić zmianę pricingu w kierunku spójności?
- Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
- 3S ustalania cen: struktura, sekwencja, symulacja
- "Magiczna formuła" na pricing - niby nie istnieje, a jednak...
- Niezmienne w zmienności - co robić a czego nie robić "pricingowo"?
- Od czego zacząć?
09:30
Zmieniamy ceny bo koszty rosną… czyli jak przygotować się do wprowadzenia nowego cennika na rynek
- Leszek Banaś, Revenue Manager, Nestle Polska
- Etap przygotowania – na co zwrócić uwagę?
- Etap wdrożenia – a jak to mam zrobić?
- Etap ewaluacji – no to jak, jest sukces czy go nie ma?
10:00
Zarządzanie cenami na rynku FMCG w kontekście presji inflacyjnej
10:30
Show me the… value” - jak dane i informacje o potrzebach klientów przełożyć na skuteczną strategię cenową?
- Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Director, eRecruiter
- "Quick wins" - od czego zacząć i co zrobić, aby projekt szybko dostarczył organizacji wartość?
- Dane i narzędzia - jak nie utonąć w gąszczu informacji, badań i hipotez oraz kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu dedykowanych systemów?
- Wdrożenie - jak sprawić, aby nowa oferta budowała pozytywne doświadczenia klientów (Customer Experience)?
11:00
Przerwa na kawę
11:20
Warsztat 1&2
- Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
- Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital
Movens pricing wargame - B2B (w sytuacji podwyżek kosztów)
Movens pricing wargame - B2C
- Symulacja efektów ruchów cenowych
- Która strategia się opłaci?
- Kto wygra?
- Jakie wnioski i konkluzje z tego wynikają dla Twojego biznesu?
12:10
Znaczenie zarządzania cenami i przychodami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
- Dawid Trojan, Board Member, Revenue & Commercial Insights Director, Śnieżka Trade of Colours
- Czy miejsce usytuowania zespołu do spraw zarządzania cenami oraz przychodami ma wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jego wskaźniki finansowe?
- Jaki powinien być podział odpowiedzialności kluczowych obszarów związanych z zarządzaniem cenami oraz przychodami w przedsiębiorstwach? Do kogo powinien raportować obszar cenowy w organizacji?
- Jak powinna wyglądać współpraca na linii zespołu zarządzania cenami oraz przychodami z innymi interesariuszami w organizacji?
12:40
Algorytmy cenowe – szanse i zagrożenia wykorzystania nowoczesnych rozwiązań
13:10
Lunch
14:10
Wycena produktów vs konkurencja vs rotacja produktu vs kanał sprzedaży
- Łukasz Dębski, Head of Pricing, Packhelp
14:40
Pozafinansowe ceny, czyli czym, jeśli nie pieniędzmi, może płacić nam klient?
- Paweł Paczuski, Współwłaściciel, Wiseprice.pl
- Czas, niewygoda, wysiłek, ryzyko - co w oczach klienta zwiększa koszt zakupu produktu i musimy uwzględniać to w cenach
- Niepieniężne opłaty od klientów, które można zamienić w realne korzyści biznesowe. Przykłady ze świata, pomysły i trendy
- Model freemium - jak rozdawać produkty lub usługi za darmo i solidnie na tym zarabiać?
15:10
Pricing w oczach UOKiK – na co uważać w umowach B2C i B2B
- Katarzyna Racka, Radca prawny, Wspólnik, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
Umowy B2C
- Informacja o cenie – czy wszystko jasne?
- Ogłaszanie obniżek/promocji - doświadczenia po wdrożeniu Omnibusa
- Zmiana cen usług – czy w umowie jest właściwa klauzula modyfikacyjna?
Umowy B2B
- Zakaz RPM (Retail Price Maintenance)
- Algorytmy cenowe a porozumienia cenowe
- Informacje o cenach konkurentów – kiedy pojawia się ryzyko?
15:40
Warsztat 3&4 Narzędzia wspierające ustalanie cen
- Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
- Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital
Macierz przewag konkurencyjnych
- Jak "złapać" i zwymiarować wartość dostarczaną klientowi?
- Jak to wykorzystać do pozycjonowania cenowego?
- Jakie działania i w których obszarach podejmować, żeby móc podnosić ceny?
Price/Volume trade-off
- Dlaczego nie tak łatwo "w głowie" policzyć czy lepiej podnosić czy obniżać ceny?
- Znajomość elastyczności cenowej vs. krzywe reakcji wolumenu/ przychodów/ zysku na zmianę ceny
- Jak to wykorzystać w praktyce?
16:30
Zakończenie.
Czas trwania
Prelegenci
- Leszek Banaś, Revenue Manager Nestle Polska
- Łukasz Dębski, Head of Pricing Packhelp
- Wojciech Gorzeń, Partner, Head of Pricing & Sales Excellence Movens Capital
- Maciej Kraus, Partner w funduszu inwestycyjnym Movens Capital
- Paweł Paczuski, Współwłaściciel Wiseprice.pl
- Katarzyna Racka, Radca prawny, Wspólnik BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
- Dawid Trojan, Board Member, Revenue & Commercial Insights Director Śnieżka Trade of Colours
- Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Director eRecruiter
- Adam Woźniak, Net Revenue Manager GlaxoSmithKline
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
