O kongresie
Zakres tematyczny Kongresu tworzony jest przez Radę Programową RetailTec, w skład której wchodzą prezesi i członkowie zarządu kluczowych dla rynku podmiotów wraz z przedstawicielami firm technologicznych oraz instytucji doradczych. Gwarantuje to najwyższy poziom merytoryczny wydarzenia oraz szeroką sieć ambasadorów projektu, co pozwala wykreować środowisko sprzyjające zawieraniu nowych sojuszy i aliansów biznesowych, wdrażaniu nowych modeli biznesowych, a także wspieraniu innowacyjnych projektów wpływających na kształt branży retail w Polsce.
Branża retail w Polsce stoi dziś przed ogromnym wyzwaniem jakim jest transformacja cyfrowa. U nas znajdziesz inspirację i poznasz wybitnych ekspertów, z którymi będziesz mógł stworzyć wyjątkowy produkt oraz znajdziesz nowe rewolucyjne rozwiązania dla Twojego biznesu. Nie przegap tej okazji!
RetailTec zmienia tradycyjny model handlu i promuje zastąpienie dotychczasowych systemów nowatorskimi rozwiązaniami usprawniającymi proces zakupowy jak i produkcję i dystrybucję dóbr. Nie można pozostać w tyle za tymi dynamicznymi zmianami ekosystemu!
Podczas RetailTec Congress poznasz kluczowych przedstawicieli świata handlu i dystrybucji w Polsce. Ale nie tylko. Spotkasz także dostawców technologii dla całego sektora. Wiedza EKSPERTÓW I PRAKTYKÓW branży na wyciągnięcie ręki. Krótko mówiąc – rób biznes z najlepszymi i najważniejszymi graczami na rynku.
Najwyższa jakość merytoryczna – to nasz znak rozpoznawczy. Praktyczne przykłady zastosowania technologii w retailu – w krótkim czasie zobaczysz ich całe mnóstwo!
- Sieci handlowe i FMCG
- Administracja
- Dostawcy/technologie
- Przemysł i logistyka
- Consulting
- Płatności
- Prasa/media/inne
- E-commerce
Program kongresu
DZIEŃ 1
9:00 – 9:15 Otwarcie Kongresu
9:15 – 9:30 Wystąpienie Gościa Honorowego
9:30 – 9:50 Keynote speech Propozycje tematów:
- Trendy technologiczne w retailu w erze pandemii - nowe technologie jako akcelerator zmian i kluczowy czynnik adaptacji
- Pandemic impact – makrospojrzenie na zmiany w retailu wywołane przez pandemię
BLOK 1. RETAIL LANDSCAPE PO COVID19 - SZEROKIE SPOJRZENIE
9:50 – 11:00 Odbudowa gospodarki, strategiczne kierunki rozwoju sektora handlowego 9:50 – 10:05 Raport 10:05 – 11:00 Debata:
- Nie będzie powrotu do normalności, będzie nowa normalność - jak się do niej przygotować i jak sobie radzić w trakcie pandemii?
- Długofalowe skutki pandemii. Pandemia i wielomiesięczny lockdown (ograniczenia działalności handlowej) – ich wpływ na kondycję retailerów.
- Widmo kryzysu gospodarczego – jak się na niego przygotować? Prognoza na najbliższe miesiące, makrotrendy
- Plan odbudowy Europy Next Generation UE oraz działania państwa wobec branży handlowej – strategia polityczna
- Jakich działań organów państwa oczekują sieci handlowe, aby skuteczniej przeciwdziałać skutkom pandemii?
- Akceleracja wyzwań dla handlu czynnikiem akceleracji tempa zmian – nowe rozwiązania i technologie. Jak technologia pozwoliła sprostać nowym wyzwaniom?
BLOK 2. (POST)PANDEMICZNY KLIENT
11:00 – 12:15 Badanie zmian w zachowaniu konsumentów i wpływu na nawyki zakupowe 11:00 – 11:15 Wprowadzenie do debaty 11:15 – 12:15 Debata:
- Consumer state of mind - psychologia klienta w czasie pandemii
- Zmiany kierunku preferencji konsumenckich. Czy klient będzie chciał wrócić do kanału tradycyjnego czy pozostanie online?
- Zmiany w priorytetach, łańcuchu wartości i oczekiwaniach wobec retailerów:
- zdrowie najważniejsze
- bezpieczeństwo osobiste
- łatwość i bezpieczeństwo zakupów
- intuicyjność i kontekstowość e-sklepu
- ekspresowa i darmowa dostawa
- czynnik ludzki – kontakt z człowiekiem, a nie botem
- nowości i ułatwienia w zakupach pozwalające na przede wszystkim pozytywne doświadczenia zakupowe
- Większa wrażliwość cenowa konsumentów i ich malejąca siła nabywcza
- Patriotyzm konsumencki – okazywanie solidarności w ramach lokalnych ekosystemów
12:15 – 12:45 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA
12:45 – 13:30 Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów 12:45 – 13:00 Wprowadzenie do sesji use casów (raport / speech / analiza):
Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów, analiza zmian wprowadzonych na rynek jako dopasowanie do nowej rzeczywistości 13:00 – 13:30 2 x Use case technologiczny dot. proponowanej tematyki:
- Praktyczne przykłady doskonałego zarządzania zmianą w czasie pandemii
- Odczytywanie i prognozowanie zmian w zachowaniu klienta poprzez analitykę
- Jak lojalizować klienta z wykorzystaniem technologii?
- Omnichannel i klientocentryczne podejście do transformacji cyfrowej jako podstawy innowacyjnej i elastycznej relacji z klientami
- Doświadczenia klientów w nowej rzeczywistości to głównie doświadczenia hybrydowe - czy retailerzy są w stanie zaproponować konsumentom rozwiązania, które sprostają ich oczekiwaniom?
BLOK 3. KLIMATOCENTRYM – DRUGA ZIELONA FALA
13:30 – 14:30 Główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050 Debata:
- Zmiana paradygmatu i redefinicja wzrostu w odpowiedzi na zmiany ekonomiczne, polityczne i oczekiwania konsumentów
- Zielony konsumpcjonizm
- Zielone inicjatywy producentów - coraz większa liczba ekologicznych produktów na półkach sklepowych, ekologiczne opakowania jako standard oraz ślad węglowy jako czynnik zmiany paradygmatu wzrostu
- Czy da się osiągnąć sukces w retailu z poszanowaniem środowiska naturalnego mimo zwiększającego się wolumenu sprzedaży?
- Dlaczego ”krzywy burak w Lidlu” to dobry krok w kierunku niemarnowania żywności? Trendy zero waste / less waste
14:30 – 15:00 2 x Use case technologiczny
- Gotowość handlu na zieloną redefinicję oczekiwań konsumentów oraz neutralność klimatyczną EUROPA 2050
- Technologie wspierające przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu
- Czy sklep w 100% zielony jest możliwy? Tak! Przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu
DZIEŃ 2
9:00 – 10:15 Gwałtowny rozwój e-commerce i nowoczesnych systemów płatności 9:00 – 9:15 Use case 9:15 – 10:15 Debata:
- Wyzwania omnichannel w kontekście dwucyfrowego wzrostu rynku e-commerce - konieczna dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz strategie wzmocnienia pozycji online (strategia omnichannel ery post-covid)
- Nowe multi-formaty: mobile-commerce, social-commerce, gaming-commerce, video-commerce, voice-commerce, e-komercjalizacja wydarzeń
- E-commerce finance – innowacje w płatnościach online, najpopularniejsze metody płatności bezgotówkowych
- Wielka rywalizacja marketplace’ów (3xA: Amazon, Allegro, Aliexpress) – do czego nas doprowadzi?
- Czy pandemia sprawiła, że teraz już wszystko da się kupić i sprzedać online? – boom w niszowych kategoriach produktowych, rozwój e-grocery
10:15 – 10:25 Przygotowanie strategii prawnej uruchamiania i rozwijania nowej platformy e-commerce
11:10 - 11:20 Use case [TBC]
10:15 – 10:25 Przygotowanie strategii prawnej uruchamiania i rozwijania nowej platformy e-commerce
BLOK 5. LOGISTYKA KRWIOOBIEGIEM HANDLU ORAZ ELEMENTEM BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
11:20 – 12:20 Last mile logistics – kluczowe z punktu widzenia klienta Debata + use casy:
- Ewolucja łańcucha dostaw w świetle pandemii
- Inteligentny łańcuch dostaw - logistyka napędzana technologiami, która poprawia sprawność operacyjną, to krwioobieg sprawnie działającego omnichannel i klucz do zadowolenia klienta w kanale online
- Oczekiwania klientów wobec branży KEP:
- optymalizacja tzw. ostatniej mili: maksymalne skrócenie czasu dostarczenia produktu klientowi do domu/paczkomatu/punktu odbioru
- Same Day Delivery, dostawa w 60 minut
- precyzja dostaw z tzw. ETA (estimated time of arrival), czyli przewidywane i realizowane okna dostaw o niedużej rozpiętości, dzięki którym zamawiający dokładnie wie, kiedy może się spodziewać swojej przesyłki
- działania proekologiczne, uwzględniające cały proces logistyczny – opakowania, środki transportu (czy programy emisyjnych, jako kompensacja emisji CO2)
- Najnowsze rozwiązania logistyczne:
- automatyzacja i robotyzacja - maszyny pakujące, shipping automation
- systemy monitorujące stany magazynowe w czasie rzeczywistym
- inteligentne (smart) magazyny - czy kiedyś zgasimy światło?
- regionalizacja centrów dystrybucyjnych jako adaptacja do zmieniających się potrzeb rynku
- ekomagazyny
- Reverse logistics – nowe wyzwanie
12:20 – 12:40 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA
BLOK 6. USE CASY TECHNOLOGICZNE
12:40 – 13:40 Propozycje tematów:
- Szybkość, zwinność i elastyczność w obszarze wdrażania nowych rozwiązań technologicznych kluczem do sukcesu i przewagi konkurencyjnej
- Innowacyjne formaty zakupowe: rozwiązania w obszarze self-service, sklepy samoobsługowe/ bezobsługowe, formaty phidigital (click&collect)
- Digital commerce
- AI i umiejętność agregacji i właściwego użycia Big Data (analityka predyktywna oraz jej rola w walce o klienta)
- Mobile/Express Checkout, seamless payments oraz inne alternatywne formy płatności oraz lojalizacji klienta
- Cloud solutions. Potencjał chmurowy – najlepsze wdrożenia
- Innowacje technologiczne a bezpieczeństwo - cyber security
BLOK 7. FUTURE OF RETAIL
13:40 – 14:30 Jak kształtuje się przyszłość handlu – prognostyczne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Wprowadzenie do panelu: Graficzne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Debata / firechat 2+1:
- Jak będzie wyglądała rzeczywistość handlowa za 3-5 lat?
- RetailTec – przyszłość technologii w ekosystemie retailowym
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
streamingu z głównej sceny Kongresu
strefy Partnerów
zadawania pytań i komentowania tego, co dziać będzie się na scenie
nawiązywania relacji na prywatnych czatach/videoczatach i pokojach tematycznych
networkingu polegającym na losowym łączeniu uczestników na 3 minutowe rozmowy
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- 4.36% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 8.71% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 13.07% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 17.43% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem uczestnictwa w Kongresie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
- Nazwa firmy: MMC Polska
- Ulica i nr: Stawki 2
- Kod pocztowy: 00-193
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 9522040486