RetailTec Congress

O kongresie

Misją RetailTec Congress jest wspieranie handlu w podążaniu za ciągłymi zmianami w branży retail, katalizowanie jego rozwoju i pomoc w wyszukiwaniu i wprowadzaniu potrzebnych innowacji na polski rynek. Kongres jest źródłem inspiracji i pomysłów dla liderów branży, forum wymiany doświadczeń jak i miejscem poznania najnowszych rozwiązań technologicznych oraz wyzwań, jakie stawia przed nami handel przyszłości. Podczas Kongresu wyznaczymy strategiczne kierunki działania sektora handlu w Polsce biorąc pod uwagę trendy i wyzwania, jakie dziś kształtują ten rynek. Szczególną uwagę poświęcimy gwałtownym zmianom ekosystemu wywołanym przez pandemię, nowym strategiom dla transformującego się rynku, przyspieszonej digitalizacji handlu, rekordowemu wzrostowi e-commerce i usług około handlowych oraz wzrostowi znaczenia działań proekologicznych.

Zakres tematyczny Kongresu tworzony jest przez Radę Programową RetailTec, w skład której wchodzą prezesi i członkowie zarządu kluczowych dla rynku podmiotów wraz z przedstawicielami firm technologicznych oraz instytucji doradczych. Gwarantuje to najwyższy poziom merytoryczny wydarzenia oraz szeroką sieć ambasadorów projektu, co pozwala wykreować środowisko sprzyjające zawieraniu nowych sojuszy i aliansów biznesowych, wdrażaniu nowych modeli biznesowych, a także wspieraniu innowacyjnych projektów wpływających na kształt branży retail w Polsce.
Dlaczego warto wziąć udział?

Branża retail w Polsce stoi dziś przed ogromnym wyzwaniem jakim jest transformacja cyfrowa. U nas znajdziesz inspirację i poznasz wybitnych ekspertów, z którymi będziesz mógł stworzyć wyjątkowy produkt oraz znajdziesz nowe rewolucyjne rozwiązania dla Twojego biznesu. Nie przegap tej okazji!

RetailTec zmienia tradycyjny model handlu i promuje zastąpienie dotychczasowych systemów nowatorskimi rozwiązaniami usprawniającymi proces zakupowy jak i produkcję i dystrybucję dóbr. Nie można pozostać w tyle za tymi dynamicznymi zmianami ekosystemu!

Podczas RetailTec Congress poznasz kluczowych przedstawicieli świata handlu i dystrybucji w Polsce. Ale nie tylko. Spotkasz także dostawców technologii dla całego sektora. Wiedza EKSPERTÓW I PRAKTYKÓW branży na wyciągnięcie ręki. Krótko mówiąc – rób biznes z najlepszymi i najważniejszymi graczami na rynku.

Najwyższa jakość merytoryczna – to nasz znak rozpoznawczy. Praktyczne przykłady zastosowania technologii w retailu – w krótkim czasie zobaczysz ich całe mnóstwo!

Kto powinien wziąć udział?
  • Sieci handlowe i FMCG
  • Administracja
  • Dostawcy/technologie
  • Przemysł i logistyka
  • Consulting
  • Płatności
  • Prasa/media/inne
  • E-commerce

Program kongresu

DZIEŃ 1

9:00 – 9:15 Otwarcie Kongresu

9:15 – 9:30 Wystąpienie Gościa Honorowego

9:30 – 9:50 Keynote speech Propozycje tematów:

  • Trendy technologiczne w retailu w erze pandemii - nowe technologie jako akcelerator zmian i kluczowy czynnik adaptacji
  • Pandemic impact – makrospojrzenie na zmiany w retailu wywołane przez pandemię

BLOK 1. RETAIL LANDSCAPE PO COVID19 - SZEROKIE SPOJRZENIE

9:50 – 11:00 Odbudowa gospodarki, strategiczne kierunki rozwoju sektora handlowego 9:50 – 10:05 Raport 10:05 – 11:00 Debata:

  • Nie będzie powrotu do normalności, będzie nowa normalność - jak się do niej przygotować i jak sobie radzić w trakcie pandemii?
  • Długofalowe skutki pandemii. Pandemia i wielomiesięczny lockdown (ograniczenia działalności handlowej) – ich wpływ na kondycję retailerów.
  • Widmo kryzysu gospodarczego – jak się na niego przygotować? Prognoza na najbliższe miesiące, makrotrendy
  • Plan odbudowy Europy Next Generation UE oraz działania państwa wobec branży handlowej – strategia polityczna
  • Jakich działań organów państwa oczekują sieci handlowe, aby skuteczniej przeciwdziałać skutkom pandemii?
  • Akceleracja wyzwań dla handlu czynnikiem akceleracji tempa zmian – nowe rozwiązania i technologie. Jak technologia pozwoliła sprostać nowym wyzwaniom?

BLOK 2. (POST)PANDEMICZNY KLIENT

11:00 – 12:15 Badanie zmian w zachowaniu konsumentów i wpływu na nawyki zakupowe 11:00 – 11:15 Wprowadzenie do debaty 11:15 – 12:15 Debata:

  • Consumer state of mind - psychologia klienta w czasie pandemii
  • Zmiany kierunku preferencji konsumenckich. Czy klient będzie chciał wrócić do kanału tradycyjnego czy pozostanie online?
  • Zmiany w priorytetach, łańcuchu wartości i oczekiwaniach wobec retailerów:
    • zdrowie najważniejsze
    • bezpieczeństwo osobiste
    • łatwość i bezpieczeństwo zakupów
    • intuicyjność i kontekstowość e-sklepu
    • ekspresowa i darmowa dostawa
    • czynnik ludzki – kontakt z człowiekiem, a nie botem
    • nowości i ułatwienia w zakupach pozwalające na przede wszystkim pozytywne doświadczenia zakupowe
  • Większa wrażliwość cenowa konsumentów i ich malejąca siła nabywcza
  • Patriotyzm konsumencki – okazywanie solidarności w ramach lokalnych ekosystemów

12:15 – 12:45 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA

12:45 – 13:30 Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów 12:45 – 13:00 Wprowadzenie do sesji use casów (raport / speech / analiza):
Postpandemiczny klientocentryzm – odpowiedź rynku na nowe wyzwania stawiane przez klientów, analiza zmian wprowadzonych na rynek jako dopasowanie do nowej rzeczywistości 13:00 – 13:30 2 x Use case technologiczny dot. proponowanej tematyki:

  • Praktyczne przykłady doskonałego zarządzania zmianą w czasie pandemii
  • Odczytywanie i prognozowanie zmian w zachowaniu klienta poprzez analitykę
  • Jak lojalizować klienta z wykorzystaniem technologii?
  • Omnichannel i klientocentryczne podejście do transformacji cyfrowej jako podstawy innowacyjnej i elastycznej relacji z klientami
  • Doświadczenia klientów w nowej rzeczywistości to głównie doświadczenia hybrydowe - czy retailerzy są w stanie zaproponować konsumentom rozwiązania, które sprostają ich oczekiwaniom?

BLOK 3. KLIMATOCENTRYM – DRUGA ZIELONA FALA

13:30 – 14:30 Główne założenia, szanse i zagrożenia związane z osiąganiem celów neutralności klimatycznej Europa 2050 Debata:

  • Zmiana paradygmatu i redefinicja wzrostu w odpowiedzi na zmiany ekonomiczne, polityczne i oczekiwania konsumentów
  • Zielony konsumpcjonizm
  • Zielone inicjatywy producentów - coraz większa liczba ekologicznych produktów na półkach sklepowych, ekologiczne opakowania jako standard oraz ślad węglowy jako czynnik zmiany paradygmatu wzrostu
  • Czy da się osiągnąć sukces w retailu z poszanowaniem środowiska naturalnego mimo zwiększającego się wolumenu sprzedaży?
  • Dlaczego ”krzywy burak w Lidlu” to dobry krok w kierunku niemarnowania żywności? Trendy zero waste / less waste

14:30 – 15:00 2 x Use case technologiczny

  • Gotowość handlu na zieloną redefinicję oczekiwań konsumentów oraz neutralność klimatyczną EUROPA 2050
  • Technologie wspierające przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu
  • Czy sklep w 100% zielony jest możliwy? Tak! Przyszłość proekologicznych rozwiązań w handlu

DZIEŃ 2

9:00 – 10:15 Gwałtowny rozwój e-commerce i nowoczesnych systemów płatności 9:00 – 9:15 Use case 9:15 – 10:15 Debata:

  • Wyzwania omnichannel w kontekście dwucyfrowego wzrostu rynku e-commerce - konieczna dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz strategie wzmocnienia pozycji online (strategia omnichannel ery post-covid)
  • Nowe multi-formaty: mobile-commerce, social-commerce, gaming-commerce, video-commerce, voice-commerce, e-komercjalizacja wydarzeń
  • E-commerce finance – innowacje w płatnościach online, najpopularniejsze metody płatności bezgotówkowych
  • Wielka rywalizacja marketplace’ów (3xA: Amazon, Allegro, Aliexpress) – do czego nas doprowadzi?
  • Czy pandemia sprawiła, że teraz już wszystko da się kupić i sprzedać online? – boom w niszowych kategoriach produktowych, rozwój e-grocery

10:15 – 10:25 Przygotowanie strategii prawnej uruchamiania i rozwijania nowej platformy e-commerce

11:10 - 11:20 Use case [TBC]

10:15 – 10:25 Przygotowanie strategii prawnej uruchamiania i rozwijania nowej platformy e-commerce

BLOK 5. LOGISTYKA KRWIOOBIEGIEM HANDLU ORAZ ELEMENTEM BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ

11:20 – 12:20 Last mile logistics – kluczowe z punktu widzenia klienta Debata + use casy:

  • Ewolucja łańcucha dostaw w świetle pandemii
  • Inteligentny łańcuch dostaw - logistyka napędzana technologiami, która poprawia sprawność operacyjną, to krwioobieg sprawnie działającego omnichannel i klucz do zadowolenia klienta w kanale online
  • Oczekiwania klientów wobec branży KEP:
    • optymalizacja tzw. ostatniej mili: maksymalne skrócenie czasu dostarczenia produktu klientowi do domu/paczkomatu/punktu odbioru
    • Same Day Delivery, dostawa w 60 minut
    • precyzja dostaw z tzw. ETA (estimated time of arrival), czyli przewidywane i realizowane okna dostaw o niedużej rozpiętości, dzięki którym zamawiający dokładnie wie, kiedy może się spodziewać swojej przesyłki
    • działania proekologiczne, uwzględniające cały proces logistyczny – opakowania, środki transportu (czy programy emisyjnych, jako kompensacja emisji CO2)
  • Najnowsze rozwiązania logistyczne:
    • automatyzacja i robotyzacja - maszyny pakujące, shipping automation
    • systemy monitorujące stany magazynowe w czasie rzeczywistym
    • inteligentne (smart) magazyny - czy kiedyś zgasimy światło?
    • regionalizacja centrów dystrybucyjnych jako adaptacja do zmieniających się potrzeb rynku
    • ekomagazyny
  • Reverse logistics – nowe wyzwanie

12:20 – 12:40 PRZERWA KAWOWO – NETWORKINGOWA

BLOK 6. USE CASY TECHNOLOGICZNE

12:40 – 13:40 Propozycje tematów:

  • Szybkość, zwinność i elastyczność w obszarze wdrażania nowych rozwiązań technologicznych kluczem do sukcesu i przewagi konkurencyjnej
  • Innowacyjne formaty zakupowe: rozwiązania w obszarze self-service, sklepy samoobsługowe/ bezobsługowe, formaty phidigital (click&collect)
  • Digital commerce
  • AI i umiejętność agregacji i właściwego użycia Big Data (analityka predyktywna oraz jej rola w walce o klienta)
  • Mobile/Express Checkout, seamless payments oraz inne alternatywne formy płatności oraz lojalizacji klienta
  • Cloud solutions. Potencjał chmurowy – najlepsze wdrożenia
  • Innowacje technologiczne a bezpieczeństwo - cyber security

BLOK 7. FUTURE OF RETAIL

13:40 – 14:30 Jak kształtuje się przyszłość handlu – prognostyczne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Wprowadzenie do panelu: Graficzne podsumowanie wniosków z dwóch dni Kongresu Debata / firechat 2+1:

  • Jak będzie wyglądała rzeczywistość handlowa za 3-5 lat?
  • RetailTec – przyszłość technologii w ekosystemie retailowym

Czas trwania

1 dzień 9:00 - 15:00. 2 dzień 9:00 - 14:30

Prelegenci

W trakcie potwierdzania, dostępna lista: https://retailteccongress.pl/prelegenci/

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Uczestnicy będą mieli możliwość skorzystać ze specjalnie przygotowanej wirtualnej platformy, na której będą mieli dostęp do:

streamingu z głównej sceny Kongresu
strefy Partnerów
zadawania pytań i komentowania tego, co dziać będzie się na scenie
nawiązywania relacji na prywatnych czatach/videoczatach i pokojach tematycznych
networkingu polegającym na losowym łączeniu uczestników na 3 minutowe rozmowy

Rejestracja

Cena Early Booking
Cena przy zgłoszeniu do 7 maja 2021
1 895
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
Zapisz się
Cena standardowa
2 295
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
Zniżki grupowe:
  • 4.36% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 8.71% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 13.07% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 17.43% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem uczestnictwa w Kongresie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: MMC Polska
  • Ulica i nr: Stawki 2
  • Kod pocztowy: 00-193
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 9522040486

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

MMC Polska
00-193 Warszawa, Polska
Stawki 2
woj. mazowieckie
Jesteśmy organizatorem najwyższej jakości spotkań biznesowych w Polsce. Nasze kongresy, konferencje i szkolenia gromadzą kadrę menadżerską, przedstawicieli zarządów globalnych firm oraz specjalistów z niemal wszystkich dziedzin. Każde z wydarzeń stan...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!